Nejvýkonnější třída E je na světě. Je německy precizní, ale bez překvapení

Mercedes-AMG E 63 S je nejvýkonnější třídou E v historii.
Mercedes-AMG E 63 S je nejvýkonnější třídou E v historii., foto: Mercedes-AMG
ar6 29. října 2016 10:50
Sdílej:

Před týdnem jsme se ptali, jestli svět potřebuje ve společnosti BMW M550i xDrive vůbec vrcholné provedení M5. Došli jsme k závěru, že ano, a to stejné se dá vztáhnout také na Mercedes. Jeho třída E ve verzi AMG 43 je dostatečně rychlá i silná, teprve provedení AMG E 63 a E 63 S jsou ale tou správnou špičkou v nabídce.

S přídomkem historicky nejsilnější třída E vyráží do boje především s mnichovskou a ingolstadtskou konkurencí nové vydání Mercedesu-AMG E 63 a E 63 S. V jeho útrobách čekejte dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový vidlicový osmiválec o výkonu 420 kW (571 k) mezi 5750 - 6500 ot./min s točivým momentem 750 Nm mezi 2250 - 5000 ot./min, respektive o výkonu 450 kW (612 k) mezi 5750 – 6500 ot./min s točivým momentem 850 Nm mezi 2500 – 4500 ot./min. Nová pohonná jednotka dostala mimo jiné optimalizované chlazení a sání vzduchu, piezo vstřikovače, funkci stop & start nebo vypínání až poloviny válců. Obě verze mají standardní devítistupňový automat AMG Speedshift, přenášející sílu na všechna čtyři kola v kombinaci se zadním uzamykatelným diferenciálem (E 63 mechanickým a E 63 S elektronickým).

Technické údaje

  AMG E 63 AMG E 63 S Výkon: 420 kW 450 kW Toč. moment: 750 Nm 850 Nm Převodovka: 9 AT 9 AT Pohon: 4Matic+ 4Matic+ Zrychlení: 3,5 s 3,4 s Max. rychlost: 250/300 km/h 250/300 km/h Spotřeba: 9,2 l/100 km 9,2 l/100 km Pohot. hmotnost: 1875 kg 1880 kg

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro balíček AMG Driver's.

Systém 4Matic+ se dokáže v režimu Race (dále dojde k deaktivaci ESP a přechodu na manuální řazení) u AMG E 63 S chovat jako klasická zadokolka, v případně potřeby ale elektronika v mžiku připojí i přední nápravu a vytvoří tak pohon všech kol. Jak již bylo naznačeno, součástí pohonného ústrojí je volič jízdních režimů Dynamic Select. Ten pracuje v režimech Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, u AMG E 63 S doplněné ještě již zmíněným módem Race. Zajímavostí je funkce Racestart, dostupná v režimech Sport, Sport Plus a Race, u níž se elektronika postará o dokonalý „odpich“: Obě varianty mají specifický sportovní AMG podvozek, jenž vychází z vícekomorového vzduchového podvozku Air Body Control. K dispozici budou rovněž tříkomorové vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče. Hrátky na okruhu ještě podporují třístupňové ESP, s možností jeho úplné deaktivace, a brzdy o průměru 360, respektive 390 milimetrů. Dostupné budou i karbon-keramické kotouče o průměru 402 milimetrů vpředu a 360 milimetrů vzadu.

Vnější design determinují nová kapota a o 17 milimetrů vytažené blatníky, v nichž se schovávají 19palcová kola u E 63 a 20palcová kola u E 63 S. Mimo to se designéři a technici zaměřili rovněž na aerodynamiku, což se projevuje třeba designem předního nárazníku s výraznými nasávacími otvory nebo difuzorem se dvěma velkými koncovkami výfuku. Víko kufru je zakončeno decentním spoilerem v barvě karosérie, zatímco na druhé straně je nová maska chladiče s jedinou dvojitou lamelou. V kabině nechybí sportovní sedačky (k dispozici budou i místa s integrovanými hlavovými opěrkami), především se ale připravte na moře luxusu. U standardního modelu jsou kůží Nappa a mikrovláknem čalouněna sedadla, E 63 S přidává useň i na volantu nebo palubní desce. Úprav se dočkal i přístrojový panel, novinkou je funkce Racetimer, zaznamenávající okruhové časy. Aplikace AMG Track Pack pak umí jízdu analyzovat nebo pomocí GoPro kamer i nahrávat a šířit dál po internetu. Z běžného modelu nemůže chybět částečně autonomní řízení, jako u každého jiného AMG pak bude k dispozici větší množství individualizace a „vítací“ verze Edition 1. Premiéra se uskuteční na výstavě v Los Angeles začátkem listopadu.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.