Countryman je historicky největším modelem Mini a vůbec poprvé může mít alespoň částečně také sedm sedadel. A v portfoliu vedle benzínů, turbodieselů i plug-in hybridu nebude chybět ani pořádně ostrá varianta. Ta nese již tradičně označení JCW a „maxíka“ pořádně nakopla.
Ještě na podzim jsme jako největší Mini v historii představovali Clubman, který se v Paříži ukázal ve sportovní verzi JCW. Dnes takto mluvíme o Countrymanovi ve stejné variantě a s kombíkem toho má SUV společného mnohem více. Primárně je to přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 170 kW (231 k) s točivým momentem 350 Nm, spolupracující se šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem a pohonem všech kol ALL4. Dynamické parametry jsou stejné – zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a maximální rychlost 234 km/h. V otázce spotřeby je ale automat s hodnotou 6,9 l/100 km o půl litru lepší než manuál.
Mini oproti originálu vyladilo podvozek i řízení (k dispozici jsou i adaptivní tlumiče), přidalo volič režimů Sport, Mid a Green a do skladů Bremba pak sáhlo pro silnější brzdy. Ty se ukrývají za 18- a volitelně 19palcovými litými koly. Zajímavou položkou je funkce Electronic Differential Lock Control (EDLC), chovající se dle automobilky jako elektronická uzávěrka předního diferenciálu. Vizuálně vyniká 4299 milimetrů dlouhé SUV aerodynamickým bodykitem, u nějž zaujmou výrazné nasávací otvory vpředu. Tam jsou dále i LED světlomety, střecha pak standardně dostala praktické ližiny a je zakončena decentním spoilerem. Na výběr je celkem deset laků karosérie, včetně exkluzivní zelené Rebel, v kombinaci s kontrastně lakovanými díly.
Uvnitř zůstala o 13 centimetrů posuvná zadní lavice, stejně jako lavice Picnic Bench pro dva lidi, kterou je možné vytvořit v zavazadlovém prostoru zastaveného vozu. Vpředu nechybí sportovní sedadla, volant a hlavice řadicí páky, výbava pak obsahuje rádio Mini Visual Boost s 6,5palcovým displejem. Mezi příplatky nechybí navigace s 8,8palcovou obrazovkou a službami Mini Connected. Premiéru si nový Countryman JCW odbude na dubnovém autosalonu v Šanghaji, prodej začne také ještě letos na jaře.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.