Mezi SUV má Mazda hned čtyři želízka v ohni – malou CX-3, kompaktní CX-4 a CX-5 a velkou CX-9. Obě „krajní“ řady a SUV-kupé CX-4 jsou prakticky úplně nové, CX-5 se však poprvé ukázala již před pěti lety. Generační výměna je tak, i vzhledem k velice silné konkurenci, zcela na místě. Naštěstí ani v tomto případě Japonci nepodlehli módním trendům.
Designový jazyk Kodo a technologie Skyactiv, to jsou dvě veličiny typické pro všechny dnešní modely Mazda. Průkopníkem v této oblasti bylo SUV CX-5, které si tyto vymoženosti zachovává i v nové generaci. Ta samozřejmě výrazně dospěla a půjčuje si to nejlepší, co současné portfolio japonské automobilky nabízí. Design ze své atraktivity neztratil nic, jen ještě přidal dynamických linií ve stylu ostatních modelů s písmeny CX v názvu. Charakteristická je velká maska chladiče, z níž vycházejí relativně úzké světlomety. Významnou změnu představuje posunutí A-sloupků o 35 milimetrů dozadu, což ještě prodloužilo kapotu a zkrátilo zadní převis. Právě zezadu asi nejlépe vyniknou o 10 milimetrů širší boky vozu a lehce povytažené blatníky. Skupinové svítilny se opět inspirovaly u jiných modelů značky, na škodu to však rozhodně není. V nabídce se také objeví výrazný červený odstín Soul.
Že kabina nebude prostorností příliš daleko od současného modelu napovídají jednak rozvor o hodnotě 2700 milimetrů, a jednak také kufr o objemu 505 litrů. V prvním případě je to totiž stejná hodnota jako doposud, v tom druhém jen o 5 litrů vyšší. Design palubní desky je na rozdíl třeba od některých starších modelů Mazda méně dynamický a více luxusní. Na první pohled všechno působí masivněji, bytelněji a luxusněji. Hodně jistě dělá kombinace tmavé palubní desky a bílého koženého čalounění (k dispozici bude ještě černá kůže nebo látka). Klasicky výborná má být pozice za volantem a celková ergonomie, podtržená ještě zvýšenou pozicí voliče manuální převodovky o 40 a automatické převodovky o 60 milimetrů. Posunuté sloupky umožnily lepší výhled vpřed, výhledu dozadu pomáhá nové umístění skla pátých dveří. Sedadla vzadu mají pohodlnější výplně a možnost vyhřívání, nově sem vedou i výdechy klimatizace.
Hlavními prvky pracoviště řidiče jsou ale nepochybně obrazovky. Začít můžeme tou menší s úhlopříčkou 4,6 palce a technologií TFT, objevující se v pravém tubusu kapličky přístrojů a suplující palubní počítač. Do zorného pole řidiče jsou pak prostřednictvím head up displeje promítány důležité informace například z navigace. Tím se dostáváme k volně stojící sedmipalcové obrazovce systému MZD Connect. Jeho součástí je konektivita s chytrými telefony, připojení k internetu nebo již zmíněná navigace, operující s mapami z paměťové karty. Milovníci hudby jistě ocení příplatkové audio Bose s deseti reproduktory a prostorovým zvukem, respektive zlepšení aerodynamiky a s tím spojené snížení hlučnosti uvnitř o 1,3 dB.
Nabídka pohonných jednotek i nadále dává košem modernímu donwsizingu. Základem bude dvoulitr Skyactiv-G, doplnění o půl litru větší jednotku Skyactiv-G a naftovou 2.2 Skyactiv-D. Ve všech případech bude možné volit mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem, k dispozici bude i pohon všech kol. Bližší informace k motorům zatím Mazda nesdělila. Součástí pohonného ústrojí se nicméně stane také řešení G-Vectoring, známé i z dalších modelů značky, podvozek má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkové zavěšení. Bezpečnost zvyšují jednak použití vysokopevnostní oceli (torzní tuhost karosérie stoupla o 15,5 procenta), a jednak také soubor asistentů i-Activesense, zahrnující radarový tempomat nebo čtení dopravních značek. Kdy přesně s nová CX-5 dostane do prodeje zatím nevíme, na evropský trh by však měla zamířit v nejbližších měsících. To se dozvíme také přesné specifikace vozu.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.