Countryman je historicky největším modelem Mini a vůbec poprvé může mít alespoň částečně také sedm sedadel. A v portfoliu vedle benzínů, turbodieselů i plug-in hybridu nebude chybět ani pořádně ostrá varianta. Ta nese již tradičně označení JCW a „maxíka“ pořádně nakopla.
Ještě na podzim jsme jako největší Mini v historii představovali Clubman, který se v Paříži ukázal ve sportovní verzi JCW. Dnes takto mluvíme o Countrymanovi ve stejné variantě a s kombíkem toho má SUV společného mnohem více. Primárně je to přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 170 kW (231 k) s točivým momentem 350 Nm, spolupracující se šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem a pohonem všech kol ALL4. Dynamické parametry jsou stejné – zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a maximální rychlost 234 km/h. V otázce spotřeby je ale automat s hodnotou 6,9 l/100 km o půl litru lepší než manuál.
Mini oproti originálu vyladilo podvozek i řízení (k dispozici jsou i adaptivní tlumiče), přidalo volič režimů Sport, Mid a Green a do skladů Bremba pak sáhlo pro silnější brzdy. Ty se ukrývají za 18- a volitelně 19palcovými litými koly. Zajímavou položkou je funkce Electronic Differential Lock Control (EDLC), chovající se dle automobilky jako elektronická uzávěrka předního diferenciálu. Vizuálně vyniká 4299 milimetrů dlouhé SUV aerodynamickým bodykitem, u nějž zaujmou výrazné nasávací otvory vpředu. Tam jsou dále i LED světlomety, střecha pak standardně dostala praktické ližiny a je zakončena decentním spoilerem. Na výběr je celkem deset laků karosérie, včetně exkluzivní zelené Rebel, v kombinaci s kontrastně lakovanými díly.
Uvnitř zůstala o 13 centimetrů posuvná zadní lavice, stejně jako lavice Picnic Bench pro dva lidi, kterou je možné vytvořit v zavazadlovém prostoru zastaveného vozu. Vpředu nechybí sportovní sedadla, volant a hlavice řadicí páky, výbava pak obsahuje rádio Mini Visual Boost s 6,5palcovým displejem. Mezi příplatky nechybí navigace s 8,8palcovou obrazovkou a službami Mini Connected. Premiéru si nový Countryman JCW odbude na dubnovém autosalonu v Šanghaji, prodej začne také ještě letos na jaře.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?