Modely koncernu Volkswagen, patřící do nižší střední třídy, prochází již nějakou dobu postupnými modernizacemi. První bylo Audi A3 a přes Seat Leon se kolotoč dostal až ke Škodě Octavia a Volkswagenu Golf. A zatímco Němec vizuálně příliš změn nedostane, u tuzemského zástupce přichází ke slovu úplná změna identity.
Třetí vydání Octavie se na trhu pohybuje již třetím rokem, stále si ale udržuje pozici bestselleru značky u nás i v zahraničí. Přesto si designéři řekli, že je potřeba udělat radikální řez, který se určitě nebude líbit každému. Stačí si vzpomenout na facelift druhé generace, označovaný škarohlídy za čínský. To v tomto případě nehrozí, naopak nevyhnutelná je záměna s Mercedesem. Octavia se nově pochlubí dvojitými předními světly po vzoru generace s kódovým označením W212. Ve spodní části nechybí proužek LED diod pro denní svícení, mezi příplatky se poprvé objeví také technologie full-LED. Po vzoru Superbu došlo k úpravě masky chladiče, naopak nasávací otvor v předním nárazníku připomíná Kodiaq. Vzadu je změn o poznání méně, skupinové svítilny si zachovávají tvar písmene C, mají však novou LED diodovou optiku. Měnil se rovněž design litých 16- až 18palcových kol.
Dominantou kabiny se u nejvyšších stupňů výbavy stane 9,2palcový dotykový displej ve skleněném designu s dotykovými tlačítky, patřící multimediálního systému Columbus s navigací. Ten dostane rovněž LTE připojení k internetu, WiFi hotspot nebo specifické aplikace. Podporována budou rozharní Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink, po vzoru Kodiaqu dojde na služby Škoda Connect. Nižší linie se pak mohou těšit na obrazovky s menší úhlopříčkou, náležící systémům Swing, Bolero nebo Amundsen. Spolu s větší obrazovkou jdou ruku v ruce kvalitnější plasty a přepracovaná středová konzole se zredukovaným počtem tlačítek. Dojde i na upravený volant (volitelně s vyhříváním) a přepracovaný přístrojový panel, vše ve stylu Kodiaqu a Superbu, respektive bezdrátovou nabíječku a ambientní osvětlení v deseti barvách. Ač se to zdá téměř nemožné, bude uvnitř ještě více místa. Pro nohy zadních cestujících přibylo 73 milimetrů! Kufr liftbacku pak v základu pojme 590 litrů, kombi s možností elektrického víka je o 20 litrů objemnější. A když už je řeč o praktičnosti, na zadní straně předních sedadel s objeví sklápěcí stolky, držáky nápojů usnadní otevírání PET lahví a v kufru kombi bude vyjímatelná baterka.
Pod kapotou se alespoň na začátku prodeje nedají očekávat žádné změny, vše tedy odstartuje u dvanáctistovky TSI o výkonu 63 kW (84 k) a skončí u 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k). Chybět nebude pochopitelně litrový tříválec TSI o výkonu 85 kW (116 k). Naftová paleta, tvořená 1.6 a 2.0 TDI, sahá od 66 kW (90 k) až po 135 kW (184 k). Zachována zůstane i verze 1.4 TSI G-TEC na CNG o výkonu 81 kW (110 k). Až na 1.2 TSI a základní 1.6 TDI je všechny jednotky možné zkombinovat s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. 1.8 TSI a 2.0 TDI pak k tomu přidávají ještě možnost připlatit si za pohon všech kol (TDI o výkonu 184 koní jej má standardně). Novinkou jsou adaptivní tlumiče s režimy Normal, Comfort a Sport. Další změny se objeví v paletě bezpečnostních asistentů, nově obsahující třeba přednárazový systém s detekcí chodců, nouzové volání v případě nehody, sledování mrtvého úhlu, asistent pro jízdu s přívěsem, varování při opuštění jízdního pruhu nebo monitorování dopravy za vozidlem při couvání. Vítaným zdokonalením prošel parkovací asistent. Objednávky na omlazenou Octavii bude možné skládat od konce roku, první vozy se fyzicky objeví počátkem toho příštího. Německý AutoBild odhaduje základní cenu na asi 17 000 euro (cca 459 000 korun).
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.