Těžko se tomu věří, ale Pagani Huayra je s námi už šest let. Právě v roce 2011 se totiž v Ženevě ukázal prototyp kupé, který se o dvanáct měsíců později proměnil v malosériový skvost. Následovala extrémní verze BC a letos přichází čas otevřené varianty Roadster.
Vývoj Pagani Huayra Roadster začal již v roce 2010, o tři roky později ale původní designový návrh zamířil do koše a vývoj začal znova. Možná i proto to zpoždění oproti kupé. Na první pohled přitom otevřená verze zas tak odlišně nevypadá. Leckdo by mohl namítnout, že stačilo odmontovat střechu, tak lehké to ale není. Pořád se kompletně musela změnit konstrukce dveří a experti také mírně přepracovali vzhled přední a zadní části. Vpředu je kupříkladu nový nárazník, připomínající spíše model Zonda, jiný je též zadní difuzor a především kryt motoru. Typické prvky jako světla nebo centrální seskupení čtyř koncovek výfuku ale zůstalo. Odnímatelná střecha je dostupná ve dvojím provedení – karbonovém s centrálním prosklením nebo látkovém a karbonovým krytem. Rozdíl je především v tom, že druhý typ můžete vozit s sebou i v autě.
Zavedeným pravidlem při tvorbě otevřené varianty je hmotnost vždy vyšší než u kupé. Pagani ale mělo cíl naopak roadster odlehčit, což se i díky nově vyvinutému kompozitnímu materiálu a dalšímu posunu ve vývoji kombinace karbonu a titanu (carbo-titanium) povedlo. Huayra Roadster k tomu pak přidala i Carbo-Triax HP52 a váží tak jen 1280 kilogramů, o nějakých 80 kilo méně než kupé. Zároveň má ale o 52 procent vyšší torzní tuhost karosérie. Pod krytem motoru se skrývá známý šestilitrový dvanáctiválec biturbo od divize Mercedes-AMG s výkonem 562 kW (764 k) při 6200 ot./min a točivým momentem 1000 Nm při 2400 ot./min. Zadní kola pohání sedmistupňová sekvenční převodovka X-Track, ústrojí pak pomáhá i elektronicky řízený diferenciál.
Dalším ze specificky pro Huayru Roadster vyvinutých materiálů je hliníková slitina HiForg, z níž jsou vyrobena ramena zavěšení (tady je nutné podotknout, že už je měla verze BC). Správně tipujete, že oproti kupé se povedlo ušetřit dokonce čtvrtinu hmotnosti. Z varianty BC si novinka půjčuje rovněž prvky aktivní aerodynamiky, respektive aktivní zavěšení. Přepracované ESP od firmy Bosch pracuje v režimech Wet, Comfort, Sport, Race a Off. Kola mají vpředu 20 a vzadu 21 palců, obouvají přitom unikátní pneumatiky Pirelli PZero Corsa, dovolující vozu zvládnout přetížení až 1,8 G. Zároveň mají ale nízký valivý odpor, čímž šetří palivo. K bezpečné jízdě naopak přispívají karbon-keramické brzdy Brembo o průměru 380 milimetrů. Vyrobeno bude jen 100 kusů, každý přijde na nejméně 2 280 000 euro (cca 61,6 milionů korun). Ano, všechny jsou již zamluvené.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.