Pocta BMW 2002, poprvé představená v květnu u jezera Como, zaujala prakticky všechny, laiky i odborníky. Mnichovští totiž dokázali fantasticky propojit historii s modernou a připomenout tak jeden ze svých nejslavnějších modelů. Kupé 2002 Hommage se nyní ukáže i v Kalifornii, kam míří v oranžovo-černém kabátku.
Už v roce 1973 se trhu objevilo první sériově vyráběné evropské auto s přeplňovaným motorem. Ano, hádáte dobře, šlo o BMW 2002 Turbo. Není to ale jediné prvenství turbomotoru mnichovské automobilky. Přesně o deset let později totiž její pohonná jednotka v útrobách Brabhamu Nelsona Piqueta dokázala vyhrát titul mistra světa vozů formule 1, opět se tehdy jednalo o velkou premiéru motoru s turbem. Dnes se se sice nad přeplňovanými motory v královně motorsportu nikdo nepozastavuje, BMW už je z ní ale dávno venku. O to více času má stavět koncepty s přízviskem Hommage, které po kupé 3.0 CSL doplnilo i 2002 Turbo.
Tato „americká“ verze se od té z letošního května liší prakticky pouze lakováním. Místo kombinace matné a lesklé šedé nabízí oranžovo-černé zbarvení a velké nápisy „Turbomeister“ na kapotě, spodní části dveří a zadním nárazníku. Spojení dvou kontrastních barev má připomenout závodní úspěchy vozu v 70. letech. A daří se mu to více než dobře. Ačkoliv tedy původní kombinace nebyla vůbec špatná, až oranžová a černá dodávají vozu s rozšiřujícím bodykitem tu pravou šťávu. Ve vytažených blatnících jsou stále 20palcová kola ve zlaté barvě (doplněná je linkami ve stříbrné), opět jako odkaz na závodnickou minulost.
Zbytek auta je pak stejný jako u původní 2002 Hommage. To ve zkratce znamená základ v BMW M2, skloněnou „žraločí“ příď, krátké převisy, propojené ledvinky, zlaté pozadí předních světlometů nebo mohutné zadní křídlo. Charakteristické jsou pro vůz dvě linky, jedna pomyslně rozděluje kapotu, druhá obepíná celý vůz a je vyrobena z karbonu. Zadní světla se nachází pod tmavými kryty a vidět jsou pouze ve chvíli, kdy skutečně svítí. Nezbytný aerodynamický bodykit pak zahrnuje karbonový přední splitter, nástavce prahů ze stejného materiálu a difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!