O historii SsangYongu Rexton, která je díky technickému základu pevně spjata s Mercedesem třídy M, jsme psali již několikrát. Dnes už těžce zastaralý model potřebuje generační výměnu co nejdříve, jedině tak bude moci bojovat s konkurencí od Hyundaie nebo Kie. Koncept LIV-2, vystavovaný na pařížském autosalonu, naznačuje, že nový Rexton tady bude již hodně brzy.
Autosalon v Soulu roku 2013, místo premiéry konceptu SsangYong LIV-1 (zkratka pro Limitless Interface Vehicle). Až o tři roky později přichází jeho druhý vývojový stupeň s označením LIV-2, jenž je ale velice blízko sériovému Rextonu. V podstatě si odmyslete futuristickou optiku předních světel, lehce změňte tvar předního nárazníku a na kola nazujte normální pneumatiky, respektive přidejte spodní plastové obložení karosérie, a před Vámi se najednou zjeví sériový Rexton. Nutno však dodat, že konceptu to v matném bílém laku s dvoubarevnými pětiparskovými koly a dvěma výraznými prolisy na boku karosérie hodně sluší. Přední maska se podobá modelu Tivoli a ukazuje, jak bude vypadat budoucí korporátní tvář značky.
Hodně sériová je také kabina vozu, čalouněná v koncepční podobě bílou kůží. Z předchozích skic víme, že dozadu se usadí zatím jen dva cestující, SsangYong tak v tiskové zprávě láká na hodně luxusu, prostoru a pocit jako v limuzíně. Hlavním prvkem palubní desky je infotainment s 9,2palcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Pro zadní cestující jsou určeny dvě 10,1palcové displeje v opěrkách sedadel před nimi, jenž mají rovněž konektivitu s chytrými telefony, WiFi připojení a možnost kontrolovat funkce infotainmentu. Celek dotváří ambientní osvětlení a dekory v klavírní černi.
Pod kapotou konceptu je vlastními silami vyvinutý turbodiesel o objemu 2.2 litru s výkonem 133 kW (181 k) a točivým momentem 420 Nm mezi 1500 až 2500 ot./min. Jednotka má přímé vstřikování common-rail a pátou generaci elektronického ovládání variabilní geometrie lopatek. Spojení s Mercedesem i v této generaci velkého SUV zajistí německý sedmistupňový automat. V útrobách sériového modelu se pak dočkáme i zážehového dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce GDi. O bezpečnost posádky se stará devět airbagů v kombinaci s nouzovým brzděním, hlídáním mrtvého úhlu, varováním při opuštění jízdního pruhu nebo sledováním dopravy za vozidlem. Sériový Rexton se ukáže již v příštím roce, rozhodně by měl být konkurenceschopnější než současná generace.
Vedle nového konceptu se SsangYong pochlubil také vylepšenou výbavou modelů Tivoli a Tivoli XLV. V základu obou SUV se tak objeví systém nouzového brzdění, za příplatek budou k dispozici varování při opuštění jízdného pruhu, udržování v jízdním pruhu, automatické přepínání potkávacích a dálkových světel a rozpoznávání dopravních značek. Volant obou modelů je nyní nastavitelný výškově i podélně, přední sedadla mají lepší ventilaci a zadní opěradla jsou polohovatelná. XLV k tomu navíc přidává i vyhřívaná zadní sedadla.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.