Karosérie kombi má v případě BMW řady 5 dlouhou tradici a naváže na ni i současné provedení, jako sedan odhalené na podzim minulého roku. Základní recept automobilky se nemění, technologicky bude ale praktičtější varianta na vrcholu třídy.
Vzhled nového BMW řady 5 se v médiích objevil nesčetněkrát a karosérie kombi z cesty vytyčené sedanem neschází. Oproti němu má v podstatě jen jiné tvarování zadní části a rovnější linii střechy, umožňující uložení 570 až 1700 litrů nákladu do zavazadlového prostoru. Jeho víko, vyrobené z hliníku, může být ovládáno bezdotykově, nechybí mu také samostatné otevírání okna. Pomoci praktičnosti má také o 120 kilogramů vyšší užitečná hmotnost, pohybující se nyní v rozmezí 720 až 730 kilo. Celkově novinka měří 4943 milimetrů na délku, 1868 milimetrů na šířku a 1498 milimetrů na výšku, mezi nápravami je k dispozici 2975 milimetrů.
Základem automobilu je stejná platforma jako v případě sedanu, na jejíž konstrukci byly využity hliník, vysokopevnostní ocel nebo hořčík. Kombík je tak celkově lehčí než předchůdce a vykazuje až o 11 procent nižší spotřebu paliva. Motory jsou v nabídce prozatím čtyři. Začíná se u naftového čtyřválce 520d o výkonu 140 kW (190 k), nad nímž stojí šestiválec 530d o výkonu 195 kW (265 k) s volitelným pohonem všech kol. Mezi benzíny je základem čtyřválec 530i o výkonu 185 kW (252 k), nad nímž najdeme šestiválec 540i xDrive s pohonem všech kol o výkonu 250 kW (340 k). Nejslabší turbodiesel přenáší sílu na kola pomocí šestistupňového manuálu a osmistupňový automat má jako příplatek, ostatní motory jej mají ve standardu. Podvozek „pětky“ Touring má ve standardu vzduchové odpružení zadní nápravy s automatickým udržováním světlé výšky, za příplatek nechybí aktivní řízení, adaptivní tlumiče a stabilizátory nebo o 10 milimetrů snížený podvozek M.
Technické údaje
530i 540i xDrive 520d 530d Výkon: 185 kW 250 kW 140 kW 195 kW Toč. moment: 350 Nm 450 Nm 400 Nm 620 Nm Převodovka: 8 AT 8 AT 6 MT/8 AT 8 AT Zrychlení: 6,5 s 5,1 s 8,0/7,8 s 5,8/5,6 s Max. rychlost: 250 km/h 250 km/h 230/225 km/h 250 km/h Spotřeba: 5,8 l 7,3 l 4,5/4,3 l 4,7/5,3 l Rozměry: 4943 x 1868 x 1498 mm Rozvor: 2975 mm Kufr: 570/1700 lPoznámka: Údaje za lomítkem u 520d patří automatu a u 530d pohonu všech kol.
Stejně jako zvnějšku nečekejte žádná překvapení ani uvnitř. Všemu dění dominuje displej s úhlopříčkou až 10,25 palce, infotainment pak lze ovládat nejen dotykem, ale také hlasem či gesty. Nejdůležitější informace promítá na přední sklo head up displej. Propojit vůz s chytrým telefonem umožňuje technologie BMW Connected, snadnější parkování pro změnu umožní klíč s displejem a dálkovým ovládáním. Mezi bezpečnostními prvky dominují varování před z boku přijíždějícími vozy, asistent pro změnu jízdního pruhu a udržení v jízdním pruhu s aktivní ochranou proti boční srážce či asistent pro vyhýbací manévry. Udržování nastavení rychlosti s funkcí Stop&Go dokáže na přání řidiče pracovat s daty o aktuálních rychlostních omezeních a regulovat rychlost jízdy podle nich. Premiéru si praktická varianta odbude v Ženevě, prodeje začnou v červnu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.