Ford Fiesta ST přináší praktičnost i do Evropy, jak se to promítlo do dynamiky?

ar6, 26. září 2016, 21:50 Google+

K Fordu Fiesta ST již neodmyslitelně patří třídveřová karosérie. Doposud ani jedna generace více než jeden pár dveří v Evropě nedostala. V dnešní době je ale čím dál více kladen důraz na praktičnost, kterému podlehl i ostrý hatchback.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Fiesta ST přijíždí nově s pětidveřovou karosérií.

Ford Fiesta ST přijíždí nově s pětidveřovou karosérií. | foto: Ford

Sdílejte článek

Renault Clio RS byl až do minulé generace nabízen výhradně s trojicí dveří. Novinka už ale přijela jen jako pětidvířko, ačkoliv je nutno podotknout, že za tím stála kompletní proměna charakteru vozu. Řady malých ostrých hatchbacků s jedním párem dveří navíc nově rozšiřuje také Ford. Jeho Fiesta ST je přitom podobně jako kdysi Clio pevně spjata s třídveřovou karosérií. Poptávka po lepším přístupu k zadním sedačkám ale byla podle zástupců automobilky vysoká, výroba takového stroje je naopak relativně jednoduchá. Předpoklad dokonce hovoří, že až čtvrtina všech prodaných verzí ST bude nyní s pěticí dveří. A konec konců, v USA je pětidveřová Fiesta ST v nabídce již delší dobu.

Jenomže dvojicí dveří navíc změny v podstatě končí. Pod kapotou i nadále pracuje 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW (182 k) s točivým momentem 240 Nm. Přední kola pohání šestistupňová manuální převodovka, která uděluje Fiestě zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a maximální rychlost 223 km/h. Průměrná spotřeba je 5,9 l/100 km. Výhradně třídveřová zůstává Fiesta ST200 o výkonu 147 kW (200 k) s točivým momentem 290 Nm. Podvozek by měl zůstat i nadále stejně komunikativní a zábavný, pomoci k tomu má třeba vektorování točivého momentu.

V českém ceníku pětidveřovou Fiestu ST zatím nenajdeme, v Německu je ale pár dveří dostupný za příplatek 750 eur (cca 20 265 korun). Základní cena vozu je tak 21 390 eur (cca 578 000 korun). Pokud bychom tuto logiku aplikovali i na tuzemské ceny vozu, začínala by novinka na 504 255 korunách.

Vytisknout

Diskuze: Ford Fiesta ST přináší praktičnost i do Evropy, jak se to promítlo do dynamiky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Chevrolet Bolt má větší dojezd než Tesla Model 3.

GM stále tají podrobnosti o platformě Boltu. Co je na ní speciálního?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud