Countryman je historicky největším modelem Mini a vůbec poprvé může mít alespoň částečně také sedm sedadel. A v portfoliu vedle benzínů, turbodieselů i plug-in hybridu nebude chybět ani pořádně ostrá varianta. Ta nese již tradičně označení JCW a „maxíka“ pořádně nakopla.
Ještě na podzim jsme jako největší Mini v historii představovali Clubman, který se v Paříži ukázal ve sportovní verzi JCW. Dnes takto mluvíme o Countrymanovi ve stejné variantě a s kombíkem toho má SUV společného mnohem více. Primárně je to přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 170 kW (231 k) s točivým momentem 350 Nm, spolupracující se šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem a pohonem všech kol ALL4. Dynamické parametry jsou stejné – zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a maximální rychlost 234 km/h. V otázce spotřeby je ale automat s hodnotou 6,9 l/100 km o půl litru lepší než manuál.
Mini oproti originálu vyladilo podvozek i řízení (k dispozici jsou i adaptivní tlumiče), přidalo volič režimů Sport, Mid a Green a do skladů Bremba pak sáhlo pro silnější brzdy. Ty se ukrývají za 18- a volitelně 19palcovými litými koly. Zajímavou položkou je funkce Electronic Differential Lock Control (EDLC), chovající se dle automobilky jako elektronická uzávěrka předního diferenciálu. Vizuálně vyniká 4299 milimetrů dlouhé SUV aerodynamickým bodykitem, u nějž zaujmou výrazné nasávací otvory vpředu. Tam jsou dále i LED světlomety, střecha pak standardně dostala praktické ližiny a je zakončena decentním spoilerem. Na výběr je celkem deset laků karosérie, včetně exkluzivní zelené Rebel, v kombinaci s kontrastně lakovanými díly.
Uvnitř zůstala o 13 centimetrů posuvná zadní lavice, stejně jako lavice Picnic Bench pro dva lidi, kterou je možné vytvořit v zavazadlovém prostoru zastaveného vozu. Vpředu nechybí sportovní sedadla, volant a hlavice řadicí páky, výbava pak obsahuje rádio Mini Visual Boost s 6,5palcovým displejem. Mezi příplatky nechybí navigace s 8,8palcovou obrazovkou a službami Mini Connected. Premiéru si nový Countryman JCW odbude na dubnovém autosalonu v Šanghaji, prodej začne také ještě letos na jaře.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.