Historie pětiválců Audi je bohatá, nedávno jste pak měli možnost si ji na našich stránkách připomenout. Nyní pohonná jednotka 2.5 TFSI vstupuje do další fáze svého života, v útrobách Audi RS3 Sedan se totiž objeví její dosud nejsilnější specifikace. Samotná limuzína má pak svalů na rozdávání, Mercedesu-AMG CLA 45 a možná i většímu BMW M3 teď nastanou krušné časy.
Je s podivem, že příchod RS3 s karosérií sedan dokázalo Audi v podstatě utajit. Ano, únik jedné nekvalitní fotky nastal v době před ženevským autosalonem, od té doby ale nic, vyjma toho, že se vědělo, že auto přijde. I díky tomu se sportovní sedan stal jedním z největších překvapení pařížského autosalonu. Tím spíš při pohledu pod kapotu, kde pracuje 2.5litrový pětiválec TFSI s hliníkovým blokem o výkonu 294 kW (400 k) s točivým momentem 480 Nm mezi 1700 až 5850 ot./min. To z něj činí nejsilnější sériový pětiválec na světě. Podepsalo se to na dynamice vozu, z 0 na 100 km/h stačí 4,1 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h, po odblokování omezovače dokonce 280 km/h. Bez překvapení je použití pohonu všech kol quattro v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem S tronic.
Stabilizační systém je vybaven selektivním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola, což pomáhá jízdním vlastnostem především při průjezdu zatáčkou. Podvozek sedí o 25 milimetrů blíže k vozovce než u sériového vozu, dostal tužší nastavení a čtyřprvkovou zadní nápravu. Nechybí ani volič Audi drive select, skrze nějž lze nastavit třeba volitelné adaptivní tlumiče. Rozchod kol je vpředu větší o 20 milimetrů a vzadu o 14 milimetrů, mírně vytažené blatníky pak „ubytovávají“ litá kola o průměru 19 palců. Za nimi jsou kotouče o průměru 370 milimetrů vpředu a 310 milimetrů vzadu s osmipístkovými třmeny, zaměnit je lze za karbon-keramický materiál.
Vnější vzhled determinuje maska chladiče Singleframe s voštinovou strukturou a nápisem Quattro ve spodní části. Světla mají standardní LED zdroje, za příplatek je možné dostat technologii Matrix LED. Vzadu je především pevný spoiler na víku kufru, nižší část nárazníku obsahuje difuzor se dvěma oválnými koncovkami výfuku. Speciálně pro RS3 jsou určeny odstíny šedá Nardo a červená Catalunya. V kabině najdeme sportovní sedadla, čalouněná kůží Nappa, výrazněji tvarovaná místa s integrovanou hlavovou opěrkou, kosočtvercovým prošíváním a barevným perforováním jsou za příplatek. Volant je ve spodní části zploštělý a po celém obvodu obšitý kůží, před ním může být 12,3palcový Audi virtual cockpit se specifickým režimem RS. Infotainment MMI má sériově sedm palců, provedení MMI Navigation plus s MMI touch je dodáváno za příplatek. Chybět nebudou LTE připojení k internetu, služby Audi connect, bezdrátová nabíječka nebo audiosystém Bang & Olufsen. Z bezpečnostních asistentů vypíchněme pomocníka při jízdě v koloně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.