Rodinu Audi A5 už v minulosti tvořilo kupé, čtyřdveřové kupé Sportback a kabriolet. Premiéru prvních dvou máme již nějaký ten pátek za sebou, netradičně před začátkem zimy přichází řada i na kabriolet. To se obejde bez zásadního překvapení, zkrátka A5 se vším všudy.
Kabriolety střední třídy mají u Audi dlouhou tradici, řada A5 tak v tomto směru logicky není výjimkou. Nejzajímavějším prvkem 4673 milimetrů dlouhého vozu je oproti kupé jednoznačně plátěná střecha, jejíž stažení zabere elektromotorům 15 sekund a opětovné natažení o 3 sekundy více. Vše navíc probíhá jediným stiskem tlačítka a do rychlosti 50 km/h. Ostatní designové prvky, ať už je to maska Singleframe, možnost zvolit si světelnou technologii Matrix LED nebo linie, táhnoucí se přes celý bok automobilu, již známe z kupé a Sportbacku. Unikátní je ale řešení třetího brzdového světla.
Interiér je prostornější než u předchůdce, a to i kvůli o 14 milimetrů prodlouženému rozvoru a kompaktnějším sedadlům. V kufru je při natažené střeše solidních 380 litrů místa, zadní sedadla jsou navíc dělená v poměru 50:50 a víko kufru je ovládáno výhradně elektricky. Co se týče designu palubní desky, opět jde o věrnou kopii dříve představených karosářských variant. Přístrojový panel tak může tvořit 12,3palcová obrazovka, na vrcholku středové konzole může pro změnu být až 8,3palcový displej systému MMI navigation plus s ovladačem MMI touch. Nechybí ani bezdrátová nabíječka, LTE připojení k internetu, WiFi hotspot nebo volitelné audio Bang & Olufsen s prostorovým zvukem a 19 reproduktory.
Důležitou informací je u vozu s otevřenou střechou celková tuhost, která je u A5 Cabriolet i kvůli novým prahům nejlepší ve třídě. Naopak váha je mezi srovnatelnými vozy úplně nejmenší (nejlehčí verze váží 1690 kilogramů). Podvozek má vpředu i vzadu pětiprvkové zavěšení, sáhnout lze po adaptivních tlumičích, jejichž nastavení je zakomponováno do voliče jízdních režimů Audi drive select. Pod kapotou se na začátku prodeje objeví pětice motorů. Nejslabší jednotkou je dvoulitrové TDI o výkonu 140 kW (190 koní), následují třílitrová TDI o výkonu 160 kW (218 koní) a 210 kW (286 koní). Benzínovou stranu barikády okupují čtyřválce 2.0 TFSI s výkonem 140 kW (190 koní) nebo 185 kW (252 koní). Nejsilnější diesel má standardně pohon všech kol a osmistupňový automat Tiptronic, ostatní motory mají na výběr mezi šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou S tronic. K dispozici samozřejmě bude i pohon všech kol quattro.
Vrcholem nabídky bude již tradičně provedení S5 Cabriolet s vizuálními a především mechanickými změnami. Ty zahrnují mimo jiné třílitrový šestiválec TFSI o výkonu 260 kW (354 k) v kombinaci s osmistupňovým automatem Tiptronic a pohonem všech kol. Na 100 km/h se tak kabrio dostane za 5,1 sekundy a maximálně se rozjede na 250 km/h. Bezpečnost má na starosti až 30 asistentů, včetně adaptivního tempomat s pomocníkem pro jízdu v koloně. Při převrácení pomůže hliníková bezpečnostní konstrukce. Na trh se otevřená A5 podívá v březnu příštího roku, ceny začínají na 49 350 eurech (cca 1 333 000 korun). S5 Cabriolet vychází na 67 800 eur (cca 1 832 000 korun).
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.