Revoluce u Dacie! Dvouspojkový automat pro Duster, LED diody pro Logan a Sandero

Dacia Sandero prošla, stejně jako Logan, omlazovací kúrou.
Dacia Sandero prošla, stejně jako Logan, omlazovací kúrou., foto: Dacia
ar6 29. září 2016 14:52
Sdílej:

Zmiňovali jsme to již několikrát a vzhledem k postupující době asi ne naposledy. Dacia se postupně z nejlevnějšího a nejjednoduššího auta na trhu pomalu dostává do zlatého středu. Ve svých útrobách už totiž vozí robotizovaný manuál nebo navigační systém, s aktuální omlazovací kúrou pak dostanete další nové prvky. Jmenovitě třeba dvouspojkový automat!

Jsou to už čtyři roky, co se na pařížském výstavišti ukázala druhé generace modelů Logan a Sandero. Jejich design tehdy povýšil a v průběhu let došlo i na multimediální systém nebo robotizovaný manuál Easy-R. Letos je na programu modernizace celé řady, zahrnující vedle sedanu a pětidveřového hatchbacku i kombi Logan MCV a pseudoterénní Sandero Stepway. Nejzajímavější novinku představují zcela nepochybně LED diody pro denní svícení, skládající se ze čtyř malých obdélníků. Auto najednou díky nim dostalo úplně jinou tvář. Zadní lampy jsou od nynějška složeny ze čtyř zdrojů, ty však mají tvar čtverce. Oba Logany a Sandero se chlubí novým předním nárazníkem a maskou chladiče, Sandero Stepway dostalo robustnější nárazník i masku ve stylu SUV Duster. Pro všechny je pak připravena nová paleta ocelových a litých kol.

Uvnitř okamžitě zaujme čtyřramenný multifunkční volant s houkačkou ve středu, ve vyšších verzích je pak potažený na omak příjemným měkčeným materiálem. Co zákazníci ocení, to je elektrické otevírání oken nyní vždy v příslušných dveřích, u řidiče navíc s funkcí jednoho dotyku. Výdechy ventilace všech modelů se nově chlubí chromovanými obroučky, osvěžena byla i nabídka čalounění. Stepway má čalounění s trojdimenzionálním efektem a dekorační lištu na volantu se svým jménem. Praktičnost přinášejí nové úložné prostory na mobil a drobnosti vpředu, respektive držák láhve na středovém tunelu pro cestující vzadu. Ti mohou využívat též 12 V zásuvky. Do výbavy se nově dostaly couvací kamera, asistent rozjezdu do kopce a loketní opěrka na sedadle řidiče.

Pod kapotou není novinkou překvapivě žádný přeplňovaný motor, ale atmosférický litrový tříválec SCe o výkonu 55 kW (75 k). Ten nahradil předchozí šestnáctiventilovou dvanáctistovku o výkonu 54 kW (73 k). Zachována zůstala 0.9 TCe o výkonu 66 kW (90 k) v kombinaci s manuální nebo robotizovanou převodovkou Easy-R. Tento motor navíc umí spalovat i LPG. Naftové čtyřválce 1.5 dCi mají 55 kW (75 k) nebo 66 kW (90 k), v silnějším provedení pak je dostupná i převodovka Easy-R.

Novinky najdeme také u Dusteru a potěší zejména ty, kteří mají rádi SUV s automatickou převodovkou. V kombinaci s 1.5 dCi o výkonu 80 kW (109 k) a pohonem všech kol bude totiž nově dostupný šestistupňový dvouspojkový automat EDC. S ním je asistent pro rozjezd do kopce, oproti manuální převodovce pak klesla spotřeba na 4,5 l/100 km i průměrné emise na 116 g CO2/km. Ceny v Británii startují na 14 895 librách (cca 466 000 korun). Vedle automatu se pak Duster chlubí novým čalouněním, včetně polokoženého, digitálním rádiem pro vyšší výbavové stupně, přepracovanou optikou předních světel a 16palcovými litými koly v novém designu Tyrol.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.