Současná Dacia Duster se ještě letos odebere na zasloužený odpočinek a přenechá místo modernějšímu a pravděpodobně také většímu nástupci. Neznamená to ale, že se velmi populární SUV vytratí úplně. O jeho výrobě totiž údajně uvažují Rusové.
Ruský AvtoVAZ patří stejně jako rumunská Dacia koncernu Renault-Nissan. Spolupráce značek ze dvou posttotalitních zemí navíc dnes není ničím výjimečným. Lada má konec konců v nabídce kombi a dodávku Largus, což je někdejší Logan MCV první generace, a její nejnovější crossover XRAY jezdí na podvozkové skupině Dacie Sandero Stepway (v Rusku prodávané jako Renault). Zdaleka největším trumf by ale Rusové mohli získat v následujících měsících, kdy skončí výroba první generace Dacie Duster. Ta se těší obrovské popularitě nejen u nás, ale i v celé Evropě a také Rusku, kde je prodávána pod značkou Renault. Jak na tom bude nástupce je zatím ve hvězdách, ačkoliv podle všech indicií by se toho charakterově příliš měnit nemuselo.
V Rusku by to ale francouzsko-japonskou alianci příliš trápit nemuselo. Podle serveru Kolesa.ru totiž Lada chystá po bok XRAYe a připravovaného nástupce řady 4x4 ještě jedno SUV. To by se svými schopnostmi mělo posadit někam mezi obě modelové řady a nemělo by jít o nic jiného než přeznačený Duster. Samozřejmostí je kompletní redesign rumunského SUV ve stylu posledních modelů ruské automobilky. To znamená novou přední část s masku ve tvaru písmene X, jejíž chromovaná rámeček by mohl proniknout až do předních světlometů. Skupinové svítilny se protáhnou blíže ke střeše, což trochu připomene koncept XCode.
Kompletního přepracování by se dočkal interiér, pravděpodobně ve stylu sedanu Vesta. Pod kapotou má Renault Duster v současnosti zážehovou šestnáctistovku o výkonu 84 kW (114 k), dvoulitr o výkonu 105 kW (143 k) a naftovou patnáctistovku o výkonu 80 kW (109 k). Všechny jednotky mají pohon všech kol (1.6 je v základu předokolka) v kombinaci s manuální a u dvoulitru i automatickou převodovkou. Lada by ale i tak pravděpodobně použila své motory. Ceny rumunského SUV se pohybují mezi 639 000 až 1 019 990 rubly (cca 274 000 až 437 000 korun), ruská verze by ale byla určitě levnější. Dovoz do Evropy je přesto, podobně jako u Largusu, téměř vyloučen.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.