Nová Fiesta útočí na majetnější zákazníky, dostane tříválec s vypínáním válců

ar6, 30. listopadu 2016, 00:08 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Ford Fiesta letos slaví čtyřicáté narozeniny a lepší dárek si snad ani nadělit nemohl. Na speciální akci v Kolíně byla totiž představena nová generace německého prcka, která možná na první pohled ani jako nová nevypadá. Při pohledu do interiéru nebo na nabídku verzí však ale není pochyb o tom, že se díváme na jednoho z budoucích lídrů celého segmentu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové vydání Fordu Fiesta vizuálně i technicky dospělo.

Nové vydání Fordu Fiesta vizuálně i technicky dospělo. | foto: Ford

Sdílejte článek

První Fiesta se představila už v roce 1976 a od té doby se stala bestsellerem modrého oválu. Nejnovější vydání se od těch předchozích výrazně liší, a to nejen velikostí nebo bezpečností. Podívejte se, kam se například dostal vnější vzhled. Zatímco ještě poměrně nedávno bylo možné lehce identifikovat třídní příslušnost vozu, dnes už je to bez osobního kontaktu o dost těžší. Aktuálně za to může především nižší a širší stavba karosérie s hexagonální maskou chladiče a protaženými světlomety. Na první pohled podobné jako u odcházející generace. Vzadu je to ale úplně jiná písnička, Fiesta i kvůli použití na šířku orientovaných světlometů působí mnohem dospěleji. Co také zaujme, to bude šířka nabízených verzích.

img-responsive

Na začátku prodeje bude k dispozici tato čtveřice variant. | foto: Ford

Vedle standardního tří- nebo pětidveřového hatchbacku se zájemci mohou těšit na sportovně laděnou verzi ST-Line, luxusní Vignale a terénní Active. Ta se vyznačuje vyšší světlou výškou, plastovou ochranou karosérie nebo střešními ližinami. V budoucnu pak dojde i na ryze sportovní Fiestu ST. Naprostou revolucí prošel interiér, především v oblastí palubní desky. Na první pohled řešení s volně stojící obrazovkou multimediálního systému SYNC 3 může připomenout Fiat Tipo nebo novou Kiu Rio. Někdejší přetlačítkované středové konzoli ale toto řešení jednoznačně pomohlo, obrazovka navíc není nikterak utopená. Logicky bude k dispozici několik variant od klasického rádia až po osmipalcovou navigaci. Mezi příplatky bude dokonce figurovat prémiové audio B&O Play. Zajímavě rovněž vypadají volant a přístrojová deska, před spolujezdcem je docela atypicky tvarovaná dekorační plocha.

Co se ukrývá pod kabátkem Fiesty zůstává z velké části tajemstvím. Ford nezveřejnil o technice jediný řádek, na druhou stranu souběžně s malým hatchbacekm představil poslední vývojový stupeň litrového tříválce EcoBoost. Ten se pyšní vypínáním jednoho válce ve chvíli, kdy pohonná jednotka není příliš namáhána. Automobilka tvrdí, že odpojení nebo opětovné připojení válce je otázkou 14 milisekund, celý proces pak nelze provádět nad 4500 ot./min. Úspora paliva má být až šestiprocentní, víme však, jak na tom tabulkové hodnoty jsou. Tento motor každopádně přijede až v roce 2018, do té doby tak Fiesta nejspíše dostane standardní litrový tříválec EcoBoost v několika variantách, doplněný o atmosférický zážehový tří- nebo čtyřválec a naftovou patnáctistovku. Jestli půjde o motor z řady TDCi nebo EcoBlue zatím jasné není. Z bezpečnostních asistentů lze očekávat uvedení přednárazového systému, automatického parkování, adaptivního tempomatu nebo sledování mrtvého úhlu.

Více informací se z úst Fordu dozvíme v nejbližších týdnech nebo měsících, premiéra proběhne na březnovém ženevském autosalonu. Až začne prodej, dají se oproti současnému stavu očekávat lehce vyšší ceny. Důvodem je fakt, že modrý ovál uvedením pětidveřového Ka+ upustil od základních a hůře vybavených variant Fiesty. Souvisí to ale i se snahou posunout model do vyšších pater segmentu.

Vytisknout

Diskuze: Nová Fiesta útočí na majetnější zákazníky, dostane tříválec s vypínáním válců

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Citroën C3 přichází na český trh s cenami od 235 tisíc.

Základní bezpečnostní výbavu může Citroënu C3 závidět i Golf. Ale co ten zbytek?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud