Kde Škoda končí, Lada pokračuje. Kalina NFR dostala něco, co by chtěl do Octavie RS každý

ar6, 23. prosince 2016, 23:31 Google+

Zatímco Škoda Octavia RS 230 disponovala v základu nejen výkonem 169 kW (230 k), ale také samosvorným diferenciálem, omlazená Octavia RS se stejným výkonem si na něj musí nechat zajít chuť. V tomto kontextu může leckoho překvapit, že mnohem levnější a slabší Lada Kalina NFR samosvor dostane.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lada Kalina NFR má nově ve standardu samosvorný diferenciál.

Lada Kalina NFR má nově ve standardu samosvorný diferenciál. | foto: Lada

Sdílejte článek

Ladu Kalina NFR asi netřeba příliš dlouze představovat. Jedná se o aktuálně nejostřejší i nejrychlejší produkt AvtoVAZu, za jehož stavbou stojí oddělení Lada Sport. To se jinak soustředí především na stavbu závodních speciálů pro rally nebo WTCC. Že je NFR na Ladu velmi exkluzivním zbožím dokazuje i fakt, že letos jich bylo vyrobeno jen padesát.

Pod kapotou má pětidveřový hatchback čtyřválcovou šestnáctistovku o ne zrovna oslnivém výkonu 100 kW (136 k) a točivém momentu 154 Nm. Tyto hodnoty stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a maximální rychlost 205 km/h. Na vozovku pak sílu přenáší pětistupňová manuální převodovka, která se však nyní dočkala zajímavého pomocníka. Do standardní výbavy všech nových Kalin NFR přibyl samosvorný diferenciál. To je prvek, který by si nejeden nadšenec přál i pro novou Octaviu RS.

Na dynamické parametry podle všeho samosvor vliv nemá, řidič si s ním ale užije větší zábavy za volantem, zároveň má jeho instalace pomoci jízdním vlastnostem a dynamice na kluzkém povrchu. Ostatní prvky, včetně bodykitu, 17palcových kol, upraveného podvozku, řízení nebo čtveřice kotoučových brzd (vpředu od Renaultu) zůstává stejná jako doposud. Magazín Autoreview pak informuje, že se nezvedla ani cena, NFR tak stále pořídíte za 850 000 rublů (cca 359 000 korun). A to je docela sympatická nabídka, nemyslíte?

Vytisknout

Diskuze: Kde Škoda končí, Lada pokračuje. Kalina NFR dostala něco, co by chtěl do Octavie RS každý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volvo S90 D5 AWD (2017)

Bezpečnost nových aut se má výrazně zlepšit. Požaduje to Evropská komise

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud