Nový facelift trojkové Octavie rozdělil nejenom Čechy na dvě skupiny. Především její příď s dvojitými světlomety budí rozpory. Jenže jak by to vypadalo, kdyby se škodovka rozhodla udělat z nové Octavie kabriolet?
Přesně to napadlo designéra Theophiluse China, který si pohrál s myšlenkou otevřeného českého bestselleru. Škoda Auto navíc s oblibou rozšiřuje své modelové nabídky o různé akční a outdoorové edice. Nedávno testovaná Fabia Combi ScoutLine s plasty a stále stejně vysokým podvozkem je toho důkazem.
A i když existují několik historických předchůdců otevřené Octavie, není příliš pravděpodobné, že bysme časem někdy viděli novou oktávku bez střechy. Proč? Koncernová politika v Německu tohle prostě nedovolí,. Volkswagen zkrátka musí být vždy "lepší" a je jedno, že otevřená Octavie by vlastně nebyla zas takovým problémem po stránce výroby.
TEST: Škoda Fabia Combi ScoutLine aneb plasty za půl milionu
Navíc, Octavie je větší jak její sourozenec VW Golf. Tím pádem by došlo k razantnímu nárůstu na hmotnosti, musela by se zpevnit celá struktura celého vozu a na legendární velký zavazadlový prostor by někteří jeho milovníci mohli rovnou zapomenout. Tím ale nechceme říci, že Octavie Kabriolet není nesmysl. Její výroba by čistě teoreticky probíhat mohla, jen by její cílová skupina nebyla tak velká, jako v případě ostré verze vRS.
TEST: Škoda Rapid Spaceback ScoutLine TDI. Naftový drsňák
A právě to je důvod, proč zatím nic takového neexistuje. Škodovka potřebuje prodávat úspěšné modely, které budou táhnout prodeje. Otázkou sice je, zda někdo bude stát o předraženou stylovku, jakou je třeba Rapid Scoutline, ovšem to je již trošku jiné téma...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?