Mercedes GLC Coupé je konečně rychlý, ve verzi AMG 43 možná až moc

ar6, 1. září 2016, 10:21 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Tak trochu hvězdné války se začínají odehrávat mezi sportovními verzemi středně velkých SUV. Jen chvilku po Macanu Turbo Performance totiž Mercedes odhalil provedení AMG 43 svého křížence SUV a kupé GLC Coupé.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-AMG GLC 43 Coupé je dalším z řady silných modelů trojcípé hvězdy.

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé je dalším z řady silných modelů trojcípé hvězdy. | foto: Mercedes-AMG

Sdílejte článek

Mercedes-AMG GLC 43 se představil již na jaře a doplnil tak rychle se rozrůstající skupinku modelů AMG s číslem 43. Nyní se k němu přidává jeho elegantnější varianta kupé. Ta má pod kapotou bez většího překvapení dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 270 kW (367 k) mezi 5500 až 6000 ot./min s točivým momentem 520 Nm mezi 2500 až 4500 ot./min. Všechna kola (upravený systém AMG Performance 4Matic s rozloženým výkonu 31:69) jsou poháněna přes devítistupňovou automatickou převodovku, pracující vedle manuálního režimu také v módech Sport a Sport Plus. V nich je ještě urychlena změna převodových stupňů. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne GLC za 4,9 sekundy, maximální rychlost omezuje elektronika na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba 8,4 l/100 km je spíše přáním automobilky než dosažitelnou realitou.

Podvozek je vybaven nejen tříkomorovým vzduchovým odpružením, ale také sportovně nastavenými kompozitovými pružinami a adaptivními tlumiči. Ty pracují v režimech Comfort, Sport a Sport Plus, poskytující sportovní jízdu nebo naopak komfortní „dálniční plavbu“. Výhodou vzduchového odpružení je světlá výška až 300 milimetrů a nájezdové úhly vpředu 19,8 stupně a vzadu 20,8 stupně. Pravděpodobně je tedy nikdo nikdy nevyužije, je ale dobré vědět, že jimi auto disponuje. Chybět v interiéru nemůže volič Dynamic Select s jízdními režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, minimálně ten první se zaměřením na šetření paliva nám ale v takovém autě přijde zbytečný. Řízení s variabilním převodem reaguje na aktuální rychlost a přináší tak dokonalou zpětnou vazbu. Posilovač pak přes volič Dynamic Select pracuje v režimech Comfort nebo Sport.

Vizuálně SUV-kupé nevybočuje z řad modelů AMG 43. To znamená upravené nárazníky, difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku, speciálně upravenou masku chladiče a především 19palcová kola s pneumatikami 235/55 vpředu a 255/50 vzadu, za nimiž se ukrývají perforované kotouče o průměru 360, respektive 320 milimetrů. Mezi příplatky jsou pak nejrůznější ráfky až do velikosti 21 palců. Kabina je charakteristická černým čalouněním s červeným prošíváním. Sportovní sedadla kombinují kůži s mikrovláknem, volant je celý potažený usní. Palubní desku tvoří dva analogové budíky a 5,5palcový displej, na středové konzoli je pak obrazovka s úhlopříčkou 7 nebo 8,4 palců. S menším displejem se pojí audiosystém Audio 20 CD, s tím větším potom infotainment s navigací, službami Comand Online nebo připojením k internetu. Premiéru oslaví vůz na pařížském autosalonu, do prodeje půjde 6. října s dodávkami od prosince letošního roku.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes GLC Coupé je konečně rychlý, ve verzi AMG 43 možná až moc

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Peugeot Traveller přichází na český trh.

Levnější Multivan s podobnými kvalitami? Zkuste Peugeot Traveller

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud