Víte, jaká zvláštní pravidla silničního provozu platí v zahraničních zemích? Hned několik jsme si jich pro vás připravili, jistě se vám budou hodit.
Tak například v sousedním Rakousku vám hrozí celkem vysoká pokuta za to, když vezete lyže v kabině vozu se sklopenými sedačkami. Podle tamní policie se jedná o nebezpečný náklad a pište si, že ohodnocení tohoto přestupku dosahuje i několika stovek eur.
Ta samá země pak postihuje i častý nešvar řidičů. Tím je nedostatečně rychlé vytvoření pruhu pro vozidla záchranných složek. V Rakousku vám v případě zablokování zásahového vozu hrozí pokuta ve výši několika tisíc eur! Přitom se i u nás dá setkat s tím, že často se například sanitní vozy musí při zásahu doslova prodírat kolonou neposlušných řidičů.
Specialitou je udělený zákaz řízení v zahraničí. Mnoho řidičů si plete fakt, že pokud budete "vybodovaní" v zahraničí, nesmí řídit u nás. Ale to je omyl. Správně je to totiž tak, že pokud jste v zahraniční přišli o možnost řídit = nasbírali jste plný počet bodů, platí udělený zákaz řízení jen pro danou zemi. V případě jeho porušení pak následují opět vysoké sankce.
Vůbec největším mýtem je stanovená doba použití zimních pneumatik v Německu. Spousta řidičů si totiž myslí, že povinnost použít zimní pneu je podobná jako u nás v ČR - jen je-li to potřeba, nebo je zimní období. Jenže faktem je to, že v Německu jsou povinné zimní pneumatiky za zimních klimatických podmínek bez ohraničení doby používání. Pokud tedy bude čistě teoreticky v dubnu sněžit nebo budou prudké mrazy, máte s vaším autem na letních celkem problém.
A mimochodem. Od roku 2013 platí v zemích EU směrnice o přeshraničním předávání informací o dopravních přestupcích. Tím pádem vás při dopravním přestupku v zahraničí nezachrání domněnka, že se vám přece nic nemůže stát a do Česka tahle pokuta nedorazí. Dorazí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?