Kia Soul je typickým zástupcem dnes módního segmentu městských SUV, případně crossoverů. Na první pohled vypadá dobrodružně, čekali byste tedy minimálně v některé verzi pohon všech kol. Ten ale nepřichází, místo něj však dostanete i elektrickou verzi. Jak spalovací, tak elektrický Soul prošly shodně decentním faceliftem. Co vše se změnilo?
Kia Soul se na trhu pohybuje už třetím rokem, což je zhruba doba pro nějakou modernizaci, aby se auto minimálně vrátilo do povědomí zákazníků. Jihokorejci tedy k omlazovací kúře přistoupili, ta je však opravdu velice mírná. Zvenku jí poznáte prakticky jen díky novému přednímu nárazníku s matně lakovanou příčkou. Nechybí pak možnost připlatit si za přední LED světlomety. Paletu barev doplnily odstíny oranžové, hnědé a modré, respektive dvoubarevné verze, kombinující hnědou a bílou nebo modrou a bílou. Zvolit lze také některý z mnoha stylingových balíčků. Například nový Style Up obsahuje LED mlhovky, barevné lišty v náraznících, jiný výplet předního nasávacího otvoru, specifická litá kola nebo ve spodní části zploštělý volant. Ještě více sportovní vzhled pak přináší doplňky tuningové společnosti Tuon.
Uvnitř zůstalo vše při starém, to znamená středovou konzoli mírně natočenou k řidiči s rádiem nebo displejem multimediálního systému, dvojí provedení přístrojové desky (základní verze s centrálním rychloměrem a vyšší s 4,3palcovým TFT displejem) a možnost zvolit lakované díly středové konzole. Novinkou je do hlavových airbagů integrovaný senzor převrácení vozu, respektive startování prostřednictvím tlačítka. Pod kapotou najdeme zážehovou šestnáctistovku o výkonu 97 kW (132 k) s točivým momentem 161 Nm nebo naftovou šestnáctistovku o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 300 Nm. Benzínový motor je vybaven novým šestistupňovým automatem, snižujícím spotřebu na průměrně 8,4 l/100 km, jeho ceník pak obsahuje tři výbavové stupně a cenu od 17 500 000 wonů (cca 373 000 korun). Turbodiesel má sedmistupňový dvouspojkový automat a průměrnou spotřebu 6,6 l/100 km, v ceníku pak figuruje jen jedna výbava za 23 150 000 wonů (cca 493 000 korun).
Spolu se spalovacími verzemi prošel modernizací i elektrický Soul EV. Ten se může i nadále pochlubit vizuálně stejnými „eko“ nárazníky, maskou chladiče nebo disky kol, nově ale u něj dostanete i lak karosérie ve stříbrném nebo vanilkovém odstínu. Upraveno bylo ovládání navigace, která navíc disponuje LTE připojením na internet. Kia rovněž použila druhou generaci umělého zvuku motoru, jenž nyní mění svůj projev v závislosti na rychlosti. Elektrická pohonná jednotka o výkonu 81,4 kW (111 k) s točivým momentem 285 Nm zůstala nezměněna, lithium-iontová polymerová baterie s kapacitou 27 kWh stačí na dojezd 148 kilometrů. Nabíjecí kabely mají nyní lepší zabezpečení proti krádeži. Základní cena vozu je díky korejským státním pobídkám 41 400 000 wonů (cca 881 000 korun), k dispozici jsou dva výbavové stupně. Kdy se lehce omlazený Soul ukáže v Evropě zatím není jasné, spolu s nedávno přepracovaným MPV Carens by ale mohl přijet už na nadcházející pařížský autosalon.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?