Divoké tvary mají porazit Audi i BMW. Lexus UX se ale nebude líbit každému

ar6, 30. září 2016, 14:39 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Mezi kompaktními SUV má svého zástupce Audi, BMW, Land Rover i Mercedes. Z pomyslného prémiového patra tak chybí vlastně jen Lexus, což by se ale mohlo brzy změnit. Koncept UX totiž naznačuje podobu budoucího konkurenta Q3 nebo Evoque, designově si ho navíc určitě s ničím nespletete.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lexus UX představuje budoucnost kompaktních SUV.

Lexus UX představuje budoucnost kompaktních SUV. | foto: Lexus

Sdílejte článek

Až donedávna figurovala v evropské nabídce Lexusu jen řada RX. Posléze se přidalo SUV NX s velikostí BMW X3 nebo Audi Q5, nyní tedy přichází řada na ještě menší model UX. Stejnojmenný koncept je dílem evropského designového studia značky (ED2), kde se rozhodně vyřádili do sytosti. Základním stavebním kamenem je další (a ještě větší) interpretace masky chladiče ve tvaru vřetene v kombinaci s LED diodami pro denní svícení, stylizovanými do písmene L. To najdeme i ve skupinových reflektorech. Naprosto klíčovým faktorem je ale použití koncepce zevnitř ven se synergickým pojetím exteriéru a interiéru. Patrné je to při pohledu shora, a to ze stavby vozu ve tvaru velkého X, které se rozbíhá od kabiny směrem ven a naopak. Zajímavé jsou též přední blatníky, slévající se plynule s kabinou a přecházející až v pouzdra pro displeje kamer místo zrcátek. Podobné řešení je i vzadu, tam ale karosérie přechází do konstrukce opěrek pro zadní cestující.

img-responsive

Dlouhá kapota a krátké převisy, Lexus UX. | foto: Lexus

Spojitost mezi exteriérem a interiérem naznačují A-sloupky z hliníku s průhlednými polykarbonátovými žebry. Na SUV má UX až nezvykle dlouhou kapotu a krátký zadní převis, což je ale také jakýmsi jeho symbolem. Podle Lexusu totiž vůz nabízí prvky typické pro terénní automobily v kombinaci s nízkou světlou výškou a polohou sedadel jako ve sporťáku. Neotřelé, zajímavé, ale terénní auto prostě navždy zůstane terénním autem. Tmavý odstín Immersive Amethyst doplňují nesmírně zajímavě navržená 21palcová litá kola se zlatými paprsky, které jakoby volně přecházejí do pneumatik. Při jejich tvorbě byla využita technologie laserového vyřezávání s cílem vyjádřit dva jedinečné prvky. Směrový dezén pneumatik je sportovní, bočnice zdůrazňují charakter crossoveru.

Na fotkách byste asi vozu nehádali 4400 milimetrů na délku, 1520 milimetrů na výšku, 1900 milimetrů na šířku a 2640 milimetrů mezi nápravami. Ano, Lexus UX je skutečně až tak velký. Do čtyřmístné kabiny se nastupuje prostřednictvím proti sobě se otevírajících dveří podobné konstrukce, jakou měla třeba Mazda RX-8. Futurističtější palubní desku než u UX asi v dnešním automobilovém světě uvidíte jen těžko. Místo klasického rozdělení se středovou konzolí dostal Japonec jakousi změť zalomených a vzájemně se překrývajících tvarů. Automobilka to možná bere jako přednost, nám to přijde zbytečně chaotické.

Do těchto tvarů jsou zabudovány tři obrazovky – ta nejblíže řidiči je výstupem klimatizace, výše na palubní desce je navigace a před volantem s divokým tvarováním je přístrojový panel. Ten pracuje, spolu s infotainmentem, také s hologramy, zobrazující nejrůznější informace. Všechna tato řešení jsou výrazně orientována na řidiče, některé palubní funkce ale může ovládat i spolujezdec prostřednictvím touchpadu ve dveřích. Pro vpředu jedoucí dvojici jsou rovněž určena nová sedadla Kinetic Seat, vzadu je lavice či spíše gauč. Obě části interiéru jsou propojeny středovým tunelem. Zajímavé je použití automaticky stmívatelných oken nebo nového audiosystému v odnímatelném soundbaru vestavěném do palubní desky na straně spolujezdce. Kdy se sériový model objeví na trhu zatím nevíme, pár měsíců mu to ale určitě potrvá.

Vytisknout

Diskuze: Divoké tvary mají porazit Audi i BMW. Lexus UX se ale nebude líbit každému

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota Prius Plug-in Hybrid umí jezdit za 1 litr na 100 kilometrů.

Toyota Prius se spotřebou jeden litr je realitou. Co všechno k tomu potřebuje?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud