Žijící rally legenda je po faceliftu vybroušeným diamantem. Má Subaru WRX STI vyšší výkon?

Subaru WRX STI nabízí pro nový modelový rok změny podvozku i designu.
Subaru WRX STI nabízí pro nový modelový rok změny podvozku i designu., foto: Subaru
ar6 5. ledna 2017 22:53
Sdílej:

Subaru WRX STI je jedním ze dvou derivátů minulé Imprezy, prodávaných na českém trhu. Již brzy se pak pravděpodobně můžeme těšit na omlazené provedení ostrého sedanu, které spolu se slabší variantou WRX představila americká pobočka značky. Co všechno se změnilo?

Letos to jsou přesně tři roky, co se poprvé objevila čtvrtá generace ostrých modelů WRX a WRX STI, již bez dodatečného označení Impreza. Jejich osud se rozhodně nezdá být zpečetěný ani loňským příchodem zcela nové Imprezy, ba právě naopak. Dvojice sedanů podstoupila omlazovací kúru, oficiálně značenou jako modelový rok 2018. Na první pohled lze facelift odlišit pomocí nové masky chladiče, přepracovaného nasávacího otvoru v předním nárazníku a full-LED světlometů (pro WRX Limited a všechna STI), natáčejících se podle úhlu natočení volantu. Na střeše jsou nově body pro upevnění střešního nosiče.

Kabina dostala kvalitnější materiály, zadní loketní opěrka má integrované držáky nápojů, vnitřní madla dveří mají nový design a z ranku praktických změn je rychlejší odezva na dálkové otevírání kufru. Přístrojová deska se dočkala displeje s úhlopříčkou 5,9 palce, pro vrcholný model WRX Premium je nově k dispozici infotainment Starlink se sedmipalcovou obrazovkou. Snížila se rovněž úroveň hluku, pronikajícího do kabiny. Z bezpečnostní výbavy se sluší vypíchnout přepracovanou strukturu přední části, která zlepšuje bezpečnost posádky v případě čelního nárazu. Subaru WRX Limited, vybavené sobourem asistentů EyeSight, dostalo displej EAM s LED kontrolkami a promítáním nejdůležitějších údajů EyeSight na čelní okno, respektive systém AVH (Vehicle Hold), nahrazující Hill Holder a asistent rozjezdu do kopce.

Slabší WRX pokračuje s dvoulitrovým přeplňovaným Boxerem o výkonu 200 kW (272 k) v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo bezestupňovým automatem Lineartronic a pohonem všech kol. Úpravou prošlo zavěšení, zajišťující lepší stabilitu a jízdní komfort, a také již zmíněná manuální převodovka. Ta má nižší tření a spolupracuje s jemněji fungující spojkou. Elektrický posilovač řízení nyní poskytuje přirozenější pocit z řízení, zároveň také došlo k jeho odlehčení. Volitelný balíček Premium přináší elektricky stavitelná sedadla Recaro, upravené brzdové destičky JURID, červené třmeny brzd a nový design 18palcových litých kol. Kvůli redukci hmotnosti postrádá balíček prosklenou střechu.

WRX STI rovněž zůstává u 2.5litrového přeplňovaného čtyřválce typu Boxer o výkonu 227 kW (309 k) v kombinaci s pohonem všech kol, nově s elektronicky ovládaným středovým diferenciálem s omezenou svorností, a vektorováním točivého momentu. Podobně jako u WRX došlo k úpravám na podvozku, STI zároveň dostalo silnější kotoučové brzdy Brembo se žlutými třmeny. Vůbec poprvé se u tohoto modelu objevují příplatková 19palcová kola s pneumatikami o rozměru 245/35, zajišťující agresivnější postoj a lepší ovládání v zatáčkách. Kromě výbavy Limited, kde jsou standardem, mají všechna další STI za příplatek dostupná sedadla Recaro. A na rozdíl od WRX uvidíme STI časem také v Evropě.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.