O historii SsangYongu Rexton, která je díky technickému základu pevně spjata s Mercedesem třídy M, jsme psali již několikrát. Dnes už těžce zastaralý model potřebuje generační výměnu co nejdříve, jedině tak bude moci bojovat s konkurencí od Hyundaie nebo Kie. Koncept LIV-2, vystavovaný na pařížském autosalonu, naznačuje, že nový Rexton tady bude již hodně brzy.
Autosalon v Soulu roku 2013, místo premiéry konceptu SsangYong LIV-1 (zkratka pro Limitless Interface Vehicle). Až o tři roky později přichází jeho druhý vývojový stupeň s označením LIV-2, jenž je ale velice blízko sériovému Rextonu. V podstatě si odmyslete futuristickou optiku předních světel, lehce změňte tvar předního nárazníku a na kola nazujte normální pneumatiky, respektive přidejte spodní plastové obložení karosérie, a před Vámi se najednou zjeví sériový Rexton. Nutno však dodat, že konceptu to v matném bílém laku s dvoubarevnými pětiparskovými koly a dvěma výraznými prolisy na boku karosérie hodně sluší. Přední maska se podobá modelu Tivoli a ukazuje, jak bude vypadat budoucí korporátní tvář značky.
Hodně sériová je také kabina vozu, čalouněná v koncepční podobě bílou kůží. Z předchozích skic víme, že dozadu se usadí zatím jen dva cestující, SsangYong tak v tiskové zprávě láká na hodně luxusu, prostoru a pocit jako v limuzíně. Hlavním prvkem palubní desky je infotainment s 9,2palcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Pro zadní cestující jsou určeny dvě 10,1palcové displeje v opěrkách sedadel před nimi, jenž mají rovněž konektivitu s chytrými telefony, WiFi připojení a možnost kontrolovat funkce infotainmentu. Celek dotváří ambientní osvětlení a dekory v klavírní černi.
Pod kapotou konceptu je vlastními silami vyvinutý turbodiesel o objemu 2.2 litru s výkonem 133 kW (181 k) a točivým momentem 420 Nm mezi 1500 až 2500 ot./min. Jednotka má přímé vstřikování common-rail a pátou generaci elektronického ovládání variabilní geometrie lopatek. Spojení s Mercedesem i v této generaci velkého SUV zajistí německý sedmistupňový automat. V útrobách sériového modelu se pak dočkáme i zážehového dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce GDi. O bezpečnost posádky se stará devět airbagů v kombinaci s nouzovým brzděním, hlídáním mrtvého úhlu, varováním při opuštění jízdního pruhu nebo sledováním dopravy za vozidlem. Sériový Rexton se ukáže již v příštím roce, rozhodně by měl být konkurenceschopnější než současná generace.
Vedle nového konceptu se SsangYong pochlubil také vylepšenou výbavou modelů Tivoli a Tivoli XLV. V základu obou SUV se tak objeví systém nouzového brzdění, za příplatek budou k dispozici varování při opuštění jízdného pruhu, udržování v jízdním pruhu, automatické přepínání potkávacích a dálkových světel a rozpoznávání dopravních značek. Volant obou modelů je nyní nastavitelný výškově i podélně, přední sedadla mají lepší ventilaci a zadní opěradla jsou polohovatelná. XLV k tomu navíc přidává i vyhřívaná zadní sedadla.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.