Rozšíření na oba konce nabídky přinese autosalon v Los Angeles druhé generaci Porsche Panamera. Luxusní limuzína se tak může těšit na základní přeplňovaný šestiválec, ale také prodlouženou verzi Executive. Především ta druhá má potenciál zaujmout tu nejmovitější klientelu.
Porsche Panamera se ve druhé generaci poprvé představilo na autosalonu ve Frankfurtu, a to nejen se spalovacími šesti- nebo osmiválci, ale i ekologické plug-in hybridní verzi. Na sklonku roku dozrál čas trochu srazit základní cenu, přichází proto provedení Panamera a Panamera 4 s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 243 kW (330 k). To je o 20 koní více než u předchůdce, spotřeba přitom klesla až o 1,0 l/100 km. Verze s pohonem zadních kol tak spotřebuje průměrně 7,5 l/100 km, čtyřkolka (ano, ta s číslovkou 4 v názvu) si řekne o 7,7 l/100 km.
Na druhém konci nabídky se objevuje verze Executive s rozvorem prodlouženým o 150 milimetrů. Vedle toho jsou již v základu velké panoramatické střešní okno, elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, stínítko proti slunci za zadními sedaly, vzduchové odpružení nebo elektronicky řízení tlumiče. Pro modely 4S a Turbo dodává Porsche standardně řízení zadní nápravy a tiché uzavírání dveří. Turbo samotné pak profituje ze čtyřzónové klimatizace, full-LED předních světlometů a ambitentního osvětlení kabiny. Z příplatků jmenujme středovou konzoli se dvěma stolky, zábavní systém pro zadní sedadla se dvěma 10,1palcovými obrazovkami nebo designový balíček Sport.
Excutive bude k dispozici ve verzích Panamera 4 o výkonu 243 kW (330 k), Panamera 4S o výkonu 324 kW (440 k), Panamera Turbo o výkonu 404 kW (550 k) a konečně Panamera 4 E-Hybrid o výkonu 340 kW (462 k). Ceny pro Česko zatím nejsou známé, v Británii však základní Panamera přijde na 66 386 liber (cca 2 015 000 korun) a vrcholná Panamera Turbo Executive na 122 480 liber (cca 3 718 000 korun).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?