Rodinu Audi A5 už v minulosti tvořilo kupé, čtyřdveřové kupé Sportback a kabriolet. Premiéru prvních dvou máme již nějaký ten pátek za sebou, netradičně před začátkem zimy přichází řada i na kabriolet. To se obejde bez zásadního překvapení, zkrátka A5 se vším všudy.
Kabriolety střední třídy mají u Audi dlouhou tradici, řada A5 tak v tomto směru logicky není výjimkou. Nejzajímavějším prvkem 4673 milimetrů dlouhého vozu je oproti kupé jednoznačně plátěná střecha, jejíž stažení zabere elektromotorům 15 sekund a opětovné natažení o 3 sekundy více. Vše navíc probíhá jediným stiskem tlačítka a do rychlosti 50 km/h. Ostatní designové prvky, ať už je to maska Singleframe, možnost zvolit si světelnou technologii Matrix LED nebo linie, táhnoucí se přes celý bok automobilu, již známe z kupé a Sportbacku. Unikátní je ale řešení třetího brzdového světla.
Interiér je prostornější než u předchůdce, a to i kvůli o 14 milimetrů prodlouženému rozvoru a kompaktnějším sedadlům. V kufru je při natažené střeše solidních 380 litrů místa, zadní sedadla jsou navíc dělená v poměru 50:50 a víko kufru je ovládáno výhradně elektricky. Co se týče designu palubní desky, opět jde o věrnou kopii dříve představených karosářských variant. Přístrojový panel tak může tvořit 12,3palcová obrazovka, na vrcholku středové konzole může pro změnu být až 8,3palcový displej systému MMI navigation plus s ovladačem MMI touch. Nechybí ani bezdrátová nabíječka, LTE připojení k internetu, WiFi hotspot nebo volitelné audio Bang & Olufsen s prostorovým zvukem a 19 reproduktory.
Důležitou informací je u vozu s otevřenou střechou celková tuhost, která je u A5 Cabriolet i kvůli novým prahům nejlepší ve třídě. Naopak váha je mezi srovnatelnými vozy úplně nejmenší (nejlehčí verze váží 1690 kilogramů). Podvozek má vpředu i vzadu pětiprvkové zavěšení, sáhnout lze po adaptivních tlumičích, jejichž nastavení je zakomponováno do voliče jízdních režimů Audi drive select. Pod kapotou se na začátku prodeje objeví pětice motorů. Nejslabší jednotkou je dvoulitrové TDI o výkonu 140 kW (190 koní), následují třílitrová TDI o výkonu 160 kW (218 koní) a 210 kW (286 koní). Benzínovou stranu barikády okupují čtyřválce 2.0 TFSI s výkonem 140 kW (190 koní) nebo 185 kW (252 koní). Nejsilnější diesel má standardně pohon všech kol a osmistupňový automat Tiptronic, ostatní motory mají na výběr mezi šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou S tronic. K dispozici samozřejmě bude i pohon všech kol quattro.
Vrcholem nabídky bude již tradičně provedení S5 Cabriolet s vizuálními a především mechanickými změnami. Ty zahrnují mimo jiné třílitrový šestiválec TFSI o výkonu 260 kW (354 k) v kombinaci s osmistupňovým automatem Tiptronic a pohonem všech kol. Na 100 km/h se tak kabrio dostane za 5,1 sekundy a maximálně se rozjede na 250 km/h. Bezpečnost má na starosti až 30 asistentů, včetně adaptivního tempomat s pomocníkem pro jízdu v koloně. Při převrácení pomůže hliníková bezpečnostní konstrukce. Na trh se otevřená A5 podívá v březnu příštího roku, ceny začínají na 49 350 eurech (cca 1 333 000 korun). S5 Cabriolet vychází na 67 800 eur (cca 1 832 000 korun).
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?