PRVNÍ DOJMY: Fluidní design je minulostí, zásadní chyby si ale nový Hyundai i30 neodpouští

ar6, 18. října 2016, 15:53 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Segment Volkswagenu Golf, tedy nižší střední třída, je pro každou automobilku působící v Evropě životně důležitý. Možná právě proto nastartoval Hyundai novou kapitolu své existence před devíti lety právě v něm s modelovou řadou i30. Nyní je čas na již třetí pokračování úspěšného vozu, které se od předchůdce liší vlastně ve všech zásadních ohledech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai i30 se poprvé představil na uplynulém pařížském autosalonu.

Hyundai i30 se poprvé představil na uplynulém pařížském autosalonu. | foto: Jan Matoušek, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Druhou generaci Hyundai i30 si jistě nejen český zákazník (specificky pro náš trh především agresivní kampaní, vymezující se vůči Škodovce) bude pamatovat dlouho. Po relativně konzervativní „jedničce“ byla totiž „dvojka“ jako blesk z čistého nebe, fluidní linie plné oblin a záhybů nejsou v segmentu běžné ani dnes. Reakce na tyto tvary byly různorodé, především uvnitř ale nesedly každému. Proto se Hyundai rozhodl pro změnu a třetí vydání svého kompaktu pojal o něco více konzervativně. A hned na první pohled je jasné, že to byl dobrý tah. Karosérie vozu se zdá být klidnější, jasnou dominantou jsou přední maska ve stylu menší i20, respektive do boků protažené světlomety. Ty, spolu s jejich tvarem kopírujícími prolisy na kapotě, působí opravdu dynamicky. Jenomže tento dojem záhy pokazí zadní partie, které jsou možná až příliš zavalité, především ale připomínají několik modelů konkurenčních automobilek. Zároveň zde postrádáme nějaký nápad, dlouhé světlomety a členité víko kufru s viditelným madlem známe už třeba z Tucsonu.

Tvar víka kufru navíc způsobuje, že nakládací hrana zavazadelníku je zbytečně vysoko, což znesnadňuje manipulaci s těžšími předměty. Na druhou stranu potěší objem 395 litrů i rovná ložná plocha po sklopení sedadel. Zásadní nevýhodu má i30, i přes rozvor 2650 milimetrů, v oblasti prostoru na zadních sedadlech. Pro hlavu by se ještě nějaký ten centimetr našel, kolena vyšších cestujících ale budou trpět. A nemluvíme jen o plastové zadní části předních sedadel, ale celkově o místu pro nohy. V porovnání s novým Civicem jde o jasný podprůměr, pocitově jsme se dokonce vzadu lépe cítili v novém Riu (dojmy z něj přineseme v nejbližších hodinách). Uvidíme, jakou změnu přinese chystaný kombík, nicméně tady si Hyundai připisuje velké množství bodů dolů.

Naopak palubní deska se od minule změnila jednoznačně k lepšímu. Najednou už nebude takový problém s ergonomií, ovládací prvky jsou tam, kde je čekáte, a dokonce zapomeňte také na podivné stříbrné plastové detaily. Podobně jako u i10 nebo i20 sází Hyundai na dvoubarevné plasty v oblastní palubní desky a výplní dveří. A tento tah Jihokorejcům jednoznačně vychází, kabina kvůli tomu působí hodnotně, navíc kvalita jednotlivých materiálů konečně odpovídá lepšímu standardu segmentu. Jediné, co možná bude trochu vadit, je do prostoru vystupující obrazovka multimediálního systému. Jeho ovládání je sice intuitivní, ale jako integrovaná součást středové konzole se nám displej pořád líbí o něco více. Záleží to ale víceméně na zvyku, či konkrétním uživateli. Budíky již nejsou umístěny v divokých tubusech, ale opět sázejí na více klasický styl, vlastní většině konkurentů. Pod kapotou najdeme atmosférickou čtrnáctistovku, a pak už jen turbomotory. Litrový tříválec doplňuje čtrnáctistovka a tři verze naftové šestnáctistovky. V budoucnu vedle kombíku dojde i na obdobu čtyřdveřového kupé, již příští rok pak poznáme podobu sportovní verze od divize N. Jejím předobrazem je divoký koncept RN30 s nahoru se otevírajícími dveřmi nebo mohutným zadním křídlem.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: PRVNÍ DOJMY: Fluidní design je minulostí, zásadní chyby si ale nový Hyundai i30 neodpouští

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

CUPRA el-Born

První elektromobil CUPRA slibuje dojezd až 500 km

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

Peugeot Boxer

Test Peugeot Boxer Furgon ACCESS 3300 L3H2 BlueHDi 140, aneb jak se žije pošťákům

Mercedes-Benz X

Mercedes-Benz X-Class s tuningovým balíčkem Exy Extreme + vypadá opravdu schopně

Peugeot 208 Rally 4

Nový Peugeot 208 Rally 4, závodní speciál s tříválcem

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Už jsou tady! Premiéra Škody Octavia Scout a RS

Advantage Cars

Nové video Advantage Cars a CINQ : 13 luxusních vozů s 8128 koňmi a cenou 100.000.000 Kč

AC Cobra

Je tu nová AC Cobra, pod kapotou jí to může pěkně jiskřit

mitsubishi space star

MITSUBISHI FANDÍ MLADÝM VÝTVARNÍKŮM - SPACE STAR V ROLI UNIKÁTNÍHO MALÍŘSKÉHO PLÁTNA

Hyundai i30 N Performance

Nošovický Hyundai v loňském roce vyvezl vozy do více než 70 zemí světa. A tržby?

Ilustrační foto

Trh ojetých aut má projít největší změnou za posledních 20 let

Honda CMX 500 Rebel

Test: Honda CMX 500 Rebel, hodné milé koťátko

Suzuki ACROSS

SUZUKI PŘEDSTAVUJE ACROSS, PLUG-IN HYBRIDNÍ SUV STŘEDNÍ TŘÍDY

spotřeba

Test: DS 3 Crossback 1,2 PureTech 155, designová stylovka s povedeným tříválcem

ISV Chevrolet Colorado

U.S. Army objednala 649 nových pick-upů za více než 5 miliard korun

reklama

Doporučujeme

Renault Duster Adventure

Renault Duster Adventure je snem mnohých. Dostane se i do Čech?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nošovický Hyundai v loňském roce vyvezl vozy do více než 70 zemí světa. A tržby?

  2. Nové video Advantage Cars a CINQ : 13 luxusních vozů s 8128 koňmi a cenou 100.000.000 Kč

  3. Trh ojetých aut má projít největší změnou za posledních 20 let

  4. Je tu nová AC Cobra, pod kapotou jí to může pěkně jiskřit

  5. MITSUBISHI FANDÍ MLADÝM VÝTVARNÍKŮM - SPACE STAR V ROLI UNIKÁTNÍHO MALÍŘSKÉHO PLÁTNA

  6. Nový Peugeot 208 Rally 4, závodní speciál s tříválcem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud