Absurdita dosáhla vrcholu. Proč vlastně Kodiaq Scout existuje?

Škoda Kodiaq Scout je dokonalou ukázkou absurdity automobilového průmyslu.
Škoda Kodiaq Scout je dokonalou ukázkou absurdity automobilového průmyslu., foto: Škoda Auto
ar6 26. ledna 2017 11:34
Sdílej:

Pokud s vám Škoda Kodiaq nezdá dostatečně „off-road“, již brzy dostanete příležitost sáhnout po variantě Scout. Ta se představí na ženevském autosalonu a podobně jako v případě Fabie, Octavie nebo Rapidu zdůrazňuje především robustnost automobilu.

Ty tam jsou doby, kdy i SUV byla svým vzezřením brána tak trochu za off-roady. Dnes se musí jejich dobrodružný charakter zdůrazňovat všemožnými doplňky, což postihlo i 4,7 metru dlouhou Škodu Kodiaq. Základem verze Scout jsou stříbrně lakované středy obou nárazníků, stříbrné kryty zrcátek, stříbrné lišty kolem oken, stříbrné střešní ližiny a konečně maska chladiče, zasazená do stříbrného rámečku. Touto barvou se u Scoutu tedy rozhodně nešetřilo. Vzhledově pak SUV dále odlišují specifická 19palcová kola, zatmavená zadní okna, standardní full-LED světlomety a mlhovky nebo specifická loga verze Scout uvnitř i zvenku.

Čtěte také: PRVNÍ DOJMY: Škoda trefila do černého, z Kodiaqu bude celosvětový hit

Pod kapotou najdeme nabídku motorů, osekanou na dva benzínové a dva naftové motory. Základem bude 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) se zrychlením za 9,8 sekundy a spotřebou 6,8 l/100 km. Následuje vrcholný čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 132 kW (180 k) se zrychlením za 8,0 sekundy a spotřebou 7,3 l/100 km. Slabší ze dvoulitrových turbodieselů má 110 kW (150 k), na 100 km/h zrychluje za 9,5 sekundy a spotřebuje 5,3 l/100 km. Silnější TDI má 140 kW (190 k), zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km. Všechny čtyři motory mají standardně pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou a elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS. Při jízdě v terénu se budou hodit také světlá výška 194 milimetrů, přední nájezdový úhel 22 a zadní nájezdový úhel 23,1 stupně, sériově dodávaný paket pro špatné cesty i specifický režim Offroad, upravující ABS, pohon všech kol i volitelné adaptivní tlumiče.

Základní výbava vozu vychází ze stupně Ambition, který se vedle již zmíněných terénních prvků chlubí i multifunkčním volantem, ambientním LED osvětlením v deseti odstínech, infotainmentem Bolero s osmi reproduktory, sedadly, potaženými Alcantarou s logem Kodiaq, výplněmi dveří z Alcantary, pedály z ušlechtilé oceli, textilními koberečky a logem Kodiaq na předních prahových lištách. Komfort posádky vylepšuje elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčkový systém KESSY, barevný MaxiDOT displej a parkovací kamera.

Volič s jízdními profily Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual a Snow pak ovlivňuje ovlivňující reakce motoru, automatické převodovky, posilovače řízení, klimatizace a případně adaptivních tlumičů. Do příplatkové výbavy Kodiaqu Scout se poprvé dostává také navigace Columbus s 9,2palcovou obrazovkou ve skleněném designu, WLAN hotspotem, LTE připojením a službami Škoda Connect. Premiéra vozu se odehraje v březnu na ženevském autosalonu.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.