Suzuki Swift v Evropě již delší dobu známe jen jako tří- nebo pětidveřový hatchback. Druhé vydání z devadesátých let se ale i na starém kontinentu objevilo s otevřenou karosérií a sedan, byť s částečně useknutou zadní částí, je dodnes v prodeji v Indii. Jak by nejnovější Swift vypadal v dalších verzích naznačují následující rendery. Některé se realitě blíží, jiné nikoliv.
Nová generace Suzuki Swift se zatím ukázala jen na domácím japonském trhu, a to pouze jako pětidveřový hatchback. Z předchozích zkušeností víme, že dojde pravděpodobně i na model bez zadního páru dveří, leckdo by jej označil za sportovnější. Při pohledu na provedení RSt, a konec konců i ostatní verze, ale musíme uznat, že nějakých sportovních doplňků ani není příliš potřeba. Za prvé, kliky skryté v zadním sloupku dávají pocit třídveřové karosérie, a za druhé, design japonského prcka se vážně povedl. Pod kapotou najdeme dva motory – litrový tříválec Boosterjet o výkonu 75 kW (102 k) nebo čtyřválcovou dvanáctistovku o výkonu 67 kW (91 k). Tu lze mimo jiné kombinovat i s mild hybridní technologií SHVS nebo pohonem všech kol.
Když víme, s kým máme tu čest, můžeme se podívat na jednotlivé rendery od známého grafika, říkající si X-Tomi Design. Začít musíme tím nejreálnějším z nich – skutečně ostré provedení Sport bez diskuze přijde, a to možná ještě v letošním roce. Zaujmout může agresivním bodykitem, mimořádně povedeným vzhledem litých kol nebo použitou technikou. Sportovní podvozek totiž doplní přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 103 kW (140 k). Atmosférická šestnáctistovka současného provedení bohužel zmizí. Téměř jistotou bude také příchod oplastované verze s pracovním označením Cross. Pro ní se jednak dobře hodí pohon všech kol, a jednak její výroba není nikterak složitá. Stačí pár ochranných plastů, vyšší světlá výška a střešní ližiny. Ostatně, něco podobného bylo k dispozici i u odcházející generace.
V některých částech světla určitě uvidíme také sedan. Konkrétně by mělo jít o Indii, kde se Swift s označením DZire bude prodávat pod značkou Maruti Suzuki. Jeho délka bude pod čtyři metry (hatchback má 3840 milimetrů), a to z důvodu daňového zvýhodnění takových automobilů. V Evropě ale sedan zcela určitě neuvidíme. Kategorii „naprostá utopie“ reprezentují návrhy praktického kombi a stylového kabrioletu. Jak už sice bylo naznačeno, v minulosti se vůz s otevřenou střechou v nabídce Swiftu objevil, aktuálně ale pro něj není místo (ačkoliv vypadá opravdu dobře). Kombi by dávalo smysl, kdyby v nabídce nebyla jen o něco málo větší Vitara, případně crossover S-Cross. A jak určitě víte, malá kombi navíc v Evropě aktuálně zrovna nefrčí.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.