Pocta BMW 2002, poprvé představená v květnu u jezera Como, zaujala prakticky všechny, laiky i odborníky. Mnichovští totiž dokázali fantasticky propojit historii s modernou a připomenout tak jeden ze svých nejslavnějších modelů. Kupé 2002 Hommage se nyní ukáže i v Kalifornii, kam míří v oranžovo-černém kabátku.
Už v roce 1973 se trhu objevilo první sériově vyráběné evropské auto s přeplňovaným motorem. Ano, hádáte dobře, šlo o BMW 2002 Turbo. Není to ale jediné prvenství turbomotoru mnichovské automobilky. Přesně o deset let později totiž její pohonná jednotka v útrobách Brabhamu Nelsona Piqueta dokázala vyhrát titul mistra světa vozů formule 1, opět se tehdy jednalo o velkou premiéru motoru s turbem. Dnes se se sice nad přeplňovanými motory v královně motorsportu nikdo nepozastavuje, BMW už je z ní ale dávno venku. O to více času má stavět koncepty s přízviskem Hommage, které po kupé 3.0 CSL doplnilo i 2002 Turbo.
Tato „americká“ verze se od té z letošního května liší prakticky pouze lakováním. Místo kombinace matné a lesklé šedé nabízí oranžovo-černé zbarvení a velké nápisy „Turbomeister“ na kapotě, spodní části dveří a zadním nárazníku. Spojení dvou kontrastních barev má připomenout závodní úspěchy vozu v 70. letech. A daří se mu to více než dobře. Ačkoliv tedy původní kombinace nebyla vůbec špatná, až oranžová a černá dodávají vozu s rozšiřujícím bodykitem tu pravou šťávu. Ve vytažených blatnících jsou stále 20palcová kola ve zlaté barvě (doplněná je linkami ve stříbrné), opět jako odkaz na závodnickou minulost.
Zbytek auta je pak stejný jako u původní 2002 Hommage. To ve zkratce znamená základ v BMW M2, skloněnou „žraločí“ příď, krátké převisy, propojené ledvinky, zlaté pozadí předních světlometů nebo mohutné zadní křídlo. Charakteristické jsou pro vůz dvě linky, jedna pomyslně rozděluje kapotu, druhá obepíná celý vůz a je vyrobena z karbonu. Zadní světla se nachází pod tmavými kryty a vidět jsou pouze ve chvíli, kdy skutečně svítí. Nezbytný aerodynamický bodykit pak zahrnuje karbonový přední splitter, nástavce prahů ze stejného materiálu a difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?