Volvo uzavírá řadu 90 a zatápí Audi. V90 Cross Country není jen obyčejné kombi

ar6, 15. září 2016, 20:03 Google+

Historie kombíků Volvo se zvýšenou světlou výškou, plastovým obložením karosérie a samozřejmě pohonem všech kol sahá až do devadesátých let. Tehdy se představila poněkud hranatá V70 Cross Country. Druhá generace už nesla označení XC70, které vozu zůstalo i následující roky. S příchodem čtvrtého pokračování však Volvo muselo opět sáhnout po označení Cross Country.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo V90 Cross Country je nejstylovějším a posledním modelem řady 90.

Volvo V90 Cross Country je nejstylovějším a posledním modelem řady 90. | foto: Volvo

Sdílejte článek

Jak se modely neustále zvětšují a zvětšují, dochází i k úpravám jejich názvu. Tak se stalo, že ze sedanu S80 se stala S90 a z kombi V70 se stala V90. Příchod terénní verze s klasickým označením XC tak kvůli stejně pojmenovanému SUV nebyl možný (aktuální politika značky v oblasti pojmenovávání by ho ostatně ani nedovolila). Volvo však zalovilo v historii a pro V90 oprášilo spojení Cross Country. Jedná se tak o poslední a možná vůbec nestylovější model řady 90. Od klasického kombíku poznáte terénní variantu poměrně snadno, třeba už jen díky světlé výšce vyšší o 65 milimetrů. Celkově tak má auto světlost 210 milimetrů. Kolem dokola je karosérie ve své spodní části chráněna plasty (ty mohou být i lakovány stejném odstínem jako celé auto), jejich střední část v obou náraznících je pak již tradičně vyvedena ve stříbrné barvě.

Podvozek dostal nové tlumiče a pružiny, za příplatek bude dodáváno i vzduchové odpružení pro zadní nápravu. Rozšířen byl také rozchod kol, vpředu o 20 milimetrů a vzadu dokonce o 40 milimetrů. Celkově pak švédští technici provedli na 200 změn v oblasti podvozku. Volič jízdních režimů si z XC90 půjčuje mód Rough Road se specifickým nastavením pohonné jednotky nebo protiprokluzového systému. V terénu se také budou hodit speciálně vyvinuté pneumatiky. Celkem 4939 milimetrů dlouhé kombi neztratilo nic ze své praktičnosti, kufr pojme až 1526 litrů, což je však na druhou stranu méně než u předchůdce, ale i o třídu menších konkurentů od Volkswagenu nebo Škody. Palubní deska zůstává stejná jako u klasické V90, to znamená velký displej na středové konzoli, mimořádně pohodná sedadla, v některých verzích digitální přístrojový panel či příplatkové audio Bowers & Wilkins.

V útrobách V90 Cross County budou pracovat čtyři dvoulitrové motory řady Drive-E s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem Geartronic. Benzínovou paletu budou tvořit verze T5 s výkonem 187 kW (254 k) a T6 s výkonem 236 kW (320 k). Nafta patří (nejen do kamen) do variant D4 s výkonem 140 kW (190 k) a D5 s výkonem 173 kW (235 k). Plug-in hybridní verze T8 si podle všeho pod kapotu vozu cestu nenajde, a to přesto, že ji vídáme také v SUV XC90. Výroba začne v továrně Torslanda na podzim, první vozy se k zákazníkům dostanou v prvním čtvrtletí příštího roku. Jisté je, že jej neuvidíme na nadcházejícím pařížském autosalonu. Volvo tam totiž vůbec nepostaví svůj stánek, a to z důvodu již několikrát zmiňované změny strategie nejen, co se týká světových veletrhů.

Vytisknout

Diskuze: Volvo uzavírá řadu 90 a zatápí Audi. V90 Cross Country není jen obyčejné kombi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lego uvádí na trh stavebnici Caterhamu Seven 620R.

Sen mnohých sběratelů se stal skutečností. Lego vyrobí repliku Caterhamu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud