Suzuki Swift v Evropě již delší dobu známe jen jako tří- nebo pětidveřový hatchback. Druhé vydání z devadesátých let se ale i na starém kontinentu objevilo s otevřenou karosérií a sedan, byť s částečně useknutou zadní částí, je dodnes v prodeji v Indii. Jak by nejnovější Swift vypadal v dalších verzích naznačují následující rendery. Některé se realitě blíží, jiné nikoliv.
Nová generace Suzuki Swift se zatím ukázala jen na domácím japonském trhu, a to pouze jako pětidveřový hatchback. Z předchozích zkušeností víme, že dojde pravděpodobně i na model bez zadního páru dveří, leckdo by jej označil za sportovnější. Při pohledu na provedení RSt, a konec konců i ostatní verze, ale musíme uznat, že nějakých sportovních doplňků ani není příliš potřeba. Za prvé, kliky skryté v zadním sloupku dávají pocit třídveřové karosérie, a za druhé, design japonského prcka se vážně povedl. Pod kapotou najdeme dva motory – litrový tříválec Boosterjet o výkonu 75 kW (102 k) nebo čtyřválcovou dvanáctistovku o výkonu 67 kW (91 k). Tu lze mimo jiné kombinovat i s mild hybridní technologií SHVS nebo pohonem všech kol.
Když víme, s kým máme tu čest, můžeme se podívat na jednotlivé rendery od známého grafika, říkající si X-Tomi Design. Začít musíme tím nejreálnějším z nich – skutečně ostré provedení Sport bez diskuze přijde, a to možná ještě v letošním roce. Zaujmout může agresivním bodykitem, mimořádně povedeným vzhledem litých kol nebo použitou technikou. Sportovní podvozek totiž doplní přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 103 kW (140 k). Atmosférická šestnáctistovka současného provedení bohužel zmizí. Téměř jistotou bude také příchod oplastované verze s pracovním označením Cross. Pro ní se jednak dobře hodí pohon všech kol, a jednak její výroba není nikterak složitá. Stačí pár ochranných plastů, vyšší světlá výška a střešní ližiny. Ostatně, něco podobného bylo k dispozici i u odcházející generace.
V některých částech světla určitě uvidíme také sedan. Konkrétně by mělo jít o Indii, kde se Swift s označením DZire bude prodávat pod značkou Maruti Suzuki. Jeho délka bude pod čtyři metry (hatchback má 3840 milimetrů), a to z důvodu daňového zvýhodnění takových automobilů. V Evropě ale sedan zcela určitě neuvidíme. Kategorii „naprostá utopie“ reprezentují návrhy praktického kombi a stylového kabrioletu. Jak už sice bylo naznačeno, v minulosti se vůz s otevřenou střechou v nabídce Swiftu objevil, aktuálně ale pro něj není místo (ačkoliv vypadá opravdu dobře). Kombi by dávalo smysl, kdyby v nabídce nebyla jen o něco málo větší Vitara, případně crossover S-Cross. A jak určitě víte, malá kombi navíc v Evropě aktuálně zrovna nefrčí.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.