Historie malé automobilky se začala psát v roce 1992, o pět let později už z továrny v Praze vyjížděl první typ 47. Ten byl stejně jako nástupnická 57 kopií legendárního Lotusu Seven. V útrobách dodnes vyráběného typu 57 najdeme přeplňovanou osmnáctistovku z dílen koncernu Volkswagen o výkonu 110 kW (150 k). Retro model byl dlouhou dobu jediným produktem nyní již do Smržovky přestěhovaného Kaipanu. Až v roce 2006 přišel model 14 na základech Škody Favorit, jenž byl o 24 měsíců později doplněn typem 15 s technikou Fabie. Na sklonku prosince 2011 došlo k představení Kaipanu 16, nahrazující typ 15, opět s technikou Fabie, avšak včetně ESP nebo motoru 1.2 TSI o výkonu 77 kW (105 k). Model pak upoutal rovněž kontroverzní přední částí. Řady 57, 14 a 16 se ve výrobním programu drží dodnes, a to navzdory několika prototypům čistého elektromobilu.
Doplnění se ale nabídka nakonec dočkala, na pražské Autoshow byl totiž představen model Baby. Jak už název napovídá, dvoumístný roadster je s délkou 3150 milimetrů, šířkou 1550 milimetrů a výškou 1200 milimetrů menší než všechny dosavadní modely. Karosérie z kompozitních materiálů sedí na rámu z ocelových trubek, Baby tak váží jen 350 kilogramů. Jeho hlavní specifikum však spočívá v možnosti řídit jej již od patnácti let. Uzpůsobeno je k tomu pohonné ústrojí, využívající diesel Lomardini o objemu 440 cm3 a výkonu 4 kW (5,44 k). Alternativně bude možné zvolit elektromotor se stejnou silou a dojezdem 40, 60 nebo 80 kilometrů (dle kapacity LiFePo4 baterie). Na přední kola přenáší sílu variátor, maximální rychlost je pak nezávisle na pohonu 45 km/h.
Jak uvádí sama automobilka, hlavní důvod pořízení tohoto stroje se vzhledem modelu 14 a prvky z Favoritu nebo Fabie, jsou provozní náklady. Ratolest je totiž samostatně mobilní a šetří čas (a peníze), který jinak rodiče investují do rozvozu do škol nebo na kroužky. Potěší rovněž spotřeba nafty mezi 2,5 - 3 l/100 km. Ona stokilometrová vzdálenost tak přijde na asi 78 korun, s elektromotorem jsou náklady dokonce jen 0,35 korun na kilometr. Dobití akumulátoru zabere z 230 V zásuvky podle jeho typu 4 až 10 hodin. Zatím to všechno vypadá poměrně růžově, že ano? Jenomže každá mince má rub i líc, v tomto případě pak onu druhou stranu obstarává cena od 350 000 korun. A výhody najednou nejsou tak velké… Mělo by jít každopádně o cenu za naftový motor, jenž bude po homologaci a dalších procedurách dostupný příští rok. Kdy přijde elektromobil zatím nevíme. Každopádně jde o zajímavou alternativu k Aixamům, Ligierům a podobným modelům, tím spíš s možností připlatit si za střechu. Jestli je však zrovna tohle auto pro český trh, to je velká otázka.