Letošní ročník březnového autosalonu v Ženevě bude patřit firmě Pagani. Ta zde odhalí otevřenou verzi modelu Huayra, přičemž ochutnávku v podobě snímku zveřejnila firma na svém Facebooku.
I když o autě samotném zatím nevíme prakticky nic, s velkou jistotou lze čekat konstrukci s pevnou odnímatelnou střechou. Tu nabízel předchůdce Hyuary, kterým byla "do nekonečna" produkovaná Zonda. Uvidíme, jak si Pagani poradí s uchycením dveří, které se budou muset u roadsteru otevírat jinak než u uzavřené verze.
Ostatně, o tomhle technickém problému prohlásil sám Horacio Pagani, že otevřená Hyuara byla nejsložitější projekt, do kterého se Pagani kdy pustilo. Co se týče pohonu, tam očekávejme benzinový šestilitrový dvanáctiválec z dílny divize AMG. Výkon činí 730 koní, točivý moment pak krásných 1 000 Nm.
Novinka s odnímatelnou střechou bude stát v přepočtu okolo 30 milionů Kč a produkce má být omezena na rovnou stovku kusů. Je také dost pravděpodobné, že ještě než dojde ke světové premiéře, budou už všechny zarezervované.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?