Letošní rok sice Dacia nepředstavila žádný skutečně nový model, všechny řady ale prošly více či méně výrazným faceliftem. Sandero a Logan s LED diodami pro denní svícení a novým litrovým motorem jsme poznali již v Paříži, stejně jako Duster s dvouspojkovým automatem EDC. Nyní je tak čas na praktické modely Dokker a Lodgy.
Sandero, Logan i Duster jdou s dobou a nabízejí prvky jako LED diody pro denní svícení, dvouspojkový automat nebo multimediální systém. Dokker, v osobní i užitkové verzi, i Lodgy mají k dispozici pouze infotainment, další „luxusní výdobytky“ se jich netýkají. A týkat nebudou ani po omlazovací kúře, která přesto přináší více luxusu. Alespoň tedy na první pohled, protože upravená maska chladiče všem třem modelům výrazně pomohla. Nové nasávací otvory působí moderně, pro osobní Dokker a Lodgy jsou navíc dostupné s chromovanou úpravou. Přepracovaná jsou také 16palcová litá kola, nyní zvaná Altica. MPV Lodgy dostalo víko kufru s chromovanou lištou.
Z výše zmíněných modelů Sandero a Logan převzala praktičtější část modelové produkce značky moderní čtyřramenný volant. Ten má spolu se středovou konzolí, okolím výdechů ventilace a ovládáním oken také nový chromový povrch. Samotné elektrické ovládání oken má u řidiče funkci stažení jedním dotykem prstu. Minulostí je dvoubarevná palubní deska, jejíž místo zaujalo tmavé jednobarevné provedení. Výčet změn pak doplňují nové čalounění (u Dokkeru Stepway s 3D vzorem), stolečky pro druhou řadu sedadel a nové odkládací prostory vpředu. Do výbavy Dokkeru a Dokkeru Van je možné nyní přikoupit couvací kameru.
O technice se tisková zpráva nezmiňuje, minimálně pro český trh ale zůstane zachována stávající nabídka. Ta obsahuje 1.2 TCe o výkonu 85 kW (116 k), 1.6 SCe (i s pohonem na LPG) o výkonu 75 kW (102 k) a 1.5 dCi o výkonu 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) nebo 80 kW (109 k). Ve všech případech jsou poháněna všechna kola přes manuální převodovkou s pěti stupni, výjimku představuje jen nejsilnější turbodiesel se šesti převodovými stupni. Ten nejslabší je pro změnu vyhrazen pouze pro Dokker Van.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?