Velký kufr, nebo elegantní design? U nového BMW 5 Touring máte obojí

BMW představilo řadu 5 Touring s elegantním designem a velkým kufrem.
BMW představilo řadu 5 Touring s elegantním designem a velkým kufrem., foto: BMW
ar6 1. února 2017 11:52
Sdílej:

Karosérie kombi má v případě BMW řady 5 dlouhou tradici a naváže na ni i současné provedení, jako sedan odhalené na podzim minulého roku. Základní recept automobilky se nemění, technologicky bude ale praktičtější varianta na vrcholu třídy.

Vzhled nového BMW řady 5 se v médiích objevil nesčetněkrát a karosérie kombi z cesty vytyčené sedanem neschází. Oproti němu má v podstatě jen jiné tvarování zadní části a rovnější linii střechy, umožňující uložení 570 až 1700 litrů nákladu do zavazadlového prostoru. Jeho víko, vyrobené z hliníku, může být ovládáno bezdotykově, nechybí mu také samostatné otevírání okna. Pomoci praktičnosti má také o 120 kilogramů vyšší užitečná hmotnost, pohybující se nyní v rozmezí 720 až 730 kilo. Celkově novinka měří 4943 milimetrů na délku, 1868 milimetrů na šířku a 1498 milimetrů na výšku, mezi nápravami je k dispozici 2975 milimetrů.

Základem automobilu je stejná platforma jako v případě sedanu, na jejíž konstrukci byly využity hliník, vysokopevnostní ocel nebo hořčík. Kombík je tak celkově lehčí než předchůdce a vykazuje až o 11 procent nižší spotřebu paliva. Motory jsou v nabídce prozatím čtyři. Začíná se u naftového čtyřválce 520d o výkonu 140 kW (190 k), nad nímž stojí šestiválec 530d o výkonu 195 kW (265 k) s volitelným pohonem všech kol. Mezi benzíny je základem čtyřválec 530i o výkonu 185 kW (252 k), nad nímž najdeme šestiválec 540i xDrive s pohonem všech kol o výkonu 250 kW (340 k). Nejslabší turbodiesel přenáší sílu na kola pomocí šestistupňového manuálu a osmistupňový automat má jako příplatek, ostatní motory jej mají ve standardu. Podvozek „pětky“ Touring má ve standardu vzduchové odpružení zadní nápravy s automatickým udržováním světlé výšky, za příplatek nechybí aktivní řízení, adaptivní tlumiče a stabilizátory nebo o 10 milimetrů snížený podvozek M.

Technické údaje

530i 540i xDrive 520d 530d Výkon: 185 kW 250 kW 140 kW 195 kW Toč. moment: 350 Nm 450 Nm 400 Nm 620 Nm Převodovka: 8 AT 8 AT 6 MT/8 AT 8 AT Zrychlení: 6,5 s 5,1 s 8,0/7,8 s 5,8/5,6 s Max. rychlost: 250 km/h 250 km/h 230/225 km/h 250 km/h Spotřeba: 5,8 l 7,3 l 4,5/4,3 l 4,7/5,3 l Rozměry: 4943 x 1868 x 1498 mm Rozvor: 2975 mm Kufr: 570/1700 l

Poznámka: Údaje za lomítkem u 520d patří automatu a u 530d pohonu všech kol.

Stejně jako zvnějšku nečekejte žádná překvapení ani uvnitř. Všemu dění dominuje displej s úhlopříčkou až 10,25 palce, infotainment pak lze ovládat nejen dotykem, ale také hlasem či gesty. Nejdůležitější informace promítá na přední sklo head up displej. Propojit vůz s chytrým telefonem umožňuje technologie BMW Connected, snadnější parkování pro změnu umožní klíč s displejem a dálkovým ovládáním. Mezi bezpečnostními prvky dominují varování před z boku přijíždějícími vozy, asistent pro změnu jízdního pruhu a udržení v jízdním pruhu s aktivní ochranou proti boční srážce či asistent pro vyhýbací manévry. Udržování nastavení rychlosti s funkcí Stop&Go dokáže na přání řidiče pracovat s daty o aktuálních rychlostních omezeních a regulovat rychlost jízdy podle nich. Premiéru si praktická varianta odbude v Ženevě, prodeje začnou v červnu.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.