Současná nabídka UAZu je ze dvou třetin tvořena modely, pamatujícími alespoň v základech ještě notnou část minulého století. A ostatně ani nejmodernější Patriot ze začátku nepatřil k tomu, co by se dalo označit za SUV západního střihu. Postupem času a několika modernizacemi však také on pomalu začal podléhat módním trendům, nejnověji se projevující absencí pro ruskou automobilku dlouho neodmyslitelného prvku.
Rok 2005 byl prvním, v němž spatřil světlo světa UAZ Patriot, další z nefalšovaných off-roadů ruské automobilky, avšak zabalený do notně modernějšího kabátku než v případě legendárního Hunteru. Postupem času a několika facelifty ale i Patriot „vyměkl“, do jeho výbavy se tak nastěhovaly třeba LED diody pro denní svícení nebo multimediální systém. V základu to byl ale pořád stejný off-road s ocelovým rámem nebo dvěma nádržemi, typickým to prvkem pro všechny vozy UAZ a před tím GAZ již od typu 67. Jenomže právě o druhou nádrž Patriot při poslední modernizaci přišel, nyní tak ve svých útrobách převeze maximálně 68 litrů paliva. To je při spotřebě asi 11,5 l/100 km relativně malé číslo, svět navíc přišel o možná méně známou, přesto dlouhotrvající tradici.
Komplexní omlazovací kúra ale přinesla i řadu zajímavých prvků, výrazně zlepšující komfort posádky. Úplně nová je palubní deska, pořád sice vyrobená z černých lesklých a tvrdých plastů, avšak s výrazně lepší ergonomií. Tu zajišťuje mimo jiné také sedmipalcová obrazovka multimediálního systému s navigací (mapy Běloruska, Ruska, Kazachstánu a Ukrajiny) a couvací kamerou mezi výdechy ventilace. Podobně jako u Škody Kodiaq je tak obraz přenášen přímo do zorného pole řidiče. Spolu s displejem se změnila také nižší část středové konzole, obsahující nová tlačítka a otočné ovladače, respektive odkládací prostor například na mobil. Tříramenný multifunkční volant se stříbrným dekorem, podélným i výškovým nastavováním a volitelným vyhříváním konečně pochází z tohoto století, čitelnější jsou také budíky. Vedle toho může zákazník sáhnout po koženém čalounění sedadel, volantu a hlavice řadicí páky.
Výbava vedle infotainmentu nově může obsahovat i tempomat s omezovačem rychlosti, automatickou klimatizaci nebo přední i zadní parkovací senzory. Již od základního stupně výbavy jsou standardem přední airbagy, ABS a přední bezpečnostní pásy s předpínači, třetí linie Privilegium přidává ESP, kontrolu trakce, rozdělování brzdné síly, brzdový asistent, pomocníka při rozjezdu do kopce a režim Off-road. Celková kapacita interiéru zůstala na pěti osobách a 650, respektive 2415 litrech zavazadlového prostoru, na podlaze mezi zadními sedadly je však kvůli novému palivovému čerpadlu lehce zvýšené místo. Významně se zlepšila zvuková izolace a pasivní bezpečnost se zesílenými A-sloupky a rámem. Již by se tedy nemělo opakovat fiasko z před šesti let, kdy nezávislý nárazový test poukázal na špatnou konstrukci vozu, kvůli níž je řidič při nehodě vystaven vysokému riziku vážného zranění nebo dokonce úmrtí.
Design vozu se od poslední modernizace příliš neproměnil, UAZ přesto upozorňuje na novou masku chladiče s větším logem značky a chromovanými prvky. Zachována zůstala světla s LED diodami pro denní svícení, diody mají nově také blikače v zrcátkách a třetí brzdové světlo. Vzadu se objevují reflektory s modernější grafikou a kryt rezervního kola se stříbrným nápisem „Patriot“. Nabídku dotváří sedm laků karosérie a kola – ocelová se šestnácti palci a litá se šestnácti nebo osmnácti palci. Terénní schopnosti neutrpěly ani modernizací, to znamená světlou výšku 210 milimetrů, přední nájezdová úhel 35 stupňů a zadní nájezdový úhel 30 stupňů. Novinkou je možnost připlatit si 29 000 rublů (cca 11 430 korun) za uzamykatelný zadní diferenciál Eaton, aktivovaný stiskem tlačítka na středovém tunelu v místě, kde dříve bývalo přepínání mezi nádržemi. Pod kapotou zůstává už pouze benzínový čtyřválec ZMZ o objemu 2.7 litru s výkonem 99 kW (134 k) a točivým momentem 217 Nm, spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Naftový čtyřválec ZMZ o objemu 2.2 litru byl z nabídky vyřazen z důvodu jeho nákladné transformace na emisní normu Euro 5.
Ceník obsahuje celkem čtyři výbavové stupně – Standard, Komfort, Privilegium a Styl. Základní cena vozu je 809 000 rublů (cca 319 000 korun), nejvyšší stupeň vychází na 1 030 000 rublů (cca 406 000 korun).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.