Víte, jaká zvláštní pravidla silničního provozu platí v zahraničních zemích? Hned několik jsme si jich pro vás připravili, jistě se vám budou hodit.
Tak například v sousedním Rakousku vám hrozí celkem vysoká pokuta za to, když vezete lyže v kabině vozu se sklopenými sedačkami. Podle tamní policie se jedná o nebezpečný náklad a pište si, že ohodnocení tohoto přestupku dosahuje i několika stovek eur.
Ta samá země pak postihuje i častý nešvar řidičů. Tím je nedostatečně rychlé vytvoření pruhu pro vozidla záchranných složek. V Rakousku vám v případě zablokování zásahového vozu hrozí pokuta ve výši několika tisíc eur! Přitom se i u nás dá setkat s tím, že často se například sanitní vozy musí při zásahu doslova prodírat kolonou neposlušných řidičů.
Specialitou je udělený zákaz řízení v zahraničí. Mnoho řidičů si plete fakt, že pokud budete "vybodovaní" v zahraničí, nesmí řídit u nás. Ale to je omyl. Správně je to totiž tak, že pokud jste v zahraniční přišli o možnost řídit = nasbírali jste plný počet bodů, platí udělený zákaz řízení jen pro danou zemi. V případě jeho porušení pak následují opět vysoké sankce.
Vůbec největším mýtem je stanovená doba použití zimních pneumatik v Německu. Spousta řidičů si totiž myslí, že povinnost použít zimní pneu je podobná jako u nás v ČR - jen je-li to potřeba, nebo je zimní období. Jenže faktem je to, že v Německu jsou povinné zimní pneumatiky za zimních klimatických podmínek bez ohraničení doby používání. Pokud tedy bude čistě teoreticky v dubnu sněžit nebo budou prudké mrazy, máte s vaším autem na letních celkem problém.
A mimochodem. Od roku 2013 platí v zemích EU směrnice o přeshraničním předávání informací o dopravních přestupcích. Tím pádem vás při dopravním přestupku v zahraničí nezachrání domněnka, že se vám přece nic nemůže stát a do Česka tahle pokuta nedorazí. Dorazí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?