Neustále zmenšování velikostí automobilů proniklo i do Ameriky, tradiční to bašty velkých pickupů nebo SUV. Ani ta naštěstí ještě úplně nevymřela, což dokazuje například Ford. Ten nejprve začátkem ledna odhalil omlazený pickup F-150, nyní je na řadě nové generace skutečně obrovského SUV Expedition.
Při pohledu na velikost a vnější design již čtvrté generace Fordu Expedition by někoho klidně mohla napadnout asociace s Range Roverem. Dobře, modrý ovál není tak honosný, reprezentativně ale určitě vypadá. Lví podíl na tom má maska chladiče, jež je pomalu větší jak některá evropská miniauta. Vizuálně je propojena s nikterak malými světlomety. Mohutnost dotváří prakticky celá stylizace přední části, jejíž tvarování pak asi nebude nejpřívětivější k chodcům. Vzadu je Expedition přece jen konzervativnější, rozhodně ne ale vyloženě nudný. Různě po karosérii nechybí stříbrně lakované detaily, v podbězích jsou samozřejmě leštěná kola. Střechu může ozdobit rozměrné střešní okno.
Stejně jako například pickup F-150 využívá Expedition výhod karosérie z vysokopevnostního hliníku. Ta je tedy kromě příkladné tuhosti i lehká, mezigeneračně SUV shodilo 136 kilogramů, a to navzdory většímu množství bezpečnostních asistentů. Pod kapotou pracuje 3.5litrový EcoBoost v kombinaci s desetistupňovým automatem. Pokud navíc zákazník zvolí pohon všech kol nazvaný Intelligent 4WD, může za příplatek sáhnout po elektronicky ovládaném diferenciálu s omezenou svorností. Dále nebude chybět volič Terrain Management System s režimy Normal, Sport, Tow/Haul (lepší vlastnosti pro tahání přívěsů), Eco, Grass/Gravel/Snow (kluzký terén), Sand (povrchy s nízkou trakcí) a Mud/Rut (těžší terén).
Kabina oproti Range Roveru sice ztrácí, stále ale umí převézt posádku v až pozoruhodném komfortu. Ba co víc, posádky může být až osmičlenná a ani ve třetí řadě sedadel se cestující rozhodně nebudou krčit. Oproti předchůdci je totiž uvnitř více místa ve všech směrech. Sedadla ve druhé a třetí řadě navíc stiskem jediného tlačítka zajedou do podlahy a vytvoří prostor o rozměru 1219 x 2438 milimetrů, i se všemi sedadly má kufr praktický úložný systém. Palubní deska je hodně podobná pickupu F-150, což zahrnuje nejen velké množství odkládacích prostorů. Středobodem je obrazovka infotainmentu SYNC 3 s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, dále nechybí WiFi připojení až pro deset zařízení, bezdrátová nabíječka nebo audio B&O Play s dvanácti reproduktory. Pro druhou řadu sedadel jsou určeny dvě obrazovky v opěrkách předních míst, různě po interiéru je navíc několik zásuvek i USB portů.
Velkou pozornost věnoval Ford bezpečnostním asistentům, může tedy tvrdit, že jich má víc než kterékoliv jiné srovnatelně velké SUV na trhu. Za všechny jmenuje panoramatický kamerový systém, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, sledování mrtvého úhlu, pokročilý parkovací asistent nebo pomocníka pro jízdu s přívěsem. Trochu mimo klasické asistenty se nachází možnost propojit auto s chytrým telefonem a ovládat dálkově některé jeho funkce, respektive handsfree otevírání víka kufru. V nabídce se objeví výbavové stupně XLT, Limited a Platinum (plus XL speciálně pro fleetové zákazníky nebo pořádkové služby), prodej Fordu Expedition započne na podzim letošního roku. A mimochodem, pokud by někomu byl nabízený prostor málo, může zvolit i prodlouženou karosérii s označením MAX.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.