Ačkoliv se Nissan v posledních letech zaměřuje především na segment SUV a crossoverů, zůstává pro něj minimálně stejně důležitým modelem také malá Micra. Ta se z levného dopravního prostředku změnila v páté generaci na stylové malé auto. Bude to však na silnou konkurenci stačit?
Poslední vydání Nissanu Micra stálo tak trochu na pomezí segmentů A a B. Zároveň byla vlastně úplně všechno, jen ne stylová, pohledná a kvalitativně srovnatelná s nejlepšími. Pátá generace skoro všechny neduhy mění, alespoň na papíře. Základem vozu je nová modální platforma CMF-B, která Micru prodloužila na 3999 milimetrů (+ 174 milimetrů), rozšířila na 1743 milimetrů (+ 77 milimetrů) a snížila na 1455 milimetrů (- 55 milimetrů). Ve spojení s rozvorem náprav 2525 milimetrů, což značí nárůst o 75 milimetrů, je novinka nejen prostornější, ale především designově daleko vyváženější.
Tvary se výrazně inspirovaly u loňského konceptu Sway, přítomny jsou tak maska chladiče ve tvaru písmene V a do boků protažené světlomety s velice zajímavou optikou. Charakteristickým prvkem nové Micry je linka, táhnoucí se o masky chladiče až k zadních světlometům. Ta mají tvar bumerangu a odpovídají tak novému stylu značky. Kliky zadního páru dveří jsou šikovně schované v C-sloupcích, jenž je propojený se zadním sklem, což vytváří dojem plovoucí střechy. Vybírat bude možné z deseti odstínů karosérie, včetně vyobrazené oranžové Energy, a několika designů litých kol. Na míru zákazníkovi je také ušita personalizace interiéru, dohromady tak bude Micra dostupná ve 125 různých kombinacích.
Kabina je, s trochou nadsázky, světelné míle daleko od předchůdce. Pryč jsou nevzhledné šedé plasty pochybné kvality, Nissan tady použil úplně nové rozvržení, známé z již zmiňovaných crossoverů. Hlavním prvkem je sedmipalcová obrazovka multimediálního systému s navigací, konektivitou s chytrými telefony a rozhraním Apple CarPlay. Provedení na obrázcích, zjevně v některé z vrcholných výbav, má navíc ve spodní části zploštělý volant, výrazný oranžový dekor palubní desky se stylovým prošíváním a sedačky se stejně barevnými vložkami. Velice zajímavý je příplatkový audiosystém Bose Personal, který má v opěrce hlavy řidiče zabudované dva reproduktory a technologii virtuálního zvuku. Pro ostatní cestující jsou připraveny reproduktory se silnějšími basy ve dveřích a výškově reproduktory v obou A-sloupcích.
Podvozek se chlubí aktivní regulací jízdy pro vyšší komfort a systémem aktivního sledování dráhy vozu pro omezení nedotáčivosti a celkově ostřejší jízdní vlastnosti z větších modelů Qashqai a X-Trail. Vedle toho se technici zaměřili i na aerodynamiku (koeficient odporu vzduchu cx = 0,29) a zvukovou izolaci kabiny. Pod kapotou najdeme celkem tři motorizace. Základ představuje atmosférický litrový tříválec o výkonu 54 kW (73 k) s točivým momentem 95 Nm, následuje tříválcová přeplňovaná devítistovka s výkonem 66 kW (90 k) a točivým momentem 140 Nm (+ 10 Nm při overboostu) a naftová patnáctistovka o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 220 Nm. Všechny tři jednotky mají poháněná přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku.
Nosným prvkem nové Micry jsou kromě designu bezpečnostní asistenty. Poprvé se tak do segmentu malých aut dostanou panoramatický kamerový parkovací systém a upozornění na opuštění jízdního pruhu. Dále bude k dispozici inteligentní nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců, čtení dopravních značek a sledování mrtvého úhlu. Výroba bude probíhat v závodě Renaultu ve francouzském Flins, prodej začne v Evropě v březnu příštího roku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.