Segment miniaut, na rozdíl od vyšších tříd, netrpí tak častou modelovou obměnou. Šesti- nebo sedmiletý cyklus není ničím výjimečným a naopak každá nová modelová řada je zajímavým rozčeřením poměrně stojatých vod. Aktuálně se o to postarala Kia Picanto, jež je ve třetí generaci zase o něco dospělejší.
Kia do toho v posledních měsících pořádně šlape a po Optimě, Niru a Riu nám servíruje další nový model. Třetí generace Picanta přitom nebude do počtu, předchůdce se od roku 2011 prodalo na 1,4 milionu kusů a Korejci by na toto číslo moc rádi navázali. Pomoci jim v tom má například také výrazný design, jenž je dílem center v korejském Namyang a německém Frankfurtu. V mnoha ohledech připomíná Rio, to především rozměrnými předními světlomety s LED denním svícením a blinkry, mezi nimiž je korporátní maska chladiče ve tvaru tygřího nosu.
Při přechodu dozadu nejsou přehlédnout širší C-sloupky a především převis prodloužený na 520 milimetrů (přední je naopak o 25 milimetrů kratší). Vzadu jsou reflektory ve tvaru písmene C, opět se řadí spíše k těm mohutnějším ve třídě. Celkově pak Kia sází na 11 odstínů karosérie, z nichž šest je úplně nových, a 14- až 16palcová litá kola. Základem jsou ale ocelové čtrnáctky. Od třetího čtvrtletí pak i Picanto dostane anténu ve tvaru žraločí ploutve. Podobně jako další modely pak nabídne také sportovně laděné provedení GT-Line s optickým bodykitem, dvojitou koncovkou výfuku a černými, stříbrnými nebo červenými akcenty.
Délka pětidveřového hatchbacku zůstala na 3595 milimetrech, to stejné se dá říct také o šířce 1595 milimetrů a výšce 1485 milimetrů (tam je mezigenerační nárůst pěti milimetrů). Natáhl se ale rozvor náprav, a to o 15 milimetrů na rovných 2400 milimetrů. Spolu s upravenými převisy to znamená více místa uvnitř, dokonce nejvíce na nohy i hlavu ze všech blízkých konkurentů. Dalších 15 milimetrů pro nohy vpředu bylo získáno posunem palubní desky. Kufr s dvojitým dnem v základním uspořádání disponuje 255 litry, po sklopení zadních sedadel pak má 1010 litrů. Mimochodem, u litrových motorů mohou být vzadu dvě nebo tři místa. Další litry přidávají odkládací prostory v kabině, třeba posuvná schránka mezi předními sedadly.
Jestliže prvky exteriéru připomínají Rio, pak je interiér prakticky jeho kopií. Stačí se podívat na ovládání klimatizace, případně sedmipalcovou dotykovou obrazovku multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay a Andoird Auto, parkovací kamerou nebo 3D navigací. Volitelně pak bude dostupná třeba i bezdrátová nabíječka. Jinak ale Kia sází především na individualizaci, vedle standardního látkového čalounění v kombinaci černé a šedé tak nabídne i pět barevných verzí s kontrastním prošíváním a ve vybraných případech i umělou kůží. S nimi půjde barevně sladit také části loketních opěrek ve dveřích. Samostatnou kapitolu představují sedadla s nastavitelnými opěrkami hlav a výplní, vycházející z větší Optimy. Že Picanto cílí na ženy dokazuje přepracované make-up zrcátko, sportovní duch pak podporuje verze GT-Line s jiným volantem.
Podvozek má vpředu nezávislé zavěšení MacPherson a vzadu torzní příčku, která dostala o 1,8 kilogramu lehčí ramena. Přepracované řízení má rychlejší převod v poměru 14,3:1, mezi krajními polohami je pak jen 2,8 otáčky. Celkově by měl být hatchback tužší (44 procent konstrukce karosérie je z vysokopevnostní oceli), lehčí a bezpečnější – jako první v segmentu nabídne vektorování točivého momentu brzděním. A když je řeč o bezpečnosti, volitelně dostane Picanto také kolenní airbag řidiče a autonomní nouzové brzdění, dnes již nutné pro nejlepší hodnocení v nárazových testech Euro NCAP. Výrazně pak bylo zlepšeno i odhlučnění, například instalací dodatečných tlumicích materiálů do podlahy nebo palubní desky.
Technické údaje
1.0 MPI 1.0 T-GDI 1.25 MPI 1.25 MPI Výkon: 49 kW 74 kW 62 kW 62 kW Toč. moment: 96 Nm 172 Nm 122 Nm 122 Nm Převodovka: 5 MT 5 MT 5 MT 4 AT Zrychlení: 14,3 s 10,1 s 12,0 s 13,7 s Max. rychlost: 161 km/h 180 km/h 173 km/h 161 km/h Spotřeba: 3,9 - 4,4 l NA l 4,5 - 4,6 l 5,4 l Rozměry: 3595 x 1595 x 1485 mm Rozvor: 2400 mm Kufr: 255/1010 lV útrobách pracuje hned trojice motorů, vůbec poprvé pak došlo na přeplňování. Litrový tříválec T-GDI, dostupný od čtvrtého čtvrtletí letošního roku, má 74 kW (101 k) a 172 Nm, které na silnici přináší pětistupňová manuální převodovka. Stejnou skříň mají i dva atmosférické motory, převzaté, i když s výrazným přepracováním, ze současné generace vozu – litrový tříválec s parametry 49 kW (67 k) a 96 Nm, respektive čtyřválcová dvanáctistovka s parametry 62 kW (84 k) a 122 Nm. Silnější jednotka je pak ale dostupná také se čtyřstupňovým automatem, manuál pro změnu u všech motorů může dostat stop & start. Do prodeje se nová Kia Picanto dostanete po premiéře na ženevském autosalonu ve druhém čtvrtletí letošního roku. Nabídne samozřejmě také proslulou sedmiletou záruku, omezenou 150 tisíci kilometry.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.