Oplastované kombíky s vyšší světlou výškou jsou již delší dobu poměrně vážnou hrozbou pro kompaktní SUV. Často totiž nabízejí stejnou světlou výšku a pohon všech kol, přidávají k tomu ale větší vnitřní prostor. Jedním z takových automobilů je i Golf Alltrack, přijíždějící před koncem roku v lehce omlazeném kabátě.
Ač se to může zdát k neuvěření, Golf Alltrack se poprvé představil teprve na ženevském autosalonu 2015, do prodeje se pak dostal o pár měsíců později. Čas na facelift tedy v jeho případě tak úplně nenastal, přesto při modernizaci celé rodiny Golf neměl oplastovaný kombík s o 20 milimetrů vyšší světlou výškou příliš na výběr. Ve skutečnosti se toho ale příliš moc nezměnilo, oproti stávajícímu provedení má omlazený Alltrack navíc pouze nová přední světla s příplatkovou full-LED diodovou technologií a jinou grafiku skupinových reflektorů. K dispozici pak budou 17- nebo 18palcová litá kola.
O něco více je modernizace poznat uvnitř, konkrétně pak na multimédiích automobilu. Základní rádio Composition Colour se 6,5palcovým displejem mohou totiž postupně nahradit vyspělejší systém s navigací a obrazovkou s úhlopříčkou osm palců. Vůbec nejvýše stojí systém Discover Pro s navigací a 9,2palcovým displejem, jehož ovládání je kromě hlasu a doteku možné rovněž prostřednictvím gest. Další extra peníze bude znamenat digitální přístrojová deska, tvořená 12,3palcovou obrazovkou. Vedle nich pak zmodernizovaný Alltrack disponuje také hodnotnějšími dekory, kvalitnějším čalouněním nebo bezdrátovou nabíječkou.
Pod kapotou se v případě německého trhu objevuje jedna jediná pohonná jednotka. Zážehový čtyřválec 1.8 TSI nabízí 132 kW (180 k) v kombinaci se šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG a pohonem všech kol. Příchod turbodieselů je ale vysoce pravděpodobný. To konec konců potvrzuje i holandské zastoupení značky, pod kapotou tamního Alltracku se vedle benzínového čtyřválce objevuje i dvoulitrové TDI o výkonu 135 kW (184 k) v kombinaci s pohonem všech kol a převodovkou DSG. Ceny zatím známe pouze na německém trhu, kde startují na 33 650 eurech (cca 910 000 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.