O historii SsangYongu Rexton, která je díky technickému základu pevně spjata s Mercedesem třídy M, jsme psali již několikrát. Dnes už těžce zastaralý model potřebuje generační výměnu co nejdříve, jedině tak bude moci bojovat s konkurencí od Hyundaie nebo Kie. Koncept LIV-2, vystavovaný na pařížském autosalonu, naznačuje, že nový Rexton tady bude již hodně brzy.
Autosalon v Soulu roku 2013, místo premiéry konceptu SsangYong LIV-1 (zkratka pro Limitless Interface Vehicle). Až o tři roky později přichází jeho druhý vývojový stupeň s označením LIV-2, jenž je ale velice blízko sériovému Rextonu. V podstatě si odmyslete futuristickou optiku předních světel, lehce změňte tvar předního nárazníku a na kola nazujte normální pneumatiky, respektive přidejte spodní plastové obložení karosérie, a před Vámi se najednou zjeví sériový Rexton. Nutno však dodat, že konceptu to v matném bílém laku s dvoubarevnými pětiparskovými koly a dvěma výraznými prolisy na boku karosérie hodně sluší. Přední maska se podobá modelu Tivoli a ukazuje, jak bude vypadat budoucí korporátní tvář značky.
Hodně sériová je také kabina vozu, čalouněná v koncepční podobě bílou kůží. Z předchozích skic víme, že dozadu se usadí zatím jen dva cestující, SsangYong tak v tiskové zprávě láká na hodně luxusu, prostoru a pocit jako v limuzíně. Hlavním prvkem palubní desky je infotainment s 9,2palcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Pro zadní cestující jsou určeny dvě 10,1palcové displeje v opěrkách sedadel před nimi, jenž mají rovněž konektivitu s chytrými telefony, WiFi připojení a možnost kontrolovat funkce infotainmentu. Celek dotváří ambientní osvětlení a dekory v klavírní černi.
Pod kapotou konceptu je vlastními silami vyvinutý turbodiesel o objemu 2.2 litru s výkonem 133 kW (181 k) a točivým momentem 420 Nm mezi 1500 až 2500 ot./min. Jednotka má přímé vstřikování common-rail a pátou generaci elektronického ovládání variabilní geometrie lopatek. Spojení s Mercedesem i v této generaci velkého SUV zajistí německý sedmistupňový automat. V útrobách sériového modelu se pak dočkáme i zážehového dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce GDi. O bezpečnost posádky se stará devět airbagů v kombinaci s nouzovým brzděním, hlídáním mrtvého úhlu, varováním při opuštění jízdního pruhu nebo sledováním dopravy za vozidlem. Sériový Rexton se ukáže již v příštím roce, rozhodně by měl být konkurenceschopnější než současná generace.
Vedle nového konceptu se SsangYong pochlubil také vylepšenou výbavou modelů Tivoli a Tivoli XLV. V základu obou SUV se tak objeví systém nouzového brzdění, za příplatek budou k dispozici varování při opuštění jízdného pruhu, udržování v jízdním pruhu, automatické přepínání potkávacích a dálkových světel a rozpoznávání dopravních značek. Volant obou modelů je nyní nastavitelný výškově i podélně, přední sedadla mají lepší ventilaci a zadní opěradla jsou polohovatelná. XLV k tomu navíc přidává i vyhřívaná zadní sedadla.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?