Golf Alltrack, postrach kompaktních SUV, v novém

Omlazovací kúry se dočkal také Volkswagen Golf Alltrack.
Omlazovací kúry se dočkal také Volkswagen Golf Alltrack., foto: Volkswagen
ar6 9. prosince 2016 01:01
Sdílej:

Oplastované kombíky s vyšší světlou výškou jsou již delší dobu poměrně vážnou hrozbou pro kompaktní SUV. Často totiž nabízejí stejnou světlou výšku a pohon všech kol, přidávají k tomu ale větší vnitřní prostor. Jedním z takových automobilů je i Golf Alltrack, přijíždějící před koncem roku v lehce omlazeném kabátě.

Ač se to může zdát k neuvěření, Golf Alltrack se poprvé představil teprve na ženevském autosalonu 2015, do prodeje se pak dostal o pár měsíců později. Čas na facelift tedy v jeho případě tak úplně nenastal, přesto při modernizaci celé rodiny Golf neměl oplastovaný kombík s o 20 milimetrů vyšší světlou výškou příliš na výběr. Ve skutečnosti se toho ale příliš moc nezměnilo, oproti stávajícímu provedení má omlazený Alltrack navíc pouze nová přední světla s příplatkovou full-LED diodovou technologií a jinou grafiku skupinových reflektorů. K dispozici pak budou 17- nebo 18palcová litá kola.

O něco více je modernizace poznat uvnitř, konkrétně pak na multimédiích automobilu. Základní rádio Composition Colour se 6,5palcovým displejem mohou totiž postupně nahradit vyspělejší systém s navigací a obrazovkou s úhlopříčkou osm palců. Vůbec nejvýše stojí systém Discover Pro s navigací a 9,2palcovým displejem, jehož ovládání je kromě hlasu a doteku možné rovněž prostřednictvím gest. Další extra peníze bude znamenat digitální přístrojová deska, tvořená 12,3palcovou obrazovkou. Vedle nich pak zmodernizovaný Alltrack disponuje také hodnotnějšími dekory, kvalitnějším čalouněním nebo bezdrátovou nabíječkou.

Pod kapotou se v případě německého trhu objevuje jedna jediná pohonná jednotka. Zážehový čtyřválec 1.8 TSI nabízí 132 kW (180 k) v kombinaci se šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG a pohonem všech kol. Příchod turbodieselů je ale vysoce pravděpodobný. To konec konců potvrzuje i holandské zastoupení značky, pod kapotou tamního Alltracku se vedle benzínového čtyřválce objevuje i dvoulitrové TDI o výkonu 135 kW (184 k) v kombinaci s pohonem všech kol a převodovkou DSG. Ceny zatím známe pouze na německém trhu, kde startují na 33 650 eurech (cca 910 000 korun).

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.