Desátá generace Hondy Civic se poprvé představila již loni, a to s karosériemi sedan a kupé. Letos následuje pětidveřový hatchback, který je stěžejní karosářskou variantou na evropském kontinentu, Japonci si proto na prezentaci i výsledném produktu dali hodně záležet.
Poslední dvě generace Hondy Civic byly tak trochu jako z jiného světa. Netradiční design karosérie nebo velmi atypická přístrojová deska zařídily vozu přezdívku UFO na kolech. S nadcházejícím desátým pokračováním se designéři, zdá se, trochu uklidnili. Ne snad, že by novinka s délkou 4497 milimetrů, šířkou 1800 milimetrů, výškou 1421 milimetrů a rozvorem o hodnotě 2700 milimetrů (Civic je tak o dost větší než kdysi a i největší v celém segmentu) byla nudná. Ve své podstatě se jedná jen o ženevský koncept s normální optikou světlometů a jinými koly.
Vnějšímu vzhledu jistě pomáhá nižší a širší stavba karosérie, vyobrazené provedení Sport má být navíc na půli cesty mezi klasikou a Type R. Vpředu zaujme maska chladiče, plynule přecházející ve světlomety s LED diodami pro denní svícení. Ostře řezané reflektory vzadu jsou propojeny netradičně přes poměrně výrazný spoiler. Ten také rozděluje okno víka kufru, ačkoliv jeho spodní částí půjde něco vidět jen těžko. Oba nárazníky mají rozměrné nasávací otvory a nástavce, vzadu je dokonce centrální dvojitá koncovka výfuku. Standardní provedení bude v tomto směru jistě umírněnější.
Kabina se díky nové pozici palivové nádrže bude muset obejít bez řešení Magic Seat, to znamená unikátního skládacího systému pro zadní sedadla. Honda však použila nově řešený vyjímatelný šuplík, výrazně zvyšující praktičnost, a také klasická dělená opěradla v poměru 60:40. Základní objem kufru je 478 litrů, což je jedna z největších hodnot v segmentu. Pokud to bude pro někoho i tak málo, za 18 měsíců se podle britského Auto Expressu dočkáme varianty kombi. Potěší také o 95 milimetrů více místa pro nohy zadních cestujících. O interiéru předchůdce s poněkud větším množstvím tvarů již šla řeč, novinka je tak v tomto ohledu opět mnohem konvenčnější.
A to dokonce i v porovnání s dříve představeným sedanem, evropská specifikace totiž dostane pouze jednu obrazovku multimediálního systému Honda Connect s úhlopříčkou sedm palců a rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Za příplatek bude dostupná navigace Garmin s pětiletou bezplatnou aktualizací mapových podkladů. Na výběr bude rovněž několik audiosystémů od standardní verze se čtyřmi reproduktory, přes provedení s osmi reproduktory až po prémiovou verzi s jedenácti reproduktory. Proměnou prošla nyní plně digitální přístrojová deska s centrálním TFT displejem, suplujícím otáčkoměr a rychloměr, a dvěma menšími obrazovkami po stranách.
V útrobách vozu je zcela nová platforma, s níž je auto o 16 kilo lehčí než předchůdce a také má o 52 procent vyšší torzní tuhost. Honda dále slibuje nižší těžiště a tím pádem lepší jízdní vlastnosti. Pod kapotou budou zpočátku jen dva přeplňované zážehové motory. Slabší litrový tříválec má 95 kW (129 k) a 200 Nm, silnější čtyřválcová patnáctistovka nabídne 134 kW (182 k) a 240 Nm. V obou případech lze volit mezi šestistupňovou manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovkou, druhá možnost však sníží točivý moment obou motorů o 20 Nm. Příchod výrazně upravené naftové šestnáctistovky i-DTEC je očekáván koncem příštího roku, a to v kombinaci s devítistupňovou automatickou převodovkou. Ve hře je údajně také zavedení hybridního pohonného ústrojí.
Podvozek se má vzadu víceprvkovou nápravu, za příplatek pak může ve vyšších úrovních výbavy dostat adaptivní tlumiče. Tradičně bohatá je bezpečnostní výbava, obsahující například nouzové brzdění, přednárazový systém, udržování v jízdním pruhu, čtení dopravních značek, sledování mrtvého úhlu nebo adaptivní tempomat. Výroba nového Civicu s karosérií hatchback bude probíhat v britském Swindonu, prodej ve většině Evropy začne v prvním čtvrtletí příštího roku. Při premiéře vozu na pařížském autosalonu jej pak bude doprovázet i dříve představený sedan a údajně též koncept sportovní verze Type R. Máme se tedy na co těšit.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.