Rozšíření na oba konce nabídky přinese autosalon v Los Angeles druhé generaci Porsche Panamera. Luxusní limuzína se tak může těšit na základní přeplňovaný šestiválec, ale také prodlouženou verzi Executive. Především ta druhá má potenciál zaujmout tu nejmovitější klientelu.
Porsche Panamera se ve druhé generaci poprvé představilo na autosalonu ve Frankfurtu, a to nejen se spalovacími šesti- nebo osmiválci, ale i ekologické plug-in hybridní verzi. Na sklonku roku dozrál čas trochu srazit základní cenu, přichází proto provedení Panamera a Panamera 4 s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 243 kW (330 k). To je o 20 koní více než u předchůdce, spotřeba přitom klesla až o 1,0 l/100 km. Verze s pohonem zadních kol tak spotřebuje průměrně 7,5 l/100 km, čtyřkolka (ano, ta s číslovkou 4 v názvu) si řekne o 7,7 l/100 km.
Na druhém konci nabídky se objevuje verze Executive s rozvorem prodlouženým o 150 milimetrů. Vedle toho jsou již v základu velké panoramatické střešní okno, elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, stínítko proti slunci za zadními sedaly, vzduchové odpružení nebo elektronicky řízení tlumiče. Pro modely 4S a Turbo dodává Porsche standardně řízení zadní nápravy a tiché uzavírání dveří. Turbo samotné pak profituje ze čtyřzónové klimatizace, full-LED předních světlometů a ambitentního osvětlení kabiny. Z příplatků jmenujme středovou konzoli se dvěma stolky, zábavní systém pro zadní sedadla se dvěma 10,1palcovými obrazovkami nebo designový balíček Sport.
Excutive bude k dispozici ve verzích Panamera 4 o výkonu 243 kW (330 k), Panamera 4S o výkonu 324 kW (440 k), Panamera Turbo o výkonu 404 kW (550 k) a konečně Panamera 4 E-Hybrid o výkonu 340 kW (462 k). Ceny pro Česko zatím nejsou známé, v Británii však základní Panamera přijde na 66 386 liber (cca 2 015 000 korun) a vrcholná Panamera Turbo Executive na 122 480 liber (cca 3 718 000 korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.