Do boje s třídou E a řadou 5 v novém. Maserati Ghibli je i po modernizaci nádherné

Maserati Ghibli
Maserati Ghibli, foto: Maserati
ar6 25. září 2016 14:07
Sdílej:

Maserati přišlo v červnu s lehkým faceliftem své čtyřdveřové vlajkové lodi Quattroporte. Nejde však o jediný sedan v portfoliu italského trojzubce. Zapomínat nesmíme na Ghibli, soupeřící mezi modely vyšší střední třídy. Tam nedávno přišla nová třída E, během následujících týdnů se pak dočkáme nástupce BMW řady 5. Maserati se tak logicky rozhodlo svůj model omladit.

Soudobé Maserati Ghibli se z kupé a kdysi také spyderu přeměnilo v praktický a luxusní sedan vyšší střední třídy. Poprvé jsme jej v této podobě mohli spatřit na šanghajském autosalonu před třemi lety, i dnes však sedan s výraznou maskou, adaptivním bi-xenonovými světlomety, charakteristickým C-sloupkem a tvarem střechy ve stylu kupé vypadá možná nejlépe ze všech konkurentů. V rámci omlazovací kúry tak designéři příliš práce neměli, o to víc se ale věnovali individualizaci. Do příplatkové výbavy se tak dostaly dva pakety – Luxury a Sport. Ten první se chlubí 19palcovými koly, černými třmeny brzd a kabinou potaženou hedvábím s kůží (po vzoru verze Ermenegildo Zegna) nebo pouze kůží, druhý s 20palcovými koly, červenými třmeny brzd, anatomickými sedadly a adaptivním podvozkem už podle názvu hraje především na sportovní strunu. Paket Sport může být dále doplněn o karbonový balíček pro exteriér i interiér.

Daleko více změn zaznamenáte v interiéru, kam se nastěhovala prakticky úplně nová středová konzole. Jejím hlavním prvkem je multimediální systém s 8,4palcovou obrazovkou, který nyní vypadá nejen hodnotněji, ale má také rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Změnil se rovněž tvar výdechů ventilace kolem něj. Ve spodní části středového panelu jsou nové kolébkové ovladače, středový tunel dostal otočný ovladač pro manipulaci s infotainmentem a především upravenou schránku pro uložení telefonu. Standardní výbavou všech verzí se stává senzor kvality ovzduší v kabině. Mezi budíky nadále zůstává sedmipalcový TFT displej s ovládáním na volantu, bohatá zůstala i nabídka audiosystémů. Základ s osmi reproduktory může nahradit soustava Harman Kardon s deseti reproduktory nebo aparatura Bowers & Wilkins s prostorovým zvukem a patnácti reproduktory.

Paleta pohonných jednotek se skládá ze dvou zážehových a dvou naftových motorizací. Třílitrové benzínové šestiválce s dvojitým přeplňováním v útrobách Ghibli a Ghibli S pocházejí od Ferrari, slabší varianta pak posílila na 257 kW (350 k). Silnější zůstává na výkonu 302 kW (410 k), za příplatek ale umí nabídnout pohon všech kol Q4 s diferenciálem s omezenou svorností. Ghibli Diesel má rovněž třílitrový šestiválec, avšak od VM Motori, naladěný na 184 kW (250 k) nebo 202 kW (275 k). Všechna provedení nejmenšího Maserati mají osmistupňový automat ZF a pohon zadních kol se samosvorným diferenciálem. Podvozek svou základní architekturou s dvojitými lichoběžníky vpředu a víceprvkem vzadu vychází z Quattroporte, je však o 293 milimetrů kratší a rovněž lehčí.

Technické údaje

  Ghibli Ghibli S Ghibli S Q4 Ghibli Diesel Ghibli Diesel Výkon: 257 kW 302 kW 302 kW 184 kW 202 kW Toč. moment: 500 Nm 550 Nm 550 Nm 600 Nm 600 Nm Převodovka: 8 AT 8 AT 8 AT 8 AT 8 AT Zrychlení: 5,5 s 5,0 s 4,8 s 6,7 s 6,3 s Max. rychlost: 267 km/h 285 km/h 284 km/h 240 km/h 250 km/h Spotřeba: 8,9 l/100 km 9,6 l/100 km 9,7 l/100 km 5,9 l/100 km 5,9 l/100 km Rozměry: 4971 x 1945 x 1461 mm Rozvor: 2998 mm Kufr: 500 l

Další novinkou je balíček Advanced Driver Assistance Systems, obsahující adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, upozornění na vybočení z jízdního pruhu a přednárazový systém s automatickým nouzovým brzděním. Za příplatek je s ním zkombinován panoramatický kamerový systém. Prodej Maserati Ghibli pro modelový rok 2017 již běží, v Německu je základní cena vozu se silnějším naftovým motorem 66 000 euro (cca 1 783 000 korun). Posílené benzínové Ghibli stojí 69 200 euro (cca 1 870 000 korun), vrcholné provedení S Q4 přijde na 84 900 euro (cca 2 294 000 korun).

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.