Kladivo na Tiguan nebo Tucson je tady. Nová Mazda CX-5 však módním trendům nepodléhá

Druhá generace Mazdy CX-5 navazuje na tu první a v mnoha ohledech jí vylepšuje.
Druhá generace Mazdy CX-5 navazuje na tu první a v mnoha ohledech jí vylepšuje., foto: Mazda Motor
ar6 16. listopadu 2016 14:55
Sdílej:

Mezi SUV má Mazda hned čtyři želízka v ohni – malou CX-3, kompaktní CX-4 a CX-5 a velkou CX-9. Obě „krajní“ řady a SUV-kupé CX-4 jsou prakticky úplně nové, CX-5 se však poprvé ukázala již před pěti lety. Generační výměna je tak, i vzhledem k velice silné konkurenci, zcela na místě. Naštěstí ani v tomto případě Japonci nepodlehli módním trendům.

Designový jazyk Kodo a technologie Skyactiv, to jsou dvě veličiny typické pro všechny dnešní modely Mazda. Průkopníkem v této oblasti bylo SUV CX-5, které si tyto vymoženosti zachovává i v nové generaci. Ta samozřejmě výrazně dospěla a půjčuje si to nejlepší, co současné portfolio japonské automobilky nabízí. Design ze své atraktivity neztratil nic, jen ještě přidal dynamických linií ve stylu ostatních modelů s písmeny CX v názvu. Charakteristická je velká maska chladiče, z níž vycházejí relativně úzké světlomety. Významnou změnu představuje posunutí A-sloupků o 35 milimetrů dozadu, což ještě prodloužilo kapotu a zkrátilo zadní převis. Právě zezadu asi nejlépe vyniknou o 10 milimetrů širší boky vozu a lehce povytažené blatníky. Skupinové svítilny se opět inspirovaly u jiných modelů značky, na škodu to však rozhodně není. V nabídce se také objeví výrazný červený odstín Soul.

Že kabina nebude prostorností příliš daleko od současného modelu napovídají jednak rozvor o hodnotě 2700 milimetrů, a jednak také kufr o objemu 505 litrů. V prvním případě je to totiž stejná hodnota jako doposud, v tom druhém jen o 5 litrů vyšší. Design palubní desky je na rozdíl třeba od některých starších modelů Mazda méně dynamický a více luxusní. Na první pohled všechno působí masivněji, bytelněji a luxusněji. Hodně jistě dělá kombinace tmavé palubní desky a bílého koženého čalounění (k dispozici bude ještě černá kůže nebo látka). Klasicky výborná má být pozice za volantem a celková ergonomie, podtržená ještě zvýšenou pozicí voliče manuální převodovky o 40 a automatické převodovky o 60 milimetrů. Posunuté sloupky umožnily lepší výhled vpřed, výhledu dozadu pomáhá nové umístění skla pátých dveří. Sedadla vzadu mají pohodlnější výplně a možnost vyhřívání, nově sem vedou i výdechy klimatizace.

Hlavními prvky pracoviště řidiče jsou ale nepochybně obrazovky. Začít můžeme tou menší s úhlopříčkou 4,6 palce a technologií TFT, objevující se v pravém tubusu kapličky přístrojů a suplující palubní počítač. Do zorného pole řidiče jsou pak prostřednictvím head up displeje promítány důležité informace například z navigace. Tím se dostáváme k volně stojící sedmipalcové obrazovce systému MZD Connect. Jeho součástí je konektivita s chytrými telefony, připojení k internetu nebo již zmíněná navigace, operující s mapami z paměťové karty. Milovníci hudby jistě ocení příplatkové audio Bose s deseti reproduktory a prostorovým zvukem, respektive zlepšení aerodynamiky a s tím spojené snížení hlučnosti uvnitř o 1,3 dB.

Nabídka pohonných jednotek i nadále dává košem modernímu donwsizingu. Základem bude dvoulitr Skyactiv-G, doplnění o půl litru větší jednotku Skyactiv-G a naftovou 2.2 Skyactiv-D. Ve všech případech bude možné volit mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem, k dispozici bude i pohon všech kol. Bližší informace k motorům zatím Mazda nesdělila. Součástí pohonného ústrojí se nicméně stane také řešení G-Vectoring, známé i z dalších modelů značky, podvozek má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkové zavěšení. Bezpečnost zvyšují jednak použití vysokopevnostní oceli (torzní tuhost karosérie stoupla o 15,5 procenta), a jednak také soubor asistentů i-Activesense, zahrnující radarový tempomat nebo čtení dopravních značek. Kdy přesně s nová CX-5 dostane do prodeje zatím nevíme, na evropský trh by však měla zamířit v nejbližších měsících. To se dozvíme také přesné specifikace vozu.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.