Subaru WRX STI je jedním ze dvou derivátů minulé Imprezy, prodávaných na českém trhu. Již brzy se pak pravděpodobně můžeme těšit na omlazené provedení ostrého sedanu, které spolu se slabší variantou WRX představila americká pobočka značky. Co všechno se změnilo?
Letos to jsou přesně tři roky, co se poprvé objevila čtvrtá generace ostrých modelů WRX a WRX STI, již bez dodatečného označení Impreza. Jejich osud se rozhodně nezdá být zpečetěný ani loňským příchodem zcela nové Imprezy, ba právě naopak. Dvojice sedanů podstoupila omlazovací kúru, oficiálně značenou jako modelový rok 2018. Na první pohled lze facelift odlišit pomocí nové masky chladiče, přepracovaného nasávacího otvoru v předním nárazníku a full-LED světlometů (pro WRX Limited a všechna STI), natáčejících se podle úhlu natočení volantu. Na střeše jsou nově body pro upevnění střešního nosiče.
Kabina dostala kvalitnější materiály, zadní loketní opěrka má integrované držáky nápojů, vnitřní madla dveří mají nový design a z ranku praktických změn je rychlejší odezva na dálkové otevírání kufru. Přístrojová deska se dočkala displeje s úhlopříčkou 5,9 palce, pro vrcholný model WRX Premium je nově k dispozici infotainment Starlink se sedmipalcovou obrazovkou. Snížila se rovněž úroveň hluku, pronikajícího do kabiny. Z bezpečnostní výbavy se sluší vypíchnout přepracovanou strukturu přední části, která zlepšuje bezpečnost posádky v případě čelního nárazu. Subaru WRX Limited, vybavené sobourem asistentů EyeSight, dostalo displej EAM s LED kontrolkami a promítáním nejdůležitějších údajů EyeSight na čelní okno, respektive systém AVH (Vehicle Hold), nahrazující Hill Holder a asistent rozjezdu do kopce.
Slabší WRX pokračuje s dvoulitrovým přeplňovaným Boxerem o výkonu 200 kW (272 k) v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo bezestupňovým automatem Lineartronic a pohonem všech kol. Úpravou prošlo zavěšení, zajišťující lepší stabilitu a jízdní komfort, a také již zmíněná manuální převodovka. Ta má nižší tření a spolupracuje s jemněji fungující spojkou. Elektrický posilovač řízení nyní poskytuje přirozenější pocit z řízení, zároveň také došlo k jeho odlehčení. Volitelný balíček Premium přináší elektricky stavitelná sedadla Recaro, upravené brzdové destičky JURID, červené třmeny brzd a nový design 18palcových litých kol. Kvůli redukci hmotnosti postrádá balíček prosklenou střechu.
WRX STI rovněž zůstává u 2.5litrového přeplňovaného čtyřválce typu Boxer o výkonu 227 kW (309 k) v kombinaci s pohonem všech kol, nově s elektronicky ovládaným středovým diferenciálem s omezenou svorností, a vektorováním točivého momentu. Podobně jako u WRX došlo k úpravám na podvozku, STI zároveň dostalo silnější kotoučové brzdy Brembo se žlutými třmeny. Vůbec poprvé se u tohoto modelu objevují příplatková 19palcová kola s pneumatikami o rozměru 245/35, zajišťující agresivnější postoj a lepší ovládání v zatáčkách. Kromě výbavy Limited, kde jsou standardem, mají všechna další STI za příplatek dostupná sedadla Recaro. A na rozdíl od WRX uvidíme STI časem také v Evropě.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.