Letošní rok sice Dacia nepředstavila žádný skutečně nový model, všechny řady ale prošly více či méně výrazným faceliftem. Sandero a Logan s LED diodami pro denní svícení a novým litrovým motorem jsme poznali již v Paříži, stejně jako Duster s dvouspojkovým automatem EDC. Nyní je tak čas na praktické modely Dokker a Lodgy.
Sandero, Logan i Duster jdou s dobou a nabízejí prvky jako LED diody pro denní svícení, dvouspojkový automat nebo multimediální systém. Dokker, v osobní i užitkové verzi, i Lodgy mají k dispozici pouze infotainment, další „luxusní výdobytky“ se jich netýkají. A týkat nebudou ani po omlazovací kúře, která přesto přináší více luxusu. Alespoň tedy na první pohled, protože upravená maska chladiče všem třem modelům výrazně pomohla. Nové nasávací otvory působí moderně, pro osobní Dokker a Lodgy jsou navíc dostupné s chromovanou úpravou. Přepracovaná jsou také 16palcová litá kola, nyní zvaná Altica. MPV Lodgy dostalo víko kufru s chromovanou lištou.
Z výše zmíněných modelů Sandero a Logan převzala praktičtější část modelové produkce značky moderní čtyřramenný volant. Ten má spolu se středovou konzolí, okolím výdechů ventilace a ovládáním oken také nový chromový povrch. Samotné elektrické ovládání oken má u řidiče funkci stažení jedním dotykem prstu. Minulostí je dvoubarevná palubní deska, jejíž místo zaujalo tmavé jednobarevné provedení. Výčet změn pak doplňují nové čalounění (u Dokkeru Stepway s 3D vzorem), stolečky pro druhou řadu sedadel a nové odkládací prostory vpředu. Do výbavy Dokkeru a Dokkeru Van je možné nyní přikoupit couvací kameru.
O technice se tisková zpráva nezmiňuje, minimálně pro český trh ale zůstane zachována stávající nabídka. Ta obsahuje 1.2 TCe o výkonu 85 kW (116 k), 1.6 SCe (i s pohonem na LPG) o výkonu 75 kW (102 k) a 1.5 dCi o výkonu 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) nebo 80 kW (109 k). Ve všech případech jsou poháněna všechna kola přes manuální převodovkou s pěti stupni, výjimku představuje jen nejsilnější turbodiesel se šesti převodovými stupni. Ten nejslabší je pro změnu vyhrazen pouze pro Dokker Van.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.