Oplastované kombíky s vyšší světlou výškou jsou již delší dobu poměrně vážnou hrozbou pro kompaktní SUV. Často totiž nabízejí stejnou světlou výšku a pohon všech kol, přidávají k tomu ale větší vnitřní prostor. Jedním z takových automobilů je i Golf Alltrack, přijíždějící před koncem roku v lehce omlazeném kabátě.
Ač se to může zdát k neuvěření, Golf Alltrack se poprvé představil teprve na ženevském autosalonu 2015, do prodeje se pak dostal o pár měsíců později. Čas na facelift tedy v jeho případě tak úplně nenastal, přesto při modernizaci celé rodiny Golf neměl oplastovaný kombík s o 20 milimetrů vyšší světlou výškou příliš na výběr. Ve skutečnosti se toho ale příliš moc nezměnilo, oproti stávajícímu provedení má omlazený Alltrack navíc pouze nová přední světla s příplatkovou full-LED diodovou technologií a jinou grafiku skupinových reflektorů. K dispozici pak budou 17- nebo 18palcová litá kola.
O něco více je modernizace poznat uvnitř, konkrétně pak na multimédiích automobilu. Základní rádio Composition Colour se 6,5palcovým displejem mohou totiž postupně nahradit vyspělejší systém s navigací a obrazovkou s úhlopříčkou osm palců. Vůbec nejvýše stojí systém Discover Pro s navigací a 9,2palcovým displejem, jehož ovládání je kromě hlasu a doteku možné rovněž prostřednictvím gest. Další extra peníze bude znamenat digitální přístrojová deska, tvořená 12,3palcovou obrazovkou. Vedle nich pak zmodernizovaný Alltrack disponuje také hodnotnějšími dekory, kvalitnějším čalouněním nebo bezdrátovou nabíječkou.
Pod kapotou se v případě německého trhu objevuje jedna jediná pohonná jednotka. Zážehový čtyřválec 1.8 TSI nabízí 132 kW (180 k) v kombinaci se šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG a pohonem všech kol. Příchod turbodieselů je ale vysoce pravděpodobný. To konec konců potvrzuje i holandské zastoupení značky, pod kapotou tamního Alltracku se vedle benzínového čtyřválce objevuje i dvoulitrové TDI o výkonu 135 kW (184 k) v kombinaci s pohonem všech kol a převodovkou DSG. Ceny zatím známe pouze na německém trhu, kde startují na 33 650 eurech (cca 910 000 korun).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.