Letošní ročník březnového autosalonu v Ženevě bude patřit firmě Pagani. Ta zde odhalí otevřenou verzi modelu Huayra, přičemž ochutnávku v podobě snímku zveřejnila firma na svém Facebooku.
I když o autě samotném zatím nevíme prakticky nic, s velkou jistotou lze čekat konstrukci s pevnou odnímatelnou střechou. Tu nabízel předchůdce Hyuary, kterým byla "do nekonečna" produkovaná Zonda. Uvidíme, jak si Pagani poradí s uchycením dveří, které se budou muset u roadsteru otevírat jinak než u uzavřené verze.
Ostatně, o tomhle technickém problému prohlásil sám Horacio Pagani, že otevřená Hyuara byla nejsložitější projekt, do kterého se Pagani kdy pustilo. Co se týče pohonu, tam očekávejme benzinový šestilitrový dvanáctiválec z dílny divize AMG. Výkon činí 730 koní, točivý moment pak krásných 1 000 Nm.
Novinka s odnímatelnou střechou bude stát v přepočtu okolo 30 milionů Kč a produkce má být omezena na rovnou stovku kusů. Je také dost pravděpodobné, že ještě než dojde ke světové premiéře, budou už všechny zarezervované.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?