Ford Fiesta letos slaví čtyřicáté narozeniny a lepší dárek si snad ani nadělit nemohl. Na speciální akci v Kolíně byla totiž představena nová generace německého prcka, která možná na první pohled ani jako nová nevypadá. Při pohledu do interiéru nebo na nabídku verzí však ale není pochyb o tom, že se díváme na jednoho z budoucích lídrů celého segmentu.
První Fiesta se představila už v roce 1976 a od té doby se stala bestsellerem modrého oválu. Nejnovější vydání se od těch předchozích výrazně liší, a to nejen velikostí nebo bezpečností. Podívejte se, kam se například dostal vnější vzhled. Zatímco ještě poměrně nedávno bylo možné lehce identifikovat třídní příslušnost vozu, dnes už je to bez osobního kontaktu o dost těžší. Aktuálně za to může především nižší a širší stavba karosérie s hexagonální maskou chladiče a protaženými světlomety. Na první pohled podobné jako u odcházející generace. Vzadu je to ale úplně jiná písnička, Fiesta i kvůli použití na šířku orientovaných světlometů působí mnohem dospěleji. Co také zaujme, to bude šířka nabízených verzích.
Vedle standardního tří- nebo pětidveřového hatchbacku se zájemci mohou těšit na sportovně laděnou verzi ST-Line, luxusní Vignale a terénní Active. Ta se vyznačuje vyšší světlou výškou, plastovou ochranou karosérie nebo střešními ližinami. V budoucnu pak dojde i na ryze sportovní Fiestu ST. Naprostou revolucí prošel interiér, především v oblastí palubní desky. Na první pohled řešení s volně stojící obrazovkou multimediálního systému SYNC 3 může připomenout Fiat Tipo nebo novou Kiu Rio. Někdejší přetlačítkované středové konzoli ale toto řešení jednoznačně pomohlo, obrazovka navíc není nikterak utopená. Logicky bude k dispozici několik variant od klasického rádia až po osmipalcovou navigaci. Mezi příplatky bude dokonce figurovat prémiové audio B&O Play. Zajímavě rovněž vypadají volant a přístrojová deska, před spolujezdcem je docela atypicky tvarovaná dekorační plocha.
Co se ukrývá pod kabátkem Fiesty zůstává z velké části tajemstvím. Ford nezveřejnil o technice jediný řádek, na druhou stranu souběžně s malým hatchbacekm představil poslední vývojový stupeň litrového tříválce EcoBoost. Ten se pyšní vypínáním jednoho válce ve chvíli, kdy pohonná jednotka není příliš namáhána. Automobilka tvrdí, že odpojení nebo opětovné připojení válce je otázkou 14 milisekund, celý proces pak nelze provádět nad 4500 ot./min. Úspora paliva má být až šestiprocentní, víme však, jak na tom tabulkové hodnoty jsou. Tento motor každopádně přijede až v roce 2018, do té doby tak Fiesta nejspíše dostane standardní litrový tříválec EcoBoost v několika variantách, doplněný o atmosférický zážehový tří- nebo čtyřválec a naftovou patnáctistovku. Jestli půjde o motor z řady TDCi nebo EcoBlue zatím jasné není. Z bezpečnostních asistentů lze očekávat uvedení přednárazového systému, automatického parkování, adaptivního tempomatu nebo sledování mrtvého úhlu.
Více informací se z úst Fordu dozvíme v nejbližších týdnech nebo měsících, premiéra proběhne na březnovém ženevském autosalonu. Až začne prodej, dají se oproti současnému stavu očekávat lehce vyšší ceny. Důvodem je fakt, že modrý ovál uvedením pětidveřového Ka+ upustil od základních a hůře vybavených variant Fiesty. Souvisí to ale i se snahou posunout model do vyšších pater segmentu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.