Modely koncernu Volkswagen, patřící do nižší střední třídy, prochází již nějakou dobu postupnými modernizacemi. První bylo Audi A3 a přes Seat Leon se kolotoč dostal až ke Škodě Octavia a Volkswagenu Golf. A zatímco Němec vizuálně příliš změn nedostane, u tuzemského zástupce přichází ke slovu úplná změna identity.
Třetí vydání Octavie se na trhu pohybuje již třetím rokem, stále si ale udržuje pozici bestselleru značky u nás i v zahraničí. Přesto si designéři řekli, že je potřeba udělat radikální řez, který se určitě nebude líbit každému. Stačí si vzpomenout na facelift druhé generace, označovaný škarohlídy za čínský. To v tomto případě nehrozí, naopak nevyhnutelná je záměna s Mercedesem. Octavia se nově pochlubí dvojitými předními světly po vzoru generace s kódovým označením W212. Ve spodní části nechybí proužek LED diod pro denní svícení, mezi příplatky se poprvé objeví také technologie full-LED. Po vzoru Superbu došlo k úpravě masky chladiče, naopak nasávací otvor v předním nárazníku připomíná Kodiaq. Vzadu je změn o poznání méně, skupinové svítilny si zachovávají tvar písmene C, mají však novou LED diodovou optiku. Měnil se rovněž design litých 16- až 18palcových kol.
Dominantou kabiny se u nejvyšších stupňů výbavy stane 9,2palcový dotykový displej ve skleněném designu s dotykovými tlačítky, patřící multimediálního systému Columbus s navigací. Ten dostane rovněž LTE připojení k internetu, WiFi hotspot nebo specifické aplikace. Podporována budou rozharní Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink, po vzoru Kodiaqu dojde na služby Škoda Connect. Nižší linie se pak mohou těšit na obrazovky s menší úhlopříčkou, náležící systémům Swing, Bolero nebo Amundsen. Spolu s větší obrazovkou jdou ruku v ruce kvalitnější plasty a přepracovaná středová konzole se zredukovaným počtem tlačítek. Dojde i na upravený volant (volitelně s vyhříváním) a přepracovaný přístrojový panel, vše ve stylu Kodiaqu a Superbu, respektive bezdrátovou nabíječku a ambientní osvětlení v deseti barvách. Ač se to zdá téměř nemožné, bude uvnitř ještě více místa. Pro nohy zadních cestujících přibylo 73 milimetrů! Kufr liftbacku pak v základu pojme 590 litrů, kombi s možností elektrického víka je o 20 litrů objemnější. A když už je řeč o praktičnosti, na zadní straně předních sedadel s objeví sklápěcí stolky, držáky nápojů usnadní otevírání PET lahví a v kufru kombi bude vyjímatelná baterka.
Pod kapotou se alespoň na začátku prodeje nedají očekávat žádné změny, vše tedy odstartuje u dvanáctistovky TSI o výkonu 63 kW (84 k) a skončí u 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k). Chybět nebude pochopitelně litrový tříválec TSI o výkonu 85 kW (116 k). Naftová paleta, tvořená 1.6 a 2.0 TDI, sahá od 66 kW (90 k) až po 135 kW (184 k). Zachována zůstane i verze 1.4 TSI G-TEC na CNG o výkonu 81 kW (110 k). Až na 1.2 TSI a základní 1.6 TDI je všechny jednotky možné zkombinovat s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. 1.8 TSI a 2.0 TDI pak k tomu přidávají ještě možnost připlatit si za pohon všech kol (TDI o výkonu 184 koní jej má standardně). Novinkou jsou adaptivní tlumiče s režimy Normal, Comfort a Sport. Další změny se objeví v paletě bezpečnostních asistentů, nově obsahující třeba přednárazový systém s detekcí chodců, nouzové volání v případě nehody, sledování mrtvého úhlu, asistent pro jízdu s přívěsem, varování při opuštění jízdního pruhu nebo monitorování dopravy za vozidlem při couvání. Vítaným zdokonalením prošel parkovací asistent. Objednávky na omlazenou Octavii bude možné skládat od konce roku, první vozy se fyzicky objeví počátkem toho příštího. Německý AutoBild odhaduje základní cenu na asi 17 000 euro (cca 459 000 korun).
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.