Kia Soul je typickým zástupcem dnes módního segmentu městských SUV, případně crossoverů. Na první pohled vypadá dobrodružně, čekali byste tedy minimálně v některé verzi pohon všech kol. Ten ale nepřichází, místo něj však dostanete i elektrickou verzi. Jak spalovací, tak elektrický Soul prošly shodně decentním faceliftem. Co vše se změnilo?
Kia Soul se na trhu pohybuje už třetím rokem, což je zhruba doba pro nějakou modernizaci, aby se auto minimálně vrátilo do povědomí zákazníků. Jihokorejci tedy k omlazovací kúře přistoupili, ta je však opravdu velice mírná. Zvenku jí poznáte prakticky jen díky novému přednímu nárazníku s matně lakovanou příčkou. Nechybí pak možnost připlatit si za přední LED světlomety. Paletu barev doplnily odstíny oranžové, hnědé a modré, respektive dvoubarevné verze, kombinující hnědou a bílou nebo modrou a bílou. Zvolit lze také některý z mnoha stylingových balíčků. Například nový Style Up obsahuje LED mlhovky, barevné lišty v náraznících, jiný výplet předního nasávacího otvoru, specifická litá kola nebo ve spodní části zploštělý volant. Ještě více sportovní vzhled pak přináší doplňky tuningové společnosti Tuon.
Uvnitř zůstalo vše při starém, to znamená středovou konzoli mírně natočenou k řidiči s rádiem nebo displejem multimediálního systému, dvojí provedení přístrojové desky (základní verze s centrálním rychloměrem a vyšší s 4,3palcovým TFT displejem) a možnost zvolit lakované díly středové konzole. Novinkou je do hlavových airbagů integrovaný senzor převrácení vozu, respektive startování prostřednictvím tlačítka. Pod kapotou najdeme zážehovou šestnáctistovku o výkonu 97 kW (132 k) s točivým momentem 161 Nm nebo naftovou šestnáctistovku o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 300 Nm. Benzínový motor je vybaven novým šestistupňovým automatem, snižujícím spotřebu na průměrně 8,4 l/100 km, jeho ceník pak obsahuje tři výbavové stupně a cenu od 17 500 000 wonů (cca 373 000 korun). Turbodiesel má sedmistupňový dvouspojkový automat a průměrnou spotřebu 6,6 l/100 km, v ceníku pak figuruje jen jedna výbava za 23 150 000 wonů (cca 493 000 korun).
Spolu se spalovacími verzemi prošel modernizací i elektrický Soul EV. Ten se může i nadále pochlubit vizuálně stejnými „eko“ nárazníky, maskou chladiče nebo disky kol, nově ale u něj dostanete i lak karosérie ve stříbrném nebo vanilkovém odstínu. Upraveno bylo ovládání navigace, která navíc disponuje LTE připojením na internet. Kia rovněž použila druhou generaci umělého zvuku motoru, jenž nyní mění svůj projev v závislosti na rychlosti. Elektrická pohonná jednotka o výkonu 81,4 kW (111 k) s točivým momentem 285 Nm zůstala nezměněna, lithium-iontová polymerová baterie s kapacitou 27 kWh stačí na dojezd 148 kilometrů. Nabíjecí kabely mají nyní lepší zabezpečení proti krádeži. Základní cena vozu je díky korejským státním pobídkám 41 400 000 wonů (cca 881 000 korun), k dispozici jsou dva výbavové stupně. Kdy se lehce omlazený Soul ukáže v Evropě zatím není jasné, spolu s nedávno přepracovaným MPV Carens by ale mohl přijet už na nadcházející pařížský autosalon.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.