K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

GMC představilo nejhloupější převodovku poslední doby. Její ovládání vás bude štvát

ar6, 28. května 2017, 13:09 Google+ NAIAS 2017

Ovládání převodového ústrojí má nejčastěji na starosti klasická páka nejrůznějšího tvaru. V poslední době se pak u automatů začal objevovat otočný ovladač, několikrát už jste se mohli setkat také s tlačítky. V obou případech ale bylo atypické řešení na místě páky, tudíž při ruce. Nové GMC Terrain ale přišlo s novým a dosti krkolomným umístěním voliče.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GMC Terrain nabízí velký vnitřní prostor, ale i stupidní ovládání převodovky.

GMC Terrain nabízí velký vnitřní prostor, ale i stupidní ovládání převodovky. | foto: GMC

Sdílejte článek

Než se ale pustím do samotného řešení, je třeba si novinku od amerického výrobce trochu představit. Jedná se o druhé pokračování populárního SUV, jehož se v první generaci od roku 2009 prodalo 700 tisíc kusů. Terrain zároveň také znamená novou kapitolu v designu všech modelů GMC, která bude evidentně více zakulacená než doposud. Také je na ní vidět částečná inspirace jinými výrobci, například provedení zadních C-sloupků není nepodobné takovému Nissanu Murano. Vedle nich pak GMC sází na větší masku chladiče nebo atypicky tvarovaná světla. Vpředu standardně s LED diodami pro denní svícení a u luxusní verze Denali rovněž full-LED technologií. K dispozici bude i paleta litých kol, čítající průměr 17, 18 nebo 19 palců.

img-responsive

Zadní sloupek lehce připomíná Nissan Murano. | foto: GMC

Tím se pomalu dostáváme ke kabině, jež na první pohled rozhodně zaujme čtyřramenným volantem nebo orámováním výdechů ventilace ve tvaru světlometů na obou koncích vozu. Multimediální systémem má úhlopříčku sedm nebo osm palců, rozhraní Apple CarPlay i Android Auto a modul OnStar s LTE připojením k internetu a WiFi hotspotem pro sedm přenosných zařízení. GMC rovněž sází na hliníkové dekory, měkčené plasty nebo aktivní potlačování hluku. Provedení Denali má pak specifické dekorační plochy, čalounění, navigaci, vyhřívaný volant a prémiové audio Bose.

Marně byste však hledali klasický volič převodovky na středovém tunelu, GMC totiž použilo tlačítka, které ale nepochopitelně umístilo na středovou konzoli do její spodní utopené části pod ovládání klimatizace. Toto řešení, pojmenované Electronic Precision Shift, aspiruje na možná nejblbější v celém automobilovém průmyslu. GMC jej sice vychvaluje za to, že uvolnilo prostor na středovém tunelu nejen pro držáky nápojů, uživatelsky ale tlačítka příliš radosti nepřinesou. Co už je přece jen lepší, to je prostnost vozu jako takového. Základní objem kufru je pak možné zvětšit sklopením zadních sedadel i místa spolujezdce, pod podlahou zavazadelníku je navíc ještě krytá schránka na drobnosti.

Pod kapotou už i v Americe sází na evropské motorizace, proto je highlightem nového GMC Terrain, stejně jako sesterského Chevroletu Equinox, turbodiesel o objemu 1.6 litru s výkonem 102 kW (139 k). Doplňovat jí budou přeplňované zážehové čtyřválce o objemu 1.5 a 2.0 litru s výkonem 127 kW (172 k), respektive 188 kW (255 k). Poháněna jsou standardně všechna kola (s možností odpojení zadní nápravy), u benzínových čtyřválců již zmíněnou automatickou převodovkou s devíti stupni. Chybět nebude ani volič jízdních režimů. Z asistenčních prvků lze vedle dnes již běžné sady bezpečnostních pomocníků vyzdvihnout upozornění na kontrolu zadních sedadel před opuštěním vozu a funkci Teen Driver, umožňující rodičům kontrolovat jízdní styl svých ratolestí. Do prodeje se novinka dostane v létě, v nabídce budou výbavové stupně SL, SLE, SLT a Denali.

Google+ Vytisknout

Diskuze: GMC představilo nejhloupější převodovku poslední doby. Její ovládání vás bude štvát

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Elektrický Volkswagen je připraven lámat rekordy, kvalifikaci vyhrál o 11 sekund!

Na trhu nových i ojetých automobilů se dá najít celá řada zajímavých kabrioletů i roadsterů. Většina potěší hlavně při klidné jízdě, hrstka z nich má však i sportovní nadání

Na co se připravit před koupí kabrioletu?

ilustrační foto

Komu nejvíc škodí výfukové zplodiny? Nejzranitelnější jsou ti nejmenší

Hybridní vozy už parkují v Praze zdarma

Parkování v Praze zdarma? Jde to...

Starý lodní kontejner se proměnil ve zlatý důl. Desítky součástek na klasické sportovní vozy byly oceněny na 23.4 milionu korun

Harampádí v hodnotě 23 milionů? Starý kontejner vydal poklady, které nemají obdoby

Toyoda AA replika

Co vše se dá najít v Rusku? Nejstarší Toyota světa sloužila jako traktor

reklama
reklama

Doporučujeme

Rolls-Royce Sweptail

Znáte nejdražší automobil na světě? Seznamte se, Rolls-Royce Sweptail

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čelní srážka s kamionem? Volvo opět ukázalo, jak neuvěřitelně bezpečná auta umí postavit

  2. Nejlevnější nová auta na českém trhu? Tohle pořídíte do 250 tisíc

  3. Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů jezdil po kolejích rychleji než na silnici

  4. Co dokáže napáchat automatická myčka? Tohle je důvod, proč se vždy držet instrukcí

  5. Tady je specifikace nového BMW řady 8. Jedna věc však mnohé zklamala

  6. Nejslavnější policejní kontrola? Tohle zastavení se stalo hitem internetu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud