Tokijský Auto Salon, tradiční to přehlídka upravených automobilů především japonské produkce, se kvapem blíží. Stejně jako každým rokem se její brány otevřou zhruba v polovině ledna (letos 13. - 15.) a chybět pochopitelně neubude žádná z velkých japonských automobilek. Možná nejpůsobivější expozici nabídne Mazda, jejímž středobodem bude Roadster na tisíc způsobů.
Mazda je v posledních měsících hodně aktivní. Po MX-5 RF, prodávané v Japonsku jako Roadster RF, představila v polovině listopadu novou CX-5. Ta se na domácí trh dostala v minulých dnech a v Tokiu se jí dostane prvního tuningu. Zatím pouze továrního a bez výraznějšího vlivu na jízdní vlastnosti. Provedení Custom Style se od série odlišuje předním splitterem, nástavci prahů nebo pozměněným zadním nárazníkem se dvěma koncovkami výfuku. Méně nápadné jsou odlišné kryty zrcátek a decentní střešní spoiler, naopak 20palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 245/45 R20 nadělají parády dost a dost.
Technicky je jedinou větší vychytávkou výškově stavitelný podvozek v kombinaci s černými třmeny brzd. Uvnitř čekejte jiné pedály a nástavce prahů. A pokud máte SUV Mazdy málo, bude jen o kousek vedle stát také CX-3 Custom Style s překvapivě úplně stejnou porcí úprav jako větší sourozenec. Snad jen ta kola jsou o nějaký ten palec menší. Do třetice Custom Style, a to u malého Demia (u nás Mazda2). Změny? Stejné jako u obou SUV.
Jako zajímavější se ale bude návštěvníkům výstavy jistě jevit dvojice vyšperkovaných Roadsterů, u nás známých pod označením MX-5. Roadster RF Custom Style ukazuje nejnovější provedení s pevnou skládací střechou, doplněné o přední splitter, nástavce prahů a výraznější difuzor se dvěma koncovkami sportovního výfuku. Vše je černé, kontrastující červenému laku karosérie. Auto má rovněž výškově stavitelný podvozek nebo rozpěru v motorovém prostoru. Na historii odkazuje Roadster Classic Red, oděný do stejnojmenného červeného odstínu karosérie. Ten se objevil jako jeden ze tří laků na původním Roadsteru NA. Další změny ale moderní následovník nenabízí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.