Strategie Opelu 7 v 17 jede na plné obrátky a po Insignii Grand Sport a SUV Crossland X přichází Insignia Sports Tourer. Za tímto označením se ukrývá praktická karosérie kombi, jejíž design se stejně jako v případě liftbacku opravdu povedl. Jak je na tom ale vnitřní prostor?
Klasická Insignia už při prvním představení zabodovala. Její design se dá s klidem označit za jeden z nejhezčích ve třídě, karosérie kombi potom v nastoleném trendu pokračuje. Přední část je shodná s liftbackem, za zmínku tak stojí především světla IntelliLux LED, zcela nové jsou ale zadní partie. Ty lecčím připomínají menší Astru a jejich nejnápaditějším detailem je horní stříbrná linka bočních oken protažená až do skupinových LED svítilen. V nich potom tvoří decentní hokejku. Na rozdíl od předchůdce je zadní část méně mohutná a vypadá určitě o mnoho lépe.
Ovšem marná sláva, kombi dělá kombíkem vnitřní prostor. A toho má nyní Insignia na rozdávání, především kvůli o 29 milimetrů prodlouženému rozvoru náprav. Ten nakonec z délky 4986 milimetrů ukrajuje celých 2829 milimetrů. Nutno také podotknout, že přední převis je kratší o 30 milimetrů, nápravy jsou širší o 11 milimetrů a výška je pouhých 1483 milimetrů. Uvnitř tak přibylo 31 milimetrů v oblasti hlavy a 25 milimetrů v oblasti ramen. Zavazadlový prostor při sklopených sedadlech pojme 1640 litrů, o 100 litrů více než doposud. Délka kufru je v takovém případě 2005 milimetrů. Oproti předchůdci se snížila nákladová hrana, zmenšil odstup zavazadelníku od nárazníku a zvětšil vstupní otvor, spolu například s doplňky FlexOrganizer (kolejnice a sítě) tak vytvářejí mnohem větší praktičnost než doposud. Samotné víko pak lze kromě místa řidiče a klíčku otevřít i kopnutím pod zadní nárazník.
Interiér také odpovídá liftbacku, proto jen v rychlosti připomeňme, že společnost bude řidiči dělat osmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systém IntelliLink s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, respektive modul OnStar s připojením k internetu. Za příplatek budou dostupná vynikající ortopedická sedadla, stejně jako vyhřívání zadních vnějších sedáků a panoramatická střecha s plochou 1400 x 860 milimetrů. Základem vozu zůstává výrazně odlehčená platforma Epsilon 2, konkrétní hodnoty hmotnosti ale neznáme. To stejné platí o motorech, ačkoliv se dá předpokládat sdílení s liftbackem a tedy přítomnost přeplňované patnáctistovky o výkonu 103 kW (140 k), respektive 121 kW (165 k), přeplňovaného dvoulitru o výkonu 184 kW (250 k), šestnáctistovky CDTI o výkonu 81 kW (110 k) nebo 130 kW (140 k) a konečně dvoulitru CDTI o výkonu 125 kW (170 k). Chybět nebudou pohon všech kol se dvěma elektronicky řízenými vícelamelovými spojkami a vektorováním točivého momentu v kombinaci s osmistupňovým automatem, respektive adaptivní tlumiče FlexRide.
Z bezpečnostních asistentů se dají vypíchnout adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu s varováním při jeho opuštění nebo sledování dopravy za vozidlem. Informace z navigace nebo čtení dopravních značek se zobrazují na head up displej. Vedle Opelu budou existovat také dvojčata se značkou Vauxhall a především Holden. Ten se jmenuje Commodore Sportwagon a přináší podobně jako liftback zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3.6 litru s výkonem 230 kW (313 k) a točivým momentem 370 Nm. Sílu přenáší na všechna kola devítistupňový automat. Vedle něj pak dojde i na dvoulitrový přeplňovaný benzínový čtyřválec a turbodiesel. Premiéru oslaví Opel Insignia Sports Tourer za pár týdnů v Ženevě, objednávky ale přijímají dealeři už nyní. Holden pak přijde do prodeje až v příštím roce.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.