S novým rokem se u Mercedesu znovu rozjel vývoj některých dalších specialit, mezi kterou se řadí například ještě ostřejší verze crossoveru GLC. Ta ponese název AMG GLC 63 a svou dynamikou má překonat Céčko.
Pod kapotou se totiž má nacházet twin-turbo osmiválcový motor, který má mít vyšší výkon, než u modelové řady C 63. To je celkem zarážející informace, jelikož Céčko je už takhle hodně rychlé. O to víc nás bude zajímat, jaké zážitky nabídne crossover se stálým pohonem všech kol.
Vůz by měl dorazit ještě před druhou polovinou roku 2018 a předpokládá se, že dorazí ještě ostřejší provedení s písmenkem S. Jen připomeňme, že Mercedes-AMG C 63 disponuje výkonem přes 470 koní , což stačí na zrychlení z nuly na stovku za pouhých 4,1 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km / h a totéž se očekává od GLC 63.
Nadcházející verze GLC 63 a 63S dostanou v základu automatickou převodovku 9G-Tronic. Stejné ústrojí má také nejnovější Mercedes-AMG E 63. Novinka na poli zběsilých crossoverů má být odhalena ještě letos, přičemž místem premiéry se má stát některý z autosalonů v Evropě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?