Juniorská Giulia Q umí být hodně rychlá, Veloce ale nabídne i diesel a pohon všech kol

ar6, 21. září 2016, 03:15 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Očekávalo se Stelvio, to však přijede až do Los Angeles. Kdo tak zavítá na pařížský stánek Alfy Romeo, budou mu muset stačit dvě nové verze sedanu Giulia. Zajímavějším kouskem je provedení Veloce, vracející mimo jiné také označení Q4. Juniorské Quadrifoglio ale dokáže zaujmout i jinak.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alfa Romeo představuje sportovnější Giuliu Veloce.

Alfa Romeo představuje sportovnější Giuliu Veloce. | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

Mezi standardními verzemi Giulie a vrcholným provedením Quadrifoglio zatím zeje docela velká mezera. Během několika měsíců ji však zacelí provedení Veloce, odkazující na ty nejlepší tradice Alfy Romeo. Vždyť první Giulietta s tímto označením, znamenajícím v překladu rychlý, se objevila již v roce 1956. Design karosérie zaujme na první pohled, především ale díky křivkám standardní Giulie. Sportovnější naturel určují jen kosmeticky upravené nárazníky, vzadu navíc s difuzorem a dvojicí koncovek výfuku. Orámování bočních oken má černou barvu a ladí tak mimo jiné s novým modrým lakem Misano, Za příplatek budou dostupná 19palcová kola s pěti paprsky.

Kabina se pyšní sportovními sedadly, čalouněnými černou kůží, doplněnými o sportovní volant a hliníkové dekory ve dveřních nebo na palubní desce. Výbava obsahuje infotainment se 6,5palcovým displejem, dvouzónovou klimatizaci, volič Alfa DNA a samozřejmě všechny důležité bezpečnostní prvky. Hlavní novinku však ukrývá prostor pod kapotou, kam zamířil dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 206 kW (280 k) s točivým momentem 400 Nm. Motor kombinuje přeplňování s přímým vstřikováním, má ale třeba také elektrohydraulický systém aktivace ventilů. K dispozici bude i naftový čtyřválec 2.2 MultiJet o výkonu 155 kW (210 k) s točivým momentem 470 Nm. U něj se jedná o historicky první diesel Alfy, vyrobený kompletně z hliníku.

V obou případech se o přenos výkonu na kola stará osmistupňová automatická převodovka, poháněna už ale nebude pouze zadní náprava. S modelem Veloce se totiž vrací označení Q4, patřící samozřejmě pohonu všech kol. Ten přidává k hmotnosti auta 60 kilogramů, za normálních podmínek se pak chová jako klasická zadokolka. V případě zhoršených podmínek přenese systém až 60 procent síly na přední kola.

Na úplně opačném konci než Veloce stojí úsporná Giulia Advanced Efficiency (zkráceně AE) s naftovým čtyřválcem 2.2 MultiJet o výkonu 132 kW (180 k), osmistupňovým automatem a průměrnou spotřebou 4,2 l/100 km. Úspory bylo dosaženo mimo jiné instalací nízkotlakého EGR ventilu, účinnějšího chlazení a úpravou převodových stupňů automatické převodovky. Celkově pak vůz sedí o 5 milimetrů blíže vozovce, čímž klesl odpor vzduchu na cx = 0,23. Speciálně pro tento model budou dodávána 16palcová kola s pneumatikami s nízkým valivým odporem. Pro zajímavost lze také uvést, že maximální rychlost vozu je 230 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 7,2 sekundy. Ceny obou nových verzí Alfa zatím nezveřejnila.

Vytisknout

Diskuze: Juniorská Giulia Q umí být hodně rychlá, Veloce ale nabídne i diesel a pohon všech kol

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz E All-Terrain je vyzyvatelem A6 Allroad nebo V90 Cross Country.

Mercedes posílá třídu E All-Terrain do bitvy těžkých vah proti Audi a Volvu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud