Před dvěma dny Volkswagenu unikla podoba hned tří důležitých novinek. Zatímco modernizace Golfu příliš změn nepřinese, druhá generace CC je úplně jiná než ta stávající. Třetím do party se stalo SUV Teramont, v některých aspektech příbuzný Škody Kodiaq. Dnes se vedle karosérie můžeme podívat i do interiérů všech tří vozů, kde čeká nejedno překvapení.
Sedmé vydání Volkswagenu Golf už za pár týdnů čeká modernizace, která zvenku přinese jen decentní změny nárazníků nebo světel. O to více ale designéři a technici zapracovali na interiéru. Jak ukazují snímky, zveřejněné holandským AutoBlogem, minimálně ve vyšších stupních výbavy se u kompaktního bestselleru můžeme těšit na zcela novou obrazovku multimediálního systému. Ta nabídne patrně úhlopříčku 9,5 palce a ovládání nejen dotykem, ale i gesty. Na rozdíl od současných systémů pak má tlačítka pouze na jedné straně. Uvedení takto velké obrazovky ale úplně nezahubí současnou paletu (ta obsahuje různé systémy s displeji o úhlopříčce 5, 6,5 nebo 8 palců). Minimálně obrazovka s úhlopříčkou 6,5 palce zůstane v nabídce i nadále. Vedle multimédií ale uniklé snímky neukazují nic příliš nového. Mezi příplatky se ale každopádně objeví Virtual Cockpit.
Ačkoliv se čtyřdveřové kupé nějaký ten pátek jmenuje CC, pořád toho má dost společného s Passatem. A to pravděpodobně zůstane zachováno i u nadcházející druhé generace, jejíž vnější vzhled se bude o sedanu nebo kombi střední třídy zásadně lišit. O kabině se to ale říci nedá, především pokud se zaměříte na tvarování výdechů ventilace a přístrojovou desku. Středová konzole se díky velkému displeji multimediálního systému poněkud liší, dá se ale předpokládat, že něco podobného dostane v rámci modernizace i Passat. Tutovkou je použití digitálního přístrojového panelu, který mnohem mainstreamovější model nabízí.
Posledním do party je SUV Teramont, které bude minimálně některých technická řešení sdílet s Kodiaqem. Jestli to bude zrovna interiér je aktuálně těžké odhadovat, podle všech dostupných indicií bychom ale podobné rozvržení měli najít i ve Škodovce. Co tu tedy máme? Centrálně umístěný displej multimediálního systému, ohraničený pouze dvěma výdechy ventilace, může částečně připomenout pickup Amarok. Spodní část středové konzole je vyhrazena ovladačům ventilace, klimatizace a dalších funkcí. Mladoboleslavský model samozřejmě dostane prvky, shodné s ostatními modely značky (především Superbem), základní architektura se ale měnit nebude. Co u SUV zaujme, to je poměrně široká středová loketní opěrka, připomínající typické americké pickupy. Pro úplnost doplníme, že Golf se představí nejspíše už v Paříži, CC někdy během příštího roku a Teramont velmi pravděpodobně v listopadu v Los Angeles.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.