Víme podrobnosti o nové Mazdě CX-5. Za kolik ji pořídíte?

ar6, 15. prosince 2016, 23:59 Google+

Druhá generace SUV CX-5 má velký potenciál stát se nejprodávanějším modelem Mazdy. Jednak přichází s atraktivním designem Kodo, jednak je také napěchovaná nejmodernější technikou. Nyní navíc víme více podrobností o pohonných jednotkách, prozradit můžeme také ceny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová Mazda CX-5 přijíždí na domácí trh, známe tak její výkon i cenu.

Nová Mazda CX-5 přijíždí na domácí trh, známe tak její výkon i cenu. | foto: Mazda Motor

Sdílejte článek

V polovině listopadu předvedla Mazda v Los Angeles druhou generaci SUV CX-5, nahrazující až do té chvíle nejdéle sloužící model výrobního programu japonské automobilky. Zároveň ale byli zástupci značky docela skoupí na detaily ohledně použitých motorů. Oproti původním předpokladům jsme ale nakonec na další informace nemuseli čekat příliš dlouho, v těchto dnech totiž nové SUV vstupuje na domácí japonský trh (dealeři přijímají objednávky, reálná auta se k zákazníkům dostanou začátkem února), a to je docela dobrá příležitost jít s kůží na trh. Začít můžeme s vnějšími rozměry – délka 4545 milimetrů, šířka 1840 milimetrů, výška 1690 milimetrů a rozvor 2700 milimetrů jsou ve své podstatě identické s odcházející generací. Uvnitř by tak mělo být přibližně stejně místa, což dokazuje i zavazadelník o základním objemu 505 litrů, znamenající nárůst zanedbatelných dvou litrů.

Přesto vnější design nenechává nikoho na pochybách, že tahle Mazda je úplně nová. Jazyk Kodo se totiž od roku 2012 výrazně posunul, což demonstrují například užší přední světla s možností vybavit je adaptivními LED diodami. Zadní část dostala rovněž užší světla, hlavním prvkem je ale příplatkové elektrické víko kufru. V paletě osmi laků karosérie nechybí krásná červená Soul Crystal, novinku pak představuje šedá Machine. Kabinu jsme důkladně prozkoumali již při prvním představení v Los Angeles a u japonské specifikace se kromě pozice volantu nezměnilo vůbec nic. Sluší se nicméně připomenout, že součástí výbavy může být head up displej, sedmipalcová obrazovka multimediálního systému MZD Connect nebo 4,6palcový LCD displej mezi budíky. Změnila se pozice převodovky, v případě japonského modelu pouze automatu, která je nyní o 60 milimetrů výše (manuál o 40 milimetrů). K posunu došlo i v případě předních sloupků. Čalounění základního modelu má na starosti černá tkanina, jistě populárnější ale bude černá nebo bílá kůže.

Tím se dostáváme k nejdůležitější části tohoto představení. Od americké premiéry jsme sice věděli, že CX-5 dostane dva zážehové a jeden naftový čtyřválec, přiřadit si výkon či nějaké parametry ale bylo nemožné.V Japonsku je vstupním bodem nabídky dvoulitr Skyactiv-G v kombinaci s pohonem předních kol o výkonu 114 kW (155 k) s točivým momentem 196 Nm a průměrnou spotřebou 6,3 l/100 km. O půl litru větší čtyřválec má 140 kW (190 k) a 251 Nm s pohonem předních kol nebo 135 kW (184 k) a 245 Nm s pohonem všech kol. Spotřeba je u obou verzí 6,8 l/100 km. Nejúspornější jednotkou je naftový čtyřválec 2.2 Skyactiv-D o výkonu 129 kW (175 k) s točivým momentem 420 Nm. Jeho spotřeba je 5,6 l/100 km s pohonem předních kol nebo 5,7 - 5,8 l/100 km u čtyřkolky. Všechny jednotky mají standardně šestistupňový automat, turbodiesel je pak navíc vybaven systémem potlačování klepání, hluku a vibrací. Podvozek dostal vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkovou nápravu, chybět nebude ani řešení G-Vectoring.

Základní cena vozu s dvoulitrovým čtyřválcem ve výbavě 20S je 2 462 400 jenů (cca 541 000 korun), vyšší stupeň označovaný slovíčkem Proactive (navíc soubor asistentů i-Activesense - radarový tempomat, nouzové brzdění, detekce chodců nebo čtení dopravních značek - a 19palcová litá kola) přijde na 2 689 200 jenů (cca 591 000 korun). Vrcholný benzínový motor je vedle provedení 25S a 25S Proactive dostupný i jako 25S Proactive L Package (navíc kožené čalounění nebo LED mlhovky). Ceny této jednotky startují na 2 689 200 jenech (cca 591 000 korun) překvapivě s pohonem všech kol, dvoukolka je dostupná jen v nejvyšší verzi za minimálně 2 986 200 jenů (cca 656 000 korun). Turbodiesel je k dispozici v provedení XD, XD Proactive a XD Proactive L Package, s pohonem přední nápravy startuje na 2 775 600 jenech (cca 610 000 korun), se čtyřkolkou na 3 002 400 jenech (cca 659 000 korun). Pro zajímavost, nejdražší Mazda CX-5 je v provedení 2.2 Skyactiv-D 4WD XD Proactive L Package za 3 526 200 jenů (cca 775 000 korun). Na závěr už snad jen informace, že evropská premiéra proběhne v Ženevě.

Vytisknout

Diskuze: Víme podrobnosti o nové Mazdě CX-5. Za kolik ji pořídíte?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Demonstrativní zničení ilegálně dovezeného Lamborghini Murciélago.

VIDEO: Stupidita zákonů dosáhla vrcholu. A Lamborghini Murciélago za to…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud