Letošní ročník březnového autosalonu v Ženevě bude patřit firmě Pagani. Ta zde odhalí otevřenou verzi modelu Huayra, přičemž ochutnávku v podobě snímku zveřejnila firma na svém Facebooku.
I když o autě samotném zatím nevíme prakticky nic, s velkou jistotou lze čekat konstrukci s pevnou odnímatelnou střechou. Tu nabízel předchůdce Hyuary, kterým byla "do nekonečna" produkovaná Zonda. Uvidíme, jak si Pagani poradí s uchycením dveří, které se budou muset u roadsteru otevírat jinak než u uzavřené verze.
Ostatně, o tomhle technickém problému prohlásil sám Horacio Pagani, že otevřená Hyuara byla nejsložitější projekt, do kterého se Pagani kdy pustilo. Co se týče pohonu, tam očekávejme benzinový šestilitrový dvanáctiválec z dílny divize AMG. Výkon činí 730 koní, točivý moment pak krásných 1 000 Nm.
Novinka s odnímatelnou střechou bude stát v přepočtu okolo 30 milionů Kč a produkce má být omezena na rovnou stovku kusů. Je také dost pravděpodobné, že ještě než dojde ke světové premiéře, budou už všechny zarezervované.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?