O dalších specifikacích Škody Kodiaq spekulujeme prakticky neustále, oficiální potvrzení však ne a ne přijít. Jistý zlom nastává až po oficiální prezentaci vozu novinářům na španělské Mallorce. Tam se o budoucnosti velkého SUV rozpovídalo několik zodpovědných činitelů a my tak víme, kdy se ukáže provedení SportLine a co bude mít pod kapotou RS.
Velké sedmimístné SUV má nejen cenami dobře našlápnuto, stát se celosvětovým bestsellerem. Marná sláva, jen s běžnými výbavovými stupni to však nepůjde, protože stále více trhů vyžaduje sportovní nebo alespoň pseudosportovní varianty. Škoda by v případě Kodiaqu měla nabídnout obě možnosti, jen si na ně bude třeba trochu počkat. Tedy ne na verzi SportLine se sportovními doplňky, většími koly, sníženým podvozkem a extra výbavou ve stylu stejně pojmenovaného Superbu. Ta se podle magazínu CarAdvice ukáže již za pár měsíců v Ženevě. Další detaily si zatím okřídlený šíp nechává pro sebe, představení ve Švýcarsku je ale tutovka.
Mnohem zajímavější nicméně bude sledovat vývoj Kodiaqu RS. O něm jsme nedávno psali, že jeho příchod je vysoce pravděpodobný, jen jsme nevěděli, s jakým motorem. Jisté vodítko nám v tomto směru mohla dát čínská specifikace vozu, v jejichž útrobách najdeme dvoulitrové TSI o výkonu 162 kW (220 k) z Octavie RS. Pravda ale bude asi někde malinko jinde. CarAdvice totiž na oficiální prezentaci vyzpovídal i Jiřího Dytrycha, programového manažera Kodiaqu. „Pokud představíme verzi RS, pak to bude jen s jedním motorem, který bude na vrcholu nabídky. A bude mít skutečně mnoho možností,“ uvedl.
Potvrzení příchodu Kodiaqu RS to sice není, na druhou jde o tak konkrétní informaci, že snad ani v automobilce už o jeho výrobě nepochybují. Tím vrcholem nabídky je myšlena pohonná jednotka, po jejímž přidání do nabídky standardního Kodiaqu volá mnoho lidí už od představení vozu. „Musí to být dvakrát přeplňovaný turbodiesel. Pro tyto příležitosti máme v nabídce dvoulitr BiTDI o výkonu 176 kW (240 k),“ řekl Dytrych. Motor s točivým momentem 500 Nm se jeví jako dokonalé řešení – je silnější než dvoulitrové TSI v Octavii RS230 a má větší točivý moment než vrcholný Superb 2.0 TSI DSG 4x4. Navíc jde o nejsilnější dvoulitrový turbodiesel na trhu. A takové motory jsou u sportovních SUV v kurzu, vzpomeňte třeba Audi SQ7.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.