Může se Ford vyrovnat Range Roveru? Obrovský Expedition se o to pokouší

ar6, 8. února 2017, 16:25 Google+

Neustále zmenšování velikostí automobilů proniklo i do Ameriky, tradiční to bašty velkých pickupů nebo SUV. Ani ta naštěstí ještě úplně nevymřela, což dokazuje například Ford. Ten nejprve začátkem ledna odhalil omlazený pickup F-150, nyní je na řadě nové generace skutečně obrovského SUV Expedition.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Expedition je největším SUV Fordu nejen v USA.

Expedition je největším SUV Fordu nejen v USA. | foto: Ford

Sdílejte článek

Při pohledu na velikost a vnější design již čtvrté generace Fordu Expedition by někoho klidně mohla napadnout asociace s Range Roverem. Dobře, modrý ovál není tak honosný, reprezentativně ale určitě vypadá. Lví podíl na tom má maska chladiče, jež je pomalu větší jak některá evropská miniauta. Vizuálně je propojena s nikterak malými světlomety. Mohutnost dotváří prakticky celá stylizace přední části, jejíž tvarování pak asi nebude nejpřívětivější k chodcům. Vzadu je Expedition přece jen konzervativnější, rozhodně ne ale vyloženě nudný. Různě po karosérii nechybí stříbrně lakované detaily, v podbězích jsou samozřejmě leštěná kola. Střechu může ozdobit rozměrné střešní okno.

Stejně jako například pickup F-150 využívá Expedition výhod karosérie z vysokopevnostního hliníku. Ta je tedy kromě příkladné tuhosti i lehká, mezigeneračně SUV shodilo 136 kilogramů, a to navzdory většímu množství bezpečnostních asistentů. Pod kapotou pracuje 3.5litrový EcoBoost v kombinaci s desetistupňovým automatem. Pokud navíc zákazník zvolí pohon všech kol nazvaný Intelligent 4WD, může za příplatek sáhnout po elektronicky ovládaném diferenciálu s omezenou svorností. Dále nebude chybět volič Terrain Management System s režimy Normal, Sport, Tow/Haul (lepší vlastnosti pro tahání přívěsů), Eco, Grass/Gravel/Snow (kluzký terén), Sand (povrchy s nízkou trakcí) a Mud/Rut (těžší terén).

Kabina oproti Range Roveru sice ztrácí, stále ale umí převézt posádku v až pozoruhodném komfortu. Ba co víc, posádky může být až osmičlenná a ani ve třetí řadě sedadel se cestující rozhodně nebudou krčit. Oproti předchůdci je totiž uvnitř více místa ve všech směrech. Sedadla ve druhé a třetí řadě navíc stiskem jediného tlačítka zajedou do podlahy a vytvoří prostor o rozměru 1219 x 2438 milimetrů, i se všemi sedadly má kufr praktický úložný systém. Palubní deska je hodně podobná pickupu F-150, což zahrnuje nejen velké množství odkládacích prostorů. Středobodem je obrazovka infotainmentu SYNC 3 s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, dále nechybí WiFi připojení až pro deset zařízení, bezdrátová nabíječka nebo audio B&O Play s dvanácti reproduktory. Pro druhou řadu sedadel jsou určeny dvě obrazovky v opěrkách předních míst, různě po interiéru je navíc několik zásuvek i USB portů.

Velkou pozornost věnoval Ford bezpečnostním asistentům, může tedy tvrdit, že jich má víc než kterékoliv jiné srovnatelně velké SUV na trhu. Za všechny jmenuje panoramatický kamerový systém, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, sledování mrtvého úhlu, pokročilý parkovací asistent nebo pomocníka pro jízdu s přívěsem. Trochu mimo klasické asistenty se nachází možnost propojit auto s chytrým telefonem a ovládat dálkově některé jeho funkce, respektive handsfree otevírání víka kufru. V nabídce se objeví výbavové stupně XLT, Limited a Platinum (plus XL speciálně pro fleetové zákazníky nebo pořádkové služby), prodej Fordu Expedition započne na podzim letošního roku. A mimochodem, pokud by někomu byl nabízený prostor málo, může zvolit i prodlouženou karosérii s označením MAX.

Vytisknout

Diskuze: Může se Ford vyrovnat Range Roveru? Obrovský Expedition se o to pokouší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Co se stane, když v plné rychlosti zařadíte zpátečku?

Co znamenají písmenka u automatické převodovky?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud