Tak trochu hvězdné války se začínají odehrávat mezi sportovními verzemi středně velkých SUV. Jen chvilku po Macanu Turbo Performance totiž Mercedes odhalil provedení AMG 43 svého křížence SUV a kupé GLC Coupé.
Mercedes-AMG GLC 43 se představil již na jaře a doplnil tak rychle se rozrůstající skupinku modelů AMG s číslem 43. Nyní se k němu přidává jeho elegantnější varianta kupé. Ta má pod kapotou bez většího překvapení dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 270 kW (367 k) mezi 5500 až 6000 ot./min s točivým momentem 520 Nm mezi 2500 až 4500 ot./min. Všechna kola (upravený systém AMG Performance 4Matic s rozloženým výkonu 31:69) jsou poháněna přes devítistupňovou automatickou převodovku, pracující vedle manuálního režimu také v módech Sport a Sport Plus. V nich je ještě urychlena změna převodových stupňů. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne GLC za 4,9 sekundy, maximální rychlost omezuje elektronika na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba 8,4 l/100 km je spíše přáním automobilky než dosažitelnou realitou.
Podvozek je vybaven nejen tříkomorovým vzduchovým odpružením, ale také sportovně nastavenými kompozitovými pružinami a adaptivními tlumiči. Ty pracují v režimech Comfort, Sport a Sport Plus, poskytující sportovní jízdu nebo naopak komfortní „dálniční plavbu“. Výhodou vzduchového odpružení je světlá výška až 300 milimetrů a nájezdové úhly vpředu 19,8 stupně a vzadu 20,8 stupně. Pravděpodobně je tedy nikdo nikdy nevyužije, je ale dobré vědět, že jimi auto disponuje. Chybět v interiéru nemůže volič Dynamic Select s jízdními režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, minimálně ten první se zaměřením na šetření paliva nám ale v takovém autě přijde zbytečný. Řízení s variabilním převodem reaguje na aktuální rychlost a přináší tak dokonalou zpětnou vazbu. Posilovač pak přes volič Dynamic Select pracuje v režimech Comfort nebo Sport.
Vizuálně SUV-kupé nevybočuje z řad modelů AMG 43. To znamená upravené nárazníky, difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku, speciálně upravenou masku chladiče a především 19palcová kola s pneumatikami 235/55 vpředu a 255/50 vzadu, za nimiž se ukrývají perforované kotouče o průměru 360, respektive 320 milimetrů. Mezi příplatky jsou pak nejrůznější ráfky až do velikosti 21 palců. Kabina je charakteristická černým čalouněním s červeným prošíváním. Sportovní sedadla kombinují kůži s mikrovláknem, volant je celý potažený usní. Palubní desku tvoří dva analogové budíky a 5,5palcový displej, na středové konzoli je pak obrazovka s úhlopříčkou 7 nebo 8,4 palců. S menším displejem se pojí audiosystém Audio 20 CD, s tím větším potom infotainment s navigací, službami Comand Online nebo připojením k internetu. Premiéru oslaví vůz na pařížském autosalonu, do prodeje půjde 6. října s dodávkami od prosince letošního roku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.