Historie pětiválců Audi je bohatá, nedávno jste pak měli možnost si ji na našich stránkách připomenout. Nyní pohonná jednotka 2.5 TFSI vstupuje do další fáze svého života, v útrobách Audi RS3 Sedan se totiž objeví její dosud nejsilnější specifikace. Samotná limuzína má pak svalů na rozdávání, Mercedesu-AMG CLA 45 a možná i většímu BMW M3 teď nastanou krušné časy.
Je s podivem, že příchod RS3 s karosérií sedan dokázalo Audi v podstatě utajit. Ano, únik jedné nekvalitní fotky nastal v době před ženevským autosalonem, od té doby ale nic, vyjma toho, že se vědělo, že auto přijde. I díky tomu se sportovní sedan stal jedním z největších překvapení pařížského autosalonu. Tím spíš při pohledu pod kapotu, kde pracuje 2.5litrový pětiválec TFSI s hliníkovým blokem o výkonu 294 kW (400 k) s točivým momentem 480 Nm mezi 1700 až 5850 ot./min. To z něj činí nejsilnější sériový pětiválec na světě. Podepsalo se to na dynamice vozu, z 0 na 100 km/h stačí 4,1 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h, po odblokování omezovače dokonce 280 km/h. Bez překvapení je použití pohonu všech kol quattro v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem S tronic.
Stabilizační systém je vybaven selektivním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola, což pomáhá jízdním vlastnostem především při průjezdu zatáčkou. Podvozek sedí o 25 milimetrů blíže k vozovce než u sériového vozu, dostal tužší nastavení a čtyřprvkovou zadní nápravu. Nechybí ani volič Audi drive select, skrze nějž lze nastavit třeba volitelné adaptivní tlumiče. Rozchod kol je vpředu větší o 20 milimetrů a vzadu o 14 milimetrů, mírně vytažené blatníky pak „ubytovávají“ litá kola o průměru 19 palců. Za nimi jsou kotouče o průměru 370 milimetrů vpředu a 310 milimetrů vzadu s osmipístkovými třmeny, zaměnit je lze za karbon-keramický materiál.
Vnější vzhled determinuje maska chladiče Singleframe s voštinovou strukturou a nápisem Quattro ve spodní části. Světla mají standardní LED zdroje, za příplatek je možné dostat technologii Matrix LED. Vzadu je především pevný spoiler na víku kufru, nižší část nárazníku obsahuje difuzor se dvěma oválnými koncovkami výfuku. Speciálně pro RS3 jsou určeny odstíny šedá Nardo a červená Catalunya. V kabině najdeme sportovní sedadla, čalouněná kůží Nappa, výrazněji tvarovaná místa s integrovanou hlavovou opěrkou, kosočtvercovým prošíváním a barevným perforováním jsou za příplatek. Volant je ve spodní části zploštělý a po celém obvodu obšitý kůží, před ním může být 12,3palcový Audi virtual cockpit se specifickým režimem RS. Infotainment MMI má sériově sedm palců, provedení MMI Navigation plus s MMI touch je dodáváno za příplatek. Chybět nebudou LTE připojení k internetu, služby Audi connect, bezdrátová nabíječka nebo audiosystém Bang & Olufsen. Z bezpečnostních asistentů vypíchněme pomocníka při jízdě v koloně.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.