Strategie Opelu 7 v 17 jede na plné obrátky a po Insignii Grand Sport a SUV Crossland X přichází Insignia Sports Tourer. Za tímto označením se ukrývá praktická karosérie kombi, jejíž design se stejně jako v případě liftbacku opravdu povedl. Jak je na tom ale vnitřní prostor?
Klasická Insignia už při prvním představení zabodovala. Její design se dá s klidem označit za jeden z nejhezčích ve třídě, karosérie kombi potom v nastoleném trendu pokračuje. Přední část je shodná s liftbackem, za zmínku tak stojí především světla IntelliLux LED, zcela nové jsou ale zadní partie. Ty lecčím připomínají menší Astru a jejich nejnápaditějším detailem je horní stříbrná linka bočních oken protažená až do skupinových LED svítilen. V nich potom tvoří decentní hokejku. Na rozdíl od předchůdce je zadní část méně mohutná a vypadá určitě o mnoho lépe.
Ovšem marná sláva, kombi dělá kombíkem vnitřní prostor. A toho má nyní Insignia na rozdávání, především kvůli o 29 milimetrů prodlouženému rozvoru náprav. Ten nakonec z délky 4986 milimetrů ukrajuje celých 2829 milimetrů. Nutno také podotknout, že přední převis je kratší o 30 milimetrů, nápravy jsou širší o 11 milimetrů a výška je pouhých 1483 milimetrů. Uvnitř tak přibylo 31 milimetrů v oblasti hlavy a 25 milimetrů v oblasti ramen. Zavazadlový prostor při sklopených sedadlech pojme 1640 litrů, o 100 litrů více než doposud. Délka kufru je v takovém případě 2005 milimetrů. Oproti předchůdci se snížila nákladová hrana, zmenšil odstup zavazadelníku od nárazníku a zvětšil vstupní otvor, spolu například s doplňky FlexOrganizer (kolejnice a sítě) tak vytvářejí mnohem větší praktičnost než doposud. Samotné víko pak lze kromě místa řidiče a klíčku otevřít i kopnutím pod zadní nárazník.
Interiér také odpovídá liftbacku, proto jen v rychlosti připomeňme, že společnost bude řidiči dělat osmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systém IntelliLink s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, respektive modul OnStar s připojením k internetu. Za příplatek budou dostupná vynikající ortopedická sedadla, stejně jako vyhřívání zadních vnějších sedáků a panoramatická střecha s plochou 1400 x 860 milimetrů. Základem vozu zůstává výrazně odlehčená platforma Epsilon 2, konkrétní hodnoty hmotnosti ale neznáme. To stejné platí o motorech, ačkoliv se dá předpokládat sdílení s liftbackem a tedy přítomnost přeplňované patnáctistovky o výkonu 103 kW (140 k), respektive 121 kW (165 k), přeplňovaného dvoulitru o výkonu 184 kW (250 k), šestnáctistovky CDTI o výkonu 81 kW (110 k) nebo 130 kW (140 k) a konečně dvoulitru CDTI o výkonu 125 kW (170 k). Chybět nebudou pohon všech kol se dvěma elektronicky řízenými vícelamelovými spojkami a vektorováním točivého momentu v kombinaci s osmistupňovým automatem, respektive adaptivní tlumiče FlexRide.
Z bezpečnostních asistentů se dají vypíchnout adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu s varováním při jeho opuštění nebo sledování dopravy za vozidlem. Informace z navigace nebo čtení dopravních značek se zobrazují na head up displej. Vedle Opelu budou existovat také dvojčata se značkou Vauxhall a především Holden. Ten se jmenuje Commodore Sportwagon a přináší podobně jako liftback zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3.6 litru s výkonem 230 kW (313 k) a točivým momentem 370 Nm. Sílu přenáší na všechna kola devítistupňový automat. Vedle něj pak dojde i na dvoulitrový přeplňovaný benzínový čtyřválec a turbodiesel. Premiéru oslaví Opel Insignia Sports Tourer za pár týdnů v Ženevě, objednávky ale přijímají dealeři už nyní. Holden pak přijde do prodeje až v příštím roce.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.