Až donedávna figurovala v evropské nabídce Lexusu jen řada RX. Posléze se přidalo SUV NX s velikostí BMW X3 nebo Audi Q5, nyní tedy přichází řada na ještě menší model UX. Stejnojmenný koncept je dílem evropského designového studia značky (ED2), kde se rozhodně vyřádili do sytosti. Základním stavebním kamenem je další (a ještě větší) interpretace masky chladiče ve tvaru vřetene v kombinaci s LED diodami pro denní svícení, stylizovanými do písmene L. To najdeme i ve skupinových reflektorech. Naprosto klíčovým faktorem je ale použití koncepce zevnitř ven se synergickým pojetím exteriéru a interiéru. Patrné je to při pohledu shora, a to ze stavby vozu ve tvaru velkého X, které se rozbíhá od kabiny směrem ven a naopak. Zajímavé jsou též přední blatníky, slévající se plynule s kabinou a přecházející až v pouzdra pro displeje kamer místo zrcátek. Podobné řešení je i vzadu, tam ale karosérie přechází do konstrukce opěrek pro zadní cestující.
Spojitost mezi exteriérem a interiérem naznačují A-sloupky z hliníku s průhlednými polykarbonátovými žebry. Na SUV má UX až nezvykle dlouhou kapotu a krátký zadní převis, což je ale také jakýmsi jeho symbolem. Podle Lexusu totiž vůz nabízí prvky typické pro terénní automobily v kombinaci s nízkou světlou výškou a polohou sedadel jako ve sporťáku. Neotřelé, zajímavé, ale terénní auto prostě navždy zůstane terénním autem. Tmavý odstín Immersive Amethyst doplňují nesmírně zajímavě navržená 21palcová litá kola se zlatými paprsky, které jakoby volně přecházejí do pneumatik. Při jejich tvorbě byla využita technologie laserového vyřezávání s cílem vyjádřit dva jedinečné prvky. Směrový dezén pneumatik je sportovní, bočnice zdůrazňují charakter crossoveru.
Na fotkách byste asi vozu nehádali 4400 milimetrů na délku, 1520 milimetrů na výšku, 1900 milimetrů na šířku a 2640 milimetrů mezi nápravami. Ano, Lexus UX je skutečně až tak velký. Do čtyřmístné kabiny se nastupuje prostřednictvím proti sobě se otevírajících dveří podobné konstrukce, jakou měla třeba Mazda RX-8. Futurističtější palubní desku než u UX asi v dnešním automobilovém světě uvidíte jen těžko. Místo klasického rozdělení se středovou konzolí dostal Japonec jakousi změť zalomených a vzájemně se překrývajících tvarů. Automobilka to možná bere jako přednost, nám to přijde zbytečně chaotické.
Do těchto tvarů jsou zabudovány tři obrazovky – ta nejblíže řidiči je výstupem klimatizace, výše na palubní desce je navigace a před volantem s divokým tvarováním je přístrojový panel. Ten pracuje, spolu s infotainmentem, také s hologramy, zobrazující nejrůznější informace. Všechna tato řešení jsou výrazně orientována na řidiče, některé palubní funkce ale může ovládat i spolujezdec prostřednictvím touchpadu ve dveřích. Pro vpředu jedoucí dvojici jsou rovněž určena nová sedadla Kinetic Seat, vzadu je lavice či spíše gauč. Obě části interiéru jsou propojeny středovým tunelem. Zajímavé je použití automaticky stmívatelných oken nebo nového audiosystému v odnímatelném soundbaru vestavěném do palubní desky na straně spolujezdce. Kdy se sériový model objeví na trhu zatím nevíme, pár měsíců mu to ale určitě potrvá.