Rodinu Audi A5 už v minulosti tvořilo kupé, čtyřdveřové kupé Sportback a kabriolet. Premiéru prvních dvou máme již nějaký ten pátek za sebou, netradičně před začátkem zimy přichází řada i na kabriolet. To se obejde bez zásadního překvapení, zkrátka A5 se vším všudy.
Kabriolety střední třídy mají u Audi dlouhou tradici, řada A5 tak v tomto směru logicky není výjimkou. Nejzajímavějším prvkem 4673 milimetrů dlouhého vozu je oproti kupé jednoznačně plátěná střecha, jejíž stažení zabere elektromotorům 15 sekund a opětovné natažení o 3 sekundy více. Vše navíc probíhá jediným stiskem tlačítka a do rychlosti 50 km/h. Ostatní designové prvky, ať už je to maska Singleframe, možnost zvolit si světelnou technologii Matrix LED nebo linie, táhnoucí se přes celý bok automobilu, již známe z kupé a Sportbacku. Unikátní je ale řešení třetího brzdového světla.
Interiér je prostornější než u předchůdce, a to i kvůli o 14 milimetrů prodlouženému rozvoru a kompaktnějším sedadlům. V kufru je při natažené střeše solidních 380 litrů místa, zadní sedadla jsou navíc dělená v poměru 50:50 a víko kufru je ovládáno výhradně elektricky. Co se týče designu palubní desky, opět jde o věrnou kopii dříve představených karosářských variant. Přístrojový panel tak může tvořit 12,3palcová obrazovka, na vrcholku středové konzole může pro změnu být až 8,3palcový displej systému MMI navigation plus s ovladačem MMI touch. Nechybí ani bezdrátová nabíječka, LTE připojení k internetu, WiFi hotspot nebo volitelné audio Bang & Olufsen s prostorovým zvukem a 19 reproduktory.
Důležitou informací je u vozu s otevřenou střechou celková tuhost, která je u A5 Cabriolet i kvůli novým prahům nejlepší ve třídě. Naopak váha je mezi srovnatelnými vozy úplně nejmenší (nejlehčí verze váží 1690 kilogramů). Podvozek má vpředu i vzadu pětiprvkové zavěšení, sáhnout lze po adaptivních tlumičích, jejichž nastavení je zakomponováno do voliče jízdních režimů Audi drive select. Pod kapotou se na začátku prodeje objeví pětice motorů. Nejslabší jednotkou je dvoulitrové TDI o výkonu 140 kW (190 koní), následují třílitrová TDI o výkonu 160 kW (218 koní) a 210 kW (286 koní). Benzínovou stranu barikády okupují čtyřválce 2.0 TFSI s výkonem 140 kW (190 koní) nebo 185 kW (252 koní). Nejsilnější diesel má standardně pohon všech kol a osmistupňový automat Tiptronic, ostatní motory mají na výběr mezi šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou S tronic. K dispozici samozřejmě bude i pohon všech kol quattro.
Vrcholem nabídky bude již tradičně provedení S5 Cabriolet s vizuálními a především mechanickými změnami. Ty zahrnují mimo jiné třílitrový šestiválec TFSI o výkonu 260 kW (354 k) v kombinaci s osmistupňovým automatem Tiptronic a pohonem všech kol. Na 100 km/h se tak kabrio dostane za 5,1 sekundy a maximálně se rozjede na 250 km/h. Bezpečnost má na starosti až 30 asistentů, včetně adaptivního tempomat s pomocníkem pro jízdu v koloně. Při převrácení pomůže hliníková bezpečnostní konstrukce. Na trh se otevřená A5 podívá v březnu příštího roku, ceny začínají na 49 350 eurech (cca 1 333 000 korun). S5 Cabriolet vychází na 67 800 eur (cca 1 832 000 korun).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?