Zmiňovali jsme to již několikrát a vzhledem k postupující době asi ne naposledy. Dacia se postupně z nejlevnějšího a nejjednoduššího auta na trhu pomalu dostává do zlatého středu. Ve svých útrobách už totiž vozí robotizovaný manuál nebo navigační systém, s aktuální omlazovací kúrou pak dostanete další nové prvky. Jmenovitě třeba dvouspojkový automat!
Jsou to už čtyři roky, co se na pařížském výstavišti ukázala druhé generace modelů Logan a Sandero. Jejich design tehdy povýšil a v průběhu let došlo i na multimediální systém nebo robotizovaný manuál Easy-R. Letos je na programu modernizace celé řady, zahrnující vedle sedanu a pětidveřového hatchbacku i kombi Logan MCV a pseudoterénní Sandero Stepway. Nejzajímavější novinku představují zcela nepochybně LED diody pro denní svícení, skládající se ze čtyř malých obdélníků. Auto najednou díky nim dostalo úplně jinou tvář. Zadní lampy jsou od nynějška složeny ze čtyř zdrojů, ty však mají tvar čtverce. Oba Logany a Sandero se chlubí novým předním nárazníkem a maskou chladiče, Sandero Stepway dostalo robustnější nárazník i masku ve stylu SUV Duster. Pro všechny je pak připravena nová paleta ocelových a litých kol.
Uvnitř okamžitě zaujme čtyřramenný multifunkční volant s houkačkou ve středu, ve vyšších verzích je pak potažený na omak příjemným měkčeným materiálem. Co zákazníci ocení, to je elektrické otevírání oken nyní vždy v příslušných dveřích, u řidiče navíc s funkcí jednoho dotyku. Výdechy ventilace všech modelů se nově chlubí chromovanými obroučky, osvěžena byla i nabídka čalounění. Stepway má čalounění s trojdimenzionálním efektem a dekorační lištu na volantu se svým jménem. Praktičnost přinášejí nové úložné prostory na mobil a drobnosti vpředu, respektive držák láhve na středovém tunelu pro cestující vzadu. Ti mohou využívat též 12 V zásuvky. Do výbavy se nově dostaly couvací kamera, asistent rozjezdu do kopce a loketní opěrka na sedadle řidiče.
Pod kapotou není novinkou překvapivě žádný přeplňovaný motor, ale atmosférický litrový tříválec SCe o výkonu 55 kW (75 k). Ten nahradil předchozí šestnáctiventilovou dvanáctistovku o výkonu 54 kW (73 k). Zachována zůstala 0.9 TCe o výkonu 66 kW (90 k) v kombinaci s manuální nebo robotizovanou převodovkou Easy-R. Tento motor navíc umí spalovat i LPG. Naftové čtyřválce 1.5 dCi mají 55 kW (75 k) nebo 66 kW (90 k), v silnějším provedení pak je dostupná i převodovka Easy-R.
Novinky najdeme také u Dusteru a potěší zejména ty, kteří mají rádi SUV s automatickou převodovkou. V kombinaci s 1.5 dCi o výkonu 80 kW (109 k) a pohonem všech kol bude totiž nově dostupný šestistupňový dvouspojkový automat EDC. S ním je asistent pro rozjezd do kopce, oproti manuální převodovce pak klesla spotřeba na 4,5 l/100 km i průměrné emise na 116 g CO2/km. Ceny v Británii startují na 14 895 librách (cca 466 000 korun). Vedle automatu se pak Duster chlubí novým čalouněním, včetně polokoženého, digitálním rádiem pro vyšší výbavové stupně, přepracovanou optikou předních světel a 16palcovými litými koly v novém designu Tyrol.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?