Rozšíření na oba konce nabídky přinese autosalon v Los Angeles druhé generaci Porsche Panamera. Luxusní limuzína se tak může těšit na základní přeplňovaný šestiválec, ale také prodlouženou verzi Executive. Především ta druhá má potenciál zaujmout tu nejmovitější klientelu.
Porsche Panamera se ve druhé generaci poprvé představilo na autosalonu ve Frankfurtu, a to nejen se spalovacími šesti- nebo osmiválci, ale i ekologické plug-in hybridní verzi. Na sklonku roku dozrál čas trochu srazit základní cenu, přichází proto provedení Panamera a Panamera 4 s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 243 kW (330 k). To je o 20 koní více než u předchůdce, spotřeba přitom klesla až o 1,0 l/100 km. Verze s pohonem zadních kol tak spotřebuje průměrně 7,5 l/100 km, čtyřkolka (ano, ta s číslovkou 4 v názvu) si řekne o 7,7 l/100 km.
Na druhém konci nabídky se objevuje verze Executive s rozvorem prodlouženým o 150 milimetrů. Vedle toho jsou již v základu velké panoramatické střešní okno, elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, stínítko proti slunci za zadními sedaly, vzduchové odpružení nebo elektronicky řízení tlumiče. Pro modely 4S a Turbo dodává Porsche standardně řízení zadní nápravy a tiché uzavírání dveří. Turbo samotné pak profituje ze čtyřzónové klimatizace, full-LED předních světlometů a ambitentního osvětlení kabiny. Z příplatků jmenujme středovou konzoli se dvěma stolky, zábavní systém pro zadní sedadla se dvěma 10,1palcovými obrazovkami nebo designový balíček Sport.
Excutive bude k dispozici ve verzích Panamera 4 o výkonu 243 kW (330 k), Panamera 4S o výkonu 324 kW (440 k), Panamera Turbo o výkonu 404 kW (550 k) a konečně Panamera 4 E-Hybrid o výkonu 340 kW (462 k). Ceny pro Česko zatím nejsou známé, v Británii však základní Panamera přijde na 66 386 liber (cca 2 015 000 korun) a vrcholná Panamera Turbo Executive na 122 480 liber (cca 3 718 000 korun).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.