Kia Rio je jednou z nejdůležitějších novinek letošního automobilového podzimu. Konkurent Fabie, Pola, Corsy nebo Clia ve čtvrté generaci zase o něco vyspěl a některými detaily nepokrytě překonává i o segment větší Cee’d. Jde ale celkově o tak dobré auto, jak tvrdí papírové předpoklady?
Poslední modely s logem Kia na kapotě patří k designově velice atraktivním nejen ve svých segmentech. Není se tak co divit, že si nové Rio z SUV Sportage a Niro nebo řady Optima půjčuje nejeden detail karosérie. A jakkoliv mohl vzhled karosérie na fotkách působit řekněme lehce kontroverzně, realita je prakticky diametrálně odlišná. Kia vtiskla Riu svébytnou a zapamatovatelnou tvář, na rozdíl od Sportage dokonce ani nepřekáží kontrast delší kapoty a kraťoučkého zadního převisu. Zvláště v červeném laku vyniknou lesklá černá maska chladiče, černá příčka v nasávacím otvoru nebo decentní difuzor. Na první pohled dále zaujmou do boků protažené světlomety s LEDkami pro denní svícení ve tvaru písmene U nebo skupinové svítilny s šípovitou optikou. Ta se Korejcům opravdu mimořádně povedla. Zvykat si tak možná někteří budou jen na viditelné a dosti velké madlo pod logem značky pro otevírání kufru. K decentní odtokové hraně mezi světlomety se nám moc nehodí.
Vysoko zasahující nárazník by na fotkách mohl budit dojem zbytečně vysoké nakládací hrany kufru, opak je ale pravdou. K 325 litrům se dostane relativně snadno, potěší také nastavitelná mezipodlaha, která ale nejspíše nebude součástí všech výbavových stupňů. Největší překvapení si ale Rio schovává v oblasti zadních sedadel. Pokud se na ně usadíte přes jinak docela úzké dveře (v segmentu ale nejde o nic neobvyklého), dostane se Vám až nebývalého prostoru pro kolena i pro hlavu. Především před koleny je v Riu možná i o chlup více prostoru než v Hyundai i30, Kia také docela výrazně překonává nový Citroën C3 a Nissan Micra, jejichž premiéry hostilo rovněž pařížské výstaviště. Je pravdou, že už délka 4065 milimetrů a rozvor 2580 milimetrů nepodívají, že by uvnitř mohlo být skutečně dost prostoru, osobní zkušenost je ale osobní zkušenost. Posez navíc není jen nouzový na několik kilometrů, vzadu se sedí velice pohodlně a vydržet tam i delší cestu by tak nemusel být větší problém.
Jestliže byla v úvodu řeč o větším Cee’du, pak ony hodnotnější detaily naleznete především v oblasti palubní desky, respektive ovladačů klimatizace, ventilace a dalších funkcí. Ty se designérům povedly ze vzhledového i funkčního hlediska náramně. Jednotvárnost tmavých, ale kvalitní plastů palubní desky rozbijí stříbrná linka kolem lesklého černého panelu s výdechy ventilace a infotainmentem. A ten je právě možná největším záporem prostoru kolem řidiče. Systém se sedmipalcovým displejem (základem je rádio s úhlopříčkou pět palců) sice reaguje na povely příkladně rychle a kvůli klasickým knoflíkům má i příjemné ovládání, samotná obrazovka ale trochu nepřirozeně vystupuje ze středové konzole. U takového Mercedesu nebo Fiatu Tipo to příliš nevadí, displej je tenký a navíc svým tvarem připomíná tablet nebo chytrý telefon, Kia ale vsadila na možná odolnější, ale rovněž širší konstrukci, navíc s obdélníkovým tvarem. Do celkové atmosféry kabiny se nám řešení zkrátka příliš nehodí. Na druhou stranu umístěním takto nahoru odpadl problém se středovou konzolí, tlačící řidiče do pravého kolene. Jako povedené musíme zhodnotit volant s optimální tloušťkou věnce a čitelné budíky v ideální velikosti.
Bohatá nabídka pohonných jednotek čítá atmosférické čtyřválce o objemu 1.25 a 1.4 litru, dvě verze přeplňovaného tříválce 1.0 T-GDI a dvě verze naftové 1.4 CRDi. Všechny motory mají manuál o pěti nebo šesti stupních, využití dvouspojkového automatu je zatím ve hvězdách. Prodej začne v prvním kvartále příštího roku, s příznivou cenovou politikou se ale dá už teď s jistotu tvrdit, že Fabia nebude mít klidné spaní. Čtvrté pokračování Kie Rio totiž není jen papírově jedním z nejlepších aut svého segmentu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?