Těžko se tomu věří, ale Pagani Huayra je s námi už šest let. Právě v roce 2011 se totiž v Ženevě ukázal prototyp kupé, který se o dvanáct měsíců později proměnil v malosériový skvost. Následovala extrémní verze BC a letos přichází čas otevřené varianty Roadster.
Vývoj Pagani Huayra Roadster začal již v roce 2010, o tři roky později ale původní designový návrh zamířil do koše a vývoj začal znova. Možná i proto to zpoždění oproti kupé. Na první pohled přitom otevřená verze zas tak odlišně nevypadá. Leckdo by mohl namítnout, že stačilo odmontovat střechu, tak lehké to ale není. Pořád se kompletně musela změnit konstrukce dveří a experti také mírně přepracovali vzhled přední a zadní části. Vpředu je kupříkladu nový nárazník, připomínající spíše model Zonda, jiný je též zadní difuzor a především kryt motoru. Typické prvky jako světla nebo centrální seskupení čtyř koncovek výfuku ale zůstalo. Odnímatelná střecha je dostupná ve dvojím provedení – karbonovém s centrálním prosklením nebo látkovém a karbonovým krytem. Rozdíl je především v tom, že druhý typ můžete vozit s sebou i v autě.
Zavedeným pravidlem při tvorbě otevřené varianty je hmotnost vždy vyšší než u kupé. Pagani ale mělo cíl naopak roadster odlehčit, což se i díky nově vyvinutému kompozitnímu materiálu a dalšímu posunu ve vývoji kombinace karbonu a titanu (carbo-titanium) povedlo. Huayra Roadster k tomu pak přidala i Carbo-Triax HP52 a váží tak jen 1280 kilogramů, o nějakých 80 kilo méně než kupé. Zároveň má ale o 52 procent vyšší torzní tuhost karosérie. Pod krytem motoru se skrývá známý šestilitrový dvanáctiválec biturbo od divize Mercedes-AMG s výkonem 562 kW (764 k) při 6200 ot./min a točivým momentem 1000 Nm při 2400 ot./min. Zadní kola pohání sedmistupňová sekvenční převodovka X-Track, ústrojí pak pomáhá i elektronicky řízený diferenciál.
Dalším ze specificky pro Huayru Roadster vyvinutých materiálů je hliníková slitina HiForg, z níž jsou vyrobena ramena zavěšení (tady je nutné podotknout, že už je měla verze BC). Správně tipujete, že oproti kupé se povedlo ušetřit dokonce čtvrtinu hmotnosti. Z varianty BC si novinka půjčuje rovněž prvky aktivní aerodynamiky, respektive aktivní zavěšení. Přepracované ESP od firmy Bosch pracuje v režimech Wet, Comfort, Sport, Race a Off. Kola mají vpředu 20 a vzadu 21 palců, obouvají přitom unikátní pneumatiky Pirelli PZero Corsa, dovolující vozu zvládnout přetížení až 1,8 G. Zároveň mají ale nízký valivý odpor, čímž šetří palivo. K bezpečné jízdě naopak přispívají karbon-keramické brzdy Brembo o průměru 380 milimetrů. Vyrobeno bude jen 100 kusů, každý přijde na nejméně 2 280 000 euro (cca 61,6 milionů korun). Ano, všechny jsou již zamluvené.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.