Žijící rally legenda je po faceliftu vybroušeným diamantem. Má Subaru WRX STI vyšší výkon?

ar6, 5. ledna 2017, 22:53 Google+ NAIAS 2017

Subaru WRX STI je jedním ze dvou derivátů minulé Imprezy, prodávaných na českém trhu. Již brzy se pak pravděpodobně můžeme těšit na omlazené provedení ostrého sedanu, které spolu se slabší variantou WRX představila americká pobočka značky. Co všechno se změnilo?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Subaru WRX STI nabízí pro nový modelový rok změny podvozku i designu.

Subaru WRX STI nabízí pro nový modelový rok změny podvozku i designu. | foto: Subaru

Sdílejte článek

Letos to jsou přesně tři roky, co se poprvé objevila čtvrtá generace ostrých modelů WRX a WRX STI, již bez dodatečného označení Impreza. Jejich osud se rozhodně nezdá být zpečetěný ani loňským příchodem zcela nové Imprezy, ba právě naopak. Dvojice sedanů podstoupila omlazovací kúru, oficiálně značenou jako modelový rok 2018. Na první pohled lze facelift odlišit pomocí nové masky chladiče, přepracovaného nasávacího otvoru v předním nárazníku a full-LED světlometů (pro WRX Limited a všechna STI), natáčejících se podle úhlu natočení volantu. Na střeše jsou nově body pro upevnění střešního nosiče.

img-responsive

Omlazené WRX STI poznáte podle nové masky chladiče nebo LED světel. | foto: Subaru

Kabina dostala kvalitnější materiály, zadní loketní opěrka má integrované držáky nápojů, vnitřní madla dveří mají nový design a z ranku praktických změn je rychlejší odezva na dálkové otevírání kufru. Přístrojová deska se dočkala displeje s úhlopříčkou 5,9 palce, pro vrcholný model WRX Premium je nově k dispozici infotainment Starlink se sedmipalcovou obrazovkou. Snížila se rovněž úroveň hluku, pronikajícího do kabiny. Z bezpečnostní výbavy se sluší vypíchnout přepracovanou strukturu přední části, která zlepšuje bezpečnost posádky v případě čelního nárazu. Subaru WRX Limited, vybavené sobourem asistentů EyeSight, dostalo displej EAM s LED kontrolkami a promítáním nejdůležitějších údajů EyeSight na čelní okno, respektive systém AVH (Vehicle Hold), nahrazující Hill Holder a asistent rozjezdu do kopce.

Slabší WRX pokračuje s dvoulitrovým přeplňovaným Boxerem o výkonu 200 kW (272 k) v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo bezestupňovým automatem Lineartronic a pohonem všech kol. Úpravou prošlo zavěšení, zajišťující lepší stabilitu a jízdní komfort, a také již zmíněná manuální převodovka. Ta má nižší tření a spolupracuje s jemněji fungující spojkou. Elektrický posilovač řízení nyní poskytuje přirozenější pocit z řízení, zároveň také došlo k jeho odlehčení. Volitelný balíček Premium přináší elektricky stavitelná sedadla Recaro, upravené brzdové destičky JURID, červené třmeny brzd a nový design 18palcových litých kol. Kvůli redukci hmotnosti postrádá balíček prosklenou střechu.

WRX STI rovněž zůstává u 2.5litrového přeplňovaného čtyřválce typu Boxer o výkonu 227 kW (309 k) v kombinaci s pohonem všech kol, nově s elektronicky ovládaným středovým diferenciálem s omezenou svorností, a vektorováním točivého momentu. Podobně jako u WRX došlo k úpravám na podvozku, STI zároveň dostalo silnější kotoučové brzdy Brembo se žlutými třmeny. Vůbec poprvé se u tohoto modelu objevují příplatková 19palcová kola s pneumatikami o rozměru 245/35, zajišťující agresivnější postoj a lepší ovládání v zatáčkách. Kromě výbavy Limited, kde jsou standardem, mají všechna další STI za příplatek dostupná sedadla Recaro. A na rozdíl od WRX uvidíme STI časem také v Evropě.

Vytisknout

Diskuze: Žijící rally legenda je po faceliftu vybroušeným diamantem. Má Subaru WRX STI vyšší výkon?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Honda Civic desáté generace přichází na český trh.

Nepříjemný šok. V zrcadle českých cen desátého Civicu se i Octavia zdá být levná

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud