Karosérie kombi má v případě BMW řady 5 dlouhou tradici a naváže na ni i současné provedení, jako sedan odhalené na podzim minulého roku. Základní recept automobilky se nemění, technologicky bude ale praktičtější varianta na vrcholu třídy.
Vzhled nového BMW řady 5 se v médiích objevil nesčetněkrát a karosérie kombi z cesty vytyčené sedanem neschází. Oproti němu má v podstatě jen jiné tvarování zadní části a rovnější linii střechy, umožňující uložení 570 až 1700 litrů nákladu do zavazadlového prostoru. Jeho víko, vyrobené z hliníku, může být ovládáno bezdotykově, nechybí mu také samostatné otevírání okna. Pomoci praktičnosti má také o 120 kilogramů vyšší užitečná hmotnost, pohybující se nyní v rozmezí 720 až 730 kilo. Celkově novinka měří 4943 milimetrů na délku, 1868 milimetrů na šířku a 1498 milimetrů na výšku, mezi nápravami je k dispozici 2975 milimetrů.
Základem automobilu je stejná platforma jako v případě sedanu, na jejíž konstrukci byly využity hliník, vysokopevnostní ocel nebo hořčík. Kombík je tak celkově lehčí než předchůdce a vykazuje až o 11 procent nižší spotřebu paliva. Motory jsou v nabídce prozatím čtyři. Začíná se u naftového čtyřválce 520d o výkonu 140 kW (190 k), nad nímž stojí šestiválec 530d o výkonu 195 kW (265 k) s volitelným pohonem všech kol. Mezi benzíny je základem čtyřválec 530i o výkonu 185 kW (252 k), nad nímž najdeme šestiválec 540i xDrive s pohonem všech kol o výkonu 250 kW (340 k). Nejslabší turbodiesel přenáší sílu na kola pomocí šestistupňového manuálu a osmistupňový automat má jako příplatek, ostatní motory jej mají ve standardu. Podvozek „pětky“ Touring má ve standardu vzduchové odpružení zadní nápravy s automatickým udržováním světlé výšky, za příplatek nechybí aktivní řízení, adaptivní tlumiče a stabilizátory nebo o 10 milimetrů snížený podvozek M.
Technické údaje
530i 540i xDrive 520d 530d Výkon: 185 kW 250 kW 140 kW 195 kW Toč. moment: 350 Nm 450 Nm 400 Nm 620 Nm Převodovka: 8 AT 8 AT 6 MT/8 AT 8 AT Zrychlení: 6,5 s 5,1 s 8,0/7,8 s 5,8/5,6 s Max. rychlost: 250 km/h 250 km/h 230/225 km/h 250 km/h Spotřeba: 5,8 l 7,3 l 4,5/4,3 l 4,7/5,3 l Rozměry: 4943 x 1868 x 1498 mm Rozvor: 2975 mm Kufr: 570/1700 lPoznámka: Údaje za lomítkem u 520d patří automatu a u 530d pohonu všech kol.
Stejně jako zvnějšku nečekejte žádná překvapení ani uvnitř. Všemu dění dominuje displej s úhlopříčkou až 10,25 palce, infotainment pak lze ovládat nejen dotykem, ale také hlasem či gesty. Nejdůležitější informace promítá na přední sklo head up displej. Propojit vůz s chytrým telefonem umožňuje technologie BMW Connected, snadnější parkování pro změnu umožní klíč s displejem a dálkovým ovládáním. Mezi bezpečnostními prvky dominují varování před z boku přijíždějícími vozy, asistent pro změnu jízdního pruhu a udržení v jízdním pruhu s aktivní ochranou proti boční srážce či asistent pro vyhýbací manévry. Udržování nastavení rychlosti s funkcí Stop&Go dokáže na přání řidiče pracovat s daty o aktuálních rychlostních omezeních a regulovat rychlost jízdy podle nich. Premiéru si praktická varianta odbude v Ženevě, prodeje začnou v červnu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.