Peugeot chce rozsekat Škodu elegancí. Nová 301 míří svým designem mezi elitu

Peugeot 301 je po faceliftu mnohem elegantnější a také lépe vybavený.
Peugeot 301 je po faceliftu mnohem elegantnější a také lépe vybavený., foto: Peugeot
ar6 24. listopadu 2016 14:13
Sdílej:

Před čtyřmi lety představil Citroën model C-Elysée, který se v posledních týdnech ukázal se zmodernizovanou tváří. Dvojitý šíp měl také bratříčka od Peugeotu s označením 301, je tedy nanejvýš logické, že facelift dostal i on. A oproti Citroënu jde o daleko výraznější a podle našeho názoru i povedenější omlazení.

Úspěch sedanů na pomezí segmentů B a C je různě po světě naprosto odlišný. V Čechách se podobný autům úplně nedaří, v Rusku, Turecku nebo některých afrických státech ale mají podobná auta značný úspěch. Proto také vznikla dvojice Citroën C-Elysée a Peugeot 301. S nadcházejícím koncem roku prošly oba modely omlazovací kúrou. Tu u dvojitého šípu jsme již představili, nyní je tedy řada na lvíčkovi. A hned na úvod je nutné podotknout, že změn je více než se na první pohled zdá. Začít musíme přední částí, která nyní náleží do korporátního stylu Peugeotu. To znamená novou masku chladiče s výrazným logem uprostřed, vykrojená přední světla a nárazník s pásky LED diod pro denní svícení, mlhovkami a upravenými nasávacími otvory. Na opačném konci auta jsou reflektory se lvími drápy, nový nárazník a mírně přepracované víko kufru. Podběhy vyplňují mimo jiné nová 16palcová dvoubarevná litá kola, paletu barev doplnily odstíny šedá Artense, šedá Moka a modrá Deep. Celkově je pak omlazené provedení 301 jedním z nejelegantnější automobilů svého segmentu a nezadá si ani s modely o třídu výše. Tady nezbývá než složit Francouzům poklonu.

V kabině je největší novinkou, stejně jako u Citroënu, sedmipalcová obrazovka multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay, Android Auto i MirroLink. Infotainent dále „umí“ 3D navigaci, couvací kamerou a plnou konektivitu s chytrým telefonem. Středová konzole se ale na rozdíl od svého dvojčete nijak více nezměnila, zachováno zůstalo ovládání klimatizace, a to včetně výdechů. Nová je však přístrojová deska s bílými ciferníky. Rozvor náprav o délce 2652 milimetrů zajišťuje dostatečnou prostornost ve všech směrech, zavazdelník má základní objem 506 litrů. Aby byl výčet změn úplný, tak musíme zmínit textilní čalounění Cran Adamantium u stupně výbavy Allure, jenž je zaměnitelné za polokožené potahy.

Pod kapotou 301 k výrazným turbulencím nedojde. Základem zůstává tříválcová dvanáctistovka PureTech o výkonu 60 kW (82 k) s točivým momentem 118 Nm, pohánějící přední kola skrze manuální pětistupňovou převodovku. Silnější 1.6 VTi o síle 85 kW (116 k) a 150 Nm může mít vedle manuálního pětikvaltu také šestistupňový automat Aisin poslední generace. Naftu potřebuje k jízdě 1.6 BlueHDi o výkonu 73 kW (100 k) s točivým momentem 254 Nm a manuální pětistupňovou převodovkou. Na vybraných trzích bude k dispozici také 1.6 HDi o výkonu 68 kW (92 k) s točivým momentem 230 Nm a rovněž v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Podvozek Peugeotu používá kombinaci přední nápravy pseudo McPherson a zadní nápravy s deformovatelným příčným nosníkem, kotoučové brzdy vpředu doplňují bubny vzadu. Výroba vozu bude probíhat ve španělském Vigu, prodej začne v příštím roce.

Témata:
Stalo se
Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.