Druhá generace SUV CX-5 má velký potenciál stát se nejprodávanějším modelem Mazdy. Jednak přichází s atraktivním designem Kodo, jednak je také napěchovaná nejmodernější technikou. Nyní navíc víme více podrobností o pohonných jednotkách, prozradit můžeme také ceny.
V polovině listopadu předvedla Mazda v Los Angeles druhou generaci SUV CX-5, nahrazující až do té chvíle nejdéle sloužící model výrobního programu japonské automobilky. Zároveň ale byli zástupci značky docela skoupí na detaily ohledně použitých motorů. Oproti původním předpokladům jsme ale nakonec na další informace nemuseli čekat příliš dlouho, v těchto dnech totiž nové SUV vstupuje na domácí japonský trh (dealeři přijímají objednávky, reálná auta se k zákazníkům dostanou začátkem února), a to je docela dobrá příležitost jít s kůží na trh. Začít můžeme s vnějšími rozměry – délka 4545 milimetrů, šířka 1840 milimetrů, výška 1690 milimetrů a rozvor 2700 milimetrů jsou ve své podstatě identické s odcházející generací. Uvnitř by tak mělo být přibližně stejně místa, což dokazuje i zavazadelník o základním objemu 505 litrů, znamenající nárůst zanedbatelných dvou litrů.
Přesto vnější design nenechává nikoho na pochybách, že tahle Mazda je úplně nová. Jazyk Kodo se totiž od roku 2012 výrazně posunul, což demonstrují například užší přední světla s možností vybavit je adaptivními LED diodami. Zadní část dostala rovněž užší světla, hlavním prvkem je ale příplatkové elektrické víko kufru. V paletě osmi laků karosérie nechybí krásná červená Soul Crystal, novinku pak představuje šedá Machine. Kabinu jsme důkladně prozkoumali již při prvním představení v Los Angeles a u japonské specifikace se kromě pozice volantu nezměnilo vůbec nic. Sluší se nicméně připomenout, že součástí výbavy může být head up displej, sedmipalcová obrazovka multimediálního systému MZD Connect nebo 4,6palcový LCD displej mezi budíky. Změnila se pozice převodovky, v případě japonského modelu pouze automatu, která je nyní o 60 milimetrů výše (manuál o 40 milimetrů). K posunu došlo i v případě předních sloupků. Čalounění základního modelu má na starosti černá tkanina, jistě populárnější ale bude černá nebo bílá kůže.
Tím se dostáváme k nejdůležitější části tohoto představení. Od americké premiéry jsme sice věděli, že CX-5 dostane dva zážehové a jeden naftový čtyřválec, přiřadit si výkon či nějaké parametry ale bylo nemožné.V Japonsku je vstupním bodem nabídky dvoulitr Skyactiv-G v kombinaci s pohonem předních kol o výkonu 114 kW (155 k) s točivým momentem 196 Nm a průměrnou spotřebou 6,3 l/100 km. O půl litru větší čtyřválec má 140 kW (190 k) a 251 Nm s pohonem předních kol nebo 135 kW (184 k) a 245 Nm s pohonem všech kol. Spotřeba je u obou verzí 6,8 l/100 km. Nejúspornější jednotkou je naftový čtyřválec 2.2 Skyactiv-D o výkonu 129 kW (175 k) s točivým momentem 420 Nm. Jeho spotřeba je 5,6 l/100 km s pohonem předních kol nebo 5,7 - 5,8 l/100 km u čtyřkolky. Všechny jednotky mají standardně šestistupňový automat, turbodiesel je pak navíc vybaven systémem potlačování klepání, hluku a vibrací. Podvozek dostal vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkovou nápravu, chybět nebude ani řešení G-Vectoring.
Základní cena vozu s dvoulitrovým čtyřválcem ve výbavě 20S je 2 462 400 jenů (cca 541 000 korun), vyšší stupeň označovaný slovíčkem Proactive (navíc soubor asistentů i-Activesense - radarový tempomat, nouzové brzdění, detekce chodců nebo čtení dopravních značek - a 19palcová litá kola) přijde na 2 689 200 jenů (cca 591 000 korun). Vrcholný benzínový motor je vedle provedení 25S a 25S Proactive dostupný i jako 25S Proactive L Package (navíc kožené čalounění nebo LED mlhovky). Ceny této jednotky startují na 2 689 200 jenech (cca 591 000 korun) překvapivě s pohonem všech kol, dvoukolka je dostupná jen v nejvyšší verzi za minimálně 2 986 200 jenů (cca 656 000 korun). Turbodiesel je k dispozici v provedení XD, XD Proactive a XD Proactive L Package, s pohonem přední nápravy startuje na 2 775 600 jenech (cca 610 000 korun), se čtyřkolkou na 3 002 400 jenech (cca 659 000 korun). Pro zajímavost, nejdražší Mazda CX-5 je v provedení 2.2 Skyactiv-D 4WD XD Proactive L Package za 3 526 200 jenů (cca 775 000 korun). Na závěr už snad jen informace, že evropská premiéra proběhne v Ženevě.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.