Kladivo na Tiguan nebo Tucson je tady. Nová Mazda CX-5 však módním trendům nepodléhá

ar6, 16. listopadu 2016, 14:55 Google+ Los Angeles Auto Show 2016

Mezi SUV má Mazda hned čtyři želízka v ohni – malou CX-3, kompaktní CX-4 a CX-5 a velkou CX-9. Obě „krajní“ řady a SUV-kupé CX-4 jsou prakticky úplně nové, CX-5 se však poprvé ukázala již před pěti lety. Generační výměna je tak, i vzhledem k velice silné konkurenci, zcela na místě. Naštěstí ani v tomto případě Japonci nepodlehli módním trendům.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Druhá generace Mazdy CX-5 navazuje na tu první a v mnoha ohledech jí vylepšuje.

Druhá generace Mazdy CX-5 navazuje na tu první a v mnoha ohledech jí vylepšuje. | foto: Mazda Motor

Sdílejte článek

Designový jazyk Kodo a technologie Skyactiv, to jsou dvě veličiny typické pro všechny dnešní modely Mazda. Průkopníkem v této oblasti bylo SUV CX-5, které si tyto vymoženosti zachovává i v nové generaci. Ta samozřejmě výrazně dospěla a půjčuje si to nejlepší, co současné portfolio japonské automobilky nabízí. Design ze své atraktivity neztratil nic, jen ještě přidal dynamických linií ve stylu ostatních modelů s písmeny CX v názvu. Charakteristická je velká maska chladiče, z níž vycházejí relativně úzké světlomety. Významnou změnu představuje posunutí A-sloupků o 35 milimetrů dozadu, což ještě prodloužilo kapotu a zkrátilo zadní převis. Právě zezadu asi nejlépe vyniknou o 10 milimetrů širší boky vozu a lehce povytažené blatníky. Skupinové svítilny se opět inspirovaly u jiných modelů značky, na škodu to však rozhodně není. V nabídce se také objeví výrazný červený odstín Soul.

img-responsive

V paletě barev najdete i tuto červenou Soul. | foto: Mazda Motor

Že kabina nebude prostorností příliš daleko od současného modelu napovídají jednak rozvor o hodnotě 2700 milimetrů, a jednak také kufr o objemu 505 litrů. V prvním případě je to totiž stejná hodnota jako doposud, v tom druhém jen o 5 litrů vyšší. Design palubní desky je na rozdíl třeba od některých starších modelů Mazda méně dynamický a více luxusní. Na první pohled všechno působí masivněji, bytelněji a luxusněji. Hodně jistě dělá kombinace tmavé palubní desky a bílého koženého čalounění (k dispozici bude ještě černá kůže nebo látka). Klasicky výborná má být pozice za volantem a celková ergonomie, podtržená ještě zvýšenou pozicí voliče manuální převodovky o 40 a automatické převodovky o 60 milimetrů. Posunuté sloupky umožnily lepší výhled vpřed, výhledu dozadu pomáhá nové umístění skla pátých dveří. Sedadla vzadu mají pohodlnější výplně a možnost vyhřívání, nově sem vedou i výdechy klimatizace.

Hlavními prvky pracoviště řidiče jsou ale nepochybně obrazovky. Začít můžeme tou menší s úhlopříčkou 4,6 palce a technologií TFT, objevující se v pravém tubusu kapličky přístrojů a suplující palubní počítač. Do zorného pole řidiče jsou pak prostřednictvím head up displeje promítány důležité informace například z navigace. Tím se dostáváme k volně stojící sedmipalcové obrazovce systému MZD Connect. Jeho součástí je konektivita s chytrými telefony, připojení k internetu nebo již zmíněná navigace, operující s mapami z paměťové karty. Milovníci hudby jistě ocení příplatkové audio Bose s deseti reproduktory a prostorovým zvukem, respektive zlepšení aerodynamiky a s tím spojené snížení hlučnosti uvnitř o 1,3 dB.

Nabídka pohonných jednotek i nadále dává košem modernímu donwsizingu. Základem bude dvoulitr Skyactiv-G, doplnění o půl litru větší jednotku Skyactiv-G a naftovou 2.2 Skyactiv-D. Ve všech případech bude možné volit mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem, k dispozici bude i pohon všech kol. Bližší informace k motorům zatím Mazda nesdělila. Součástí pohonného ústrojí se nicméně stane také řešení G-Vectoring, známé i z dalších modelů značky, podvozek má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkové zavěšení. Bezpečnost zvyšují jednak použití vysokopevnostní oceli (torzní tuhost karosérie stoupla o 15,5 procenta), a jednak také soubor asistentů i-Activesense, zahrnující radarový tempomat nebo čtení dopravních značek. Kdy přesně s nová CX-5 dostane do prodeje zatím nevíme, na evropský trh by však měla zamířit v nejbližších měsících. To se dozvíme také přesné specifikace vozu.

Vytisknout

Diskuze: Kladivo na Tiguan nebo Tucson je tady. Nová Mazda CX-5 však módním trendům nepodléhá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

JIž 31. března, představí Tesla svůj nový vůz, Model 3.

Problémová Tesla má další zásek. Týká se údržby jejich modelů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud