Fabia i Polo se musí třást strachy. Detaily sedmého Fordu Fiesta vzbuzují respekt

ar6, 1. prosince 2016, 00:11 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Ford Fiesta se ukázal v úterý večer na speciální akci v Kolíně. Vedle standardního hatchbacku stály také luxusní verze Vignale, terénní Active a sportovně laděné provedení ST-Line. Původní text jsme zakončili tím, že na další informace si budeme muset počkat nejméně několik týdnů. Modrý ovál se ale rozhodl, že nám je naservíruje hned několik hodin po premiéře.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová Fiesta v detailech, vedle turba má i atmosféry.

Nová Fiesta v detailech, vedle turba má i atmosféry. | foto: Ford

Sdílejte článek

Zvenku je nová Fiesta evolucí té stávající, ostatně to sám říká Ford ve své tiskové zprávě. Jak jsme zmínili již včera, vůz dostal šestiúhelníkovou masku chladiče a užší světlomety více protažené do boků automobilu. Nejen z profilu vynikne fakt, že auto se mezigeneračně prodloužilo o 71 a rozšířilo o 12 milimetrů. Vzadu jsou zapomenuta na výšku orientovaná světla, nově jsou reflektory ve vodorovné poloze vizuálně rozšiřující karosérií vozu. Paleta laků nově obsahuje odstíny Chrome Copper, modrá Wave a červená Rub, sáhnout bude možné i po panoramatické nebo kontrastně barevné střeše a zrcátkách. Ocelová kola budou mít 15 nebo 16 palců, hliníkové disky se dočkají průměru 15 až 18 palců.

img-responsive

Všechny nabízené varianty Fordu Fiesta pohromadě. | foto: Ford

Všechny čtyři představené varianty tří- nebo pětidveřového hatchbacku se pak chlubí vlastní identitou, potrženou specifickými designovými detaily. Běžnou větev nabídky reprezentuje Fiesta Titanium (a také Trend) s chromovanými doplňky a bohatou základní výbavou. Zajímavostí je, že v současné generaci připadá celých 48 procent prodaných aut právě na nejvyšší výbavu. Dynamičtěji tvarované provedení ST-Line má nejen optický bodykit karosérie, ale též specifický design masky chladiče nebo litých kol. Jeho hlavní výhodou je ale fakt, že spojuje sportovní vzhled Fiesty ST s jen lehounce upraveným podvozkem a konvenční nabídkou motorů EcoBoost a TDCi. Novinkou je pseudoterénní Fiesta Active s plastovým obložením karosérie, střešními ližinami a vyšší světlou výškou. Uvnitř pak s lakem karosérie ladí dekorační plochy nebo vzor čalounění. Vrcholem nabídky se však stane luxusní provedení Vignale se 17- nebo 18palcovými koly, saténovou úpravou detailů v přední části nebo šestiúhelníkovým prošíváním koženého čalounění. Pouze pro tento model je určen lak Milano Grigio.

Hlavním prvkem interiéru je volně stojící obrazovka multimediálního systému SYNC 3, jenž má rozhraní Apple CarPlay i Android Auto nebo hlasové ovládání. K dispozici budou dvě velikosti displeje – pro nižší výbavové stupně s úhlopříčkou 6,5 palce, pro ty vyšší s úhlopříčkou rovných osm palců a ovládáním na stejném principu jako u tabletů. 4,2palcová barevná obrazovka pro změnu patří k úchytu MyFord Dock, sloužící k upevnění a nabíjení přenosných zařízení jako telefon nebo navigace. Standardem všech výbavových stupňů budou Bluetooth a dva USB porty, zvolit pak můžete CD přehrávač a především prémiový audiosystém B&O Play s deseti reproduktory. Odhlédneme-li od multimédií, má Fiesta zcela novou palubní desku s kvalitnější povrchovou úpravou s trojrozměrným efektem a upraveným ovládáním klimatizace a ventilace v její spodní části (celkově klesl počet tlačítek o polovinu). Úpravami prošly rovněž volant, na přání s vyhříváním, a budíky s 4,2palcovým TFT displejem palubního počítače. Dekorační plochy nebo madla dveří mohou být vyvedena v jednom z odstínů červená Race, žlutá, Bohai Bay Mint, modrá Deep Impact nebo Chrome Copper.

