Historie pětiválců Audi je bohatá, nedávno jste pak měli možnost si ji na našich stránkách připomenout. Nyní pohonná jednotka 2.5 TFSI vstupuje do další fáze svého života, v útrobách Audi RS3 Sedan se totiž objeví její dosud nejsilnější specifikace. Samotná limuzína má pak svalů na rozdávání, Mercedesu-AMG CLA 45 a možná i většímu BMW M3 teď nastanou krušné časy.
Je s podivem, že příchod RS3 s karosérií sedan dokázalo Audi v podstatě utajit. Ano, únik jedné nekvalitní fotky nastal v době před ženevským autosalonem, od té doby ale nic, vyjma toho, že se vědělo, že auto přijde. I díky tomu se sportovní sedan stal jedním z největších překvapení pařížského autosalonu. Tím spíš při pohledu pod kapotu, kde pracuje 2.5litrový pětiválec TFSI s hliníkovým blokem o výkonu 294 kW (400 k) s točivým momentem 480 Nm mezi 1700 až 5850 ot./min. To z něj činí nejsilnější sériový pětiválec na světě. Podepsalo se to na dynamice vozu, z 0 na 100 km/h stačí 4,1 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h, po odblokování omezovače dokonce 280 km/h. Bez překvapení je použití pohonu všech kol quattro v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem S tronic.
Stabilizační systém je vybaven selektivním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola, což pomáhá jízdním vlastnostem především při průjezdu zatáčkou. Podvozek sedí o 25 milimetrů blíže k vozovce než u sériového vozu, dostal tužší nastavení a čtyřprvkovou zadní nápravu. Nechybí ani volič Audi drive select, skrze nějž lze nastavit třeba volitelné adaptivní tlumiče. Rozchod kol je vpředu větší o 20 milimetrů a vzadu o 14 milimetrů, mírně vytažené blatníky pak „ubytovávají“ litá kola o průměru 19 palců. Za nimi jsou kotouče o průměru 370 milimetrů vpředu a 310 milimetrů vzadu s osmipístkovými třmeny, zaměnit je lze za karbon-keramický materiál.
Vnější vzhled determinuje maska chladiče Singleframe s voštinovou strukturou a nápisem Quattro ve spodní části. Světla mají standardní LED zdroje, za příplatek je možné dostat technologii Matrix LED. Vzadu je především pevný spoiler na víku kufru, nižší část nárazníku obsahuje difuzor se dvěma oválnými koncovkami výfuku. Speciálně pro RS3 jsou určeny odstíny šedá Nardo a červená Catalunya. V kabině najdeme sportovní sedadla, čalouněná kůží Nappa, výrazněji tvarovaná místa s integrovanou hlavovou opěrkou, kosočtvercovým prošíváním a barevným perforováním jsou za příplatek. Volant je ve spodní části zploštělý a po celém obvodu obšitý kůží, před ním může být 12,3palcový Audi virtual cockpit se specifickým režimem RS. Infotainment MMI má sériově sedm palců, provedení MMI Navigation plus s MMI touch je dodáváno za příplatek. Chybět nebudou LTE připojení k internetu, služby Audi connect, bezdrátová nabíječka nebo audiosystém Bang & Olufsen. Z bezpečnostních asistentů vypíchněme pomocníka při jízdě v koloně.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?