Současná Dacia Duster se ještě letos odebere na zasloužený odpočinek a přenechá místo modernějšímu a pravděpodobně také většímu nástupci. Neznamená to ale, že se velmi populární SUV vytratí úplně. O jeho výrobě totiž údajně uvažují Rusové.
Ruský AvtoVAZ patří stejně jako rumunská Dacia koncernu Renault-Nissan. Spolupráce značek ze dvou posttotalitních zemí navíc dnes není ničím výjimečným. Lada má konec konců v nabídce kombi a dodávku Largus, což je někdejší Logan MCV první generace, a její nejnovější crossover XRAY jezdí na podvozkové skupině Dacie Sandero Stepway (v Rusku prodávané jako Renault). Zdaleka největším trumf by ale Rusové mohli získat v následujících měsících, kdy skončí výroba první generace Dacie Duster. Ta se těší obrovské popularitě nejen u nás, ale i v celé Evropě a také Rusku, kde je prodávána pod značkou Renault. Jak na tom bude nástupce je zatím ve hvězdách, ačkoliv podle všech indicií by se toho charakterově příliš měnit nemuselo.
V Rusku by to ale francouzsko-japonskou alianci příliš trápit nemuselo. Podle serveru Kolesa.ru totiž Lada chystá po bok XRAYe a připravovaného nástupce řady 4x4 ještě jedno SUV. To by se svými schopnostmi mělo posadit někam mezi obě modelové řady a nemělo by jít o nic jiného než přeznačený Duster. Samozřejmostí je kompletní redesign rumunského SUV ve stylu posledních modelů ruské automobilky. To znamená novou přední část s masku ve tvaru písmene X, jejíž chromovaná rámeček by mohl proniknout až do předních světlometů. Skupinové svítilny se protáhnou blíže ke střeše, což trochu připomene koncept XCode.
Kompletního přepracování by se dočkal interiér, pravděpodobně ve stylu sedanu Vesta. Pod kapotou má Renault Duster v současnosti zážehovou šestnáctistovku o výkonu 84 kW (114 k), dvoulitr o výkonu 105 kW (143 k) a naftovou patnáctistovku o výkonu 80 kW (109 k). Všechny jednotky mají pohon všech kol (1.6 je v základu předokolka) v kombinaci s manuální a u dvoulitru i automatickou převodovkou. Lada by ale i tak pravděpodobně použila své motory. Ceny rumunského SUV se pohybují mezi 639 000 až 1 019 990 rubly (cca 274 000 až 437 000 korun), ruská verze by ale byla určitě levnější. Dovoz do Evropy je přesto, podobně jako u Largusu, téměř vyloučen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.