Když použijete spojení americké auto, téměř jistě si pod ním představíte velké SUV, sedan nebo pickup. I do USA ale dorazila móda snižování spotřeby nejen velikostí motoru, ale i automobilu. Proto se čím dál častěji představují malá auta s modrým oválem nebo velkým křížem na kapotě. Jako poslední za moře zamířil globální Ford EcoSport, avšak ve výrazně zmodernizované podobě.
Ford EcoSport se poprvé ukázal již v roce 2012, do Evropy zamířil ale až o další dva roky později. Mezi novináři i zákazníky přitom vzbudil dost rozporuplné pocity, například svým designem, kvalitou interiéru nebo prostorností. Na český trh dokonce ani nezamířil, ceny by ho nejspíše deklasovaly hned od začátku. Přesně tento globální Ford ale téměř pět let po premiéře míří do USA, kde obecně bodují spíše větší SUV. Na tuto misi se však EcoSport důkladně připravil, přichází totiž ve značně zmodernizované podobě. Tu poznáte na první pohled prostřednictvím hexagonální masky chladiče (po vzoru modelů Kuga a Escape), jemněji tvarovaného nárazníku a nových světlometů. Víko kufru s otevíráním do boku zůstalo, po vzoru evropské specifikace však na něm nenajdete náhradní kolo. Zadní partie jinak zůstaly po designové stránce stejné jako u evropské specifikace. Na výběr pak bude 10 laků karosérie.
Výraznou proměnou prošel interiér vozu, čímž zmizel asi jeden z největších problémů malého SUV. Místo středové konzole ve stylu Fiesty s množstvím zdánlivě nesourodých tlačítek se u americké specifikace objevuje výrazně čistší design, jehož hlavním prvkem je volně stojící osmipalcový displej multimediálního systému SYNC 3 s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Na první pohled může řešení připomínat nový Fiat Tipo, přesto doufáme, že se brzy objeví i v evropské verzi vozu. Pod obrazovkou jsou výdechy ventilace a několik tlačítek pro nastavení klimatizace a ventilace, vše je však přehledné a ergonomicky dobře vyřešené. Pro výbavu Titanium Ford slibuje již v základu prémiový audiosystém B&O Play s deseti reproduktory, výkonem 675 W a naladěním od inženýrů společnosti Harman. Z praktického hlediska potěší 30 po interiéru různě umístěných odkládacích ploch.
Pod kapotou budou dva poměrně rozdílné motorizace. Základem se stane litrový tříválec EcoBoost, druhou možností bude atmosférický čtyřválcový dvoulitr. Ten bude zkombinovaný s pohonem všech kol, tříválec dostane pravděpodobně pohon přední nápravy. Obě jednotky se mohou těšit na šestistupňovou automatickou převodovku. V nabídce se objeví celkem čtyři výbavové stupně – S, SE, SES a Titanium. Za zmínku stojí především linie SES, která bude nejsportovnější, což se projeví například upraveným podvozkem a řízením nebo několika barevnými prvky v interiéru. Ceny zatím modrý ovál nezveřejnil, prodeje ale začnou až na začátku roku 2018. A to bude malému SUV už více než šest let…
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.