Mezi SUV má Mazda hned čtyři želízka v ohni – malou CX-3, kompaktní CX-4 a CX-5 a velkou CX-9. Obě „krajní“ řady a SUV-kupé CX-4 jsou prakticky úplně nové, CX-5 se však poprvé ukázala již před pěti lety. Generační výměna je tak, i vzhledem k velice silné konkurenci, zcela na místě. Naštěstí ani v tomto případě Japonci nepodlehli módním trendům.
Designový jazyk Kodo a technologie Skyactiv, to jsou dvě veličiny typické pro všechny dnešní modely Mazda. Průkopníkem v této oblasti bylo SUV CX-5, které si tyto vymoženosti zachovává i v nové generaci. Ta samozřejmě výrazně dospěla a půjčuje si to nejlepší, co současné portfolio japonské automobilky nabízí. Design ze své atraktivity neztratil nic, jen ještě přidal dynamických linií ve stylu ostatních modelů s písmeny CX v názvu. Charakteristická je velká maska chladiče, z níž vycházejí relativně úzké světlomety. Významnou změnu představuje posunutí A-sloupků o 35 milimetrů dozadu, což ještě prodloužilo kapotu a zkrátilo zadní převis. Právě zezadu asi nejlépe vyniknou o 10 milimetrů širší boky vozu a lehce povytažené blatníky. Skupinové svítilny se opět inspirovaly u jiných modelů značky, na škodu to však rozhodně není. V nabídce se také objeví výrazný červený odstín Soul.
Že kabina nebude prostorností příliš daleko od současného modelu napovídají jednak rozvor o hodnotě 2700 milimetrů, a jednak také kufr o objemu 505 litrů. V prvním případě je to totiž stejná hodnota jako doposud, v tom druhém jen o 5 litrů vyšší. Design palubní desky je na rozdíl třeba od některých starších modelů Mazda méně dynamický a více luxusní. Na první pohled všechno působí masivněji, bytelněji a luxusněji. Hodně jistě dělá kombinace tmavé palubní desky a bílého koženého čalounění (k dispozici bude ještě černá kůže nebo látka). Klasicky výborná má být pozice za volantem a celková ergonomie, podtržená ještě zvýšenou pozicí voliče manuální převodovky o 40 a automatické převodovky o 60 milimetrů. Posunuté sloupky umožnily lepší výhled vpřed, výhledu dozadu pomáhá nové umístění skla pátých dveří. Sedadla vzadu mají pohodlnější výplně a možnost vyhřívání, nově sem vedou i výdechy klimatizace.
Hlavními prvky pracoviště řidiče jsou ale nepochybně obrazovky. Začít můžeme tou menší s úhlopříčkou 4,6 palce a technologií TFT, objevující se v pravém tubusu kapličky přístrojů a suplující palubní počítač. Do zorného pole řidiče jsou pak prostřednictvím head up displeje promítány důležité informace například z navigace. Tím se dostáváme k volně stojící sedmipalcové obrazovce systému MZD Connect. Jeho součástí je konektivita s chytrými telefony, připojení k internetu nebo již zmíněná navigace, operující s mapami z paměťové karty. Milovníci hudby jistě ocení příplatkové audio Bose s deseti reproduktory a prostorovým zvukem, respektive zlepšení aerodynamiky a s tím spojené snížení hlučnosti uvnitř o 1,3 dB.
Nabídka pohonných jednotek i nadále dává košem modernímu donwsizingu. Základem bude dvoulitr Skyactiv-G, doplnění o půl litru větší jednotku Skyactiv-G a naftovou 2.2 Skyactiv-D. Ve všech případech bude možné volit mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem, k dispozici bude i pohon všech kol. Bližší informace k motorům zatím Mazda nesdělila. Součástí pohonného ústrojí se nicméně stane také řešení G-Vectoring, známé i z dalších modelů značky, podvozek má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkové zavěšení. Bezpečnost zvyšují jednak použití vysokopevnostní oceli (torzní tuhost karosérie stoupla o 15,5 procenta), a jednak také soubor asistentů i-Activesense, zahrnující radarový tempomat nebo čtení dopravních značek. Kdy přesně s nová CX-5 dostane do prodeje zatím nevíme, na evropský trh by však měla zamířit v nejbližších měsících. To se dozvíme také přesné specifikace vozu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.