Nejkrásnější kombi na trhu? Insignia na něj aspiruje, pod kapotou bude i šestiválec

Opel Insignia Sports Tourer ukazuje praktičtější osobnost celé řady.
Opel Insignia Sports Tourer ukazuje praktičtější osobnost celé řady., foto: Opel
ar6 7. února 2017 22:53
Sdílej:

Strategie Opelu 7 v 17 jede na plné obrátky a po Insignii Grand Sport a SUV Crossland X přichází Insignia Sports Tourer. Za tímto označením se ukrývá praktická karosérie kombi, jejíž design se stejně jako v případě liftbacku opravdu povedl. Jak je na tom ale vnitřní prostor?

Klasická Insignia už při prvním představení zabodovala. Její design se dá s klidem označit za jeden z nejhezčích ve třídě, karosérie kombi potom v nastoleném trendu pokračuje. Přední část je shodná s liftbackem, za zmínku tak stojí především světla IntelliLux LED, zcela nové jsou ale zadní partie. Ty lecčím připomínají menší Astru a jejich nejnápaditějším detailem je horní stříbrná linka bočních oken protažená až do skupinových LED svítilen. V nich potom tvoří decentní hokejku. Na rozdíl od předchůdce je zadní část méně mohutná a vypadá určitě o mnoho lépe.

Ovšem marná sláva, kombi dělá kombíkem vnitřní prostor. A toho má nyní Insignia na rozdávání, především kvůli o 29 milimetrů prodlouženému rozvoru náprav. Ten nakonec z délky 4986 milimetrů ukrajuje celých 2829 milimetrů. Nutno také podotknout, že přední převis je kratší o 30 milimetrů, nápravy jsou širší o 11 milimetrů a výška je pouhých 1483 milimetrů. Uvnitř tak přibylo 31 milimetrů v oblasti hlavy a 25 milimetrů v oblasti ramen. Zavazadlový prostor při sklopených sedadlech pojme 1640 litrů, o 100 litrů více než doposud. Délka kufru je v takovém případě 2005 milimetrů. Oproti předchůdci se snížila nákladová hrana, zmenšil odstup zavazadelníku od nárazníku a zvětšil vstupní otvor, spolu například s doplňky FlexOrganizer (kolejnice a sítě) tak vytvářejí mnohem větší praktičnost než doposud. Samotné víko pak lze kromě místa řidiče a klíčku otevřít i kopnutím pod zadní nárazník.

Interiér také odpovídá liftbacku, proto jen v rychlosti připomeňme, že společnost bude řidiči dělat osmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systém IntelliLink s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, respektive modul OnStar s připojením k internetu. Za příplatek budou dostupná vynikající ortopedická sedadla, stejně jako vyhřívání zadních vnějších sedáků a panoramatická střecha s plochou 1400 x 860 milimetrů. Základem vozu zůstává výrazně odlehčená platforma Epsilon 2, konkrétní hodnoty hmotnosti ale neznáme. To stejné platí o motorech, ačkoliv se dá předpokládat sdílení s liftbackem a tedy přítomnost přeplňované patnáctistovky o výkonu 103 kW (140 k), respektive 121 kW (165 k), přeplňovaného dvoulitru o výkonu 184 kW (250 k), šestnáctistovky CDTI o výkonu 81 kW (110 k) nebo 130 kW (140 k) a konečně dvoulitru CDTI o výkonu 125 kW (170 k). Chybět nebudou pohon všech kol se dvěma elektronicky řízenými vícelamelovými spojkami a vektorováním točivého momentu v kombinaci s osmistupňovým automatem, respektive adaptivní tlumiče FlexRide.

Z bezpečnostních asistentů se dají vypíchnout adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu s varováním při jeho opuštění nebo sledování dopravy za vozidlem. Informace z navigace nebo čtení dopravních značek se zobrazují na head up displej. Vedle Opelu budou existovat také dvojčata se značkou Vauxhall a především Holden. Ten se jmenuje Commodore Sportwagon a přináší podobně jako liftback zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3.6 litru s výkonem 230 kW (313 k) a točivým momentem 370 Nm. Sílu přenáší na všechna kola devítistupňový automat. Vedle něj pak dojde i na dvoulitrový přeplňovaný benzínový čtyřválec a turbodiesel. Premiéru oslaví Opel Insignia Sports Tourer za pár týdnů v Ženevě, objednávky ale přijímají dealeři už nyní. Holden pak přijde do prodeje až v příštím roce.

Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.