Audi naděluje pod stromeček otevřenou A5, nabídne několik zajímavých řešení

Audi představuje novou A5 Cabriolet, střechu sklopí za 15 sekund.
Audi představuje novou A5 Cabriolet, střechu sklopí za 15 sekund., foto: Audi
ar6 4. listopadu 2016 02:20
Sdílej:

Rodinu Audi A5 už v minulosti tvořilo kupé, čtyřdveřové kupé Sportback a kabriolet. Premiéru prvních dvou máme již nějaký ten pátek za sebou, netradičně před začátkem zimy přichází řada i na kabriolet. To se obejde bez zásadního překvapení, zkrátka A5 se vším všudy.

Kabriolety střední třídy mají u Audi dlouhou tradici, řada A5 tak v tomto směru logicky není výjimkou. Nejzajímavějším prvkem 4673 milimetrů dlouhého vozu je oproti kupé jednoznačně plátěná střecha, jejíž stažení zabere elektromotorům 15 sekund a opětovné natažení o 3 sekundy více. Vše navíc probíhá jediným stiskem tlačítka a do rychlosti 50 km/h. Ostatní designové prvky, ať už je to maska Singleframe, možnost zvolit si světelnou technologii Matrix LED nebo linie, táhnoucí se přes celý bok automobilu, již známe z kupé a Sportbacku. Unikátní je ale řešení třetího brzdového světla.

Interiér je prostornější než u předchůdce, a to i kvůli o 14 milimetrů prodlouženému rozvoru a kompaktnějším sedadlům. V kufru je při natažené střeše solidních 380 litrů místa, zadní sedadla jsou navíc dělená v poměru 50:50 a víko kufru je ovládáno výhradně elektricky. Co se týče designu palubní desky, opět jde o věrnou kopii dříve představených karosářských variant. Přístrojový panel tak může tvořit 12,3palcová obrazovka, na vrcholku středové konzole může pro změnu být až 8,3palcový displej systému MMI navigation plus s ovladačem MMI touch. Nechybí ani bezdrátová nabíječka, LTE připojení k internetu, WiFi hotspot nebo volitelné audio Bang & Olufsen s prostorovým zvukem a 19 reproduktory.

Důležitou informací je u vozu s otevřenou střechou celková tuhost, která je u A5 Cabriolet i kvůli novým prahům nejlepší ve třídě. Naopak váha je mezi srovnatelnými vozy úplně nejmenší (nejlehčí verze váží 1690 kilogramů). Podvozek má vpředu i vzadu pětiprvkové zavěšení, sáhnout lze po adaptivních tlumičích, jejichž nastavení je zakomponováno do voliče jízdních režimů Audi drive select. Pod kapotou se na začátku prodeje objeví pětice motorů. Nejslabší jednotkou je dvoulitrové TDI o výkonu 140 kW (190 koní), následují třílitrová TDI o výkonu 160 kW (218 koní) a 210 kW (286 koní). Benzínovou stranu barikády okupují čtyřválce 2.0 TFSI s výkonem 140 kW (190 koní) nebo 185 kW (252 koní). Nejsilnější diesel má standardně pohon všech kol a osmistupňový automat Tiptronic, ostatní motory mají na výběr mezi šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou S tronic. K dispozici samozřejmě bude i pohon všech kol quattro.

Vrcholem nabídky bude již tradičně provedení S5 Cabriolet s vizuálními a především mechanickými změnami. Ty zahrnují mimo jiné třílitrový šestiválec TFSI o výkonu 260 kW (354 k) v kombinaci s osmistupňovým automatem Tiptronic a pohonem všech kol. Na 100 km/h se tak kabrio dostane za 5,1 sekundy a maximálně se rozjede na 250 km/h. Bezpečnost má na starosti až 30 asistentů, včetně adaptivního tempomat s pomocníkem pro jízdu v koloně. Při převrácení pomůže hliníková bezpečnostní konstrukce. Na trh se otevřená A5 podívá v březnu příštího roku, ceny začínají na 49 350 eurech (cca 1 333 000 korun). S5 Cabriolet vychází na 67 800 eur (cca 1 832 000 korun).

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?