Když použijete spojení americké auto, téměř jistě si pod ním představíte velké SUV, sedan nebo pickup. I do USA ale dorazila móda snižování spotřeby nejen velikostí motoru, ale i automobilu. Proto se čím dál častěji představují malá auta s modrým oválem nebo velkým křížem na kapotě. Jako poslední za moře zamířil globální Ford EcoSport, avšak ve výrazně zmodernizované podobě.
Ford EcoSport se poprvé ukázal již v roce 2012, do Evropy zamířil ale až o další dva roky později. Mezi novináři i zákazníky přitom vzbudil dost rozporuplné pocity, například svým designem, kvalitou interiéru nebo prostorností. Na český trh dokonce ani nezamířil, ceny by ho nejspíše deklasovaly hned od začátku. Přesně tento globální Ford ale téměř pět let po premiéře míří do USA, kde obecně bodují spíše větší SUV. Na tuto misi se však EcoSport důkladně připravil, přichází totiž ve značně zmodernizované podobě. Tu poznáte na první pohled prostřednictvím hexagonální masky chladiče (po vzoru modelů Kuga a Escape), jemněji tvarovaného nárazníku a nových světlometů. Víko kufru s otevíráním do boku zůstalo, po vzoru evropské specifikace však na něm nenajdete náhradní kolo. Zadní partie jinak zůstaly po designové stránce stejné jako u evropské specifikace. Na výběr pak bude 10 laků karosérie.
Výraznou proměnou prošel interiér vozu, čímž zmizel asi jeden z největších problémů malého SUV. Místo středové konzole ve stylu Fiesty s množstvím zdánlivě nesourodých tlačítek se u americké specifikace objevuje výrazně čistší design, jehož hlavním prvkem je volně stojící osmipalcový displej multimediálního systému SYNC 3 s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Na první pohled může řešení připomínat nový Fiat Tipo, přesto doufáme, že se brzy objeví i v evropské verzi vozu. Pod obrazovkou jsou výdechy ventilace a několik tlačítek pro nastavení klimatizace a ventilace, vše je však přehledné a ergonomicky dobře vyřešené. Pro výbavu Titanium Ford slibuje již v základu prémiový audiosystém B&O Play s deseti reproduktory, výkonem 675 W a naladěním od inženýrů společnosti Harman. Z praktického hlediska potěší 30 po interiéru různě umístěných odkládacích ploch.
Pod kapotou budou dva poměrně rozdílné motorizace. Základem se stane litrový tříválec EcoBoost, druhou možností bude atmosférický čtyřválcový dvoulitr. Ten bude zkombinovaný s pohonem všech kol, tříválec dostane pravděpodobně pohon přední nápravy. Obě jednotky se mohou těšit na šestistupňovou automatickou převodovku. V nabídce se objeví celkem čtyři výbavové stupně – S, SE, SES a Titanium. Za zmínku stojí především linie SES, která bude nejsportovnější, což se projeví například upraveným podvozkem a řízením nebo několika barevnými prvky v interiéru. Ceny zatím modrý ovál nezveřejnil, prodeje ale začnou až na začátku roku 2018. A to bude malému SUV už více než šest let…
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.