Žijící rally legenda je po faceliftu vybroušeným diamantem. Má Subaru WRX STI vyšší výkon?

Subaru WRX STI nabízí pro nový modelový rok změny podvozku i designu.
Subaru WRX STI nabízí pro nový modelový rok změny podvozku i designu., foto: Subaru
ar6 5. ledna 2017 22:53
Sdílej:

Subaru WRX STI je jedním ze dvou derivátů minulé Imprezy, prodávaných na českém trhu. Již brzy se pak pravděpodobně můžeme těšit na omlazené provedení ostrého sedanu, které spolu se slabší variantou WRX představila americká pobočka značky. Co všechno se změnilo?

Letos to jsou přesně tři roky, co se poprvé objevila čtvrtá generace ostrých modelů WRX a WRX STI, již bez dodatečného označení Impreza. Jejich osud se rozhodně nezdá být zpečetěný ani loňským příchodem zcela nové Imprezy, ba právě naopak. Dvojice sedanů podstoupila omlazovací kúru, oficiálně značenou jako modelový rok 2018. Na první pohled lze facelift odlišit pomocí nové masky chladiče, přepracovaného nasávacího otvoru v předním nárazníku a full-LED světlometů (pro WRX Limited a všechna STI), natáčejících se podle úhlu natočení volantu. Na střeše jsou nově body pro upevnění střešního nosiče.

Kabina dostala kvalitnější materiály, zadní loketní opěrka má integrované držáky nápojů, vnitřní madla dveří mají nový design a z ranku praktických změn je rychlejší odezva na dálkové otevírání kufru. Přístrojová deska se dočkala displeje s úhlopříčkou 5,9 palce, pro vrcholný model WRX Premium je nově k dispozici infotainment Starlink se sedmipalcovou obrazovkou. Snížila se rovněž úroveň hluku, pronikajícího do kabiny. Z bezpečnostní výbavy se sluší vypíchnout přepracovanou strukturu přední části, která zlepšuje bezpečnost posádky v případě čelního nárazu. Subaru WRX Limited, vybavené sobourem asistentů EyeSight, dostalo displej EAM s LED kontrolkami a promítáním nejdůležitějších údajů EyeSight na čelní okno, respektive systém AVH (Vehicle Hold), nahrazující Hill Holder a asistent rozjezdu do kopce.

Slabší WRX pokračuje s dvoulitrovým přeplňovaným Boxerem o výkonu 200 kW (272 k) v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo bezestupňovým automatem Lineartronic a pohonem všech kol. Úpravou prošlo zavěšení, zajišťující lepší stabilitu a jízdní komfort, a také již zmíněná manuální převodovka. Ta má nižší tření a spolupracuje s jemněji fungující spojkou. Elektrický posilovač řízení nyní poskytuje přirozenější pocit z řízení, zároveň také došlo k jeho odlehčení. Volitelný balíček Premium přináší elektricky stavitelná sedadla Recaro, upravené brzdové destičky JURID, červené třmeny brzd a nový design 18palcových litých kol. Kvůli redukci hmotnosti postrádá balíček prosklenou střechu.

WRX STI rovněž zůstává u 2.5litrového přeplňovaného čtyřválce typu Boxer o výkonu 227 kW (309 k) v kombinaci s pohonem všech kol, nově s elektronicky ovládaným středovým diferenciálem s omezenou svorností, a vektorováním točivého momentu. Podobně jako u WRX došlo k úpravám na podvozku, STI zároveň dostalo silnější kotoučové brzdy Brembo se žlutými třmeny. Vůbec poprvé se u tohoto modelu objevují příplatková 19palcová kola s pneumatikami o rozměru 245/35, zajišťující agresivnější postoj a lepší ovládání v zatáčkách. Kromě výbavy Limited, kde jsou standardem, mají všechna další STI za příplatek dostupná sedadla Recaro. A na rozdíl od WRX uvidíme STI časem také v Evropě.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.