img-responsive

Kabina se chlubí především volně stojícím displejem. | foto: Ford

Podobně jako většina konkurentů, i Fiesta se délkou 4040 milimetrů dostala nad magickou hranici čtyř metrů. Šířka vozu je 1734 milimetrů, výška 1483 milimetrů a rozvor má hodnotu 2493 milimetrů. Z těchto čísel těží především cestující vzadu, kde je o 16 milimetrů více místa před koleny. Objem zavazadelníku neznáme, Ford ale zmiňuje širší vstupní otvor. Větší je přihrádka před spolujezdcem, do kapes ve dveřích se vejdou láhve o objemu až 0,6 litru. Podvozek se chlubí rozchodem kol širším vpředu o 30 a vzadu o 10 milimetrů, na jeho konstrukci, stejně jako je tomu u karosérie, byla použita ve větším rozsahu bórová ocel, jednotlivé díly jsou svařeny laserově. Přední pomocný rám je uchycen pevněji, vzadu jsou pro změnu jinak uložené zkrutné příčky. Oboje má vliv na o 15 procent větší torzní tuhost vozu. Automobilka rovněž slibuje ještě lepší jízdní vlastnosti (i kvůli použití vektorování točivého momentu) a větší pohodlí posádky.

Základní motorizací se stane atmosférický tříválec o objemu 1.1 litru, sdílející technický základ s přeplňovaným litrovým tříválcem, s výkonem 51 kW (70 k) nebo 63 kW (85 k). Přední kola obou roztáčí pětistupňový manuál. Následují již zmíněné přeplňované litrové tříválce EcoBoost (v budoucnu se čekat i verze s vypínáním jednoho válce) ve výkonových verzích 74 kW (101 k), 92 kW (125 k) a 103 kW (140 k). Všechny mají šestistupňový manuál, nejslabší verze volitelně i šestistupňový automat s pádly pod volantem. Naftu spaluje 1.5 TDCi o výkonu 63 kW (85 k) nebo 88 kW (120 k), v obou případech se šestistupňovou manuální převodovkou. Průměrné emise u slabšího jsou jen 82 g CO2/km, u silnějšího potom 89 g CO2/km. Všechny EcoBoosty a slabší TDCi se dodávají ve variantě s aktivní maskou chladiče, v interiéru se objevuje též tlačítko Eco, snižující u manuální převodovky o pár deci průměrnou spotřebu.

Karosérie dostala tužší skelet, lepší zvukovou izolaci i akustické čelní sklo, výsledkem čehož je větší nejen akustický komfort posádky uvnitř. Na základě odezvy od zákazníků pak zvětšil Ford plochu čelního skla stíranou stěrači o 13 procent. K otevření dveří je potřeba o 20 procent méně síly a hrdlo palivové nádrže s bezzátkovým systémem EasyFuel je navrženo tak, aby nedocházelo k potřísnění jeho okolí palivem z pistole. Bezpečnost vozu mají na starosti dvě kamery, tři radary a dvanáct ultrazvukových senzorů. Na jejich základě pracují panoramatický kamerový systém, zdokonalený přednárazový systém, parkovací asistent s podporou příčného i podélného parkování, čtení dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel, hlídání mrtvých úhlů, upozornění na vybočení z jízdního pruhu nebo navrácení do jízdního pruhu. Veřejná premiéra vozu by se měl uskutečnit na jaře v Ženevě a my jsme velmi zvědaví, jak si Fiesta povede proti Fabii nebo Polu.

Vytisknout

Diskuze: Fabia i Polo se musí třást strachy. Detaily sedmého Fordu Fiesta vzbuzují respekt

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Omlazená Octavia má česká ceny, pod 400 tisíc nejdou.

Čtyři světla nevychází lacino, omlazená Octavia přesto zdražila spíše…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud