O dalších specifikacích Škody Kodiaq spekulujeme prakticky neustále, oficiální potvrzení však ne a ne přijít. Jistý zlom nastává až po oficiální prezentaci vozu novinářům na španělské Mallorce. Tam se o budoucnosti velkého SUV rozpovídalo několik zodpovědných činitelů a my tak víme, kdy se ukáže provedení SportLine a co bude mít pod kapotou RS.
Velké sedmimístné SUV má nejen cenami dobře našlápnuto, stát se celosvětovým bestsellerem. Marná sláva, jen s běžnými výbavovými stupni to však nepůjde, protože stále více trhů vyžaduje sportovní nebo alespoň pseudosportovní varianty. Škoda by v případě Kodiaqu měla nabídnout obě možnosti, jen si na ně bude třeba trochu počkat. Tedy ne na verzi SportLine se sportovními doplňky, většími koly, sníženým podvozkem a extra výbavou ve stylu stejně pojmenovaného Superbu. Ta se podle magazínu CarAdvice ukáže již za pár měsíců v Ženevě. Další detaily si zatím okřídlený šíp nechává pro sebe, představení ve Švýcarsku je ale tutovka.
Mnohem zajímavější nicméně bude sledovat vývoj Kodiaqu RS. O něm jsme nedávno psali, že jeho příchod je vysoce pravděpodobný, jen jsme nevěděli, s jakým motorem. Jisté vodítko nám v tomto směru mohla dát čínská specifikace vozu, v jejichž útrobách najdeme dvoulitrové TSI o výkonu 162 kW (220 k) z Octavie RS. Pravda ale bude asi někde malinko jinde. CarAdvice totiž na oficiální prezentaci vyzpovídal i Jiřího Dytrycha, programového manažera Kodiaqu. „Pokud představíme verzi RS, pak to bude jen s jedním motorem, který bude na vrcholu nabídky. A bude mít skutečně mnoho možností,“ uvedl.
Potvrzení příchodu Kodiaqu RS to sice není, na druhou jde o tak konkrétní informaci, že snad ani v automobilce už o jeho výrobě nepochybují. Tím vrcholem nabídky je myšlena pohonná jednotka, po jejímž přidání do nabídky standardního Kodiaqu volá mnoho lidí už od představení vozu. „Musí to být dvakrát přeplňovaný turbodiesel. Pro tyto příležitosti máme v nabídce dvoulitr BiTDI o výkonu 176 kW (240 k),“ řekl Dytrych. Motor s točivým momentem 500 Nm se jeví jako dokonalé řešení – je silnější než dvoulitrové TSI v Octavii RS230 a má větší točivý moment než vrcholný Superb 2.0 TSI DSG 4x4. Navíc jde o nejsilnější dvoulitrový turbodiesel na trhu. A takové motory jsou u sportovních SUV v kurzu, vzpomeňte třeba Audi SQ7.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?