Ford Fiesta letos slaví čtyřicáté narozeniny a lepší dárek si snad ani nadělit nemohl. Na speciální akci v Kolíně byla totiž představena nová generace německého prcka, která možná na první pohled ani jako nová nevypadá. Při pohledu do interiéru nebo na nabídku verzí však ale není pochyb o tom, že se díváme na jednoho z budoucích lídrů celého segmentu.
První Fiesta se představila už v roce 1976 a od té doby se stala bestsellerem modrého oválu. Nejnovější vydání se od těch předchozích výrazně liší, a to nejen velikostí nebo bezpečností. Podívejte se, kam se například dostal vnější vzhled. Zatímco ještě poměrně nedávno bylo možné lehce identifikovat třídní příslušnost vozu, dnes už je to bez osobního kontaktu o dost těžší. Aktuálně za to může především nižší a širší stavba karosérie s hexagonální maskou chladiče a protaženými světlomety. Na první pohled podobné jako u odcházející generace. Vzadu je to ale úplně jiná písnička, Fiesta i kvůli použití na šířku orientovaných světlometů působí mnohem dospěleji. Co také zaujme, to bude šířka nabízených verzích.
Vedle standardního tří- nebo pětidveřového hatchbacku se zájemci mohou těšit na sportovně laděnou verzi ST-Line, luxusní Vignale a terénní Active. Ta se vyznačuje vyšší světlou výškou, plastovou ochranou karosérie nebo střešními ližinami. V budoucnu pak dojde i na ryze sportovní Fiestu ST. Naprostou revolucí prošel interiér, především v oblastí palubní desky. Na první pohled řešení s volně stojící obrazovkou multimediálního systému SYNC 3 může připomenout Fiat Tipo nebo novou Kiu Rio. Někdejší přetlačítkované středové konzoli ale toto řešení jednoznačně pomohlo, obrazovka navíc není nikterak utopená. Logicky bude k dispozici několik variant od klasického rádia až po osmipalcovou navigaci. Mezi příplatky bude dokonce figurovat prémiové audio B&O Play. Zajímavě rovněž vypadají volant a přístrojová deska, před spolujezdcem je docela atypicky tvarovaná dekorační plocha.
Co se ukrývá pod kabátkem Fiesty zůstává z velké části tajemstvím. Ford nezveřejnil o technice jediný řádek, na druhou stranu souběžně s malým hatchbacekm představil poslední vývojový stupeň litrového tříválce EcoBoost. Ten se pyšní vypínáním jednoho válce ve chvíli, kdy pohonná jednotka není příliš namáhána. Automobilka tvrdí, že odpojení nebo opětovné připojení válce je otázkou 14 milisekund, celý proces pak nelze provádět nad 4500 ot./min. Úspora paliva má být až šestiprocentní, víme však, jak na tom tabulkové hodnoty jsou. Tento motor každopádně přijede až v roce 2018, do té doby tak Fiesta nejspíše dostane standardní litrový tříválec EcoBoost v několika variantách, doplněný o atmosférický zážehový tří- nebo čtyřválec a naftovou patnáctistovku. Jestli půjde o motor z řady TDCi nebo EcoBlue zatím jasné není. Z bezpečnostních asistentů lze očekávat uvedení přednárazového systému, automatického parkování, adaptivního tempomatu nebo sledování mrtvého úhlu.
Více informací se z úst Fordu dozvíme v nejbližších týdnech nebo měsících, premiéra proběhne na březnovém ženevském autosalonu. Až začne prodej, dají se oproti současnému stavu očekávat lehce vyšší ceny. Důvodem je fakt, že modrý ovál uvedením pětidveřového Ka+ upustil od základních a hůře vybavených variant Fiesty. Souvisí to ale i se snahou posunout model do vyšších pater segmentu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.