Historie kombíků Volvo se zvýšenou světlou výškou, plastovým obložením karosérie a samozřejmě pohonem všech kol sahá až do devadesátých let. Tehdy se představila poněkud hranatá V70 Cross Country. Druhá generace už nesla označení XC70, které vozu zůstalo i následující roky. S příchodem čtvrtého pokračování však Volvo muselo opět sáhnout po označení Cross Country.
Jak se modely neustále zvětšují a zvětšují, dochází i k úpravám jejich názvu. Tak se stalo, že ze sedanu S80 se stala S90 a z kombi V70 se stala V90. Příchod terénní verze s klasickým označením XC tak kvůli stejně pojmenovanému SUV nebyl možný (aktuální politika značky v oblasti pojmenovávání by ho ostatně ani nedovolila). Volvo však zalovilo v historii a pro V90 oprášilo spojení Cross Country. Jedná se tak o poslední a možná vůbec nestylovější model řady 90. Od klasického kombíku poznáte terénní variantu poměrně snadno, třeba už jen díky světlé výšce vyšší o 65 milimetrů. Celkově tak má auto světlost 210 milimetrů. Kolem dokola je karosérie ve své spodní části chráněna plasty (ty mohou být i lakovány stejném odstínem jako celé auto), jejich střední část v obou náraznících je pak již tradičně vyvedena ve stříbrné barvě.
Podvozek dostal nové tlumiče a pružiny, za příplatek bude dodáváno i vzduchové odpružení pro zadní nápravu. Rozšířen byl také rozchod kol, vpředu o 20 milimetrů a vzadu dokonce o 40 milimetrů. Celkově pak švédští technici provedli na 200 změn v oblasti podvozku. Volič jízdních režimů si z XC90 půjčuje mód Rough Road se specifickým nastavením pohonné jednotky nebo protiprokluzového systému. V terénu se také budou hodit speciálně vyvinuté pneumatiky. Celkem 4939 milimetrů dlouhé kombi neztratilo nic ze své praktičnosti, kufr pojme až 1526 litrů, což je však na druhou stranu méně než u předchůdce, ale i o třídu menších konkurentů od Volkswagenu nebo Škody. Palubní deska zůstává stejná jako u klasické V90, to znamená velký displej na středové konzoli, mimořádně pohodná sedadla, v některých verzích digitální přístrojový panel či příplatkové audio Bowers & Wilkins.
V útrobách V90 Cross County budou pracovat čtyři dvoulitrové motory řady Drive-E s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem Geartronic. Benzínovou paletu budou tvořit verze T5 s výkonem 187 kW (254 k) a T6 s výkonem 236 kW (320 k). Nafta patří (nejen do kamen) do variant D4 s výkonem 140 kW (190 k) a D5 s výkonem 173 kW (235 k). Plug-in hybridní verze T8 si podle všeho pod kapotu vozu cestu nenajde, a to přesto, že ji vídáme také v SUV XC90. Výroba začne v továrně Torslanda na podzim, první vozy se k zákazníkům dostanou v prvním čtvrtletí příštího roku. Jisté je, že jej neuvidíme na nadcházejícím pařížském autosalonu. Volvo tam totiž vůbec nepostaví svůj stánek, a to z důvodu již několikrát zmiňované změny strategie nejen, co se týká světových veletrhů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.