Nissan Micra už není laciná alternativa Fabie. Nabídne motor pro každého

Pátá generace Nissanu Micra je od základu nová, nabídne tři různé motory.
Pátá generace Nissanu Micra je od základu nová, nabídne tři různé motory., foto: Nissan
ar6 29. září 2016 12:08
Sdílej:

Ačkoliv se Nissan v posledních letech zaměřuje především na segment SUV a crossoverů, zůstává pro něj minimálně stejně důležitým modelem také malá Micra. Ta se z levného dopravního prostředku změnila v páté generaci na stylové malé auto. Bude to však na silnou konkurenci stačit?

Poslední vydání Nissanu Micra stálo tak trochu na pomezí segmentů A a B. Zároveň byla vlastně úplně všechno, jen ne stylová, pohledná a kvalitativně srovnatelná s nejlepšími. Pátá generace skoro všechny neduhy mění, alespoň na papíře. Základem vozu je nová modální platforma CMF-B, která Micru prodloužila na 3999 milimetrů (+ 174 milimetrů), rozšířila na 1743 milimetrů (+ 77 milimetrů) a snížila na 1455 milimetrů (- 55 milimetrů). Ve spojení s rozvorem náprav 2525 milimetrů, což značí nárůst o 75 milimetrů, je novinka nejen prostornější, ale především designově daleko vyváženější.

Tvary se výrazně inspirovaly u loňského konceptu Sway, přítomny jsou tak maska chladiče ve tvaru písmene V a do boků protažené světlomety s velice zajímavou optikou. Charakteristickým prvkem nové Micry je linka, táhnoucí se o masky chladiče až k zadních světlometům. Ta mají tvar bumerangu a odpovídají tak novému stylu značky. Kliky zadního páru dveří jsou šikovně schované v C-sloupcích, jenž je propojený se zadním sklem, což vytváří dojem plovoucí střechy. Vybírat bude možné z deseti odstínů karosérie, včetně vyobrazené oranžové Energy, a několika designů litých kol. Na míru zákazníkovi je také ušita personalizace interiéru, dohromady tak bude Micra dostupná ve 125 různých kombinacích.

Kabina je, s trochou nadsázky, světelné míle daleko od předchůdce. Pryč jsou nevzhledné šedé plasty pochybné kvality, Nissan tady použil úplně nové rozvržení, známé z již zmiňovaných crossoverů. Hlavním prvkem je sedmipalcová obrazovka multimediálního systému s navigací, konektivitou s chytrými telefony a rozhraním Apple CarPlay. Provedení na obrázcích, zjevně v některé z vrcholných výbav, má navíc ve spodní části zploštělý volant, výrazný oranžový dekor palubní desky se stylovým prošíváním a sedačky se stejně barevnými vložkami. Velice zajímavý je příplatkový audiosystém Bose Personal, který má v opěrce hlavy řidiče zabudované dva reproduktory a technologii virtuálního zvuku. Pro ostatní cestující jsou připraveny reproduktory se silnějšími basy ve dveřích a výškově reproduktory v obou A-sloupcích.

Podvozek se chlubí aktivní regulací jízdy pro vyšší komfort a systémem aktivního sledování dráhy vozu pro omezení nedotáčivosti a celkově ostřejší jízdní vlastnosti z větších modelů Qashqai a X-Trail. Vedle toho se technici zaměřili i na aerodynamiku (koeficient odporu vzduchu cx = 0,29) a zvukovou izolaci kabiny. Pod kapotou najdeme celkem tři motorizace. Základ představuje atmosférický litrový tříválec o výkonu 54 kW (73 k) s točivým momentem 95 Nm, následuje tříválcová přeplňovaná devítistovka s výkonem 66 kW (90 k) a točivým momentem 140 Nm (+ 10 Nm při overboostu) a naftová patnáctistovka o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 220 Nm. Všechny tři jednotky mají poháněná přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku.

Nosným prvkem nové Micry jsou kromě designu bezpečnostní asistenty. Poprvé se tak do segmentu malých aut dostanou panoramatický kamerový parkovací systém a upozornění na opuštění jízdního pruhu. Dále bude k dispozici inteligentní nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců, čtení dopravních značek a sledování mrtvého úhlu. Výroba bude probíhat v závodě Renaultu ve francouzském Flins, prodej začne v Evropě v březnu příštího roku.  

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?