Tak trochu hvězdné války se začínají odehrávat mezi sportovními verzemi středně velkých SUV. Jen chvilku po Macanu Turbo Performance totiž Mercedes odhalil provedení AMG 43 svého křížence SUV a kupé GLC Coupé.
Mercedes-AMG GLC 43 se představil již na jaře a doplnil tak rychle se rozrůstající skupinku modelů AMG s číslem 43. Nyní se k němu přidává jeho elegantnější varianta kupé. Ta má pod kapotou bez většího překvapení dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 270 kW (367 k) mezi 5500 až 6000 ot./min s točivým momentem 520 Nm mezi 2500 až 4500 ot./min. Všechna kola (upravený systém AMG Performance 4Matic s rozloženým výkonu 31:69) jsou poháněna přes devítistupňovou automatickou převodovku, pracující vedle manuálního režimu také v módech Sport a Sport Plus. V nich je ještě urychlena změna převodových stupňů. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne GLC za 4,9 sekundy, maximální rychlost omezuje elektronika na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba 8,4 l/100 km je spíše přáním automobilky než dosažitelnou realitou.
Podvozek je vybaven nejen tříkomorovým vzduchovým odpružením, ale také sportovně nastavenými kompozitovými pružinami a adaptivními tlumiči. Ty pracují v režimech Comfort, Sport a Sport Plus, poskytující sportovní jízdu nebo naopak komfortní „dálniční plavbu“. Výhodou vzduchového odpružení je světlá výška až 300 milimetrů a nájezdové úhly vpředu 19,8 stupně a vzadu 20,8 stupně. Pravděpodobně je tedy nikdo nikdy nevyužije, je ale dobré vědět, že jimi auto disponuje. Chybět v interiéru nemůže volič Dynamic Select s jízdními režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, minimálně ten první se zaměřením na šetření paliva nám ale v takovém autě přijde zbytečný. Řízení s variabilním převodem reaguje na aktuální rychlost a přináší tak dokonalou zpětnou vazbu. Posilovač pak přes volič Dynamic Select pracuje v režimech Comfort nebo Sport.
Vizuálně SUV-kupé nevybočuje z řad modelů AMG 43. To znamená upravené nárazníky, difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku, speciálně upravenou masku chladiče a především 19palcová kola s pneumatikami 235/55 vpředu a 255/50 vzadu, za nimiž se ukrývají perforované kotouče o průměru 360, respektive 320 milimetrů. Mezi příplatky jsou pak nejrůznější ráfky až do velikosti 21 palců. Kabina je charakteristická černým čalouněním s červeným prošíváním. Sportovní sedadla kombinují kůži s mikrovláknem, volant je celý potažený usní. Palubní desku tvoří dva analogové budíky a 5,5palcový displej, na středové konzoli je pak obrazovka s úhlopříčkou 7 nebo 8,4 palců. S menším displejem se pojí audiosystém Audio 20 CD, s tím větším potom infotainment s navigací, službami Comand Online nebo připojením k internetu. Premiéru oslaví vůz na pařížském autosalonu, do prodeje půjde 6. října s dodávkami od prosince letošního roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?