Když použijete spojení americké auto, téměř jistě si pod ním představíte velké SUV, sedan nebo pickup. I do USA ale dorazila móda snižování spotřeby nejen velikostí motoru, ale i automobilu. Proto se čím dál častěji představují malá auta s modrým oválem nebo velkým křížem na kapotě. Jako poslední za moře zamířil globální Ford EcoSport, avšak ve výrazně zmodernizované podobě.
Ford EcoSport se poprvé ukázal již v roce 2012, do Evropy zamířil ale až o další dva roky později. Mezi novináři i zákazníky přitom vzbudil dost rozporuplné pocity, například svým designem, kvalitou interiéru nebo prostorností. Na český trh dokonce ani nezamířil, ceny by ho nejspíše deklasovaly hned od začátku. Přesně tento globální Ford ale téměř pět let po premiéře míří do USA, kde obecně bodují spíše větší SUV. Na tuto misi se však EcoSport důkladně připravil, přichází totiž ve značně zmodernizované podobě. Tu poznáte na první pohled prostřednictvím hexagonální masky chladiče (po vzoru modelů Kuga a Escape), jemněji tvarovaného nárazníku a nových světlometů. Víko kufru s otevíráním do boku zůstalo, po vzoru evropské specifikace však na něm nenajdete náhradní kolo. Zadní partie jinak zůstaly po designové stránce stejné jako u evropské specifikace. Na výběr pak bude 10 laků karosérie.
Výraznou proměnou prošel interiér vozu, čímž zmizel asi jeden z největších problémů malého SUV. Místo středové konzole ve stylu Fiesty s množstvím zdánlivě nesourodých tlačítek se u americké specifikace objevuje výrazně čistší design, jehož hlavním prvkem je volně stojící osmipalcový displej multimediálního systému SYNC 3 s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Na první pohled může řešení připomínat nový Fiat Tipo, přesto doufáme, že se brzy objeví i v evropské verzi vozu. Pod obrazovkou jsou výdechy ventilace a několik tlačítek pro nastavení klimatizace a ventilace, vše je však přehledné a ergonomicky dobře vyřešené. Pro výbavu Titanium Ford slibuje již v základu prémiový audiosystém B&O Play s deseti reproduktory, výkonem 675 W a naladěním od inženýrů společnosti Harman. Z praktického hlediska potěší 30 po interiéru různě umístěných odkládacích ploch.
Pod kapotou budou dva poměrně rozdílné motorizace. Základem se stane litrový tříválec EcoBoost, druhou možností bude atmosférický čtyřválcový dvoulitr. Ten bude zkombinovaný s pohonem všech kol, tříválec dostane pravděpodobně pohon přední nápravy. Obě jednotky se mohou těšit na šestistupňovou automatickou převodovku. V nabídce se objeví celkem čtyři výbavové stupně – S, SE, SES a Titanium. Za zmínku stojí především linie SES, která bude nejsportovnější, což se projeví například upraveným podvozkem a řízením nebo několika barevnými prvky v interiéru. Ceny zatím modrý ovál nezveřejnil, prodeje ale začnou až na začátku roku 2018. A to bude malému SUV už více než šest let…
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.