Poslední dvě generace Hondy Civic byly tak trochu jako z jiného světa. Netradiční design karosérie nebo velmi atypická přístrojová deska zařídily vozu přezdívku UFO na kolech. S nadcházejícím desátým pokračováním se designéři, zdá se, trochu uklidnili. Ne snad, že by novinka s délkou 4497 milimetrů, šířkou 1800 milimetrů, výškou 1421 milimetrů a rozvorem o hodnotě 2700 milimetrů (Civic je tak o dost větší než kdysi a i největší v celém segmentu) byla nudná. Ve své podstatě se jedná jen o ženevský koncept s normální optikou světlometů a jinými koly.
Vnějšímu vzhledu jistě pomáhá nižší a širší stavba karosérie, vyobrazené provedení Sport má být navíc na půli cesty mezi klasikou a Type R. Vpředu zaujme maska chladiče, plynule přecházející ve světlomety s LED diodami pro denní svícení. Ostře řezané reflektory vzadu jsou propojeny netradičně přes poměrně výrazný spoiler. Ten také rozděluje okno víka kufru, ačkoliv jeho spodní částí půjde něco vidět jen těžko. Oba nárazníky mají rozměrné nasávací otvory a nástavce, vzadu je dokonce centrální dvojitá koncovka výfuku. Standardní provedení bude v tomto směru jistě umírněnější.
Kabina se díky nové pozici palivové nádrže bude muset obejít bez řešení Magic Seat, to znamená unikátního skládacího systému pro zadní sedadla. Honda však použila nově řešený vyjímatelný šuplík, výrazně zvyšující praktičnost, a také klasická dělená opěradla v poměru 60:40. Základní objem kufru je 478 litrů, což je jedna z největších hodnot v segmentu. Pokud to bude pro někoho i tak málo, za 18 měsíců se podle britského Auto Expressu dočkáme varianty kombi. Potěší také o 95 milimetrů více místa pro nohy zadních cestujících. O interiéru předchůdce s poněkud větším množstvím tvarů již šla řeč, novinka je tak v tomto ohledu opět mnohem konvenčnější.
A to dokonce i v porovnání s dříve představeným sedanem, evropská specifikace totiž dostane pouze jednu obrazovku multimediálního systému Honda Connect s úhlopříčkou sedm palců a rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Za příplatek bude dostupná navigace Garmin s pětiletou bezplatnou aktualizací mapových podkladů. Na výběr bude rovněž několik audiosystémů od standardní verze se čtyřmi reproduktory, přes provedení s osmi reproduktory až po prémiovou verzi s jedenácti reproduktory. Proměnou prošla nyní plně digitální přístrojová deska s centrálním TFT displejem, suplujícím otáčkoměr a rychloměr, a dvěma menšími obrazovkami po stranách.
V útrobách vozu je zcela nová platforma, s níž je auto o 16 kilo lehčí než předchůdce a také má o 52 procent vyšší torzní tuhost. Honda dále slibuje nižší těžiště a tím pádem lepší jízdní vlastnosti. Pod kapotou budou zpočátku jen dva přeplňované zážehové motory. Slabší litrový tříválec má 95 kW (129 k) a 200 Nm, silnější čtyřválcová patnáctistovka nabídne 134 kW (182 k) a 240 Nm. V obou případech lze volit mezi šestistupňovou manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovkou, druhá možnost však sníží točivý moment obou motorů o 20 Nm. Příchod výrazně upravené naftové šestnáctistovky i-DTEC je očekáván koncem příštího roku, a to v kombinaci s devítistupňovou automatickou převodovkou. Ve hře je údajně také zavedení hybridního pohonného ústrojí.
Podvozek se má vzadu víceprvkovou nápravu, za příplatek pak může ve vyšších úrovních výbavy dostat adaptivní tlumiče. Tradičně bohatá je bezpečnostní výbava, obsahující například nouzové brzdění, přednárazový systém, udržování v jízdním pruhu, čtení dopravních značek, sledování mrtvého úhlu nebo adaptivní tempomat. Výroba nového Civicu s karosérií hatchback bude probíhat v britském Swindonu, prodej ve většině Evropy začne v prvním čtvrtletí příštího roku. Při premiéře vozu na pařížském autosalonu jej pak bude doprovázet i dříve představený sedan a údajně též koncept sportovní verze Type R. Máme se tedy na co těšit.