O historii SsangYongu Rexton, která je díky technickému základu pevně spjata s Mercedesem třídy M, jsme psali již několikrát. Dnes už těžce zastaralý model potřebuje generační výměnu co nejdříve, jedině tak bude moci bojovat s konkurencí od Hyundaie nebo Kie. Koncept LIV-2, vystavovaný na pařížském autosalonu, naznačuje, že nový Rexton tady bude již hodně brzy.
Autosalon v Soulu roku 2013, místo premiéry konceptu SsangYong LIV-1 (zkratka pro Limitless Interface Vehicle). Až o tři roky později přichází jeho druhý vývojový stupeň s označením LIV-2, jenž je ale velice blízko sériovému Rextonu. V podstatě si odmyslete futuristickou optiku předních světel, lehce změňte tvar předního nárazníku a na kola nazujte normální pneumatiky, respektive přidejte spodní plastové obložení karosérie, a před Vámi se najednou zjeví sériový Rexton. Nutno však dodat, že konceptu to v matném bílém laku s dvoubarevnými pětiparskovými koly a dvěma výraznými prolisy na boku karosérie hodně sluší. Přední maska se podobá modelu Tivoli a ukazuje, jak bude vypadat budoucí korporátní tvář značky.
Hodně sériová je také kabina vozu, čalouněná v koncepční podobě bílou kůží. Z předchozích skic víme, že dozadu se usadí zatím jen dva cestující, SsangYong tak v tiskové zprávě láká na hodně luxusu, prostoru a pocit jako v limuzíně. Hlavním prvkem palubní desky je infotainment s 9,2palcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Pro zadní cestující jsou určeny dvě 10,1palcové displeje v opěrkách sedadel před nimi, jenž mají rovněž konektivitu s chytrými telefony, WiFi připojení a možnost kontrolovat funkce infotainmentu. Celek dotváří ambientní osvětlení a dekory v klavírní černi.
Pod kapotou konceptu je vlastními silami vyvinutý turbodiesel o objemu 2.2 litru s výkonem 133 kW (181 k) a točivým momentem 420 Nm mezi 1500 až 2500 ot./min. Jednotka má přímé vstřikování common-rail a pátou generaci elektronického ovládání variabilní geometrie lopatek. Spojení s Mercedesem i v této generaci velkého SUV zajistí německý sedmistupňový automat. V útrobách sériového modelu se pak dočkáme i zážehového dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce GDi. O bezpečnost posádky se stará devět airbagů v kombinaci s nouzovým brzděním, hlídáním mrtvého úhlu, varováním při opuštění jízdního pruhu nebo sledováním dopravy za vozidlem. Sériový Rexton se ukáže již v příštím roce, rozhodně by měl být konkurenceschopnější než současná generace.
Vedle nového konceptu se SsangYong pochlubil také vylepšenou výbavou modelů Tivoli a Tivoli XLV. V základu obou SUV se tak objeví systém nouzového brzdění, za příplatek budou k dispozici varování při opuštění jízdného pruhu, udržování v jízdním pruhu, automatické přepínání potkávacích a dálkových světel a rozpoznávání dopravních značek. Volant obou modelů je nyní nastavitelný výškově i podélně, přední sedadla mají lepší ventilaci a zadní opěradla jsou polohovatelná. XLV k tomu navíc přidává i vyhřívaná zadní sedadla.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?