Před dvěma dny Volkswagenu unikla podoba hned tří důležitých novinek. Zatímco modernizace Golfu příliš změn nepřinese, druhá generace CC je úplně jiná než ta stávající. Třetím do party se stalo SUV Teramont, v některých aspektech příbuzný Škody Kodiaq. Dnes se vedle karosérie můžeme podívat i do interiérů všech tří vozů, kde čeká nejedno překvapení.
Sedmé vydání Volkswagenu Golf už za pár týdnů čeká modernizace, která zvenku přinese jen decentní změny nárazníků nebo světel. O to více ale designéři a technici zapracovali na interiéru. Jak ukazují snímky, zveřejněné holandským AutoBlogem, minimálně ve vyšších stupních výbavy se u kompaktního bestselleru můžeme těšit na zcela novou obrazovku multimediálního systému. Ta nabídne patrně úhlopříčku 9,5 palce a ovládání nejen dotykem, ale i gesty. Na rozdíl od současných systémů pak má tlačítka pouze na jedné straně. Uvedení takto velké obrazovky ale úplně nezahubí současnou paletu (ta obsahuje různé systémy s displeji o úhlopříčce 5, 6,5 nebo 8 palců). Minimálně obrazovka s úhlopříčkou 6,5 palce zůstane v nabídce i nadále. Vedle multimédií ale uniklé snímky neukazují nic příliš nového. Mezi příplatky se ale každopádně objeví Virtual Cockpit.
Ačkoliv se čtyřdveřové kupé nějaký ten pátek jmenuje CC, pořád toho má dost společného s Passatem. A to pravděpodobně zůstane zachováno i u nadcházející druhé generace, jejíž vnější vzhled se bude o sedanu nebo kombi střední třídy zásadně lišit. O kabině se to ale říci nedá, především pokud se zaměříte na tvarování výdechů ventilace a přístrojovou desku. Středová konzole se díky velkému displeji multimediálního systému poněkud liší, dá se ale předpokládat, že něco podobného dostane v rámci modernizace i Passat. Tutovkou je použití digitálního přístrojového panelu, který mnohem mainstreamovější model nabízí.
Posledním do party je SUV Teramont, které bude minimálně některých technická řešení sdílet s Kodiaqem. Jestli to bude zrovna interiér je aktuálně těžké odhadovat, podle všech dostupných indicií bychom ale podobné rozvržení měli najít i ve Škodovce. Co tu tedy máme? Centrálně umístěný displej multimediálního systému, ohraničený pouze dvěma výdechy ventilace, může částečně připomenout pickup Amarok. Spodní část středové konzole je vyhrazena ovladačům ventilace, klimatizace a dalších funkcí. Mladoboleslavský model samozřejmě dostane prvky, shodné s ostatními modely značky (především Superbem), základní architektura se ale měnit nebude. Co u SUV zaujme, to je poměrně široká středová loketní opěrka, připomínající typické americké pickupy. Pro úplnost doplníme, že Golf se představí nejspíše už v Paříži, CC někdy během příštího roku a Teramont velmi pravděpodobně v listopadu v Los Angeles.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?