Peugeot chce rozsekat Škodu elegancí. Nová 301 míří svým designem mezi elitu

Peugeot 301 je po faceliftu mnohem elegantnější a také lépe vybavený.
Peugeot 301 je po faceliftu mnohem elegantnější a také lépe vybavený., foto: Peugeot
ar6 24. listopadu 2016 14:13
Sdílej:

Před čtyřmi lety představil Citroën model C-Elysée, který se v posledních týdnech ukázal se zmodernizovanou tváří. Dvojitý šíp měl také bratříčka od Peugeotu s označením 301, je tedy nanejvýš logické, že facelift dostal i on. A oproti Citroënu jde o daleko výraznější a podle našeho názoru i povedenější omlazení.

Úspěch sedanů na pomezí segmentů B a C je různě po světě naprosto odlišný. V Čechách se podobný autům úplně nedaří, v Rusku, Turecku nebo některých afrických státech ale mají podobná auta značný úspěch. Proto také vznikla dvojice Citroën C-Elysée a Peugeot 301. S nadcházejícím koncem roku prošly oba modely omlazovací kúrou. Tu u dvojitého šípu jsme již představili, nyní je tedy řada na lvíčkovi. A hned na úvod je nutné podotknout, že změn je více než se na první pohled zdá. Začít musíme přední částí, která nyní náleží do korporátního stylu Peugeotu. To znamená novou masku chladiče s výrazným logem uprostřed, vykrojená přední světla a nárazník s pásky LED diod pro denní svícení, mlhovkami a upravenými nasávacími otvory. Na opačném konci auta jsou reflektory se lvími drápy, nový nárazník a mírně přepracované víko kufru. Podběhy vyplňují mimo jiné nová 16palcová dvoubarevná litá kola, paletu barev doplnily odstíny šedá Artense, šedá Moka a modrá Deep. Celkově je pak omlazené provedení 301 jedním z nejelegantnější automobilů svého segmentu a nezadá si ani s modely o třídu výše. Tady nezbývá než složit Francouzům poklonu.

V kabině je největší novinkou, stejně jako u Citroënu, sedmipalcová obrazovka multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay, Android Auto i MirroLink. Infotainent dále „umí“ 3D navigaci, couvací kamerou a plnou konektivitu s chytrým telefonem. Středová konzole se ale na rozdíl od svého dvojčete nijak více nezměnila, zachováno zůstalo ovládání klimatizace, a to včetně výdechů. Nová je však přístrojová deska s bílými ciferníky. Rozvor náprav o délce 2652 milimetrů zajišťuje dostatečnou prostornost ve všech směrech, zavazdelník má základní objem 506 litrů. Aby byl výčet změn úplný, tak musíme zmínit textilní čalounění Cran Adamantium u stupně výbavy Allure, jenž je zaměnitelné za polokožené potahy.

Pod kapotou 301 k výrazným turbulencím nedojde. Základem zůstává tříválcová dvanáctistovka PureTech o výkonu 60 kW (82 k) s točivým momentem 118 Nm, pohánějící přední kola skrze manuální pětistupňovou převodovku. Silnější 1.6 VTi o síle 85 kW (116 k) a 150 Nm může mít vedle manuálního pětikvaltu také šestistupňový automat Aisin poslední generace. Naftu potřebuje k jízdě 1.6 BlueHDi o výkonu 73 kW (100 k) s točivým momentem 254 Nm a manuální pětistupňovou převodovkou. Na vybraných trzích bude k dispozici také 1.6 HDi o výkonu 68 kW (92 k) s točivým momentem 230 Nm a rovněž v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Podvozek Peugeotu používá kombinaci přední nápravy pseudo McPherson a zadní nápravy s deformovatelným příčným nosníkem, kotoučové brzdy vpředu doplňují bubny vzadu. Výroba vozu bude probíhat ve španělském Vigu, prodej začne v příštím roce.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?