Poslední vydání Nissanu Micra stálo tak trochu na pomezí segmentů A a B. Zároveň byla vlastně úplně všechno, jen ne stylová, pohledná a kvalitativně srovnatelná s nejlepšími. Pátá generace skoro všechny neduhy mění, alespoň na papíře. Základem vozu je nová modální platforma CMF-B, která Micru prodloužila na 3999 milimetrů (+ 174 milimetrů), rozšířila na 1743 milimetrů (+ 77 milimetrů) a snížila na 1455 milimetrů (- 55 milimetrů). Ve spojení s rozvorem náprav 2525 milimetrů, což značí nárůst o 75 milimetrů, je novinka nejen prostornější, ale především designově daleko vyváženější.
Tvary se výrazně inspirovaly u loňského konceptu Sway, přítomny jsou tak maska chladiče ve tvaru písmene V a do boků protažené světlomety s velice zajímavou optikou. Charakteristickým prvkem nové Micry je linka, táhnoucí se o masky chladiče až k zadních světlometům. Ta mají tvar bumerangu a odpovídají tak novému stylu značky. Kliky zadního páru dveří jsou šikovně schované v C-sloupcích, jenž je propojený se zadním sklem, což vytváří dojem plovoucí střechy. Vybírat bude možné z deseti odstínů karosérie, včetně vyobrazené oranžové Energy, a několika designů litých kol. Na míru zákazníkovi je také ušita personalizace interiéru, dohromady tak bude Micra dostupná ve 125 různých kombinacích.
Kabina je, s trochou nadsázky, světelné míle daleko od předchůdce. Pryč jsou nevzhledné šedé plasty pochybné kvality, Nissan tady použil úplně nové rozvržení, známé z již zmiňovaných crossoverů. Hlavním prvkem je sedmipalcová obrazovka multimediálního systému s navigací, konektivitou s chytrými telefony a rozhraním Apple CarPlay. Provedení na obrázcích, zjevně v některé z vrcholných výbav, má navíc ve spodní části zploštělý volant, výrazný oranžový dekor palubní desky se stylovým prošíváním a sedačky se stejně barevnými vložkami. Velice zajímavý je příplatkový audiosystém Bose Personal, který má v opěrce hlavy řidiče zabudované dva reproduktory a technologii virtuálního zvuku. Pro ostatní cestující jsou připraveny reproduktory se silnějšími basy ve dveřích a výškově reproduktory v obou A-sloupcích.
Podvozek se chlubí aktivní regulací jízdy pro vyšší komfort a systémem aktivního sledování dráhy vozu pro omezení nedotáčivosti a celkově ostřejší jízdní vlastnosti z větších modelů Qashqai a X-Trail. Vedle toho se technici zaměřili i na aerodynamiku (koeficient odporu vzduchu cx = 0,29) a zvukovou izolaci kabiny. Pod kapotou najdeme celkem tři motorizace. Základ představuje atmosférický litrový tříválec o výkonu 54 kW (73 k) s točivým momentem 95 Nm, následuje tříválcová přeplňovaná devítistovka s výkonem 66 kW (90 k) a točivým momentem 140 Nm (+ 10 Nm při overboostu) a naftová patnáctistovka o výkonu 66 kW (90 k) s točivým momentem 220 Nm. Všechny tři jednotky mají poháněná přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku.
Nosným prvkem nové Micry jsou kromě designu bezpečnostní asistenty. Poprvé se tak do segmentu malých aut dostanou panoramatický kamerový parkovací systém a upozornění na opuštění jízdního pruhu. Dále bude k dispozici inteligentní nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců, čtení dopravních značek a sledování mrtvého úhlu. Výroba bude probíhat v závodě Renaultu ve francouzském Flins, prodej začne v Evropě v březnu příštího roku.