Tak například v sousedním Rakousku vám hrozí celkem vysoká pokuta za to, když vezete lyže v kabině vozu se sklopenými sedačkami. Podle tamní policie se jedná o nebezpečný náklad a pište si, že ohodnocení tohoto přestupku dosahuje i několika stovek eur.
Ta samá země pak postihuje i častý nešvar řidičů. Tím je nedostatečně rychlé vytvoření pruhu pro vozidla záchranných složek. V Rakousku vám v případě zablokování zásahového vozu hrozí pokuta ve výši několika tisíc eur! Přitom se i u nás dá setkat s tím, že často se například sanitní vozy musí při zásahu doslova prodírat kolonou neposlušných řidičů.
Specialitou je udělený zákaz řízení v zahraničí. Mnoho řidičů si plete fakt, že pokud budete "vybodovaní" v zahraničí, nesmí řídit u nás. Ale to je omyl. Správně je to totiž tak, že pokud jste v zahraniční přišli o možnost řídit = nasbírali jste plný počet bodů, platí udělený zákaz řízení jen pro danou zemi. V případě jeho porušení pak následují opět vysoké sankce.
Vůbec největším mýtem je stanovená doba použití zimních pneumatik v Německu. Spousta řidičů si totiž myslí, že povinnost použít zimní pneu je podobná jako u nás v ČR - jen je-li to potřeba, nebo je zimní období. Jenže faktem je to, že v Německu jsou povinné zimní pneumatiky za zimních klimatických podmínek bez ohraničení doby používání. Pokud tedy bude čistě teoreticky v dubnu sněžit nebo budou prudké mrazy, máte s vaším autem na letních celkem problém.
A mimochodem. Od roku 2013 platí v zemích EU směrnice o přeshraničním předávání informací o dopravních přestupcích. Tím pádem vás při dopravním přestupku v zahraničí nezachrání domněnka, že se vám přece nic nemůže stát a do Česka tahle pokuta nedorazí. Dorazí.