Desátá Honda Civic je větší než konkurence. Litrový tříválec mu nechybí, diesel zatím ano

ar6, 16. září 2016, 11:38 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Desátá generace Hondy Civic se poprvé představila již loni, a to s karosériemi sedan a kupé. Letos následuje pětidveřový hatchback, který je stěžejní karosářskou variantou na evropském kontinentu, Japonci si proto na prezentaci i výsledném produktu dali hodně záležet.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Desátá generace Hondy Civic pořádně přiostřila a má i litrový tříválec.

Desátá generace Hondy Civic pořádně přiostřila a má i litrový tříválec. | foto: Auto Express

Sdílejte článek

Poslední dvě generace Hondy Civic byly tak trochu jako z jiného světa. Netradiční design karosérie nebo velmi atypická přístrojová deska zařídily vozu přezdívku UFO na kolech. S nadcházejícím desátým pokračováním se designéři, zdá se, trochu uklidnili. Ne snad, že by novinka s délkou 4497 milimetrů, šířkou 1800 milimetrů, výškou 1421 milimetrů a rozvorem o hodnotě 2700 milimetrů (Civic je tak o dost větší než kdysi a i největší v celém segmentu) byla nudná. Ve své podstatě se jedná jen o ženevský koncept s normální optikou světlometů a jinými koly.

Vnějšímu vzhledu jistě pomáhá nižší a širší stavba karosérie, vyobrazené provedení Sport má být navíc na půli cesty mezi klasikou a Type R. Vpředu zaujme maska chladiče, plynule přecházející ve světlomety s LED diodami pro denní svícení. Ostře řezané reflektory vzadu jsou propojeny netradičně přes poměrně výrazný spoiler. Ten také rozděluje okno víka kufru, ačkoliv jeho spodní částí půjde něco vidět jen těžko. Oba nárazníky mají rozměrné nasávací otvory a nástavce, vzadu je dokonce centrální dvojitá koncovka výfuku. Standardní provedení bude v tomto směru jistě umírněnější.

Kabina se díky nové pozici palivové nádrže bude muset obejít bez řešení Magic Seat, to znamená unikátního skládacího systému pro zadní sedadla. Honda však použila nově řešený vyjímatelný šuplík, výrazně zvyšující praktičnost, a také klasická dělená opěradla v poměru 60:40. Základní objem kufru je 478 litrů, což je jedna z největších hodnot v segmentu. Pokud to bude pro někoho i tak málo, za 18 měsíců se podle britského Auto Expressu dočkáme varianty kombi. Potěší také o 95 milimetrů více místa pro nohy zadních cestujících. O interiéru předchůdce s poněkud větším množstvím tvarů již šla řeč, novinka je tak v tomto ohledu opět mnohem konvenčnější.

img-responsive

Více místa i střídmější tvary, interiér nového Civicu. | foto: Auto Express

A to dokonce i v porovnání s dříve představeným sedanem, evropská specifikace totiž dostane pouze jednu obrazovku multimediálního systému Honda Connect s úhlopříčkou sedm palců a rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Za příplatek bude dostupná navigace Garmin s pětiletou bezplatnou aktualizací mapových podkladů. Na výběr bude rovněž několik audiosystémů od standardní verze se čtyřmi reproduktory, přes provedení s osmi reproduktory až po prémiovou verzi s jedenácti reproduktory. Proměnou prošla nyní plně digitální přístrojová deska s centrálním TFT displejem, suplujícím otáčkoměr a rychloměr, a dvěma menšími obrazovkami po stranách.

V útrobách vozu je zcela nová platforma, s níž je auto o 16 kilo lehčí než předchůdce a také má o 52 procent vyšší torzní tuhost. Honda dále slibuje nižší těžiště a tím pádem lepší jízdní vlastnosti. Pod kapotou budou zpočátku jen dva přeplňované zážehové motory. Slabší litrový tříválec má 95 kW (129 k) a 200 Nm, silnější čtyřválcová patnáctistovka nabídne 134 kW (182 k) a 240 Nm. V obou případech lze volit mezi šestistupňovou manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovkou, druhá možnost však sníží točivý moment obou motorů o 20 Nm. Příchod výrazně upravené naftové šestnáctistovky i-DTEC je očekáván koncem příštího roku, a to v kombinaci s devítistupňovou automatickou převodovkou. Ve hře je údajně také zavedení hybridního pohonného ústrojí.

Podvozek se má vzadu víceprvkovou nápravu, za příplatek pak může ve vyšších úrovních výbavy dostat adaptivní tlumiče. Tradičně bohatá je bezpečnostní výbava, obsahující například nouzové brzdění, přednárazový systém, udržování v jízdním pruhu, čtení dopravních značek, sledování mrtvého úhlu nebo adaptivní tempomat. Výroba nového Civicu s karosérií hatchback bude probíhat v britském Swindonu, prodej ve většině Evropy začne v prvním čtvrtletí příštího roku. Při premiéře vozu na pařížském autosalonu jej pak bude doprovázet i dříve představený sedan a údajně též koncept sportovní verze Type R. Máme se tedy na co těšit.

Vytisknout

Diskuze: Desátá Honda Civic je větší než konkurence. Litrový tříválec mu nechybí, diesel zatím ano

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Česká prezentace nového Seatu Ateca

MINITEST: Seat uvedl na český trh novou Atecu. Podrobili jsme ji prvnímu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud