PRVNÍ DOJMY: Už jsme ji viděli! Jak se nám líbí omlazená Octavia?

ar6, 15. ledna 2017, 20:11 Google+

Omlazená Škoda Octavia je posledních několik týdnů téměř národním tématem číslo jedna. Diskutuje se o ní vždy a všude, kde se objeví byť jen jediná její fotografie. Jenomže většina kritiků čtveřici světlometů viděla právě jen na fotografiích, proto jsme nevynechali příležitost osobně se s autem seznámit na vídeňském autosalonu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Poprvé jsme se seznámili s omlazenou Škodou Octavia.

Poprvé jsme se seznámili s omlazenou Škodou Octavia. | foto: Jan Matoušek, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Jozef Kabaň se nedávno podivil nad tím, že lidé kritizují design omlazené Octavie ještě před tím, než ho reálně viděli. Poprvé dostala veřejnost tuto možnost od čtvrtka 12. do neděle 15. ledna v rakouské metropoli, kde se konala již tradiční automobilová přehlídka. A nejen Rakušané měli o auto obrovský zájem. Prakticky kolem žádného jiného exponátu nebyla neustále tak velká skupina lidí, a to jen o kousek dál stálo Bugatti Chiron nebo omlazený Volkswagen Golf. Všichni studovali přední část, která rozdělením světlometů vzbudila obrovskou vlnu vášní. Že rozhodně nejde o univerzálně krásné řešení naznačovaly i reakce některých návštěvníků, zaslechnout bylo také možné narážky na předchozí Mercedes-Benz třídy E, jemuž se ale sám tvůrce výrazně vyhýbá.

Na ploše vídeňského výstaviště byly k vidění dva vozy – sněhobílý liftback v nejvyšší výbavě Laurin & Klement a šedý kombík ve výbavě Style, avšak doplněný prakticky o všechny možné příplatky včetně navigace s 9,2palcovým displejem nebo koženého čalounění. Veškerá pozornost ale byla upřena na přední část. A i když bude tento názor nejspíše po celou dobu prodeje (a i dlouho po něm) omlazené Octavie menšinový, nám se čtveřice rozdělených světlometů líbí! Má to samozřejmě své podmínky, světla musí být LED diodová a ideálně by mělo být auto ve světlejší barvě. Pak krásně vynikne kontrast mezi karosérii a reflektory samotnými. U tmavého laku má oko občas tendence chybějící prvek uměle dokreslovat.

img-responsive

Vzhled zadních světlometů se Škodovce hodně povedl. | foto: Jan Matoušek, AutoRoad.cz

Důvodem, proč nás ale omlazený tuzemský bestseller oslovil, byla ale neprostá změna osobnosti. Zatímco původní třetí generace byla sice elegantní, ale nezapamatovatelná, po faceliftu jí rozhodně nepřehlédnete. Řečeno personifikací, z Octavie se stala automobilová osobnost a řešením předních světel vystoupila z davu. Nemusí se to líbit každému, to ale u osobností není ničím neobvyklým. Dalším plusem je, že si model na pomezí nižší střední a střední třídy s žádným ze svých sourozenců nespletete. Přední část celkově pak s novou maskou chladiče a jiným nárazníkem působí robustněji a opticky celý vůz rozšířila. Naopak vzadu se měnila jen kosmetika, i ta ale okřídlenému šípu rozhodně prospěla. Zatmavená světla sice nemají jiný tvar ani optiku, působí ale výrazněji, tím spíše opět se světlým lakem karosérie.

Při představování interiéru Škodovka lákala mimo jiné na 73 milimetrů navíc před koleny zadních cestujících. Vzhledem k tomu, že už původně bylo uvnitř obrovské množství místa ale tuto změnu výškově průměrné postavy pravděpodobně příliš nezaregistrují. Oči se raději zaměří na novou středovou konzoli, zvláště pak v provedení s 9,2palcovým dotykovým displejem navigace Columbus. Ten, spolu s upraveným ovládáním ventilace a klimatizace, pozvedl design celé palubní desky na jinou úroveň, Octavia nyní vypadá mnohem luxusněji, téměř jako auto ne o půl segmentu výše.

img-responsive

Kabina působí i kvůli 9,2palcové obrazovce luxusněji. | foto: Jan Matoušek, AutoRoad.cz

Obrazovka s sebou ale nese i zápory, například celodotykové ovládání, včetně hlasitosti, nemusí sednout každému. Jistě, je tu ovládání na volantu, případně hlasem, klasický otoční knoflík jako například v Kodiaqu ale budou někteří určitě postrádat. Naopak grafika celého zařízení je špičková, stejně jako reakce na jednotlivé povely. Řidič má k dispozici nový volant, za nímž si rozsahem nastavení jeho i sedačky najde ideální pozici téměř každý. Líbil se nám rovněž přístrojový panel, inspirovaný většími modely Superb a Kodiaq. Špičková výbava Laurin & Klement má dále povedené světelné lišty ve dveřích, respektive čalounění v kombinaci kůže a Alcantary.

Technicky se Octavia po modernizaci zatím tolik nezměnila. Základním motorem je litrový tříválec TSI s výkonem 85 kW (116 k) a volbou mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem DSG. Následují čtyřválcové zážehové jednotky 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k). V obou případech je volba mezi šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou, silnější motor pak se šestistupňovým DSG kombinuje i pohon všech kol. Turbodieselová paleta jednotek TDI obsahuje šestnáctistovku o výkonu 85 kW (116 k) a dvoulitry s výkonem 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Slabší motory mají opět výběr mezi manuální (1.6 má pět a 2.0 šest stupňů) a dvouspojkovou převodovkou s tím, že dvoulitr s DSG dostane volitelně pohon obou náprav, nejsilnější diesel jinak než s DSG a pohonem všech kol nepořídíte. Alternativu opět představuje 1.4 G-TEC na CNG o výkonu 81 kW (110 k), na výběr je mezi šestistupňovým manuálem nebo dvouspojkovým automatem DSG. V průběhu roku ale přijde například nový čtyřválec 1.5 TSI.

Kde naopak okřídlený šíp zapracoval, to je nabídka bezpečnostních asistentů nově obsahující třeba přednárazový systém s detekcí chodců, nouzové volání v případě nehody, sledování mrtvého úhlu, asistent pro jízdu s přívěsem, varování při opuštění jízdního pruhu nebo monitorování dopravy za vozidlem při couvání. V ceníku aktuálně figurují výbavy Active, Ambition, Fresh, Style a Laurin & Klement. Ceny liftbacku se pohybují od 407 900 do 824 900 korun, kombík je podle výbavy o 30 000 nebo 35 000 korun dražší.

Vytisknout

Diskuze: PRVNÍ DOJMY: Už jsme ji viděli! Jak se nám líbí omlazená Octavia?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tekuté sněhové řetězy v dobové reklamě.

VIDEO: Jak si poradí Škoda 105 na nesjízdné vozovce?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud