Před dvěma dny Volkswagenu unikla podoba hned tří důležitých novinek. Zatímco modernizace Golfu příliš změn nepřinese, druhá generace CC je úplně jiná než ta stávající. Třetím do party se stalo SUV Teramont, v některých aspektech příbuzný Škody Kodiaq. Dnes se vedle karosérie můžeme podívat i do interiérů všech tří vozů, kde čeká nejedno překvapení.
Sedmé vydání Volkswagenu Golf už za pár týdnů čeká modernizace, která zvenku přinese jen decentní změny nárazníků nebo světel. O to více ale designéři a technici zapracovali na interiéru. Jak ukazují snímky, zveřejněné holandským AutoBlogem, minimálně ve vyšších stupních výbavy se u kompaktního bestselleru můžeme těšit na zcela novou obrazovku multimediálního systému. Ta nabídne patrně úhlopříčku 9,5 palce a ovládání nejen dotykem, ale i gesty. Na rozdíl od současných systémů pak má tlačítka pouze na jedné straně. Uvedení takto velké obrazovky ale úplně nezahubí současnou paletu (ta obsahuje různé systémy s displeji o úhlopříčce 5, 6,5 nebo 8 palců). Minimálně obrazovka s úhlopříčkou 6,5 palce zůstane v nabídce i nadále. Vedle multimédií ale uniklé snímky neukazují nic příliš nového. Mezi příplatky se ale každopádně objeví Virtual Cockpit.
Ačkoliv se čtyřdveřové kupé nějaký ten pátek jmenuje CC, pořád toho má dost společného s Passatem. A to pravděpodobně zůstane zachováno i u nadcházející druhé generace, jejíž vnější vzhled se bude o sedanu nebo kombi střední třídy zásadně lišit. O kabině se to ale říci nedá, především pokud se zaměříte na tvarování výdechů ventilace a přístrojovou desku. Středová konzole se díky velkému displeji multimediálního systému poněkud liší, dá se ale předpokládat, že něco podobného dostane v rámci modernizace i Passat. Tutovkou je použití digitálního přístrojového panelu, který mnohem mainstreamovější model nabízí.
Posledním do party je SUV Teramont, které bude minimálně některých technická řešení sdílet s Kodiaqem. Jestli to bude zrovna interiér je aktuálně těžké odhadovat, podle všech dostupných indicií bychom ale podobné rozvržení měli najít i ve Škodovce. Co tu tedy máme? Centrálně umístěný displej multimediálního systému, ohraničený pouze dvěma výdechy ventilace, může částečně připomenout pickup Amarok. Spodní část středové konzole je vyhrazena ovladačům ventilace, klimatizace a dalších funkcí. Mladoboleslavský model samozřejmě dostane prvky, shodné s ostatními modely značky (především Superbem), základní architektura se ale měnit nebude. Co u SUV zaujme, to je poměrně široká středová loketní opěrka, připomínající typické americké pickupy. Pro úplnost doplníme, že Golf se představí nejspíše už v Paříži, CC někdy během příštího roku a Teramont velmi pravděpodobně v listopadu v Los Angeles.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.