Ještě nedávno byla MPV v módě a každá automobilka měla v nabídce hned několik různých velikostí. Ta doba je ale pryč, dnes vládnou SUV, v něž se mění právě velkoprostorová vozidla. První vlaštovkou byl Peugeot 5008, dalším v řadě je Opel Meriva. Ten se v nové generace jmenuje Crossland X a stává se konkurentem Renaultu Captur.
Opel, v Británii Vauxhall, to s ofenzivou SUV a crossoverů (CUV) myslí vážně. Mokka X už dnes patří k nejúspěšnějším modelům značky, během letošního roku pak budou následovat Grandland X a Crossland X. Právě druhý jmenovaný, jehož oficiální premiéra se odehraje v Ženevě, se představuje v plné kráse. Nástupce Merivy je prvním modelem, těžícím ze spolupráce s francouzským PSA, pod kabátkem tak najdeme mechanické základy Peugeotu 2008 (a chystaného Citroënu C3 Picasso), jemuž je jinak novinka přímým konkurentem. Odpovídat Francouzům mají také motorizace, až na zmínku o benzínových i naftových motorech, respektive manuální a automatické převodovce, ale automobilka zatím mlčí.
Daleko to s délkou 4212 milimetrů, šířkou 1765 milimetrů a výškou 1590 milimetrů nemá Crossland X ani k sourozeneckému modelu Mokka X, na rozdíl od něj ale nabídne jen pohon předních kol a cílí primárně na rodiny. To se projevuje například v prostornějším interiéru – zadní lavice je posuvná v rozsahu 150 milimetrů, čímž se základní objem kufru pohybuje mezi 410 až 520 litry. Po sklopení sedadel poskočí hodnota na 1255 litrů. Velkoprostorové automobily připomíná i vyšší stavba karosérie, ve vybraných verzích ještě zdůrazněná kontrastním lakováním střechy. Po vzoru například nového Scénicu mají kola větší průměr, ke světu SUV pro změnu odkazuje plastové obložení podběhů kol a spodní části dveří.
Přední část se drží typických designových prvků značky, včetně velké masky chladiče nebo LED diod pro denní svícení ve tvaru šípu. Za příplatek budou dostupné například i adaptivní LED světlomety. Přechodu do zadní části asistuje chromovaná linka kolem oken, velice zajímavým prvkem je pak přímá návaznost bočního prosklení na skupinové světlomety. Ty jsou rozměrné a optikou kopírují hlavní reflektory. Svým ztvárněním pak zadní partie nemusí sednout každému, především nelakovaný nárazník se stříbrným středem (stejně jako vpředu) působní možná až příliš mohutně.
Kabina svým stylem kopíruje větší modely Astra nebo Insignia, někdejší přetlačítkovanou středovou konzoli tak nahrazuje dotyková obrazovka. Ta je výstupem infotainmentu IntelliLink ve verzi Radio 4.0 nebo Navi 5.0. V obou případech nechybí kompatibilita Apple CarPlay a Android Auto, dostupné jsou rovněž modul OnStar s WiFi připojením k internetu nebo bezdrátová nabíječka chytrých telefonů. Výhodou přechodu Merivy v Crossland X je vedle vnitřní prostoru i zvýšená pozice předních sedadel. Ta mohou být volitelně také ergonomická. Dalšími příplatkovými prvky jsou panoramatická střecha, head up displej nebo bezklíčkové startování a otevírání. Z bezpečnostních pomocníků jmenujme například 180stupňový kamerový systém, přednárazový systém s detekcí chodců a autonomním brzděním, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, hlídání mrtvého úhlu nebo čtení dopravních značek s rychlostním omezením.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.