Současná Dacia Duster se ještě letos odebere na zasloužený odpočinek a přenechá místo modernějšímu a pravděpodobně také většímu nástupci. Neznamená to ale, že se velmi populární SUV vytratí úplně. O jeho výrobě totiž údajně uvažují Rusové.
Ruský AvtoVAZ patří stejně jako rumunská Dacia koncernu Renault-Nissan. Spolupráce značek ze dvou posttotalitních zemí navíc dnes není ničím výjimečným. Lada má konec konců v nabídce kombi a dodávku Largus, což je někdejší Logan MCV první generace, a její nejnovější crossover XRAY jezdí na podvozkové skupině Dacie Sandero Stepway (v Rusku prodávané jako Renault). Zdaleka největším trumf by ale Rusové mohli získat v následujících měsících, kdy skončí výroba první generace Dacie Duster. Ta se těší obrovské popularitě nejen u nás, ale i v celé Evropě a také Rusku, kde je prodávána pod značkou Renault. Jak na tom bude nástupce je zatím ve hvězdách, ačkoliv podle všech indicií by se toho charakterově příliš měnit nemuselo.
V Rusku by to ale francouzsko-japonskou alianci příliš trápit nemuselo. Podle serveru Kolesa.ru totiž Lada chystá po bok XRAYe a připravovaného nástupce řady 4x4 ještě jedno SUV. To by se svými schopnostmi mělo posadit někam mezi obě modelové řady a nemělo by jít o nic jiného než přeznačený Duster. Samozřejmostí je kompletní redesign rumunského SUV ve stylu posledních modelů ruské automobilky. To znamená novou přední část s masku ve tvaru písmene X, jejíž chromovaná rámeček by mohl proniknout až do předních světlometů. Skupinové svítilny se protáhnou blíže ke střeše, což trochu připomene koncept XCode.
Kompletního přepracování by se dočkal interiér, pravděpodobně ve stylu sedanu Vesta. Pod kapotou má Renault Duster v současnosti zážehovou šestnáctistovku o výkonu 84 kW (114 k), dvoulitr o výkonu 105 kW (143 k) a naftovou patnáctistovku o výkonu 80 kW (109 k). Všechny jednotky mají pohon všech kol (1.6 je v základu předokolka) v kombinaci s manuální a u dvoulitru i automatickou převodovkou. Lada by ale i tak pravděpodobně použila své motory. Ceny rumunského SUV se pohybují mezi 639 000 až 1 019 990 rubly (cca 274 000 až 437 000 korun), ruská verze by ale byla určitě levnější. Dovoz do Evropy je přesto, podobně jako u Largusu, téměř vyloučen.
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.