Absurdita dosáhla vrcholu. Proč vlastně Kodiaq Scout existuje?

ar6, 26. ledna 2017, 11:34 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Pokud s vám Škoda Kodiaq nezdá dostatečně „off-road“, již brzy dostanete příležitost sáhnout po variantě Scout. Ta se představí na ženevském autosalonu a podobně jako v případě Fabie, Octavie nebo Rapidu zdůrazňuje především robustnost automobilu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Kodiaq Scout je dokonalou ukázkou absurdity automobilového průmyslu.

Škoda Kodiaq Scout je dokonalou ukázkou absurdity automobilového průmyslu. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Ty tam jsou doby, kdy i SUV byla svým vzezřením brána tak trochu za off-roady. Dnes se musí jejich dobrodružný charakter zdůrazňovat všemožnými doplňky, což postihlo i 4,7 metru dlouhou Škodu Kodiaq. Základem verze Scout jsou stříbrně lakované středy obou nárazníků, stříbrné kryty zrcátek, stříbrné lišty kolem oken, stříbrné střešní ližiny a konečně maska chladiče, zasazená do stříbrného rámečku. Touto barvou se u Scoutu tedy rozhodně nešetřilo. Vzhledově pak SUV dále odlišují specifická 19palcová kola, zatmavená zadní okna, standardní full-LED světlomety a mlhovky nebo specifická loga verze Scout uvnitř i zvenku.

Čtěte také: PRVNÍ DOJMY: Škoda trefila do černého, z Kodiaqu bude celosvětový hit

Pod kapotou najdeme nabídku motorů, osekanou na dva benzínové a dva naftové motory. Základem bude 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) se zrychlením za 9,8 sekundy a spotřebou 6,8 l/100 km. Následuje vrcholný čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 132 kW (180 k) se zrychlením za 8,0 sekundy a spotřebou 7,3 l/100 km. Slabší ze dvoulitrových turbodieselů má 110 kW (150 k), na 100 km/h zrychluje za 9,5 sekundy a spotřebuje 5,3 l/100 km. Silnější TDI má 140 kW (190 k), zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km. Všechny čtyři motory mají standardně pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou a elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS. Při jízdě v terénu se budou hodit také světlá výška 194 milimetrů, přední nájezdový úhel 22 a zadní nájezdový úhel 23,1 stupně, sériově dodávaný paket pro špatné cesty i specifický režim Offroad, upravující ABS, pohon všech kol i volitelné adaptivní tlumiče.

Základní výbava vozu vychází ze stupně Ambition, který se vedle již zmíněných terénních prvků chlubí i multifunkčním volantem, ambientním LED osvětlením v deseti odstínech, infotainmentem Bolero s osmi reproduktory, sedadly, potaženými Alcantarou s logem Kodiaq, výplněmi dveří z Alcantary, pedály z ušlechtilé oceli, textilními koberečky a logem Kodiaq na předních prahových lištách. Komfort posádky vylepšuje elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčkový systém KESSY, barevný MaxiDOT displej a parkovací kamera.

Volič s jízdními profily Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual a Snow pak ovlivňuje ovlivňující reakce motoru, automatické převodovky, posilovače řízení, klimatizace a případně adaptivních tlumičů. Do příplatkové výbavy Kodiaqu Scout se poprvé dostává také navigace Columbus s 9,2palcovou obrazovkou ve skleněném designu, WLAN hotspotem, LTE připojením a službami Škoda Connect. Premiéra vozu se odehraje v březnu na ženevském autosalonu.

Vytisknout

Diskuze: Absurdita dosáhla vrcholu. Proč vlastně Kodiaq Scout existuje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

on-line prodej

Zdarma ověření najetých kilometrů ojetých aut v Česku

Volkswagen představil zcela nový Tiguan

Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

Suzuki Vitara Mild Hybrid

Bonusovka od Suzuki, slevy až 270 000 Kč

peugeot 408

Stellantis již otestoval použití syntetických paliv

MG HS

TEST: MG HS 1.5 TGI Emotion – nové SUV za 600 tisíc, má to háček?

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

ceny pohonných hmot

Pět zásadních změn pro české řidiče

Ilustrační foto

Novela zákona o povinném ručení - nejdůležitější změny

Volkswagen ID. GTI Concept

Volkswagen představuje ID. GTI Concept

Lexus LC 500 Convertible

TEST Lexus LC 500 CV Hokkaido Edition - japonský samuraj nahoře bez

MINI Cooper SE Countryman ALL4 v edici Untamed

Tvrdá rána elektromobilitě možná už za 2 roky? Optimismus přesto vládne dál...

Škoda Superb Sportline

Výrazná změna čekacích lhůt na nová auta

Nová Toyota Prius, z ošklivky kráskou s křivkami

Krátká video-prezentace nové Toyoty Prius, která je plná inovací

subaru xv

TEST Subaru XV – horský kamzík se skvělým podvozkem

Volkswagen California Concept

Světová premiéra nové Californie CONCEPT, pohled na budoucnost obytných vozů

reklama

Doporučujeme

Nissan Juke Nismo RS

Nový Juke od Nissanu nabírá zpozdění. Navíc zklame milovníky nafty

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

  2. Zdarma ověření najetých kilometrů ojetých aut v Česku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud