Nový facelift trojkové Octavie rozdělil nejenom Čechy na dvě skupiny. Především její příď s dvojitými světlomety budí rozpory. Jenže jak by to vypadalo, kdyby se škodovka rozhodla udělat z nové Octavie kabriolet?
Přesně to napadlo designéra Theophiluse China, který si pohrál s myšlenkou otevřeného českého bestselleru. Škoda Auto navíc s oblibou rozšiřuje své modelové nabídky o různé akční a outdoorové edice. Nedávno testovaná Fabia Combi ScoutLine s plasty a stále stejně vysokým podvozkem je toho důkazem.
A i když existují několik historických předchůdců otevřené Octavie, není příliš pravděpodobné, že bysme časem někdy viděli novou oktávku bez střechy. Proč? Koncernová politika v Německu tohle prostě nedovolí,. Volkswagen zkrátka musí být vždy "lepší" a je jedno, že otevřená Octavie by vlastně nebyla zas takovým problémem po stránce výroby.
TEST: Škoda Fabia Combi ScoutLine aneb plasty za půl milionu
Navíc, Octavie je větší jak její sourozenec VW Golf. Tím pádem by došlo k razantnímu nárůstu na hmotnosti, musela by se zpevnit celá struktura celého vozu a na legendární velký zavazadlový prostor by někteří jeho milovníci mohli rovnou zapomenout. Tím ale nechceme říci, že Octavie Kabriolet není nesmysl. Její výroba by čistě teoreticky probíhat mohla, jen by její cílová skupina nebyla tak velká, jako v případě ostré verze vRS.
TEST: Škoda Rapid Spaceback ScoutLine TDI. Naftový drsňák
A právě to je důvod, proč zatím nic takového neexistuje. Škodovka potřebuje prodávat úspěšné modely, které budou táhnout prodeje. Otázkou sice je, zda někdo bude stát o předraženou stylovku, jakou je třeba Rapid Scoutline, ovšem to je již trošku jiné téma...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?