Nový facelift trojkové Octavie rozdělil nejenom Čechy na dvě skupiny. Především její příď s dvojitými světlomety budí rozpory. Jenže jak by to vypadalo, kdyby se škodovka rozhodla udělat z nové Octavie kabriolet?
Přesně to napadlo designéra Theophiluse China, který si pohrál s myšlenkou otevřeného českého bestselleru. Škoda Auto navíc s oblibou rozšiřuje své modelové nabídky o různé akční a outdoorové edice. Nedávno testovaná Fabia Combi ScoutLine s plasty a stále stejně vysokým podvozkem je toho důkazem.
A i když existují několik historických předchůdců otevřené Octavie, není příliš pravděpodobné, že bysme časem někdy viděli novou oktávku bez střechy. Proč? Koncernová politika v Německu tohle prostě nedovolí,. Volkswagen zkrátka musí být vždy "lepší" a je jedno, že otevřená Octavie by vlastně nebyla zas takovým problémem po stránce výroby.
TEST: Škoda Fabia Combi ScoutLine aneb plasty za půl milionu
Navíc, Octavie je větší jak její sourozenec VW Golf. Tím pádem by došlo k razantnímu nárůstu na hmotnosti, musela by se zpevnit celá struktura celého vozu a na legendární velký zavazadlový prostor by někteří jeho milovníci mohli rovnou zapomenout. Tím ale nechceme říci, že Octavie Kabriolet není nesmysl. Její výroba by čistě teoreticky probíhat mohla, jen by její cílová skupina nebyla tak velká, jako v případě ostré verze vRS.
TEST: Škoda Rapid Spaceback ScoutLine TDI. Naftový drsňák
A právě to je důvod, proč zatím nic takového neexistuje. Škodovka potřebuje prodávat úspěšné modely, které budou táhnout prodeje. Otázkou sice je, zda někdo bude stát o předraženou stylovku, jakou je třeba Rapid Scoutline, ovšem to je již trošku jiné téma...
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.