Tokijský Auto Salon, tradiční to přehlídka upravených automobilů především japonské produkce, se kvapem blíží. Stejně jako každým rokem se její brány otevřou zhruba v polovině ledna (letos 13. - 15.) a chybět pochopitelně neubude žádná z velkých japonských automobilek. Možná nejpůsobivější expozici nabídne Mazda, jejímž středobodem bude Roadster na tisíc způsobů.
Mazda je v posledních měsících hodně aktivní. Po MX-5 RF, prodávané v Japonsku jako Roadster RF, představila v polovině listopadu novou CX-5. Ta se na domácí trh dostala v minulých dnech a v Tokiu se jí dostane prvního tuningu. Zatím pouze továrního a bez výraznějšího vlivu na jízdní vlastnosti. Provedení Custom Style se od série odlišuje předním splitterem, nástavci prahů nebo pozměněným zadním nárazníkem se dvěma koncovkami výfuku. Méně nápadné jsou odlišné kryty zrcátek a decentní střešní spoiler, naopak 20palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 245/45 R20 nadělají parády dost a dost.
Technicky je jedinou větší vychytávkou výškově stavitelný podvozek v kombinaci s černými třmeny brzd. Uvnitř čekejte jiné pedály a nástavce prahů. A pokud máte SUV Mazdy málo, bude jen o kousek vedle stát také CX-3 Custom Style s překvapivě úplně stejnou porcí úprav jako větší sourozenec. Snad jen ta kola jsou o nějaký ten palec menší. Do třetice Custom Style, a to u malého Demia (u nás Mazda2). Změny? Stejné jako u obou SUV.
Jako zajímavější se ale bude návštěvníkům výstavy jistě jevit dvojice vyšperkovaných Roadsterů, u nás známých pod označením MX-5. Roadster RF Custom Style ukazuje nejnovější provedení s pevnou skládací střechou, doplněné o přední splitter, nástavce prahů a výraznější difuzor se dvěma koncovkami sportovního výfuku. Vše je černé, kontrastující červenému laku karosérie. Auto má rovněž výškově stavitelný podvozek nebo rozpěru v motorovém prostoru. Na historii odkazuje Roadster Classic Red, oděný do stejnojmenného červeného odstínu karosérie. Ten se objevil jako jeden ze tří laků na původním Roadsteru NA. Další změny ale moderní následovník nenabízí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.