Juniorská Giulia Q umí být hodně rychlá, Veloce ale nabídne i diesel a pohon všech kol

Alfa Romeo představuje sportovnější Giuliu Veloce.
Alfa Romeo představuje sportovnější Giuliu Veloce., foto: Alfa Romeo
ar6 21. září 2016 03:15
Sdílej:

Očekávalo se Stelvio, to však přijede až do Los Angeles. Kdo tak zavítá na pařížský stánek Alfy Romeo, budou mu muset stačit dvě nové verze sedanu Giulia. Zajímavějším kouskem je provedení Veloce, vracející mimo jiné také označení Q4. Juniorské Quadrifoglio ale dokáže zaujmout i jinak.

Mezi standardními verzemi Giulie a vrcholným provedením Quadrifoglio zatím zeje docela velká mezera. Během několika měsíců ji však zacelí provedení Veloce, odkazující na ty nejlepší tradice Alfy Romeo. Vždyť první Giulietta s tímto označením, znamenajícím v překladu rychlý, se objevila již v roce 1956. Design karosérie zaujme na první pohled, především ale díky křivkám standardní Giulie. Sportovnější naturel určují jen kosmeticky upravené nárazníky, vzadu navíc s difuzorem a dvojicí koncovek výfuku. Orámování bočních oken má černou barvu a ladí tak mimo jiné s novým modrým lakem Misano, Za příplatek budou dostupná 19palcová kola s pěti paprsky.

Kabina se pyšní sportovními sedadly, čalouněnými černou kůží, doplněnými o sportovní volant a hliníkové dekory ve dveřních nebo na palubní desce. Výbava obsahuje infotainment se 6,5palcovým displejem, dvouzónovou klimatizaci, volič Alfa DNA a samozřejmě všechny důležité bezpečnostní prvky. Hlavní novinku však ukrývá prostor pod kapotou, kam zamířil dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 206 kW (280 k) s točivým momentem 400 Nm. Motor kombinuje přeplňování s přímým vstřikováním, má ale třeba také elektrohydraulický systém aktivace ventilů. K dispozici bude i naftový čtyřválec 2.2 MultiJet o výkonu 155 kW (210 k) s točivým momentem 470 Nm. U něj se jedná o historicky první diesel Alfy, vyrobený kompletně z hliníku.

V obou případech se o přenos výkonu na kola stará osmistupňová automatická převodovka, poháněna už ale nebude pouze zadní náprava. S modelem Veloce se totiž vrací označení Q4, patřící samozřejmě pohonu všech kol. Ten přidává k hmotnosti auta 60 kilogramů, za normálních podmínek se pak chová jako klasická zadokolka. V případě zhoršených podmínek přenese systém až 60 procent síly na přední kola.

Na úplně opačném konci než Veloce stojí úsporná Giulia Advanced Efficiency (zkráceně AE) s naftovým čtyřválcem 2.2 MultiJet o výkonu 132 kW (180 k), osmistupňovým automatem a průměrnou spotřebou 4,2 l/100 km. Úspory bylo dosaženo mimo jiné instalací nízkotlakého EGR ventilu, účinnějšího chlazení a úpravou převodových stupňů automatické převodovky. Celkově pak vůz sedí o 5 milimetrů blíže vozovce, čímž klesl odpor vzduchu na cx = 0,23. Speciálně pro tento model budou dodávána 16palcová kola s pneumatikami s nízkým valivým odporem. Pro zajímavost lze také uvést, že maximální rychlost vozu je 230 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 7,2 sekundy. Ceny obou nových verzí Alfa zatím nezveřejnila.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.