Suzuki Swift v Evropě již delší dobu známe jen jako tří- nebo pětidveřový hatchback. Druhé vydání z devadesátých let se ale i na starém kontinentu objevilo s otevřenou karosérií a sedan, byť s částečně useknutou zadní částí, je dodnes v prodeji v Indii. Jak by nejnovější Swift vypadal v dalších verzích naznačují následující rendery. Některé se realitě blíží, jiné nikoliv.
Nová generace Suzuki Swift se zatím ukázala jen na domácím japonském trhu, a to pouze jako pětidveřový hatchback. Z předchozích zkušeností víme, že dojde pravděpodobně i na model bez zadního páru dveří, leckdo by jej označil za sportovnější. Při pohledu na provedení RSt, a konec konců i ostatní verze, ale musíme uznat, že nějakých sportovních doplňků ani není příliš potřeba. Za prvé, kliky skryté v zadním sloupku dávají pocit třídveřové karosérie, a za druhé, design japonského prcka se vážně povedl. Pod kapotou najdeme dva motory – litrový tříválec Boosterjet o výkonu 75 kW (102 k) nebo čtyřválcovou dvanáctistovku o výkonu 67 kW (91 k). Tu lze mimo jiné kombinovat i s mild hybridní technologií SHVS nebo pohonem všech kol.
Když víme, s kým máme tu čest, můžeme se podívat na jednotlivé rendery od známého grafika, říkající si X-Tomi Design. Začít musíme tím nejreálnějším z nich – skutečně ostré provedení Sport bez diskuze přijde, a to možná ještě v letošním roce. Zaujmout může agresivním bodykitem, mimořádně povedeným vzhledem litých kol nebo použitou technikou. Sportovní podvozek totiž doplní přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 103 kW (140 k). Atmosférická šestnáctistovka současného provedení bohužel zmizí. Téměř jistotou bude také příchod oplastované verze s pracovním označením Cross. Pro ní se jednak dobře hodí pohon všech kol, a jednak její výroba není nikterak složitá. Stačí pár ochranných plastů, vyšší světlá výška a střešní ližiny. Ostatně, něco podobného bylo k dispozici i u odcházející generace.
V některých částech světla určitě uvidíme také sedan. Konkrétně by mělo jít o Indii, kde se Swift s označením DZire bude prodávat pod značkou Maruti Suzuki. Jeho délka bude pod čtyři metry (hatchback má 3840 milimetrů), a to z důvodu daňového zvýhodnění takových automobilů. V Evropě ale sedan zcela určitě neuvidíme. Kategorii „naprostá utopie“ reprezentují návrhy praktického kombi a stylového kabrioletu. Jak už sice bylo naznačeno, v minulosti se vůz s otevřenou střechou v nabídce Swiftu objevil, aktuálně ale pro něj není místo (ačkoliv vypadá opravdu dobře). Kombi by dávalo smysl, kdyby v nabídce nebyla jen o něco málo větší Vitara, případně crossover S-Cross. A jak určitě víte, malá kombi navíc v Evropě aktuálně zrovna nefrčí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.