Zatímco Škoda Octavia RS 230 disponovala v základu nejen výkonem 169 kW (230 k), ale také samosvorným diferenciálem, omlazená Octavia RS se stejným výkonem si na něj musí nechat zajít chuť. V tomto kontextu může leckoho překvapit, že mnohem levnější a slabší Lada Kalina NFR samosvor dostane.
Ladu Kalina NFR asi netřeba příliš dlouze představovat. Jedná se o aktuálně nejostřejší i nejrychlejší produkt AvtoVAZu, za jehož stavbou stojí oddělení Lada Sport. To se jinak soustředí především na stavbu závodních speciálů pro rally nebo WTCC. Že je NFR na Ladu velmi exkluzivním zbožím dokazuje i fakt, že letos jich bylo vyrobeno jen padesát.
Pod kapotou má pětidveřový hatchback čtyřválcovou šestnáctistovku o ne zrovna oslnivém výkonu 100 kW (136 k) a točivém momentu 154 Nm. Tyto hodnoty stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a maximální rychlost 205 km/h. Na vozovku pak sílu přenáší pětistupňová manuální převodovka, která se však nyní dočkala zajímavého pomocníka. Do standardní výbavy všech nových Kalin NFR přibyl samosvorný diferenciál. To je prvek, který by si nejeden nadšenec přál i pro novou Octaviu RS.
Na dynamické parametry podle všeho samosvor vliv nemá, řidič si s ním ale užije větší zábavy za volantem, zároveň má jeho instalace pomoci jízdním vlastnostem a dynamice na kluzkém povrchu. Ostatní prvky, včetně bodykitu, 17palcových kol, upraveného podvozku, řízení nebo čtveřice kotoučových brzd (vpředu od Renaultu) zůstává stejná jako doposud. Magazín Autoreview pak informuje, že se nezvedla ani cena, NFR tak stále pořídíte za 850 000 rublů (cca 359 000 korun). A to je docela sympatická nabídka, nemyslíte?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.