Stačí trochu chromu a Dacia vypadá luxusněji. To jsou řady Dokker a Lodgy po faceliftu

ar6, 19. listopadu 2016, 01:06 Google+

Letošní rok sice Dacia nepředstavila žádný skutečně nový model, všechny řady ale prošly více či méně výrazným faceliftem. Sandero a Logan s LED diodami pro denní svícení a novým litrovým motorem jsme poznali již v Paříži, stejně jako Duster s dvouspojkovým automatem EDC. Nyní je tak čas na praktické modely Dokker a Lodgy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dacia Dokker Stepway modelového roku 2017.

Dacia Dokker Stepway modelového roku 2017. | foto: Dacia

Sdílejte článek

Sandero, Logan i Duster jdou s dobou a nabízejí prvky jako LED diody pro denní svícení, dvouspojkový automat nebo multimediální systém. Dokker, v osobní i užitkové verzi, i Lodgy mají k dispozici pouze infotainment, další „luxusní výdobytky“ se jich netýkají. A týkat nebudou ani po omlazovací kúře, která přesto přináší více luxusu. Alespoň tedy na první pohled, protože upravená maska chladiče všem třem modelům výrazně pomohla. Nové nasávací otvory působí moderně, pro osobní Dokker a Lodgy jsou navíc dostupné s chromovanou úpravou. Přepracovaná jsou také 16palcová litá kola, nyní zvaná Altica. MPV Lodgy dostalo víko kufru s chromovanou lištou.

Z výše zmíněných modelů Sandero a Logan převzala praktičtější část modelové produkce značky moderní čtyřramenný volant. Ten má spolu se středovou konzolí, okolím výdechů ventilace a ovládáním oken také nový chromový povrch. Samotné elektrické ovládání oken má u řidiče funkci stažení jedním dotykem prstu. Minulostí je dvoubarevná palubní deska, jejíž místo zaujalo tmavé jednobarevné provedení. Výčet změn pak doplňují nové čalounění (u Dokkeru Stepway s 3D vzorem), stolečky pro druhou řadu sedadel a nové odkládací prostory vpředu. Do výbavy Dokkeru a Dokkeru Van je možné nyní přikoupit couvací kameru.

O technice se tisková zpráva nezmiňuje, minimálně pro český trh ale zůstane zachována stávající nabídka. Ta obsahuje 1.2 TCe o výkonu 85 kW (116 k), 1.6 SCe (i s pohonem na LPG) o výkonu 75 kW (102 k) a 1.5 dCi o výkonu 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) nebo 80 kW (109 k). Ve všech případech jsou poháněna všechna kola přes manuální převodovkou s pěti stupni, výjimku představuje jen nejsilnější turbodiesel se šesti převodovými stupni. Ten nejslabší je pro změnu vyhrazen pouze pro Dokker Van.

Vytisknout

Diskuze: Stačí trochu chromu a Dacia vypadá luxusněji. To jsou řady Dokker a Lodgy po faceliftu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Vizualizace Gigafactory automobilky Tesla Motors v americké Nevadě.

V Čechách by měla stát druhá Gigafactory americké Tesly. Proč?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud