Nový facelift trojkové Octavie rozdělil nejenom Čechy na dvě skupiny. Především její příď s dvojitými světlomety budí rozpory. Jenže jak by to vypadalo, kdyby se škodovka rozhodla udělat z nové Octavie kabriolet?
Přesně to napadlo designéra Theophiluse China, který si pohrál s myšlenkou otevřeného českého bestselleru. Škoda Auto navíc s oblibou rozšiřuje své modelové nabídky o různé akční a outdoorové edice. Nedávno testovaná Fabia Combi ScoutLine s plasty a stále stejně vysokým podvozkem je toho důkazem.
A i když existují několik historických předchůdců otevřené Octavie, není příliš pravděpodobné, že bysme časem někdy viděli novou oktávku bez střechy. Proč? Koncernová politika v Německu tohle prostě nedovolí,. Volkswagen zkrátka musí být vždy "lepší" a je jedno, že otevřená Octavie by vlastně nebyla zas takovým problémem po stránce výroby.
TEST: Škoda Fabia Combi ScoutLine aneb plasty za půl milionu
Navíc, Octavie je větší jak její sourozenec VW Golf. Tím pádem by došlo k razantnímu nárůstu na hmotnosti, musela by se zpevnit celá struktura celého vozu a na legendární velký zavazadlový prostor by někteří jeho milovníci mohli rovnou zapomenout. Tím ale nechceme říci, že Octavie Kabriolet není nesmysl. Její výroba by čistě teoreticky probíhat mohla, jen by její cílová skupina nebyla tak velká, jako v případě ostré verze vRS.
TEST: Škoda Rapid Spaceback ScoutLine TDI. Naftový drsňák
A právě to je důvod, proč zatím nic takového neexistuje. Škodovka potřebuje prodávat úspěšné modely, které budou táhnout prodeje. Otázkou sice je, zda někdo bude stát o předraženou stylovku, jakou je třeba Rapid Scoutline, ovšem to je již trošku jiné téma...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.