Revoluce u Dacie! Dvouspojkový automat pro Duster, LED diody pro Logan a Sandero

Dacia Sandero prošla, stejně jako Logan, omlazovací kúrou.
Dacia Sandero prošla, stejně jako Logan, omlazovací kúrou., foto: Dacia
ar6 29. září 2016 14:52
Sdílej:

Zmiňovali jsme to již několikrát a vzhledem k postupující době asi ne naposledy. Dacia se postupně z nejlevnějšího a nejjednoduššího auta na trhu pomalu dostává do zlatého středu. Ve svých útrobách už totiž vozí robotizovaný manuál nebo navigační systém, s aktuální omlazovací kúrou pak dostanete další nové prvky. Jmenovitě třeba dvouspojkový automat!

Jsou to už čtyři roky, co se na pařížském výstavišti ukázala druhé generace modelů Logan a Sandero. Jejich design tehdy povýšil a v průběhu let došlo i na multimediální systém nebo robotizovaný manuál Easy-R. Letos je na programu modernizace celé řady, zahrnující vedle sedanu a pětidveřového hatchbacku i kombi Logan MCV a pseudoterénní Sandero Stepway. Nejzajímavější novinku představují zcela nepochybně LED diody pro denní svícení, skládající se ze čtyř malých obdélníků. Auto najednou díky nim dostalo úplně jinou tvář. Zadní lampy jsou od nynějška složeny ze čtyř zdrojů, ty však mají tvar čtverce. Oba Logany a Sandero se chlubí novým předním nárazníkem a maskou chladiče, Sandero Stepway dostalo robustnější nárazník i masku ve stylu SUV Duster. Pro všechny je pak připravena nová paleta ocelových a litých kol.

Uvnitř okamžitě zaujme čtyřramenný multifunkční volant s houkačkou ve středu, ve vyšších verzích je pak potažený na omak příjemným měkčeným materiálem. Co zákazníci ocení, to je elektrické otevírání oken nyní vždy v příslušných dveřích, u řidiče navíc s funkcí jednoho dotyku. Výdechy ventilace všech modelů se nově chlubí chromovanými obroučky, osvěžena byla i nabídka čalounění. Stepway má čalounění s trojdimenzionálním efektem a dekorační lištu na volantu se svým jménem. Praktičnost přinášejí nové úložné prostory na mobil a drobnosti vpředu, respektive držák láhve na středovém tunelu pro cestující vzadu. Ti mohou využívat též 12 V zásuvky. Do výbavy se nově dostaly couvací kamera, asistent rozjezdu do kopce a loketní opěrka na sedadle řidiče.

Pod kapotou není novinkou překvapivě žádný přeplňovaný motor, ale atmosférický litrový tříválec SCe o výkonu 55 kW (75 k). Ten nahradil předchozí šestnáctiventilovou dvanáctistovku o výkonu 54 kW (73 k). Zachována zůstala 0.9 TCe o výkonu 66 kW (90 k) v kombinaci s manuální nebo robotizovanou převodovkou Easy-R. Tento motor navíc umí spalovat i LPG. Naftové čtyřválce 1.5 dCi mají 55 kW (75 k) nebo 66 kW (90 k), v silnějším provedení pak je dostupná i převodovka Easy-R.

Novinky najdeme také u Dusteru a potěší zejména ty, kteří mají rádi SUV s automatickou převodovkou. V kombinaci s 1.5 dCi o výkonu 80 kW (109 k) a pohonem všech kol bude totiž nově dostupný šestistupňový dvouspojkový automat EDC. S ním je asistent pro rozjezd do kopce, oproti manuální převodovce pak klesla spotřeba na 4,5 l/100 km i průměrné emise na 116 g CO2/km. Ceny v Británii startují na 14 895 librách (cca 466 000 korun). Vedle automatu se pak Duster chlubí novým čalouněním, včetně polokoženého, digitálním rádiem pro vyšší výbavové stupně, přepracovanou optikou předních světel a 16palcovými litými koly v novém designu Tyrol.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.