Kia Soul má za sebou plastickou operaci, změny musíte hledat lupou

ar6, 22. srpna 2016, 13:13 Google+

Kia Soul je typickým zástupcem dnes módního segmentu městských SUV, případně crossoverů. Na první pohled vypadá dobrodružně, čekali byste tedy minimálně v některé verzi pohon všech kol. Ten ale nepřichází, místo něj však dostanete i elektrickou verzi. Jak spalovací, tak elektrický Soul prošly shodně decentním faceliftem. Co vše se změnilo?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazenou Kiu Soul poznáte vlastně jen podle předního nárazníku.

Omlazenou Kiu Soul poznáte vlastně jen podle předního nárazníku. | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

Kia Soul se na trhu pohybuje už třetím rokem, což je zhruba doba pro nějakou modernizaci, aby se auto minimálně vrátilo do povědomí zákazníků. Jihokorejci tedy k omlazovací kúře přistoupili, ta je však opravdu velice mírná. Zvenku jí poznáte prakticky jen díky novému přednímu nárazníku s matně lakovanou příčkou. Nechybí pak možnost připlatit si za přední LED světlomety. Paletu barev doplnily odstíny oranžové, hnědé a modré, respektive dvoubarevné verze, kombinující hnědou a bílou nebo modrou a bílou. Zvolit lze také některý z mnoha stylingových balíčků. Například nový Style Up obsahuje LED mlhovky, barevné lišty v náraznících, jiný výplet předního nasávacího otvoru, specifická litá kola nebo ve spodní části zploštělý volant. Ještě více sportovní vzhled pak přináší doplňky tuningové společnosti Tuon.

Uvnitř zůstalo vše při starém, to znamená středovou konzoli mírně natočenou k řidiči s rádiem nebo displejem multimediálního systému, dvojí provedení přístrojové desky (základní verze s centrálním rychloměrem a vyšší s 4,3palcovým TFT displejem) a možnost zvolit lakované díly středové konzole. Novinkou je do hlavových airbagů integrovaný senzor převrácení vozu, respektive startování prostřednictvím tlačítka. Pod kapotou najdeme zážehovou šestnáctistovku o výkonu 97 kW (132 k) s točivým momentem 161 Nm nebo naftovou šestnáctistovku o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 300 Nm. Benzínový motor je vybaven novým šestistupňovým automatem, snižujícím spotřebu na průměrně 8,4 l/100 km, jeho ceník pak obsahuje tři výbavové stupně a cenu od 17 500 000 wonů (cca 373 000 korun). Turbodiesel má sedmistupňový dvouspojkový automat a průměrnou spotřebu 6,6 l/100 km, v ceníku pak figuruje jen jedna výbava za 23 150 000 wonů (cca 493 000 korun).

Spolu se spalovacími verzemi prošel modernizací i elektrický Soul EV. Ten se může i nadále pochlubit vizuálně stejnými „eko“ nárazníky, maskou chladiče nebo disky kol, nově ale u něj dostanete i lak karosérie ve stříbrném nebo vanilkovém odstínu. Upraveno bylo ovládání navigace, která navíc disponuje LTE připojením na internet. Kia rovněž použila druhou generaci umělého zvuku motoru, jenž nyní mění svůj projev v závislosti na rychlosti. Elektrická pohonná jednotka o výkonu 81,4 kW (111 k) s točivým momentem 285 Nm zůstala nezměněna, lithium-iontová polymerová baterie s kapacitou 27 kWh stačí na dojezd 148 kilometrů. Nabíjecí kabely mají nyní lepší zabezpečení proti krádeži. Základní cena vozu je díky korejským státním pobídkám 41 400 000 wonů (cca 881 000 korun), k dispozici jsou dva výbavové stupně. Kdy se lehce omlazený Soul ukáže v Evropě zatím není jasné, spolu s nedávno přepracovaným MPV Carens by ale mohl přijet už na nadcházející pařížský autosalon.

Vytisknout

Diskuze: Kia Soul má za sebou plastickou operaci, změny musíte hledat lupou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ABT Volkswagen Golf GTI Clubsport

Volkswagen Golf GTI Clubsport S už není nejsilnějším Golfem.

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud