Tak trochu hvězdné války se začínají odehrávat mezi sportovními verzemi středně velkých SUV. Jen chvilku po Macanu Turbo Performance totiž Mercedes odhalil provedení AMG 43 svého křížence SUV a kupé GLC Coupé.
Mercedes-AMG GLC 43 se představil již na jaře a doplnil tak rychle se rozrůstající skupinku modelů AMG s číslem 43. Nyní se k němu přidává jeho elegantnější varianta kupé. Ta má pod kapotou bez většího překvapení dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 270 kW (367 k) mezi 5500 až 6000 ot./min s točivým momentem 520 Nm mezi 2500 až 4500 ot./min. Všechna kola (upravený systém AMG Performance 4Matic s rozloženým výkonu 31:69) jsou poháněna přes devítistupňovou automatickou převodovku, pracující vedle manuálního režimu také v módech Sport a Sport Plus. V nich je ještě urychlena změna převodových stupňů. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne GLC za 4,9 sekundy, maximální rychlost omezuje elektronika na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba 8,4 l/100 km je spíše přáním automobilky než dosažitelnou realitou.
Podvozek je vybaven nejen tříkomorovým vzduchovým odpružením, ale také sportovně nastavenými kompozitovými pružinami a adaptivními tlumiči. Ty pracují v režimech Comfort, Sport a Sport Plus, poskytující sportovní jízdu nebo naopak komfortní „dálniční plavbu“. Výhodou vzduchového odpružení je světlá výška až 300 milimetrů a nájezdové úhly vpředu 19,8 stupně a vzadu 20,8 stupně. Pravděpodobně je tedy nikdo nikdy nevyužije, je ale dobré vědět, že jimi auto disponuje. Chybět v interiéru nemůže volič Dynamic Select s jízdními režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, minimálně ten první se zaměřením na šetření paliva nám ale v takovém autě přijde zbytečný. Řízení s variabilním převodem reaguje na aktuální rychlost a přináší tak dokonalou zpětnou vazbu. Posilovač pak přes volič Dynamic Select pracuje v režimech Comfort nebo Sport.
Vizuálně SUV-kupé nevybočuje z řad modelů AMG 43. To znamená upravené nárazníky, difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku, speciálně upravenou masku chladiče a především 19palcová kola s pneumatikami 235/55 vpředu a 255/50 vzadu, za nimiž se ukrývají perforované kotouče o průměru 360, respektive 320 milimetrů. Mezi příplatky jsou pak nejrůznější ráfky až do velikosti 21 palců. Kabina je charakteristická černým čalouněním s červeným prošíváním. Sportovní sedadla kombinují kůži s mikrovláknem, volant je celý potažený usní. Palubní desku tvoří dva analogové budíky a 5,5palcový displej, na středové konzoli je pak obrazovka s úhlopříčkou 7 nebo 8,4 palců. S menším displejem se pojí audiosystém Audio 20 CD, s tím větším potom infotainment s navigací, službami Comand Online nebo připojením k internetu. Premiéru oslaví vůz na pařížském autosalonu, do prodeje půjde 6. října s dodávkami od prosince letošního roku.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.