Strategie Opelu 7 v 17 jede na plné obrátky a po Insignii Grand Sport a SUV Crossland X přichází Insignia Sports Tourer. Za tímto označením se ukrývá praktická karosérie kombi, jejíž design se stejně jako v případě liftbacku opravdu povedl. Jak je na tom ale vnitřní prostor?
Klasická Insignia už při prvním představení zabodovala. Její design se dá s klidem označit za jeden z nejhezčích ve třídě, karosérie kombi potom v nastoleném trendu pokračuje. Přední část je shodná s liftbackem, za zmínku tak stojí především světla IntelliLux LED, zcela nové jsou ale zadní partie. Ty lecčím připomínají menší Astru a jejich nejnápaditějším detailem je horní stříbrná linka bočních oken protažená až do skupinových LED svítilen. V nich potom tvoří decentní hokejku. Na rozdíl od předchůdce je zadní část méně mohutná a vypadá určitě o mnoho lépe.
Ovšem marná sláva, kombi dělá kombíkem vnitřní prostor. A toho má nyní Insignia na rozdávání, především kvůli o 29 milimetrů prodlouženému rozvoru náprav. Ten nakonec z délky 4986 milimetrů ukrajuje celých 2829 milimetrů. Nutno také podotknout, že přední převis je kratší o 30 milimetrů, nápravy jsou širší o 11 milimetrů a výška je pouhých 1483 milimetrů. Uvnitř tak přibylo 31 milimetrů v oblasti hlavy a 25 milimetrů v oblasti ramen. Zavazadlový prostor při sklopených sedadlech pojme 1640 litrů, o 100 litrů více než doposud. Délka kufru je v takovém případě 2005 milimetrů. Oproti předchůdci se snížila nákladová hrana, zmenšil odstup zavazadelníku od nárazníku a zvětšil vstupní otvor, spolu například s doplňky FlexOrganizer (kolejnice a sítě) tak vytvářejí mnohem větší praktičnost než doposud. Samotné víko pak lze kromě místa řidiče a klíčku otevřít i kopnutím pod zadní nárazník.
Interiér také odpovídá liftbacku, proto jen v rychlosti připomeňme, že společnost bude řidiči dělat osmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systém IntelliLink s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, respektive modul OnStar s připojením k internetu. Za příplatek budou dostupná vynikající ortopedická sedadla, stejně jako vyhřívání zadních vnějších sedáků a panoramatická střecha s plochou 1400 x 860 milimetrů. Základem vozu zůstává výrazně odlehčená platforma Epsilon 2, konkrétní hodnoty hmotnosti ale neznáme. To stejné platí o motorech, ačkoliv se dá předpokládat sdílení s liftbackem a tedy přítomnost přeplňované patnáctistovky o výkonu 103 kW (140 k), respektive 121 kW (165 k), přeplňovaného dvoulitru o výkonu 184 kW (250 k), šestnáctistovky CDTI o výkonu 81 kW (110 k) nebo 130 kW (140 k) a konečně dvoulitru CDTI o výkonu 125 kW (170 k). Chybět nebudou pohon všech kol se dvěma elektronicky řízenými vícelamelovými spojkami a vektorováním točivého momentu v kombinaci s osmistupňovým automatem, respektive adaptivní tlumiče FlexRide.
Z bezpečnostních asistentů se dají vypíchnout adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu s varováním při jeho opuštění nebo sledování dopravy za vozidlem. Informace z navigace nebo čtení dopravních značek se zobrazují na head up displej. Vedle Opelu budou existovat také dvojčata se značkou Vauxhall a především Holden. Ten se jmenuje Commodore Sportwagon a přináší podobně jako liftback zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3.6 litru s výkonem 230 kW (313 k) a točivým momentem 370 Nm. Sílu přenáší na všechna kola devítistupňový automat. Vedle něj pak dojde i na dvoulitrový přeplňovaný benzínový čtyřválec a turbodiesel. Premiéru oslaví Opel Insignia Sports Tourer za pár týdnů v Ženevě, objednávky ale přijímají dealeři už nyní. Holden pak přijde do prodeje až v příštím roce.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.