Zatímco Škoda Octavia RS 230 disponovala v základu nejen výkonem 169 kW (230 k), ale také samosvorným diferenciálem, omlazená Octavia RS se stejným výkonem si na něj musí nechat zajít chuť. V tomto kontextu může leckoho překvapit, že mnohem levnější a slabší Lada Kalina NFR samosvor dostane.
Ladu Kalina NFR asi netřeba příliš dlouze představovat. Jedná se o aktuálně nejostřejší i nejrychlejší produkt AvtoVAZu, za jehož stavbou stojí oddělení Lada Sport. To se jinak soustředí především na stavbu závodních speciálů pro rally nebo WTCC. Že je NFR na Ladu velmi exkluzivním zbožím dokazuje i fakt, že letos jich bylo vyrobeno jen padesát.
Pod kapotou má pětidveřový hatchback čtyřválcovou šestnáctistovku o ne zrovna oslnivém výkonu 100 kW (136 k) a točivém momentu 154 Nm. Tyto hodnoty stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a maximální rychlost 205 km/h. Na vozovku pak sílu přenáší pětistupňová manuální převodovka, která se však nyní dočkala zajímavého pomocníka. Do standardní výbavy všech nových Kalin NFR přibyl samosvorný diferenciál. To je prvek, který by si nejeden nadšenec přál i pro novou Octaviu RS.
Na dynamické parametry podle všeho samosvor vliv nemá, řidič si s ním ale užije větší zábavy za volantem, zároveň má jeho instalace pomoci jízdním vlastnostem a dynamice na kluzkém povrchu. Ostatní prvky, včetně bodykitu, 17palcových kol, upraveného podvozku, řízení nebo čtveřice kotoučových brzd (vpředu od Renaultu) zůstává stejná jako doposud. Magazín Autoreview pak informuje, že se nezvedla ani cena, NFR tak stále pořídíte za 850 000 rublů (cca 359 000 korun). A to je docela sympatická nabídka, nemyslíte?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.