Kia Rio je jednou z nejdůležitějších novinek letošního automobilového podzimu. Konkurent Fabie, Pola, Corsy nebo Clia ve čtvrté generaci zase o něco vyspěl a některými detaily nepokrytě překonává i o segment větší Cee’d. Jde ale celkově o tak dobré auto, jak tvrdí papírové předpoklady?
Poslední modely s logem Kia na kapotě patří k designově velice atraktivním nejen ve svých segmentech. Není se tak co divit, že si nové Rio z SUV Sportage a Niro nebo řady Optima půjčuje nejeden detail karosérie. A jakkoliv mohl vzhled karosérie na fotkách působit řekněme lehce kontroverzně, realita je prakticky diametrálně odlišná. Kia vtiskla Riu svébytnou a zapamatovatelnou tvář, na rozdíl od Sportage dokonce ani nepřekáží kontrast delší kapoty a kraťoučkého zadního převisu. Zvláště v červeném laku vyniknou lesklá černá maska chladiče, černá příčka v nasávacím otvoru nebo decentní difuzor. Na první pohled dále zaujmou do boků protažené světlomety s LEDkami pro denní svícení ve tvaru písmene U nebo skupinové svítilny s šípovitou optikou. Ta se Korejcům opravdu mimořádně povedla. Zvykat si tak možná někteří budou jen na viditelné a dosti velké madlo pod logem značky pro otevírání kufru. K decentní odtokové hraně mezi světlomety se nám moc nehodí.
Vysoko zasahující nárazník by na fotkách mohl budit dojem zbytečně vysoké nakládací hrany kufru, opak je ale pravdou. K 325 litrům se dostane relativně snadno, potěší také nastavitelná mezipodlaha, která ale nejspíše nebude součástí všech výbavových stupňů. Největší překvapení si ale Rio schovává v oblasti zadních sedadel. Pokud se na ně usadíte přes jinak docela úzké dveře (v segmentu ale nejde o nic neobvyklého), dostane se Vám až nebývalého prostoru pro kolena i pro hlavu. Především před koleny je v Riu možná i o chlup více prostoru než v Hyundai i30, Kia také docela výrazně překonává nový Citroën C3 a Nissan Micra, jejichž premiéry hostilo rovněž pařížské výstaviště. Je pravdou, že už délka 4065 milimetrů a rozvor 2580 milimetrů nepodívají, že by uvnitř mohlo být skutečně dost prostoru, osobní zkušenost je ale osobní zkušenost. Posez navíc není jen nouzový na několik kilometrů, vzadu se sedí velice pohodlně a vydržet tam i delší cestu by tak nemusel být větší problém.
Jestliže byla v úvodu řeč o větším Cee’du, pak ony hodnotnější detaily naleznete především v oblasti palubní desky, respektive ovladačů klimatizace, ventilace a dalších funkcí. Ty se designérům povedly ze vzhledového i funkčního hlediska náramně. Jednotvárnost tmavých, ale kvalitní plastů palubní desky rozbijí stříbrná linka kolem lesklého černého panelu s výdechy ventilace a infotainmentem. A ten je právě možná největším záporem prostoru kolem řidiče. Systém se sedmipalcovým displejem (základem je rádio s úhlopříčkou pět palců) sice reaguje na povely příkladně rychle a kvůli klasickým knoflíkům má i příjemné ovládání, samotná obrazovka ale trochu nepřirozeně vystupuje ze středové konzole. U takového Mercedesu nebo Fiatu Tipo to příliš nevadí, displej je tenký a navíc svým tvarem připomíná tablet nebo chytrý telefon, Kia ale vsadila na možná odolnější, ale rovněž širší konstrukci, navíc s obdélníkovým tvarem. Do celkové atmosféry kabiny se nám řešení zkrátka příliš nehodí. Na druhou stranu umístěním takto nahoru odpadl problém se středovou konzolí, tlačící řidiče do pravého kolene. Jako povedené musíme zhodnotit volant s optimální tloušťkou věnce a čitelné budíky v ideální velikosti.
Bohatá nabídka pohonných jednotek čítá atmosférické čtyřválce o objemu 1.25 a 1.4 litru, dvě verze přeplňovaného tříválce 1.0 T-GDI a dvě verze naftové 1.4 CRDi. Všechny motory mají manuál o pěti nebo šesti stupních, využití dvouspojkového automatu je zatím ve hvězdách. Prodej začne v prvním kvartále příštího roku, s příznivou cenovou politikou se ale dá už teď s jistotu tvrdit, že Fabia nebude mít klidné spaní. Čtvrté pokračování Kie Rio totiž není jen papírově jedním z nejlepších aut svého segmentu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.