Zmiňovali jsme to již několikrát a vzhledem k postupující době asi ne naposledy. Dacia se postupně z nejlevnějšího a nejjednoduššího auta na trhu pomalu dostává do zlatého středu. Ve svých útrobách už totiž vozí robotizovaný manuál nebo navigační systém, s aktuální omlazovací kúrou pak dostanete další nové prvky. Jmenovitě třeba dvouspojkový automat!
Jsou to už čtyři roky, co se na pařížském výstavišti ukázala druhé generace modelů Logan a Sandero. Jejich design tehdy povýšil a v průběhu let došlo i na multimediální systém nebo robotizovaný manuál Easy-R. Letos je na programu modernizace celé řady, zahrnující vedle sedanu a pětidveřového hatchbacku i kombi Logan MCV a pseudoterénní Sandero Stepway. Nejzajímavější novinku představují zcela nepochybně LED diody pro denní svícení, skládající se ze čtyř malých obdélníků. Auto najednou díky nim dostalo úplně jinou tvář. Zadní lampy jsou od nynějška složeny ze čtyř zdrojů, ty však mají tvar čtverce. Oba Logany a Sandero se chlubí novým předním nárazníkem a maskou chladiče, Sandero Stepway dostalo robustnější nárazník i masku ve stylu SUV Duster. Pro všechny je pak připravena nová paleta ocelových a litých kol.
Uvnitř okamžitě zaujme čtyřramenný multifunkční volant s houkačkou ve středu, ve vyšších verzích je pak potažený na omak příjemným měkčeným materiálem. Co zákazníci ocení, to je elektrické otevírání oken nyní vždy v příslušných dveřích, u řidiče navíc s funkcí jednoho dotyku. Výdechy ventilace všech modelů se nově chlubí chromovanými obroučky, osvěžena byla i nabídka čalounění. Stepway má čalounění s trojdimenzionálním efektem a dekorační lištu na volantu se svým jménem. Praktičnost přinášejí nové úložné prostory na mobil a drobnosti vpředu, respektive držák láhve na středovém tunelu pro cestující vzadu. Ti mohou využívat též 12 V zásuvky. Do výbavy se nově dostaly couvací kamera, asistent rozjezdu do kopce a loketní opěrka na sedadle řidiče.
Pod kapotou není novinkou překvapivě žádný přeplňovaný motor, ale atmosférický litrový tříválec SCe o výkonu 55 kW (75 k). Ten nahradil předchozí šestnáctiventilovou dvanáctistovku o výkonu 54 kW (73 k). Zachována zůstala 0.9 TCe o výkonu 66 kW (90 k) v kombinaci s manuální nebo robotizovanou převodovkou Easy-R. Tento motor navíc umí spalovat i LPG. Naftové čtyřválce 1.5 dCi mají 55 kW (75 k) nebo 66 kW (90 k), v silnějším provedení pak je dostupná i převodovka Easy-R.
Novinky najdeme také u Dusteru a potěší zejména ty, kteří mají rádi SUV s automatickou převodovkou. V kombinaci s 1.5 dCi o výkonu 80 kW (109 k) a pohonem všech kol bude totiž nově dostupný šestistupňový dvouspojkový automat EDC. S ním je asistent pro rozjezd do kopce, oproti manuální převodovce pak klesla spotřeba na 4,5 l/100 km i průměrné emise na 116 g CO2/km. Ceny v Británii startují na 14 895 librách (cca 466 000 korun). Vedle automatu se pak Duster chlubí novým čalouněním, včetně polokoženého, digitálním rádiem pro vyšší výbavové stupně, přepracovanou optikou předních světel a 16palcovými litými koly v novém designu Tyrol.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.