Suzuki Swift Sport přijde o svou největší chloubu. A jak vypadají kombi nebo kabriolet?

Suzuki Swift Sport určitě uvidíme nejpozději příští rok.
Suzuki Swift Sport určitě uvidíme nejpozději příští rok., foto: X-Tomi design
ar6 2. ledna 2017 0:38
Sdílej:

Suzuki Swift v Evropě již delší dobu známe jen jako tří- nebo pětidveřový hatchback. Druhé vydání z devadesátých let se ale i na starém kontinentu objevilo s otevřenou karosérií a sedan, byť s částečně useknutou zadní částí, je dodnes v prodeji v Indii. Jak by nejnovější Swift vypadal v dalších verzích naznačují následující rendery. Některé se realitě blíží, jiné nikoliv.

Nová generace Suzuki Swift se zatím ukázala jen na domácím japonském trhu, a to pouze jako pětidveřový hatchback. Z předchozích zkušeností víme, že dojde pravděpodobně i na model bez zadního páru dveří, leckdo by jej označil za sportovnější. Při pohledu na provedení RSt, a konec konců i ostatní verze, ale musíme uznat, že nějakých sportovních doplňků ani není příliš potřeba. Za prvé, kliky skryté v zadním sloupku dávají pocit třídveřové karosérie, a za druhé, design japonského prcka se vážně povedl. Pod kapotou najdeme dva motory – litrový tříválec Boosterjet o výkonu 75 kW (102 k) nebo čtyřválcovou dvanáctistovku o výkonu 67 kW (91 k). Tu lze mimo jiné kombinovat i s mild hybridní technologií SHVS nebo pohonem všech kol.

Když víme, s kým máme tu čest, můžeme se podívat na jednotlivé rendery od známého grafika, říkající si X-Tomi Design. Začít musíme tím nejreálnějším z nich – skutečně ostré provedení Sport bez diskuze přijde, a to možná ještě v letošním roce. Zaujmout může agresivním bodykitem, mimořádně povedeným vzhledem litých kol nebo použitou technikou. Sportovní podvozek totiž doplní přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 103 kW (140 k). Atmosférická šestnáctistovka současného provedení bohužel zmizí. Téměř jistotou bude také příchod oplastované verze s pracovním označením Cross. Pro ní se jednak dobře hodí pohon všech kol, a jednak její výroba není nikterak složitá. Stačí pár ochranných plastů, vyšší světlá výška a střešní ližiny. Ostatně, něco podobného bylo k dispozici i u odcházející generace.

V některých částech světla určitě uvidíme také sedan. Konkrétně by mělo jít o Indii, kde se Swift s označením DZire bude prodávat pod značkou Maruti Suzuki. Jeho délka bude pod čtyři metry (hatchback má 3840 milimetrů), a to z důvodu daňového zvýhodnění takových automobilů. V Evropě ale sedan zcela určitě neuvidíme. Kategorii „naprostá utopie“ reprezentují návrhy praktického kombi a stylového kabrioletu. Jak už sice bylo naznačeno, v minulosti se vůz s otevřenou střechou v nabídce Swiftu objevil, aktuálně ale pro něj není místo (ačkoliv vypadá opravdu dobře). Kombi by dávalo smysl, kdyby v nabídce nebyla jen o něco málo větší Vitara, případně crossover S-Cross. A jak určitě víte, malá kombi navíc v Evropě aktuálně zrovna nefrčí.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.