Když použijete spojení americké auto, téměř jistě si pod ním představíte velké SUV, sedan nebo pickup. I do USA ale dorazila móda snižování spotřeby nejen velikostí motoru, ale i automobilu. Proto se čím dál častěji představují malá auta s modrým oválem nebo velkým křížem na kapotě. Jako poslední za moře zamířil globální Ford EcoSport, avšak ve výrazně zmodernizované podobě.
Ford EcoSport se poprvé ukázal již v roce 2012, do Evropy zamířil ale až o další dva roky později. Mezi novináři i zákazníky přitom vzbudil dost rozporuplné pocity, například svým designem, kvalitou interiéru nebo prostorností. Na český trh dokonce ani nezamířil, ceny by ho nejspíše deklasovaly hned od začátku. Přesně tento globální Ford ale téměř pět let po premiéře míří do USA, kde obecně bodují spíše větší SUV. Na tuto misi se však EcoSport důkladně připravil, přichází totiž ve značně zmodernizované podobě. Tu poznáte na první pohled prostřednictvím hexagonální masky chladiče (po vzoru modelů Kuga a Escape), jemněji tvarovaného nárazníku a nových světlometů. Víko kufru s otevíráním do boku zůstalo, po vzoru evropské specifikace však na něm nenajdete náhradní kolo. Zadní partie jinak zůstaly po designové stránce stejné jako u evropské specifikace. Na výběr pak bude 10 laků karosérie.
Výraznou proměnou prošel interiér vozu, čímž zmizel asi jeden z největších problémů malého SUV. Místo středové konzole ve stylu Fiesty s množstvím zdánlivě nesourodých tlačítek se u americké specifikace objevuje výrazně čistší design, jehož hlavním prvkem je volně stojící osmipalcový displej multimediálního systému SYNC 3 s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Na první pohled může řešení připomínat nový Fiat Tipo, přesto doufáme, že se brzy objeví i v evropské verzi vozu. Pod obrazovkou jsou výdechy ventilace a několik tlačítek pro nastavení klimatizace a ventilace, vše je však přehledné a ergonomicky dobře vyřešené. Pro výbavu Titanium Ford slibuje již v základu prémiový audiosystém B&O Play s deseti reproduktory, výkonem 675 W a naladěním od inženýrů společnosti Harman. Z praktického hlediska potěší 30 po interiéru různě umístěných odkládacích ploch.
Pod kapotou budou dva poměrně rozdílné motorizace. Základem se stane litrový tříválec EcoBoost, druhou možností bude atmosférický čtyřválcový dvoulitr. Ten bude zkombinovaný s pohonem všech kol, tříválec dostane pravděpodobně pohon přední nápravy. Obě jednotky se mohou těšit na šestistupňovou automatickou převodovku. V nabídce se objeví celkem čtyři výbavové stupně – S, SE, SES a Titanium. Za zmínku stojí především linie SES, která bude nejsportovnější, což se projeví například upraveným podvozkem a řízením nebo několika barevnými prvky v interiéru. Ceny zatím modrý ovál nezveřejnil, prodeje ale začnou až na začátku roku 2018. A to bude malému SUV už více než šest let…
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?