Kia Soul je typickým zástupcem dnes módního segmentu městských SUV, případně crossoverů. Na první pohled vypadá dobrodružně, čekali byste tedy minimálně v některé verzi pohon všech kol. Ten ale nepřichází, místo něj však dostanete i elektrickou verzi. Jak spalovací, tak elektrický Soul prošly shodně decentním faceliftem. Co vše se změnilo?
Kia Soul se na trhu pohybuje už třetím rokem, což je zhruba doba pro nějakou modernizaci, aby se auto minimálně vrátilo do povědomí zákazníků. Jihokorejci tedy k omlazovací kúře přistoupili, ta je však opravdu velice mírná. Zvenku jí poznáte prakticky jen díky novému přednímu nárazníku s matně lakovanou příčkou. Nechybí pak možnost připlatit si za přední LED světlomety. Paletu barev doplnily odstíny oranžové, hnědé a modré, respektive dvoubarevné verze, kombinující hnědou a bílou nebo modrou a bílou. Zvolit lze také některý z mnoha stylingových balíčků. Například nový Style Up obsahuje LED mlhovky, barevné lišty v náraznících, jiný výplet předního nasávacího otvoru, specifická litá kola nebo ve spodní části zploštělý volant. Ještě více sportovní vzhled pak přináší doplňky tuningové společnosti Tuon.
Uvnitř zůstalo vše při starém, to znamená středovou konzoli mírně natočenou k řidiči s rádiem nebo displejem multimediálního systému, dvojí provedení přístrojové desky (základní verze s centrálním rychloměrem a vyšší s 4,3palcovým TFT displejem) a možnost zvolit lakované díly středové konzole. Novinkou je do hlavových airbagů integrovaný senzor převrácení vozu, respektive startování prostřednictvím tlačítka. Pod kapotou najdeme zážehovou šestnáctistovku o výkonu 97 kW (132 k) s točivým momentem 161 Nm nebo naftovou šestnáctistovku o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 300 Nm. Benzínový motor je vybaven novým šestistupňovým automatem, snižujícím spotřebu na průměrně 8,4 l/100 km, jeho ceník pak obsahuje tři výbavové stupně a cenu od 17 500 000 wonů (cca 373 000 korun). Turbodiesel má sedmistupňový dvouspojkový automat a průměrnou spotřebu 6,6 l/100 km, v ceníku pak figuruje jen jedna výbava za 23 150 000 wonů (cca 493 000 korun).
Spolu se spalovacími verzemi prošel modernizací i elektrický Soul EV. Ten se může i nadále pochlubit vizuálně stejnými „eko“ nárazníky, maskou chladiče nebo disky kol, nově ale u něj dostanete i lak karosérie ve stříbrném nebo vanilkovém odstínu. Upraveno bylo ovládání navigace, která navíc disponuje LTE připojením na internet. Kia rovněž použila druhou generaci umělého zvuku motoru, jenž nyní mění svůj projev v závislosti na rychlosti. Elektrická pohonná jednotka o výkonu 81,4 kW (111 k) s točivým momentem 285 Nm zůstala nezměněna, lithium-iontová polymerová baterie s kapacitou 27 kWh stačí na dojezd 148 kilometrů. Nabíjecí kabely mají nyní lepší zabezpečení proti krádeži. Základní cena vozu je díky korejským státním pobídkám 41 400 000 wonů (cca 881 000 korun), k dispozici jsou dva výbavové stupně. Kdy se lehce omlazený Soul ukáže v Evropě zatím není jasné, spolu s nedávno přepracovaným MPV Carens by ale mohl přijet už na nadcházející pařížský autosalon.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?